Rallye Katalánsko. premiéra Citroënu Xsara WRC

V pátek 23.března odstartuje ve španělském lázeňském letovisku Lloret de Mar již 37.ročník Rallye Catalunya – Costa Brava, čtvrtý podnik mistrovství světa.

Poprvé v letošní sezoně se na 1815 km dlouhou trať s 18 rychlostními zkouškami (383 km) vydá sedm továrních týmů. Každý den je na programu pouze šest zkoušek. Svoji premiéru si odbude tým Citroën se zbrusu novým modelem Xsara WRC, který budou pilotovat Francouz Phillippe Bugalski a Španěl Jesus Puras. Jejich start je očekáván s velkým napětím, protože právě v Katalánsku dokázal před dvěma lety Bugalski s kitovou Xsarou s jednou poháněnou nápravou vyhrát.


Koncernový soupeř Peugeot tentokrát vsadil na Francouze, tzn. Auriola a Panizzi, zatímco Grönholm bude tentokrát sbírat body pouze v jednotlivcích. Svoji sestavu pozměnil také Hyundai, když k Alisteru McRaeovi povolal italského specialistu na asfalt Liattiho. Ostatní firmy nastupují v obvyklých sestavách – Subaru (Burns, Solberg), Mitsubishi (Mäkinen, Loix), Škoda (Schwarz, Thiry) a Ford (Sainz, McRae), jehož pozici posílí ještě Delecour.


Na domácí půdě by se chtěl prosadit i Seat, který sice světový šampionát opustil, ale s extovárními Cordobami WRC pojedou Canellas a Blazques. Bývalí tovární jezdec týmu Škoda Luis Climent zkusí štěstí s pronajatou Toyotou Corolla WRC. Poprvé se na trati světové rallye představí také nové automobily kategorie Super 1600, někdy uváděné jako Formule 3. Do soutěže je přihlášeno celkem, 24 jezdců s vozy Citroën Saxo (mj.Henny), Ford Puma (Duval, Magaud), Fiat Punto (Dallavilla, Stohl) a Peugeot 206. Tato překvapivě početná skupina odstartuje hned za továrními jezdci, aby na sebe mohli upoutat pozornost šéfů továrních týmů.

Průběžné pořadí – jezdci:

1.Tommi Mäkinen Mitsubishi Lancer 20
2.Carlos Sainz Ford Focus WRC 16
3.Harri Rvanpera Peugeot 206 WRC 10
4.Francoise Delecour Ford Focus WRC 8
5.Thomas Radström Mitsubishi Lancer 6
6.Toni Gardemeister Peugeot 206 WRC 5
7.Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 4
8.Armin Schwarz Škoda Octavia WRC 3

Průběžné pořadí – značky:

1.Mitsubishi 33
2.Ford 20
3.Hyundai 8
4.Subaru 7
5.Škoda 6
6.Peugeot 5

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...