Prodej nového modelu C3 XTR v ČR bude zahájen zítra 1. května 2004.

Citroën C3 XTR je skvěle vybaven pro využití ve volném čase.

Po představení modelů C3, C3 Pluriel a C2 je nový model C3 XTR důkazem snahy značky Citroën o rozšíření nabídky o nové, originální a v mnohém inovativní vozy. Citroën C3 XTR těží ze všech silných stránek modelu C3. Citroën C3 XTR přenáší vlastnosti sportovně-užitkových vozů (SUV) do kategorie malých vozů. Vůz je určen pro volný čas a spojuje robustní křivky exteriéru s pohodlným a variabilním vnitřním prostorem. Mnohostranné využití vozidla je podobně jako u terénních vozů kategorie SUV umocněno zesílenou ochranou nárazníků a podběhů kol, praktickým střešním nosičem a ochranným plechem pod motorem.


Interiér modelu C3 XTR je prostorný a důmyslně řešený. Zvýšená poloha řidiče při řízení umožňuje výborný výhled z vozu. Ve standardní výbavě modelu je řada praktických prvků: vyjímatelná deska Moduboard umožňuje variabilní úpravu zavazadlového prostoru, Baby Pack přináší do vnitřního prostoru vozidla pocit klidu a pohody.


Jako všechny vozy z modelové řady C3 nabízí i model XTR pozoruhodné jízdní vlastnosti. Citroën C3 XTR je k dispozici s dynamickými motory 1.4i 16V (65 kW/90 k), 1.6i 16V (80 kW/110 k) a 1.4 HDi 16V (66 kW/92 k). S cílem nabídnout co největší pohodlí a zážitek z jízdy jsou verze se zážehovými motory standardně vybaveny elektronickou manuální převodovkou SensoDrive s možností automatického řazení.


V oblasti bezpečnosti model C3 XTR nabízí rozsáhlou paletu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti: čelní a boční airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD a elektronickým brzdovým asistentem EBA, systémem automatického zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění a kotoučové brzdy na všech kolech. Citroën C3 XTR sdílí platformu s modely C3 Pluriel, C2 a C3, které ve svých kategoriích získaly čelní umístění v testech bezpečnosti EuroNCAP (4 hvězdičky).


Cena Citroënu C3 XTR s motorem 1.4i 16V je 437 900 Kč, s motorem 1.6i 16V je 467 900 Kč, s motorem 1.4i HDi je 497 900 Kč. (Ceny vč. DPH.)


Citroën C3 XTR se vyznačuje osobitou elegancí. Boční lišty v barvě karoserie, ozdobné lišty mlhových světlometů z šedého hliníku či ozdobná hliníková lišta v zadním nárazníku podtrhují elegantní a originální design vozu. A konečně střešní nosič s mnohostranným využitím řadí model C3 XTR ke skupině vozů pro volný čas.


Specifická stavba vozu a jeho vnější výbava dokazují, že model C3 XTR je určen nejen k městskému provozu, ale i k jízdě po cestách s horším povrchem.

  • Masivní nelakované nárazníky dodávají vozidlu robustní charakter a zvyšují jeho odolnost při malých nárazech v městském provozu i proti štěrku a drobným předmětům.
  • Pneumatiky o rozměrech 185/60 R15 dodávané se všemi nabízenými motory umocňují dokonalý požitek z jízdy na všech typech silnic a propůjčují vozidlu skvělé jízdní vlastnosti.
  • Výrazem stylu modelu C3 XTR je střešní nosič. Nabízí mnohostranné možnosti použití a snese zatížení až 60 kg.

Střešní nosič lze nastavit dvěma způsoby:

  • Podélně s osou karoserie: nastavení, jež zaručuje nejmenší odpor vzduchu jak v nezatíženém stavu, tak při zatížení nosiče nákladem.
  • Příčně proti ose karoserie: střední část každého nosníku lze odmontovat a příčně připevnit k druhému nosníku. Není tedy nutné používat přídavné příčníky nebo adaptéry. Celou operaci může provést jedna osoba během několika minut pomocí klíče, který je dodáván s vozidlem.

Vnitřní vybavení modelu C3 XTR zvyšuje pohodlí i bezpečnost cestujících a přispívá k příjemnému požitku z jízdy.

  • Komfortní přední sedadla se zesíleným bočním vedením jsou převzata z modelu C3 Exclusive. Stejně jako zadní sedadla poskytují vyšší polohu při cestování, a umocňují tak jízdní pohodlí.
  • Široké čelní sklo umožňuje skvělý výhled řidiče a spolujezdce. Zároveň jím do vozu proniká dostatek světla, a celý interiér vozu je tak bohatě prosvětlen.
  • Vnitřní uspořádání vozu vzbuzuje dojem prostoru a pohodlí.

Citroën C3 XTR, vůz pro volný čas, nabízí objemný, praktický a funkční zavazadlový prostor. Vůz je standardně dodáván s vyjímatelnou deskou Moduboard, sloužící k úpravě úložné plochy zavazadlového prostoru. Díky desce Moduboard lze dno zavazadlového prostoru upravit do zcela rovné plochy, zasahující od hrany víka zavazadlového prostoru až k opěradlům zadních sedadel. Deska Moduboard navíc snese stejné zatížení jako dno zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze základního objemu 279 litrů až na 1 155 litrů při sklopených zadních sedadlech.


