První devítistupňová samočinná převodovka Mercedes-Benz 9G-TRONIC s kapalinovým měničem momentu slaví světovou premiéru (přinášíme podrobnou informaci)

Tato inovativní převodovka určená pro prémiové vozy zařadila model E 350 BlueTEC mezi nejhospodárnější automobily příslušné kategorie, poháněné šestiválcovým vznětovým motorem.

1mercedesprevodo9st800 kopie

Kombinovaná spotřeba nafty u sedanu klesla na 5,3 litru na 100 km

– (u kombi na 5,5 l/100 km) díky vysoké účinnosti patentovaného konceptu převodovky. Nová převodovka Mercedes-Benz disponuje vynikajícím komfortem pohonu a sotva vnímatelným řazením. Tento model vykazuje emise CO2 138 g/km (kombi: 144 g/km). Nové modely s převodovkou 9G-TRONIC tak předčí své předchůdce nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2. Vyšší počet převodových stupňů a větší rozpětí převodů zvyšuje jízdní komfort a umožňuje výrazně lepší přenos hnací síly.

Dokonalá interakce: E 350 BlueTEC s turbodieselem V6 a převodovkou 9G-TRONIC

Celkové snížení úrovně otáček zlepšilo na jedné straně akustický komfort, díky němuž je cestování v třídě E ještě příjemnější, na druhé straně se rovněž snížila vnější hlučnost až o 4 dB (A), a tím i zatížení životního prostředí.

Snížení spotřeby paliva modelu E 350 BlueTEC s převodovkou 9G-TRONIC bylo dosaženo především díky vysoké účinnosti převodovky. Široké rozpětí mezi prvním a devátým převodovým stupněm 9,15 umožnilo velmi citelné snížení úrovně otáček a je rozhodujícím faktorem pro dosažení vysoké energetické účinnosti a jízdního komfortu. Rychlejší řazení a kratší reakční doby zajišťují nejvyšší možnou spontánnost při vynikajícím komfortu řazení. Převodovka 9G-TRONIC reaguje mnohem aktivněji a zvyšuje potěšení z jízdy zejména v manuálním režimu a v programu S.

Mimořádný komfort řazení nové převodovky 9G-TRONIC – jeden z klíčových cílů vývoje a typická vlastnost samočinných převodovek Mercedes-Benz – je výsledkem rozsáhlého souboru opatření. Jeho součástí je nové přímé řízení, které umožňuje sotva vnímatelné, rychlé řazení. Kombinace dvojitého tlumiče torzních kmitů a odstředivého kyvadlového tlumiče torzních kmitů v kapalinovém měniči momentu je zárukou vynikajícího jízdního komfortu. Společně s větším rozpětím převodů umožňují uvedená opatření cestování vyššími rychlostmi s ještě větším komfortem díky nižším otáčkám motoru. Konkrétně to znamená, že např. rychlosti 120 km/h na 9. stupeň odpovídá pouze cca 1350 min-1.

High-tech pro suverénní přenos hnací síly

U nové devítistupňové samočinné převodovky kladli vývojoví inženýři důraz rovněž na téma „kompaktní lehká konstrukce“. Navzdory dvěma dodatečným převodovým stupňům a limitu pro přenos točivého momentu ve výši až 1000 N.m, zabírá převodovka stejně malý prostor jako její předchůdce a navíc je lehčí. Dvoudílný koncept skříně byl zachován. Pouzdro kapalinového měniče je vyrobeno ze slitiny lehkého hliníku, skříň převodovky je zhotovena z ještě lehčí slitiny hořčíku a doplněna plastovým spodním víkem s optimalizovanou hmotností.

Dalším cílem byla realizace devíti převodových stupňů pro jízdu vpřed s minimálním počtem planetových soukolí a řadicích členů. Na základě intenzivní počítačové systémové analýzy a syntézy byl tento úkol splněn použitím pouhých čtyř jednoduchých planetových soukolí a šesti řadicích členů. Nad činností převodovky bdí tři senzory otáček, které dodávají řídicí jednotce převodovky potřebná data, aby bylo zaručeno efektivní řazení. V případě potřeby je možné přeskakovat několik převodových stupňů při akceleraci i zpomalování.

Nová samočinná převodovka je vybavena dvěma čerpadly, aby bylo zajištěno spolehlivé a zároveň velmi energeticky účinné mazání hospodárným syntetickým převodovkovým olejem druhé generace s dlouhou životností, nízkou viskozitou a vysokou střihovou stabilitou. Výrazně menší mechanické hlavní čerpadlo s vyosenou konstrukcí je uloženo vedle hlavního hřídele, poháněno řetězem a doplněno samostatným elektrickým doplňkovým čerpadlem. Tato konstrukce umožňuje na jedné straně aktivní řízení objemového proudu mazacího a chladicího oleje podle aktuální potřeby, a na druhé straně činí převodovku 9G-TRONIC kompatibilní s funkcí start/stop. Navíc byla výrazně zvýšena hydraulická účinnost uvnitř převodovky, díky poprvé na světě použitému přímému řízení v devítistupňové planetové samočinné převodovce.

Od roku 1961 vyrobil Mercedes-Benz přibližně 22 milionů samočinných převodovek

Mercedes-Benz vyvíjí a vyrábí již více než 50 let velmi kvalitní samočinné převodovky s vynikajícím komfortem řazení, nejvyšší energetickou účinností a spolehlivým provozem s dlouhou životností. Výrobní závod Stuttgart-Hedelfingen, nedaleko koncernové centrály ve čtvrti Stuttgart-Untertürkheim, opustilo dosud celkem cca 22 milionů samočinných převodovek pro osobní vozy.

Nová převodovka 9G-TRONIC je koncipována

– pro pohon zadních i všech kol, včetně hybridních pohonů bez i s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), a v následujících letech bude používána v téměř všech modelových řadách a s téměř všemi motory.

Model E 350 BlueTEC se standardní převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat pro karosářské varianty. Zákazník přitom získá přednosti nové samočinné převodovky

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC sedan a kombi

– se vznětovým motorem V6 o výkonu 185 kW se standardně dodávanou převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat bez navýšení ceny. Uvedení na trh proběhne již v září 2013.

 

 

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ještě ušlechtilejší, ještě exkluzivnější – Mercedes-Maybach třídy S s novým vzhledem

Ještě ušlechtilejší, ještě...

Mercedes-Maybach ztělesňuje nejvyšší úroveň exkluzivity a individuality. Luxusní značka snoubí dokonalost modelu Mercedes-Benz třídy S s exkluzivitou Maybachu. Vrcholný model Mercedes-Benz bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - City Taxi převzalo již 500 vozů Mercedes-Benz

City Taxi převzalo již 500 vozů...

• Vozy Mercedes-Benz ve službách City Taxi již téměř 9 let Ve druhém měsíci roku 2018 si zástupci City Taxi převzali již pětistý vůz značky Mercedes-Benz. Jedna z největších taxislužeb...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...