PSA Peugeot Citroën – úspěšná bilance roku 2003

Prodej 3.286.000 vozů, oproti roku 2002 mírný nárůst o 0,6%.

Značka Peugeot 1.914.000 (loni 1.955.400) a Citroën 1.372.000 (loni 1.312.100). Díky této bilanci zaujímá skupina PSA na světovém automobilovém trhu podíl ve výši 5,8%.


15,4 % činí podíl na trhu západní Evropy v kategoriích osobních i užitkových automobilů, což v praxi znamená 2. místo mezi evropskými výrobci.


V kategorii osobních vozů patří PSA Peugeot Citroën v Evropě 2. místo s 2.105.000 prodanými vozy a s podílem na trhu 14,8% (2002 – 15,1%). V kategorii lehkých užitkových automobilů zaujímají vozy PSA Peugeot Citroën 1. pozici v Evropě s 354.000 prodanými vozy a skupina se přiblížila těsně k hranici 20% podílu na trhu.


Jak dopadlo „účtování“ jednotlivých modelů? Peugeot 206 zaznamenal celosvětově 819.000 prodaných kusů, prodej modelu Peugeot 307 (automobil roku 2002) vzrostl o 3% na 560.000 prodaných vozů. Citroën uspěl zejména díky modelu C3 s 342.000 prodanými kusy. Nový model C2 je příslibem pro obchodní úspěch v roce 2004. „Dvojčata“ Citroën Berlingo a Peugeot Partner si polepšují rok od roku – Berlingo v roce 2003 o 8% na 179.000 prodaných vozů, Partner o 14% na 135.000 prodaných vozů.


Nezanedbatelné jsou prodejní výsledky velkých monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Celkem se jich prodalo 62.000. PSA Peugeot Citroën dokázal reagovat na současné evropské trendy a požadavky zákazníků, kteří preferují dieselové pohonné jednotky, díky nejmodernějším agregátům HDi.


V zemích evropské „sedmnáctky“ byl sice zaznamenán nepatrný pokles o 0,1%, ale i tak PSA Peugeot Citroën prodal na evropském trhu 2,46 milionu automobilů. PSA je jedničkou trhů ve Francii, Španělsku, Belgii, Portugalsku, Holandsku a Dánsku, druhá pozice patří skupině PSA v Itálii, Rakousku, Řecku a Švýcarsku. Přes 10% podílu na trhu se skupina PSA Peugeot Citroën dostala ve 14 ze 17 zemí společného evropského trhu.


Například ve Francii je PSA Peugeot Citroën číslem 1 s podílem na trhu 33,2% (793.656 prodaných aut), ve Španělsku skupině patří podíl 22,4% (Citroën je tu jedničkou v užitkových vozech a dvojkou v osobních), ve Velké Británii 11,9% atd.


Mimo Evropu se prodalo 818.000 automobilů PSA Peugeot Citroën. Z tohoto počtu bylo 562.000 peugeotů a 256.000 citroënů. Na mimoevropských trzích vzrostly skupině prodeje o 15,2% a prodeje v této části světa představují pro PSA celkem téměř 25% všech kontraktů. V Jižní Americe se podařilo i přes všeobecně komplikované ekonomické podmínky většiny zemí prodat 107.000 nových vozů. Úspěšný rok slavila střední a východní Evropa s nárůstem prodejů o 28% s 216.000 prodanými vozy. V šestici zemí (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem roste tržní podíl PSA z 5,1% v roce 1997 na současných 12,7%.


Pozoruhodné výsledky byly zaznamenány v Číně, kde prodeje PSA posílily o 22% a za poslední dva roky se zdvojnásobily. V Číně se loni prodalo 104.000 citroënů. V roce 2006 by ale měly výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrůst až na hranici 300.000 vozů, a to zejména díky společnému podniku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles. Největší skok ovšem zaznamenala skupina v Íránu, kde se podařilo prodat na 192.000 peugeotů a celkem 199.000 nových vozů, tedy meziroční nárůst o 43%!


V Evropě skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2003 prodala 2.468.000 vozů (v roce 2002 2.557.000), z toho značky Peugeot 1.352.000 (loni 1.461.800), Citroën 1.116.000 (1.095.200).


Mimo Evropu činily prodeje PSA 818.000 vozů (loni 710.500), z toho Peugeot 562.000 ( loni 493.600), Citroën 256.000 (loni 216.900).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...