Renault Laguna II zvyšuje požitek z řízení užitím motoru 2.0 Turbo

Laguna II s novými motory, s technologickými novinkami, novým čalouněním a atraktivními odstíny karosérie.

Renault Laguna II poháněná motorem 2.0 T (16-ventilové turbo) Grand tourisme výborně a vyváženě slučuje jízdní komfort s dynamickými požadavky. Nesporně atraktivní je i Laguna II s naftovým výkonným a hospodárným motorem 2.2 dCi s automatickou pětistupňovou převodovkou Proactive s impulsním ovládáním.


Na fotografiích Renault Laguna II a automatická převodovka Proactive:

Renault Laguna II zvyšuje požitek z řízení užitím motoru 2.0 Turbo
Renault Laguna II zvyšuje požitek z řízení užitím motoru 2.0 Turbo


Technologická úroveň Laguny II je dále zvýšena: je vybavena mimo jiné ESP s kontrolou nedotáčivosti, novou verzí navigace Carminat Guidage a rádiem 4×40 W Cabasse s měničem 6CD v palubní desce. Všechny verze řady Laguna II jsou dále vybaveny novým, ještě příjemnějším čalouněním, výběr barvy karosérie je rozšířen o tři nové odstíny.


V prostředí vyznačujícím se silně narůstající konkurencí, kdy dochází k 12 % celkovému poklesu prodejů vozidel „středně vyšší kategorie“ Laguna II zaznamenává významné komerční úspěchy. V porovnání s rokem 2001 vzrostl prodej Laguny II v Evropě o 10 % a v kategorii M2 docílil 8,7 %. Tento druhý největší sériový výrobce (po VW Passatu) se s vozidlem Renault Laguna II umístil na 5. místě této kategorie. Spolu s předními vozidly německého původu – BMW Série 3, VW Passat, Audi A4, Mercedes Třída C – se tak Laguna II řadí mezi 6 nejprodávanějších vozidel při prodeji více jak 200 000 kusů za 10 měsíců.


Ve Francii je Laguna II svým 27,7 % podílem vozidel své kategorie a celkovým podílem 4,5 % na souhrnném trhu v r. 2002, daleko před svými dvěma přímými francouzskými konkurenty. Laguna II je dnes úspěšně prodávána ve více než 60 zemích po celém světě. Je specificky přizpůsobena pro podmínky užití v různých částech světa (zesílené zavěšení, motory adaptované pro odlišné kvality paliva). Mimo Evropu jsou hlavními exportními trhy Japonsko, Rusko, Austrálie, Jižní Afrika, Brazílie a Mexiko.


Ať již jde o mechanickou část, použité materiály nebo elektroniku, Laguna II je koncentrátem nejnovější techniky a technologie, z nichž některé jsou skutečně objevné. Pokud jde o nové prožitky a nároky, zdokonalení se týká čtyř oblastí: radosti z řízení, bezpečnosti (aktivní a pasivní), pohodlí na palubě a jednoduchosti užití. Připomeňme, že Laguna II je prvním vozidlem na trhu, počítaje všechny třídy vozidel, které dosáhlo maximální známky 5 hvězdiček při crash-testech EuroNcap. Za ní pak následuje Mégane II a Vel Satis. Jedinými konkurenčními vozidly s touto úrovní pasivní bezpečnosti jsou Mercedes Třídy C a E a Saab 9.5.


Začátkem roku 2003 uvedl Renault na trh novou verzi Laguny II vybavenou 4 válcovým motorem 2.0 16v turbo s 6 stupňovou manuální převodovkou. Tento motor je verzí odvozenou od motoru, kterým již byly vybaveny Vel Satis a Avantime. Při dosahování stejného, vynikajícího výkonu 165 k při 5000 ot/min je u této verze točivý moment zvýšen o 8 % – z 250 Nm na 270 Nm při 3250 ot/min a zajišťuje tak ještě vyšší živost. Laguna II 2.0T poskytuje křivkou svého točivého momentu a optimalizovaným výkonem vynikající podmínky řízení při nízkých otáčkách. Připomeňme, že jeho turbo s dvojím vstupem umožňuje zvýšit účinnost omezením zpětného nasávání výfukových plynů. Pokud jde o hlučnost, zdvojený setrvačník tlumení (DVA) snižuje hluk kinematického řetězce.


S tímto novým motorem se může Laguna II chlubit nabídkou výkonů srovnatelných s motory atmosférickými o obsahu 2,5 litrů a spotřebou nižší o 15 až 20 % ve smíšeném evropském provozu. Tento sedan tak dosahuje maximální rychlosti na okruhu 218 km/h a doby ujetí 1000 m za pouhých 29,4 sec při spotřebě pouhých 8.2 l/100 km celkového cyklu.


