Za leden až květen 2014 bylo v ČR registrováno 401 nových autobusů zatím co za stejné období roku 2013 to bylo pouze 320.
Pořadí registrace jednotlivých značek
– ovlivňuje řada skutečností: obliba značek, počet modelů, jejich provedení, počet míst, počet nových modelů, cena, nosnost, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.
Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací BUS v ČR za leden až květen 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
pořadí | značka | 1. až 5.2014 | 1. až 5.2013 | rozdíl ks |
1. | Mercedes-Benz | 124 | 18 | +106 |
2. | Irisbus | 74 | 49 | +25 |
3. | SOR | 65 | 103 | -38 |
4. | Setra | 36 | 16 | +20 |
5. | Iveco | 24 | 9 | +15 |
6. | MAN | 22 | 14 | +8 |
7. | Solaris | 17 | 38 | -21 |
8. | Bus KHMC | 12 | 0 | +12 |
9. | Rosero-P | 9 | 8 | +1 |
10. | VDL | 6 | 4 | +2 |
11. až 16. | + dalších 6 značek | 12 | 61 | |
celkem | 16 značek | 401 | 320 | +81 |
Ale jedna skutečnost nás mrzí:
v přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují vyšší výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i někdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky, které se neumístily na prvních 10 místech: Volvo, Renault, Isuzu, atd. Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu a především, že se mu podaří získat příslušné finanční prostředky na zpracování dat a my budeme potom moci informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom některé značky nediskriminovali.