Scania se stala nejrychleji rostoucí značkou na českém trhu

Švédská automobilka zaznamenala meziroční nárůst v počtu registrovaných vozidel téměř o 39 %

Švédská automobilka zaregistrovala v loňském roce v ČR celkem 1070 vozidel, což představuje 17,1 % podíl a druhé místo na trhu v kategorii vozidel nad 18 tun. Oproti loňskému roku se podíl značky Scania na českém trhu zvýšil o 3 %.

Scania CZ dosáhla v roce 2006 obratu ve výši 3,484 mld. Kč. Ve srovnání s rokem 2005 to představuje celkový nárůst o 28 %.

„Scania má za sebou velmi dobrý rok s rekordními výsledky. Jsme velmi rádi, že při koupi vozu se noví zákazníci stále více zaměřují zejména na maximální bezpečnost a nízké provozní náklady, což jsou charakteristické vlastnosti vozů Scania, “ říká generální ředitel Scania CZ Bengt Thorsson. Zároveň ocenil i velmi dobře fungující servisní síť Scania v ČR. „Stále častěji od našich zákazníků dostáváme velmi pozitivní reakce na širokou síť našich servisních center a kvalitu poskytovaných služeb,“ dodává Thorsson.

Trh s nejtěžšími nákladními vozidly celkově vzrostl z 5472 na 6259 registrovaných vozidel (nezahrnuje kategorii nezařazená vozidla), což představuje nárůst o 14 %. Způsobily to zejména zvyšující se požadavky na přepravní kapacity doprovázené vysokým ekonomickým růstem České republiky, resp. celé Evropy.

Růst trhu s nákladními vozidly také značně ovlivnily dva nové předpisy – od května 2006 se mohou registrovat vozidla pouze s digitálním tachografem a od října 2006 vstoupila v platnost směrnice registrace vozidel s motorem splňujícím normu EURO 4.

„Během loňského roku jsme zaznamenali dvě výrazné vlny objednávek, kdy se zákazníci zásobili před vstupem těchto povinností v platnost,“ potvrzuje obchodní ředitel Scania CZ Marián Černoch a dodává: “Zájem o obnovu vozového parku také pozitivně ovlivnil fakt, že vozidla splňující vyšší ekologické normy mohou dosáhnout výrazných finančních úlev – především v západních zemích se jedná o výhodnější sazby silničních daní a mýtného.“

Nejprodávanějším modelem byl tahač Scania R 420 4×2. Zákazníkům byly v loňském roce dodány 3 linkové autobusy, 8 luxusních zájezdových autobusů, 19 autobusových podvozků a 329 použitých vozidel.

„Počet objednávek na rok 2007 nás utvrzuje ve stále rostoucím zájmu o nákladní vozy Scania a především zhodnocuje naše úsilí maximální orientace na zákazníka,“ komentuje budoucí vývoj Marián Černoch. V rámci zvyšování dostupnosti svých služeb Scania Czech Republic plánuje pro letošní rok otevření dalších servisních center v Mnichově Hradišti a v Chomutově.

Podíl nákladních vozidel nad 18 tun na českém trhu v %:

Mercedes-Benz 17,4
Scania 17,1
MAN 16,1
Volvo 14,2
DAF 12,1
RVI 10,7
Iveco 8,1
Tatra 4,2

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2007 oslaví třinácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 426 zaměstnanců.

Pro řidiče kamionů letos již potřetí organizuje Scania celoevropskou soutěž „Mladý evropský řidič kamionu 2007“. Ta je určena řidičům profesionálům ve věku do 35 let, kteří mají řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, bez ohledu na značku vozu, který řídí. Společnost Scania usiluje prostřednictvím tohoto projektu o prohloubení teoretických a praktických znalostí mladých řidičů, které považuje za důležitý faktor bezpečnosti na silnicích. Informace najdete na http://yetd.scania.cz nebo www.yetd.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...