Rallye Catalunya: Radost a smutek Francouzů

Francouzi na vozech Peugeot a Citroën hráli první housle při španělské rallye, přičemž ostatní odsoudili do role statistů. Nakonec se radoval Auriol a Peugeot, když Bugalskému a Citroënu zbyli oči pro pláč.

Čtvrtý podnik světového šampionátu si vybrala značka Citroën pro premiéru svého nového modelu Xsara WRC. Ačkoliv její piloti Puras a Bugalski vedli dvě třetiny soutěže, nakonec se radoval Didier Auriol s Peugeotem 206 WRC. Právě jméno domácího Jesuse Purase se během rallye, ale také už i před ní, skloňovalo nejvíce. O pořádný rozruch se postaral ještě před startem když nevěděl, zda vůbec vyjede na trať. „Obvinili mě z ilegálního tréninku. To však není pravda. Proti pravidlům jsem se ničím neprovinil“, komentoval situaci Puras. Ten se však hájil tím, že použil starý rozpis, který mu posloužil za základ k napsání nového. „A to zakázané přeci není“.


Rallye Catalunya: Radost a smutek Francouzů

Nakonec startovat směl a hned vyhrál první zkoušku, a přestože v dalších byli nejrychlejší Mäkinen, Bugalski a Auriol, tak se po 4.zkoušce ujal vedení s náskokem 2,7 sekundy. Naproti tomu dobře rozjetý Grönholm ukončil své účinkování na španělském asfaltu v pátém úseku, kde ulomil kolo. Bugalski zase musel ještě před první zkouškou měnit vadný brzdový kotouč a než se pořádně „zajel“, tak ztratil několik sekund. Damoklův meč se snášel nad Subaru – Solberg havaroval, Burnse trápila převodovka (15.) a ani Estonec Martin toho příliš nepředvedl. První etapu nedokončil pro poruchu motoru ani McRae.

Po prvním dnu vedly dva Citroëny před dvěma Peugeoty, resp. Puras před Bugalskim (+ 0.08,7), Auriolem (+ 0.11,2), Panizzim (+ 0.18,5). Do jedné minuty se vešli ještě Mäkinen a Loix, nejlepší soukromník Carellas na Seatu Cordoba WRC byl sedmý. Škodovky sice zvládly první etapu bez problémů, ale hned v úvodu druhé vzdal Schwarz (12.) pro poruchu řízení, které mechanici před tím vyměnili. Thiry (11.) si zase stěžoval na silné vibrace, které jak se nakonec ukázalo, způsobil poškozený ráfek.


Jesus Puras postupně zvyšoval náskok až na 18 sekund, ovšem v závěru druhého dnes zaútočil Bugalski a vystřídal svého kolegu ve vedení. Po 11. zkoušce (poslední 12. byla zrušena kvůli neukázněným divákům) vedl Bugalski před Purasem (+ 0.06,1), Auriolem (+ 0.27,7) a Panizzim (+ 1.10,4). Tito jezdci také udávali tón, zatímco Mäkinen, Sainz, Delecour a Loix bojovali o další příčky. Jenže v tomto pořadí nakonec druhý den neskončil, neboť ve spojovací etapě mezi poslední zkouškou a cílem došel Purasovi benzínu.


Poslední den bylo na programu opět šest zkoušek a až do 15. z celkových 18 se zdálo, že Citroën ukončí debut Xsary WRC vítězstvím. Ovšem potíže se spojkou, opožděný start do zkoušky a penalizace 2 minut znamenaly propad až na 4. příčku. U příštího servisu mechanici spojku vyměnili, ale protože oprava trvala déle než povolených 20 minut, tak inkasoval „Bug“ dalších 10 sekund. V tu chvíli si Didier Auriol nenechal své dvacáté světové vítězství vzít a upevnil si jej nejlepším časem v 15. zkoušce. Ačkoliv Bugalski vyhrál osm zkoušek (Puras 3), tak skončil přesto až čtvrtý, zatímco Auriol vyhrál jen dvě a Panizzi s Mäkinenem po jedné. Skvělým výkonem v závěrečných čtyřech zkouškách se prosadil Freddy Loix proti Delecourovi i Sainzovi a vybojoval si dva body za páté místo.

Výsledky:

1. Auriol – Giraudet Peugeot 206 WRC 3.40.54,7
2. Panizzi – Panizzi Peugeot 206 WRC + 0.23,2
3. Mäkinen – Mannisenmäki Mitsubishi Lancer + 1.01,4
4. Bugalski – Chiaroni Citroën Xsara WRC + 1.25,7
5. Loix – Smeets Mitsubishi Lancer + 2.16,7
6. Sainz – Moya Ford Focus WRC + 2.35,7
7. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 2.43,7
8. Burns – Reid Subaru Impreza WRC + 3.02,8
9. Jean Joseph – Boyere Peugeot 206 WRC + 4.59,3
10. Thiry – Prevot Škoda Octavia WRC + 6.03,9

Průběžné pořadí jezdci:

1. Mäkinen 24
2. Sainz 17
3.-4. Auriol 10
3.-4. Rovanperä 10
5. Delecour 8

Průběžné pořadí značky:

1. Mitsubishi 39
2. Ford 21
3. Peugeot 20
4. Hyundai 8
5. Subaru 7
6. Škoda 6

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...