Rallye Bohemia pětadvacetiletá

Rallye Bohemia pětadvacetiletá

Půlkulaté jubileum letos slaví jeden z nejvýznamnějších motoristických podniků u nás, soutěž, která má své centrum ve městě automobilů, Mladé Boleslavi. Však také až do roku 1985 nesla jméno Rallye Škoda. Je součástí Mistrovství Evropy jezdců s koeficientem 5, i když v minulosti se jednou vyšvihla mezi desítkové soutěže. Nejvyšší koeficient 4 má naopak v národním šampionátu a její výsledky se započítávají i do letos premiérového Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Stojí tedy za to našim předním posádkám, abydo Mladé Boleslavi přijely. Pohled do seznamu přihlášených účastníků potvrzuje, že skutečně nechybí nikdo, komu jde o co nejlepší výsledek v celém seriálu mistrovských soutěží. Na domácí mladoboleslavské půdě by měl, stejně jako loni, startovat kompletní tovární tým Škoda motorsport. Tedy i Emil Triner s Milošem Hůlkou, kteří letos dostali za úkol, úspěšně reprezentovat značku s okřídleným šípem v šampionátu našeho kontinentu, ovšem pouze na soutěžích s nejvyšším, dvacetibodovým koeficientem.

Na předešlé soutěži ve Vyškově slíbil Jindřich Štolfa, že po sádře najeho ruce, která mu zabránila ve startu, nebude ani památky a Milana Doláka už by měl lékař po nemoci také uschopnit, aby mohl obhajovat loňské prvenství. Je však známo, že předběžná startovní listina neodpovídá skutečnosti. Oficiální startovní listina je známá až po technické přejímce. Přesto však věříme, že na letošní „Bohemce“ se sejde naše nejvyšší společnost. A nejen ta. Po loňských výtkách na adresu pořadatelů kvůli slabé zahraniční konkurenci, by se letos mělo blýskat na lepší časy. Zárukou tohoto tvrzení jsou přihlášky mistra Evropy itala Enrica Bertoneho s Toyotou Celicou Gt Four a výborného němce Diettera Deppinga, který se svou letitou audinou umí zle prohánět soupeře na mnohem novějších vozech. Pokud přijedou, tak by rázem byli počítáni mezi favority i rakušan Willy Steng s Fordem Escortem WRC a maďar Érdi se stejným vozem jako má Bertone.


Rallye Bohemia pětadvacetiletá

Formule 2 by letos také neměla být žádnou selankou. Továrním Octáviím Kit Car a Jindřichu Štolfovi se totiž chystají znepříjemňovat život rovněž tovární Seat Ibiza Kit Car Evo II řízený mladým španělem Salvadorem Conellasem, Renault Megane Maxi rychlého italského mladíka Corrada Fantany a Citroen Saxo Kit Car jeho krajana Marca Cavigioliho.

Pětadvacetileté jubiluem této soutěže však s sebou přináší jednu výraznou novinku. Tou je její oficiální název, který zní: Auto Štangl Bohemia rallye ´98, podle oficiálního partnera, firmy zabývající se prodejem originálních autosoučástek. Neměla by to být výjimka pouze pro tento rok, neboť zástupci firmy vyvjádřili přání, aby byli i nadále spojováni s tímto významným motoristickým podnikem.


Staronovou podobu má technická přejímka, která znovu dostává veřejný charakter, to znamená, že diváci budou mít možnost vidět jezdce i jejich vozy pěkně zblízka. Proto také byla přesunuta z kosmonoského autoservisu na mladoboleslavský zimní stadion. Koná se ve čtvrtek 9. července od 12ti do 20ti hodin.


Startovní a cílová rampa mladoboleslavské soutěže se také přestěhovala. Parkoviště před novou montážní halou vyměnila za prostor před IX. Základní školou na okraji města, cožurčitě odlehčí dopravě v centru, divákům však zase trochu zkomplikuje podívanou tyto atrakce každé soutěže.


Na závěr ještě časový harmonogram Auto Štangl Bohemia rallye ´98. Start je v pátek 10. července v 15 hodin, cíl první etapy po 22té hodině. Do druhého dne vyjíždějí účastníci této soutěže v sobotu v 8 hodin a vítěznou posádku budeme znát v 17 hodin. Všichni, to znamená i ti, kteří touží alespoň projet cílovou rampou, musí absolvovat 18 rychlostních zkoušek v délce 242 kilometry, vedoucích z 99ti procent po asfaltovém povrchu.


Auto Štangl Bohemia rallye ´98, přestože jubilejní, neměla letos v přípravě na růžích ustláno. O to víc všichni doufají, že její průběh a výsledky, organizátorům bezesné noci vynahradí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...