Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce

Testované Kangoo mělo úsporný naftový motor 1,9 dCi.

Kangoo 4×4 je nejen osobním i užitkovým autem, ale i autem, které spolehlivě doveze rodinu v zimě za lyžováním a v létě bez problémů zvládne výjezdy na horské chaty i při blátivém počasí.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Se svými plnohodnotnými 5 místy, dvěma posuvnými bočními dveřmi, 110 litry důmyslných vnitřních praktických úložných prostorů a zavazadlovém prostoru o objemu 650 litrů, po sklopení zadních sedadel až 2 500 litrů, je Kangoo 4×4 vozem všestranně využitelným a praktickým: podnikatelským i rodinným.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Design nového Kangoo je přes vyšší výšku vozu elegantní. Má ladně ustupující krátkou kapotu zvýrazněnou prolisem, nově řešené robustnější blatníky v barvě karosérie a masku chladiče s vodorovnými lamelami s uprostřed umístěným logem Renaultu. Oproti základnímu modelu Kangoo s pohonem pouze předních kol je Kangoo 4×4 delší a vyšší a má pneumatiky většího průměru. To vše potvrzuje jeho terénní charakter tak jako ochranný kryt motorového prostoru, zesílené podběhy kol a plastové obložení blatníků. Z konstrukčních důvodů se rezervní kolo z umístění pod podlahou přestěhovalo do zavazadlového prostoru, jehož objem se tak snížil oproti základnímu modelu o cca 100 litrů na již výše uvedených 650 litrů. S motorem 1,9 dCi má Kangoo 4×4 vyšší užitečnou hmotnost.


Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Nastupování do vozu je pohodlné a řidič díky vyššímu posezu má celkově lepší rozhled. Nová sedadla, díky lépe tvarované pěnové výplni poskytují lepší boční vedení a lepší komfort. Na palubní desce jsou dobře čitelné sdělovače i řidičem dosažitelné ovládače rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Palubní deska v sobě spojuje estetičnost a funkčnost: obsahuje uzavíratelnou odkládací schránku spolujezdce, držáky nápojů, vyjímatelný popelník a další praktické odkládací prostory, zejména odkládací prostor nad celou délkou předního skla a uzavíratelné schránky pod střechou po celé pravé i levé strany:

Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce
Renault Kangoo s pohonem všech kol v testu redakce


Testované Kangoo 4×4 mělo přeplňovaný naftový motorem 1.9 dCi se systémem Common Rail známý z ostatních modelů Renault (Scénic, Mégane, Laguna). Jeho výkon byl úmyslně upraven na 62 kW (80 k) při 4000 ot./min. Díky vysokému točivému momentu 180 Nm již od 2000 ot./min. má motor velmi dobrou akceleraci i v nižších otáčkách, což se mně plně potvrdilo při testovacích jízdách..


Pěti rychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně. Kangoo 4×4 s motorem 1,9 dCi má v základní výbavě systém ABS Bosch 8.0 poslední generace (převzatým z Méganu II) a elektronický omezovač brzd EBV umožňující plně využít brzdného potenciálu. Asistenční systém brzd, který zasahuje v závislosti na rychlosti sešlápnutí brzdového pedálu, zvýší a udrží brzdný tlak na maximální hodnotě až do regulace systémem ABS. Přechod do modu 4×4 probíhá automaticky bez zásahu řidiče, jakmile začnou přední kola prokluzovat. Adaptivní hydraulická spojka ATC (Automatic Torque Coupling) automaticky řídí rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle podmínek provozu. To umožňuje optimalizovat přenos točivého momentu, spotřebu a výkony vozu. Navíc elektronicky řízený protikluzový systém ASR působí na přední kola, aby vyrovnal jakoukoli ztrátu záběru. Dalším významným prvkem je pružná lamela pod předním nárazníkem, jež byla vyvinuta pro zlepšení stability a dokonalého udržení směru v případě bočního větru. Přenos výkonu a točivého momentu motoru optimalizují 15ti-palcová kola pro provoz na silnici i v terénu o rozměru 185/65 R 15. Konstrukční provedení podvozku je na vysoké úrovni, vůz i při rychlém projíždění zatáček dobře drží stopu a i v terénu mi umožňoval poměrně rychlou a bezpečnou jízdu.


Motor i podvozek Kangoo 4×4 je dobře odhlučněn, pouze při studeném motoru je hladina hluku v interiéru vozu do zahřátí motoru vyšší.


Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu pouze o 0,2 l vyšší – pokládám to za spotřebu nízkou vzhledem k tomu, že na silnicích byla po celou dobu testování nejen vyšší vrstva sněhu, ale i závěje a delší úseky ledového povrchu.


Co se týče pasivní bezpečnosti, vybavení nového Kangoo řadí toto vozidlo na nejvyšší úroveň ve své kategorii. Nový bezpečnostní sloupek volantu snižuje nežádoucí průnik prvků řízení do kabiny v případě nárazu a chrání tak pasažéry. Přední nárazník byl díky designu nového Kangoo optimalizován pro lepší rozptyl energie v momentě nárazu. Nová palubní deska snižuje rizika zranění kolen spolujezdce řidiče. Pružnější výztuže dveří se zvýšenou schopností absorpce poskytují účinnější ochranu pánve a břicha v případě bočního nárazu. Přední sedadla byla rovněž vyztužena tak, aby si co nejlépe uchovávala svůj tvar.


Kangoo v provedení 4×4 je k dispozici ve stupni vybavení Authentique, Expression a Privilege. Testované Kangoo bylo v nejvyšším stupni výbavy Privilege. Rozsah této výbavy je opravdu bohatý, mimo již výše uvedené vybavení obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken a vnějších vyhřívaných zrcátek, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní stěrač, vyhřívané zadní okno, tónovaná skla a imobilizér.


Cena testovaného Renaultu Kangoo 4×4 s motorem 1,9 dCi v nejvyšší výbavě Privilege je 601 900 Kč včetně DPH. (V nižší výbavě Authentique 551 900 Kč a ve vyšší výbavě Expression 584 900 Kč.)


Renault Kangoo 4×4 je ve výběru též s benzinovým motorem 1,6 16V a naftovým 1,5 dCi. Ceny jsou podle stupně výbavy od 501 900 Kč do 551 900 Kč.


Je nutné připomenout, že Renault poskytuje 12ti roční záruku na prorezivění karoserie bez omezení počtu najetých kilometrů. A ještě s ohledem na snížení provozních nákladů, že interval technických prohlídek byl prodloužen ze 20 000 na 30 000 km.


Počet příplatkových položek výbavy je rozsáhlý, od kol z lehké slitiny až po satelitní navigační systém Carminat s autorádiem a přehrávačem CD. Pro zákazníky, kteří chtějí své auto upravit dle vlastních požadavků, byla pro Kangoo 4×4 vyvinuta řada příslušenství, ku příkladu přední ochranný rám, prahový spoiler a střešní lišty.


Kangoo, vyráběno v závodech MCA v Maubeuge, je prvním vozidlem, po Méganu II, které zahrnuje podmínky Ochrany životního prostředí současně z hlediska provozu vozidel a jejich životnosti. Tyto postupy jsou zaměřeny na optimalizaci recyklovatelnosti vozidel vyřazených z provozu, jakožto součást doplňující úsilí věnované snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem bylo dosáhnout vozidla snadno recyklovatelného z 95 % své hmotnosti, bez kompromisu pokud jde o kvalitu a služeb.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...