První devítistupňová samočinná převodovka Mercedes-Benz 9G-TRONIC s kapalinovým měničem momentu slaví světovou premiéru (přinášíme podrobnou informaci)

Tato inovativní převodovka určená pro prémiové vozy zařadila model E 350 BlueTEC mezi nejhospodárnější automobily příslušné kategorie, poháněné šestiválcovým vznětovým motorem.

1mercedesprevodo9st800 kopie

Kombinovaná spotřeba nafty u sedanu klesla na 5,3 litru na 100 km

– (u kombi na 5,5 l/100 km) díky vysoké účinnosti patentovaného konceptu převodovky. Nová převodovka Mercedes-Benz disponuje vynikajícím komfortem pohonu a sotva vnímatelným řazením. Tento model vykazuje emise CO2 138 g/km (kombi: 144 g/km). Nové modely s převodovkou 9G-TRONIC tak předčí své předchůdce nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2. Vyšší počet převodových stupňů a větší rozpětí převodů zvyšuje jízdní komfort a umožňuje výrazně lepší přenos hnací síly.

Dokonalá interakce: E 350 BlueTEC s turbodieselem V6 a převodovkou 9G-TRONIC

Celkové snížení úrovně otáček zlepšilo na jedné straně akustický komfort, díky němuž je cestování v třídě E ještě příjemnější, na druhé straně se rovněž snížila vnější hlučnost až o 4 dB (A), a tím i zatížení životního prostředí.

Snížení spotřeby paliva modelu E 350 BlueTEC s převodovkou 9G-TRONIC bylo dosaženo především díky vysoké účinnosti převodovky. Široké rozpětí mezi prvním a devátým převodovým stupněm 9,15 umožnilo velmi citelné snížení úrovně otáček a je rozhodujícím faktorem pro dosažení vysoké energetické účinnosti a jízdního komfortu. Rychlejší řazení a kratší reakční doby zajišťují nejvyšší možnou spontánnost při vynikajícím komfortu řazení. Převodovka 9G-TRONIC reaguje mnohem aktivněji a zvyšuje potěšení z jízdy zejména v manuálním režimu a v programu S.

Mimořádný komfort řazení nové převodovky 9G-TRONIC – jeden z klíčových cílů vývoje a typická vlastnost samočinných převodovek Mercedes-Benz – je výsledkem rozsáhlého souboru opatření. Jeho součástí je nové přímé řízení, které umožňuje sotva vnímatelné, rychlé řazení. Kombinace dvojitého tlumiče torzních kmitů a odstředivého kyvadlového tlumiče torzních kmitů v kapalinovém měniči momentu je zárukou vynikajícího jízdního komfortu. Společně s větším rozpětím převodů umožňují uvedená opatření cestování vyššími rychlostmi s ještě větším komfortem díky nižším otáčkám motoru. Konkrétně to znamená, že např. rychlosti 120 km/h na 9. stupeň odpovídá pouze cca 1350 min-1.

High-tech pro suverénní přenos hnací síly

U nové devítistupňové samočinné převodovky kladli vývojoví inženýři důraz rovněž na téma „kompaktní lehká konstrukce“. Navzdory dvěma dodatečným převodovým stupňům a limitu pro přenos točivého momentu ve výši až 1000 N.m, zabírá převodovka stejně malý prostor jako její předchůdce a navíc je lehčí. Dvoudílný koncept skříně byl zachován. Pouzdro kapalinového měniče je vyrobeno ze slitiny lehkého hliníku, skříň převodovky je zhotovena z ještě lehčí slitiny hořčíku a doplněna plastovým spodním víkem s optimalizovanou hmotností.

Dalším cílem byla realizace devíti převodových stupňů pro jízdu vpřed s minimálním počtem planetových soukolí a řadicích členů. Na základě intenzivní počítačové systémové analýzy a syntézy byl tento úkol splněn použitím pouhých čtyř jednoduchých planetových soukolí a šesti řadicích členů. Nad činností převodovky bdí tři senzory otáček, které dodávají řídicí jednotce převodovky potřebná data, aby bylo zaručeno efektivní řazení. V případě potřeby je možné přeskakovat několik převodových stupňů při akceleraci i zpomalování.

Nová samočinná převodovka je vybavena dvěma čerpadly, aby bylo zajištěno spolehlivé a zároveň velmi energeticky účinné mazání hospodárným syntetickým převodovkovým olejem druhé generace s dlouhou životností, nízkou viskozitou a vysokou střihovou stabilitou. Výrazně menší mechanické hlavní čerpadlo s vyosenou konstrukcí je uloženo vedle hlavního hřídele, poháněno řetězem a doplněno samostatným elektrickým doplňkovým čerpadlem. Tato konstrukce umožňuje na jedné straně aktivní řízení objemového proudu mazacího a chladicího oleje podle aktuální potřeby, a na druhé straně činí převodovku 9G-TRONIC kompatibilní s funkcí start/stop. Navíc byla výrazně zvýšena hydraulická účinnost uvnitř převodovky, díky poprvé na světě použitému přímému řízení v devítistupňové planetové samočinné převodovce.

Od roku 1961 vyrobil Mercedes-Benz přibližně 22 milionů samočinných převodovek

Mercedes-Benz vyvíjí a vyrábí již více než 50 let velmi kvalitní samočinné převodovky s vynikajícím komfortem řazení, nejvyšší energetickou účinností a spolehlivým provozem s dlouhou životností. Výrobní závod Stuttgart-Hedelfingen, nedaleko koncernové centrály ve čtvrti Stuttgart-Untertürkheim, opustilo dosud celkem cca 22 milionů samočinných převodovek pro osobní vozy.

Nová převodovka 9G-TRONIC je koncipována

– pro pohon zadních i všech kol, včetně hybridních pohonů bez i s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), a v následujících letech bude používána v téměř všech modelových řadách a s téměř všemi motory.

Model E 350 BlueTEC se standardní převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat pro karosářské varianty. Zákazník přitom získá přednosti nové samočinné převodovky

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC sedan a kombi

– se vznětovým motorem V6 o výkonu 185 kW se standardně dodávanou převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat bez navýšení ceny. Uvedení na trh proběhne již v září 2013.

 

 

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans představil ve Stockholmu studií Concept X-CLASS, zcela nový pick-up, prezentovaný jako třída X

Mercedes-Benz Vans představil ve...

První prémiový pick-up zkombinuje to nejlepší ze dvou světů: Mercedes-Benz to pozoruhodným způsobem dokládá na dvou variantách koncepčního vozidla s odlišným designem. Concept X-CLASS...