Tato verze 2.0 T je prezentována v podobě specifické nabídky odvozené od verze „dynamique“ a nabízí další nové vybavení. Má nový druh čalounění s harmonickou kombinací kůže a alcantary, 17 palcové disky „Louxor“, novou modrou barvou karosérie Bleu Orage, s možností volby navigačního systému Carminat Guidage s monochromatickou maticovou obrazovkou v místě displeje rádia. V průběhu r. 2003 bude tento navigační systém poskytovat informace o silničním provozu umožňující optimální volbu trasy s ohledem na daný provoz. Tento navigační systém zahrnuje autorádio 4 x 30 W s dvěma nezávislými tunery. Může tak aktualizovat nebo vyhledávat novou stanici bez přerušení zvuku. Tato verze je dále vybavena zadním spoilerem (u 5dv. verze) a xenonovými žárovkami.


Laguna II 2.2 dCi je k dispozici s 5-stupňovou automatickou převodovkou s impulsním ovládáním. Připomeňme, že tento motor Diesel common rail poslední generace je vybaven vstřikovacím čerpadlem s variabilním výkonem, s hliníkovou 16-ventilovou hlavou a turbem s měnitelnou geometrií. Má rovněž vyvažovací hřídele a dvojitý tlumící setrvačník, což je zárukou dokonale zvládnutého hluku. Při užití 5-stupňové převodovky Proactive se dociluje dokonalého propojení požitku z řízení, výkonu, komfortu a jednoduchosti. Laguna II 2.2 dCi BVA sedan tak dosahuje vysokých výkonů: maximální rychlosti na okruhu 208 km/h a ujetí 1 000 m za 31,8 sec při spotřebě snížené na 7,6 l/100 km.


Dynamická kontrola řízení ESP disponuje rovněž funkcí kontroly nedotáčivosti. Tento systém, sériově montován u všech verzí, zasahuje při náhlé ztrátě přilnavosti přední nápravy vyvolané náhlým manévrem nebo nepřizpůsobením rychlosti vozidla. Tento zásah je doprovázen automatickým rozsvícením brzdových světel tak, aby byla varována vozidla jedoucí vzadu. Dynamická kontrola řízení ESP je doplněna protiskluzovou funkcí ASR působící ve fázi rozjezdu a zrychlování při špatých podmínkách přilnavosti.


Nový navigační systém Carminat Guidage vozidel Laguna II doplňuje systém Carminat Navigation Informée, který je již k dispozici. Systém Carminat Guidage zahrnuje jednotku formátu 1 din integrující autorádio 4x30W s dvojím tunerem, centrální komunikační jednotku, CD a CD-Rom přehrávač, anténu GPS a monochromatický displej umístěný v horní části palubní desky. Kromě funkce navigace (hlasové a vizuální) se v průběhu roku představí vybavení k dalšímu zajištění požadavků bezpečnosti a komfortu – systém Info-Trafic. Laguna II tak má k dispozici možnost dvojí nabídky zlepšení přizpůsobené každé úrovni vybavení. Poznamenejme, že podobně jako u rádií 4×15 W a 4×30 W mono CD Cabasse, tento nový systém bude doplněn nabídkou měniče 6 CD umístěného na palubní desce. Včele této třídy je nabízeno rádio 4×40 W 6 CD značky „Cabasse auditorium“ s 8 reproduktory a úrovní hlasitosti přizpůsobené rychlosti. Tuto velmi bohatou nabídku doplňuje video pack zahrnující DVD přehrávač s obrazovkami TFT umístěnými v zadní části předních opěrek hlavy.


Renault vybavuje vozidla Laguna II nejnovějšími prvky, pokud jde o čalounění a použitý vnitřní materiál. V rámci této nové výbavy má horní část palubní desky nový povrch typu „Cougar“ zcela ladící s ostatními částmi vnitřku, které jsou rovněž zdokonaleny co do barev. Odkládací místa u verzí Grandtour jsou nyní, namísto dříve užívaného materiálu TEP, z látky. Obdobně jako u Espace IV, látka snižuje hlučnost při využívání odkládacího prostoru a matný vzhled tohoto materiálu zvyšuje dojem útulnosti a diskrétnosti. Rovněž pružné bezpečnostní pásy využívají nový způsob tkaní působící jednotným dojmem a změkčující pás ve prospěch rychlosti a kvality navíjení.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...