PSA Peugeot Citroën – úspěšná bilance roku 2003

Prodej 3.286.000 vozů, oproti roku 2002 mírný nárůst o 0,6%.

Značka Peugeot 1.914.000 (loni 1.955.400) a Citroën 1.372.000 (loni 1.312.100). Díky této bilanci zaujímá skupina PSA na světovém automobilovém trhu podíl ve výši 5,8%.


15,4 % činí podíl na trhu západní Evropy v kategoriích osobních i užitkových automobilů, což v praxi znamená 2. místo mezi evropskými výrobci.


V kategorii osobních vozů patří PSA Peugeot Citroën v Evropě 2. místo s 2.105.000 prodanými vozy a s podílem na trhu 14,8% (2002 – 15,1%). V kategorii lehkých užitkových automobilů zaujímají vozy PSA Peugeot Citroën 1. pozici v Evropě s 354.000 prodanými vozy a skupina se přiblížila těsně k hranici 20% podílu na trhu.


Jak dopadlo „účtování“ jednotlivých modelů? Peugeot 206 zaznamenal celosvětově 819.000 prodaných kusů, prodej modelu Peugeot 307 (automobil roku 2002) vzrostl o 3% na 560.000 prodaných vozů. Citroën uspěl zejména díky modelu C3 s 342.000 prodanými kusy. Nový model C2 je příslibem pro obchodní úspěch v roce 2004. „Dvojčata“ Citroën Berlingo a Peugeot Partner si polepšují rok od roku – Berlingo v roce 2003 o 8% na 179.000 prodaných vozů, Partner o 14% na 135.000 prodaných vozů.


Nezanedbatelné jsou prodejní výsledky velkých monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Celkem se jich prodalo 62.000. PSA Peugeot Citroën dokázal reagovat na současné evropské trendy a požadavky zákazníků, kteří preferují dieselové pohonné jednotky, díky nejmodernějším agregátům HDi.


V zemích evropské „sedmnáctky“ byl sice zaznamenán nepatrný pokles o 0,1%, ale i tak PSA Peugeot Citroën prodal na evropském trhu 2,46 milionu automobilů. PSA je jedničkou trhů ve Francii, Španělsku, Belgii, Portugalsku, Holandsku a Dánsku, druhá pozice patří skupině PSA v Itálii, Rakousku, Řecku a Švýcarsku. Přes 10% podílu na trhu se skupina PSA Peugeot Citroën dostala ve 14 ze 17 zemí společného evropského trhu.


Například ve Francii je PSA Peugeot Citroën číslem 1 s podílem na trhu 33,2% (793.656 prodaných aut), ve Španělsku skupině patří podíl 22,4% (Citroën je tu jedničkou v užitkových vozech a dvojkou v osobních), ve Velké Británii 11,9% atd.


Mimo Evropu se prodalo 818.000 automobilů PSA Peugeot Citroën. Z tohoto počtu bylo 562.000 peugeotů a 256.000 citroënů. Na mimoevropských trzích vzrostly skupině prodeje o 15,2% a prodeje v této části světa představují pro PSA celkem téměř 25% všech kontraktů. V Jižní Americe se podařilo i přes všeobecně komplikované ekonomické podmínky většiny zemí prodat 107.000 nových vozů. Úspěšný rok slavila střední a východní Evropa s nárůstem prodejů o 28% s 216.000 prodanými vozy. V šestici zemí (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem roste tržní podíl PSA z 5,1% v roce 1997 na současných 12,7%.


Pozoruhodné výsledky byly zaznamenány v Číně, kde prodeje PSA posílily o 22% a za poslední dva roky se zdvojnásobily. V Číně se loni prodalo 104.000 citroënů. V roce 2006 by ale měly výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrůst až na hranici 300.000 vozů, a to zejména díky společnému podniku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles. Největší skok ovšem zaznamenala skupina v Íránu, kde se podařilo prodat na 192.000 peugeotů a celkem 199.000 nových vozů, tedy meziroční nárůst o 43%!


V Evropě skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2003 prodala 2.468.000 vozů (v roce 2002 2.557.000), z toho značky Peugeot 1.352.000 (loni 1.461.800), Citroën 1.116.000 (1.095.200).


Mimo Evropu činily prodeje PSA 818.000 vozů (loni 710.500), z toho Peugeot 562.000 ( loni 493.600), Citroën 256.000 (loni 216.900).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...