Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce

Testované Kangoo mělo úsporný naftový motor 1,9 dCi.

Kangoo 4×4 je nejen osobním i užitkovým autem, ale i autem, které spolehlivě doveze rodinu v zimě za lyžováním a v létě bez problémů zvládne výjezdy na horské chaty i při blátivém počasí.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Se svými plnohodnotnými 5 místy, dvěma posuvnými bočními dveřmi, 110 litry důmyslných vnitřních praktických úložných prostorů a zavazadlovém prostoru o objemu 650 litrů, po sklopení zadních sedadel až 2 500 litrů, je Kangoo 4×4 vozem všestranně využitelným a praktickým: podnikatelským i rodinným.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Design nového Kangoo je přes vyšší výšku vozu elegantní. Má ladně ustupující krátkou kapotu zvýrazněnou prolisem, nově řešené robustnější blatníky v barvě karosérie a masku chladiče s vodorovnými lamelami s uprostřed umístěným logem Renaultu. Oproti základnímu modelu Kangoo s pohonem pouze předních kol je Kangoo 4×4 delší a vyšší a má pneumatiky většího průměru. To vše potvrzuje jeho terénní charakter tak jako ochranný kryt motorového prostoru, zesílené podběhy kol a plastové obložení blatníků. Z konstrukčních důvodů se rezervní kolo z umístění pod podlahou přestěhovalo do zavazadlového prostoru, jehož objem se tak snížil oproti základnímu modelu o cca 100 litrů na již výše uvedených 650 litrů. S motorem 1,9 dCi má Kangoo 4×4 vyšší užitečnou hmotnost.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Nastupování do vozu je pohodlné a řidič díky vyššímu posezu má celkově lepší rozhled. Nová sedadla, díky lépe tvarované pěnové výplni poskytují lepší boční vedení a lepší komfort. Na palubní desce jsou dobře čitelné sdělovače i řidičem dosažitelné ovládače rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Palubní deska v sobě spojuje estetičnost a funkčnost: obsahuje uzavíratelnou odkládací schránku spolujezdce, držáky nápojů, vyjímatelný popelník a další praktické odkládací prostory, zejména odkládací prostor nad celou délkou předního skla a uzavíratelné schránky pod střechou po celé pravé i levé strany:

Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Testované Kangoo 4×4 mělo přeplňovaný naftový motorem 1.9 dCi se systémem Common Rail známý z ostatních modelů Renault (Scénic, Mégane, Laguna). Jeho výkon byl úmyslně upraven na 62 kW (80 k) při 4000 ot./min. Díky vysokému točivému momentu 180 Nm již od 2000 ot./min. má motor velmi dobrou akceleraci i v nižších otáčkách, což se mně plně potvrdilo při testovacích jízdách..


Pěti rychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně. Kangoo 4×4 s motorem 1,9 dCi má v základní výbavě systém ABS Bosch 8.0 poslední generace (převzatým z Méganu II) a elektronický omezovač brzd EBV umožňující plně využít brzdného potenciálu. Asistenční systém brzd, který zasahuje v závislosti na rychlosti sešlápnutí brzdového pedálu, zvýší a udrží brzdný tlak na maximální hodnotě až do regulace systémem ABS. Přechod do modu 4×4 probíhá automaticky bez zásahu řidiče, jakmile začnou přední kola prokluzovat. Adaptivní hydraulická spojka ATC (Automatic Torque Coupling) automaticky řídí rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle podmínek provozu. To umožňuje optimalizovat přenos točivého momentu, spotřebu a výkony vozu. Navíc elektronicky řízený protikluzový systém ASR působí na přední kola, aby vyrovnal jakoukoli ztrátu záběru. Dalším významným prvkem je pružná lamela pod předním nárazníkem, jež byla vyvinuta pro zlepšení stability a dokonalého udržení směru v případě bočního větru. Přenos výkonu a točivého momentu motoru optimalizují 15ti-palcová kola pro provoz na silnici i v terénu o rozměru 185/65 R 15. Konstrukční provedení podvozku je na vysoké úrovni, vůz i při rychlém projíždění zatáček dobře drží stopu a i v terénu mi umožňoval poměrně rychlou a bezpečnou jízdu.


Motor i podvozek Kangoo 4×4 je dobře odhlučněn, pouze při studeném motoru je hladina hluku v interiéru vozu do zahřátí motoru vyšší.


Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu pouze o 0,2 l vyšší – pokládám to za spotřebu nízkou vzhledem k tomu, že na silnicích byla po celou dobu testování nejen vyšší vrstva sněhu, ale i závěje a delší úseky ledového povrchu.


Co se týče pasivní bezpečnosti, vybavení nového Kangoo řadí toto vozidlo na nejvyšší úroveň ve své kategorii. Nový bezpečnostní sloupek volantu snižuje nežádoucí průnik prvků řízení do kabiny v případě nárazu a chrání tak pasažéry. Přední nárazník byl díky designu nového Kangoo optimalizován pro lepší rozptyl energie v momentě nárazu. Nová palubní deska snižuje rizika zranění kolen spolujezdce řidiče. Pružnější výztuže dveří se zvýšenou schopností absorpce poskytují účinnější ochranu pánve a břicha v případě bočního nárazu. Přední sedadla byla rovněž vyztužena tak, aby si co nejlépe uchovávala svůj tvar.


Kangoo v provedení 4×4 je k dispozici ve stupni vybavení Authentique, Expression a Privilege. Testované Kangoo bylo v nejvyšším stupni výbavy Privilege. Rozsah této výbavy je opravdu bohatý, mimo již výše uvedené vybavení obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken a vnějších vyhřívaných zrcátek, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní stěrač, vyhřívané zadní okno, tónovaná skla a imobilizér.


Cena testovaného Renaultu Kangoo 4×4 s motorem 1,9 dCi v nejvyšší výbavě Privilege je 601 900 Kč včetně DPH. (V nižší výbavě Authentique 551 900 Kč a ve vyšší výbavě Expression 584 900 Kč.)


Renault Kangoo 4×4 je ve výběru též s benzinovým motorem 1,6 16V a naftovým 1,5 dCi. Ceny jsou podle stupně výbavy od 501 900 Kč do 551 900 Kč.


Je nutné připomenout, že Renault poskytuje 12ti roční záruku na prorezivění karoserie bez omezení počtu najetých kilometrů. A ještě s ohledem na snížení provozních nákladů, že interval technických prohlídek byl prodloužen ze 20 000 na 30 000 km.


Počet příplatkových položek výbavy je rozsáhlý, od kol z lehké slitiny až po satelitní navigační systém Carminat s autorádiem a přehrávačem CD. Pro zákazníky, kteří chtějí své auto upravit dle vlastních požadavků, byla pro Kangoo 4×4 vyvinuta řada příslušenství, ku příkladu přední ochranný rám, prahový spoiler a střešní lišty.


Kangoo, vyráběno v závodech MCA v Maubeuge, je prvním vozidlem, po Méganu II, které zahrnuje podmínky Ochrany životního prostředí současně z hlediska provozu vozidel a jejich životnosti. Tyto postupy jsou zaměřeny na optimalizaci recyklovatelnosti vozidel vyřazených z provozu, jakožto součást doplňující úsilí věnované snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem bylo dosáhnout vozidla snadno recyklovatelného z 95 % své hmotnosti, bez kompromisu pokud jde o kvalitu a služeb.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...