Registrace nových autobusů (BUS) v ČR za leden až květen 2014 byla o 25 % vyšší než za stejné období 2013

Za leden až květen 2014 bylo v ČR registrováno 401 nových autobusů zatím co za stejné období roku 2013 to bylo pouze 320. 

Pořadí registrace jednotlivých značek

– ovlivňuje řada skutečností: obliba značek, počet modelů, jejich provedení, počet míst, počet nových modelů, cena, nosnost, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.  

Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací BUS v ČR za leden až květen 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:

pořadí značka 1. až 5.2014 1. až 5.2013 rozdíl ks
1. Mercedes-Benz 124 18 +106
2. Irisbus 74 49 +25
3. SOR 65 103 -38
4. Setra 36 16 +20
5. Iveco 24 9 +15
6. MAN 22 14 +8
7. Solaris 17 38 -21
8. Bus KHMC 12 0 +12
9. Rosero-P 9 8 +1
10. VDL 6 4 +2
11. až 16. + dalších 6 značek 12 61  
celkem 16 značek 401 320 +81

 Ale jedna skutečnost nás mrzí:

v přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují vyšší výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i někdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky, které se neumístily na prvních 10 místech: Volvo, Renault, Isuzu, atd.  Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu  a především, že se mu podaří získat příslušné finanční prostředky na zpracování dat a my budeme potom moci informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom některé značky nediskriminovali.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...