PSA Peugeot Citroën: růst prodeje ve světě v 1. pololetí roku 2003

Prodáno celkem 1 689 000 vozů, meziroční nárůst nárůst o 1,9 %.

Z tohoto počtu ve světě prodaných vozů bylo 963 000 Peugeotů a 726 000 Citroënů. Západní Evropa (17 zemí): nárůst o téměř 0,5% tržního podílu


Na evropském trhu (osobní + užitkové vozy), na kterém klesl prodej o 2,8% v prvním pololetí roku 2003, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly o 0,5 %. Počet přihlášených vozidel je 1 344 000, z nichž 739 000 náleží Peugeotu a 605 000 Citroënu. Tržní podíl skupiny dosáhl 15,9 % (8,7 % Peugeot, 7,2% Citroën) evropského trhu oproti 15,4 % během prvních šesti měsíců roku 2002, což potvrzuje pozici druhého největšího evropského automobilového výrobce.


Ve Francii, kde trh klesl o 7,8 %, počet přihlášených vozidel skupiny PSA Peugeot Citroën zaznamenává omezený pokles o 5,6 % se 436 714 přihlášenými vozy oproti 461 937 vozům v prvním pololetí 2002. Tržní podíl skupiny PSA Peugeot Citroën roste o 0,8 bodů z 33,6 % na 34,4 %.


Ve Velké Británii, na trhu rostoucím o 1,2 %, kde se ale podmínky rentability zhoršují vzhledem ke snížení hodnoty liry, skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenává pokles přihlášených vozů o 6,1 % se 187 000 vozy oproti 199 000 v prvním pololetí roku 2002.


V Itálii, po roce 2002, poznamenaném nárůstem přihlášených vozidel o 16,2 %, skupina pokračuje v silném růstu. Na trhu, který poklesl o 2,9 %, skupina posílila o 21,9 % v prvním pololetí 2003. S počtem 153 000 přihlášených vozů, bylo dosaženo 11,5 % tržního podílu (oproti 9,2 % na konci června 2002).


Ve Španělsku, kde je stabilní trh (+ 0,4%), PSA Peugeot Citroën zaznamenává vzestup přihlášených vozidel o 1,1 % se 188 000 vozy. Tržní podíl lehce vzrostl na 22,5%.


V Německu, kde trh poklesl o 1,1%, skupina posílila o 10,1 %, což jí znovu umožnilo zvýšit tržní podíl na 6,0% oproti 5,4% za stejné období roku 2002.


Mimo západní Evropu prodeje skupiny dosáhly 362 000 vozů (238 000 Peugeot a 124 000 Citroën), což znamená nárůst o 5,5 % vzhledem k prvnímu pololetí roku 2002. Prodeje mimo západní Evropu reprezentují 21,4 % světového prodeje skupiny.


V Jižní Americe, kde ekonomické a peněžní podmínky byly velmi těžké, se prodeje PSA Peugeot Citroën ustálily na 52 000 vozech, což znamená pokles o 12 %. Továrna v Porto Real v Brazílii, která zahájila výrobu v roce 2001, rozšiřuje svoji produktovou řadu o Citroën C3, vyráběného od dubna 2003.


Ve střední Evropě (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) a v Turecku, na trhu rostoucím o 19%, skupina pokračuje v růstu s počtem 78 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 29,4%. Tržní podíl skupiny vzrostl z 5,1 % v roce 1997 na 13,1 % v prvním pololetí roku 2003.


V Číně pokračuje skupina v upevňování své přítomnosti během prvních šesti měsíců roku 2003. Na velmi rychle rostoucím trhu rostou prodeje skupiny o 55 % na 52 000 vozů především díky uvedení nového Citroënu Elysée v roce 2002.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS OSLAVUJE KOUZLO VÁNOC V OBCHODNÍM DOMĚ PRINTEMPS NA BULVÁRU HAUSSMANN

NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS...

Citroën se spojil s obchodním domem Printemps, aby společně s ním oslavil Vánoce. V 11 výkladních skříních na pařížském bulváru Haussmann – se vypráví vánoční pohádka, která zve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...