Scania plánuje zvýšit výrobu v roce 2015 na 150 000 automobilů

Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje ve stavebnictví zvýšit prodeje o polovinu. Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.

To bude znamenat postupný roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.

„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150 000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.

Stavebnictví zůstává prioritou

Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12 000 vozidel určených pro stavebnictví.

V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.

Klíčovým trhem stále Evropa

Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2 % roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6 % roční růst.

Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575 000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.

V Latinské Americe plánuje Scania v roce 2015 prodat 16 000 vozů, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15 000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25 000 nákladních automobilů.

Lepší servis a širší produktová řada

Pokud se Scanii podaří realizovat své plány, bude v roce 2015 jezdit po celém světě milion automobilů této severské značky. To by představovalo dvojnásobný počet než je tomu v současné době.

Nárůst počtu automobilů bude znamenat také zásadní změnu pro celosvětovou sít servisních míst, které budou čelit značně vyšší poptávce po servisních službách. Scania proto plánuje ročně investovat 1 miliardu švédských korun do zlepšení a rozšíření servisních služeb tak, aby se všem zákazníkům dostalo požadovaného a kvalitního servisu v síti Scania.

Spolu s plánem na zvýšení prodeje hodlá Scania také rozšířit svoji produktovou řadu. „Abychom dosáhli hodnoty 150 000 prodaných automobilů v roce 2015, musíme také našim zákazníkům nabídnout širší řadu modelů a dát jim tak větší příležitost, aby si vybrali přesně ten automobil, který potřebují,“ říká Hasse Johansson, ředitel oddělení pro výzkum a vývoj.

Scania i nadále pokračuje ve vývoji a rozšíření konceptu „ReadyBuilt“, který je založen na úzké spolupráci s vybranými dodavateli. Tato vzájemná spolupráce tak umožní dodání kompletních automobilů, například včetně nástaveb, ve výrazně kratší době než tomu bývá obvykle.

Švédská automobilka se hodlá i nadále aktivně prosazovat ve snižování dopadů na životní prostředí. Tomu by mělo nejvíce pomoci využívání obnovitelných zdrojů a hybridních technologií.

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2008 oslaví čtrnácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 539 zaměstnanců. www.scania.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje funkci Care Key pro bezpečné sdílení automobilu, která bude součástí standardní výbavy všech nových vozů Volvo

Automobilka Volvo Cars představuje funkci...

Automobilka Volvo Cars dnes představuje funkci Care Key, jež umožní zákazníkům, kteří si koupí vůz Volvo, nastavit jeho maximální rychlost zvlášť pro sebe, rodinné příslušníky nebo pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars se chystá zavést palubní kamery a intervenční systém eliminující řízení pod vlivem omamných látek a jinak nesoustředěné řízení

Automobilka Volvo Cars se chystá zavést...

Společnost Volvo Cars dnes představuje další krok směrem k naplnění svých ambicí skoncovat se smrtelnými zraněními ve svých vozech tím, že se zaměřuje na řízení pod vlivem omamných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars slaví 60 let sdílení svých znalostí z oblasti automobilové bezpečnosti otevřením veřejně dostupné digitální knihovny

Automobilka Volvo Cars slaví 60 let...

Společnost Volvo Cars vůbec poprvé v historii zpřístupňuje své znalosti v oblasti bezpečnosti jednoduše prostřednictvím centrální digitální knihovny, k jejímuž využívání vybízí v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÁ JMÉNA V PEUGEOT RALLY CUPU

NOVÁ JMÉNA V PEUGEOT RALLY CUPU

Na 38. ročníku Kowax Valašská Rally ValMez odstartuje o posledním březnovém víkendu domácí šampionát v rallye. Jeho součástí je už třetím rokem pohárový seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Simply Clever řešení: Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla

Nové Simply Clever řešení:...

Víčko nádržky ostřikovačů čelního skla se při otevření automaticky promění v trychtýř Nový Simply Clever prvek výrazně zjednodušuje doplňování kapaliny do ostřikovačů Inovativní...