Scania plánuje zvýšit výrobu v roce 2015 na 150 000 automobilů

Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje ve stavebnictví zvýšit prodeje o polovinu. Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.

To bude znamenat postupný roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.

„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150 000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.

Stavebnictví zůstává prioritou

Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12 000 vozidel určených pro stavebnictví.

V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.

Klíčovým trhem stále Evropa

Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2 % roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6 % roční růst.

Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575 000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.

V Latinské Americe plánuje Scania v roce 2015 prodat 16 000 vozů, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15 000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25 000 nákladních automobilů.

Lepší servis a širší produktová řada

Pokud se Scanii podaří realizovat své plány, bude v roce 2015 jezdit po celém světě milion automobilů této severské značky. To by představovalo dvojnásobný počet než je tomu v současné době.

Nárůst počtu automobilů bude znamenat také zásadní změnu pro celosvětovou sít servisních míst, které budou čelit značně vyšší poptávce po servisních službách. Scania proto plánuje ročně investovat 1 miliardu švédských korun do zlepšení a rozšíření servisních služeb tak, aby se všem zákazníkům dostalo požadovaného a kvalitního servisu v síti Scania.

Spolu s plánem na zvýšení prodeje hodlá Scania také rozšířit svoji produktovou řadu. „Abychom dosáhli hodnoty 150 000 prodaných automobilů v roce 2015, musíme také našim zákazníkům nabídnout širší řadu modelů a dát jim tak větší příležitost, aby si vybrali přesně ten automobil, který potřebují,“ říká Hasse Johansson, ředitel oddělení pro výzkum a vývoj.

Scania i nadále pokračuje ve vývoji a rozšíření konceptu „ReadyBuilt“, který je založen na úzké spolupráci s vybranými dodavateli. Tato vzájemná spolupráce tak umožní dodání kompletních automobilů, například včetně nástaveb, ve výrazně kratší době než tomu bývá obvykle.

Švédská automobilka se hodlá i nadále aktivně prosazovat ve snižování dopadů na životní prostředí. Tomu by mělo nejvíce pomoci využívání obnovitelných zdrojů a hybridních technologií.

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2008 oslaví čtrnácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 539 zaměstnanců. www.scania.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...