PSA Peugeot Citroën za větší objemy výroby a vyšší efektivitu

Společné platformy a další opatření k vyšší rentabilitě.

V roce 2002 vyrobila skupina PSA Peugeot Citroën 3 262 100 vozů, což znamená zvýšení výroby o 55 % od roku 1998, kdy se spojily montážní závody Peugeotu a Citroenu a byla nastolena politika společných platforem. Dnes skupina vyrábí denně 14 000 vozů ve 14 koncových závodech (z toho 3 v kooperaci).


Pro dosažení tohoto výkonu bylo nutno přivést evropské továrny až na úroveň 117 % využití kapacit (k 1.1.1998 to bylo jen 69 %), při využití 3 nebo 4 směnného provozu (z toho jedna směna o víkendu), nebo i non stop provozu (tzn. výroba se nezastavuje ani během letní dovolené).


Současné výrobní kapacity skupiny jsou dnes doplněny o další kapacity mimo Evropu (závody v Porto Real v Brazílii, v Buenos Aires v Argentině a ve Wuhanu v Číně). V letech 2005-2006, bude skupina dále vybavena novými kapacitami v Kolíně v České republice a v Trnavě na Slovensku.


Aby byly výrobní nástroje ještě výkonnější, tak se skupina PSA Peugeot Citroen rozhodla jít následujícími směry :


Politika společných platforem již dnes funguje : 3 nově uvedené platformy představují 60% výrobních objemů skupiny, ale pouze 50% vygenerovaných ekonomických výsledků v roce 2002. Pokračování této politiky i pro nové modely povede k lepší efektivnosti a k úsporám.


Pokrok v efektivnosti výroby:


– srovnat všechny výrobní závody na nejlepší způsob výroby


– modernizovat výrobní procesy a výrobní logistiku, do níž se investuje 1 mld Euro ročně


– podstatně zvýšit úroveň celkové organizace zejména údržbu, zásobování,…


. zlepšit (zjednodušit) montáž vozů a pracovní podmínky


Významné změny k lepšímu v oblasti montáže nových vozů a pracovních podmínek již započaly : ještě snadnější montáž dílů, stejně jako optimalizace počtu dílů a obecná ergonomie pracovních míst povedou ve svém důsledku k vyšší výkonnosti výroby.


Celý soubor výše zmíněných akcí, má vést k úsporám, které převýší 1 mld Euro ročně a s tímto průběhem se počítá až do roku 2006. Stejně tak tento výrobní nástroj umožní skupině PSA Peugeot Citroen pokračovat ve zvyšování své produkce a dosažení cíle 4 milionů vozů, a to celé za současného zlepšení efektivnosti.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...