Citroën C3 XTR myslí na bezpečnost a pohodlí cestujících na zadních sedadlech – především na bezpečnost dětí. Model je standardně vybaven Baby Packem, jenž obsahuje přídavné asferické zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel a elektrické ovládání dětské pojistky na palubní desce. Dalšími doplňky pro volný čas jsou letecké stolky umístěné na zadní straně opěradel předních sedadel a zásuvka 12V u zadních sedadel. Letecké stolky obsahují držák na pohárek a háčky pro zavěšení potřebných předmětů.


U vozů pro volný čas je důležitým parametrem požitek z řízení. Proto jsou v nabídce motorů pro Citroën C3 XTR nejdynamičtější motory nabízené s modely C3. Ze stejného důvodu je rovněž se zážehovými motory standardně dodávána manuální elektronická převodovka SensoDrive, která dodává vozu ještě větší dynamiku.

Model C3 XTR je dodáván se 3 různými motory, včetně zcela nového zážehového motoru 1.4i 16V.

  • Nový motor 1.4i 16V disponuje výkonem 65 kW / 90 k při 5 250 ot/min a maximálním točivým momentem 133 Nm při 3 250 ot/min. Až 90 procent maximálního točivého momentu, tedy 118 Nm, je k dispozici již při 1 800 ot/min. Motor je vybaven technologií variabilního časování ventilů, šestnáctiventilovým uspořádáním a vyztuženou skříní. Může se proto pochlubit dobrým výkonem a nízkou hladinou hluku. Motor vyhovuje požadavkům ekologické normy Euro IV. Kombinovaná spotřeba je 6 l na 100 km a maximální rychlost 182 km/h.
  • Motor 1.6i 16V poskytuje vozu C3 vlastnosti a požitek z jízdy na špičkové úrovni. Disponuje výkonem 80 kW / 110 k při 5 750 ot/min s maximálním točivým momentem 147 Nm při 4 000 ot/min. Motor navíc vyniká extrémně nízkou spotřebou a výborným zátahem již při nízkých otáčkách. Kombinovaná spotřeba je 6,2 l na 100 km a maximální rychlost 192 km/h.
  • Model C3 XTR může být osazen výkonným vznětovým motorem 1.4 HDi 16V dodávaným v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Motor spojuje výhody nízké spotřeby s mimořádným výkonem, zejména při nutnosti prudkého zrychlení při středních otáčkách. Disponuje výkonem 66 kW / 92 k při 4 000 ot/min s maximálním točivým momentem 200 Nm při 1 750 ot/min. Kombinovaná spotřeba je 4,3 l na 100 km a maximální rychlost 180 km/h.

Citroën C3 XTR je dlouhý 385 cm, široký 169 cm a vysoký 161 cm.

Odpovědi zástupce Citroenu na položené otázky vám nový model C3 XTR jistě přiblíží:


Jaký je Váš prodejní cíl?


V roce 2004 bychom chtěli prodat asi 13 000 vozidel, z toho 5 800 ve Francii, 2 200 v Itálii a 1 900 ve Velké Británii.


Jak vidíte zastoupení jednotlivých motorů v celkových prodejích?


Očekáváme, že asi 40 % prodaných vozů bude osazeno motorem 1.4i 16V; 13 % prodaných vozů bude s motorem 1.6i 16V a 47 % s motorem HDi 92k.


Ve kterých zemích bude model C3 XTR prodáván?


C3 XTR bude prodáván ve všech evropských zemí (včetně zemí východní Evropy). Prodej bude zahájen v prvním pololetí roku 2004. V současné době se zatím neuvažuje o rozšíření prodeje tohoto modelu do dalších zemí. V ČR bude prodej zahájen 1. května 2004.


Na jaký cílový segment zákazníků se zaměřujete?


Model C3 XTR osloví především městské zákazníky, kteří potřebují vůz pro volný čas, vůz který má osobitý charakter a zároveň nabízí pohodlí a mnohostranné využití, především s vysoce výkonnými motory.


Proč tento model nese označení XTR, ačkoli na rozdíl od modelu Berlingo XTR není vybaven samosvornou uzávěrkou diferenciálu ?


Model C3 XTR je určen především pro zákazníky, kteří preferují osobitý vůz, jenž navíc není určen pouze pro jízdu v terénu. Model C3 XTR je vůz určený pro všechny povrchy vozovky, což naznačuje jeho vnější vzhled i „X“ v jeho názvu. Nicméně pro zájemce nabízíme v některých zemích v „terénní“ úpravě (firma FAM) samosvornou uzávěrku diferenciálu. V ČR nebude samosvorná uzávěrka diferenciálu pro tento model v nabídce.


Proč nenabízíte alespoň na přání samosvornou uzávěrku diferenciálu i v základní variantě?


Viz. odpověď na předchozí otázku.


Má model C3 XTR zvýšenou světlou výšku?


C3 XTR je o 90 mm vyšší než C3, ale to je dáno integrovaným střešním nosičem, který je tento vůz v sérii vybaven. Je-li vůz upraven firmou FAM, je světlá výška zvýšena o 30 mm.


Je model C3 XTR těžší než model C3?


Rozdíl v hmotnosti je při srovnatelné výbavě 15 kg.


Byl model C3 XTR vyvinut vývojovým centrem automobilky Citroën?


Ano, tato verze vozu C3 byla vyvinuta naším vývojovým centrem.


K čemu slouží samosvorná uzávěrka diferenciálu?


V obtížných jízdních podmínkách je točivý moment přenášen na kolo, které prokluzuje. Samosvorná uzávěrka diferenciálu, kterou je model C3 XTR vybaven, nepřevádí veškerý točivý moment na kolo, které prokluzuje, ale převádí maximálně 75 % veškerého dostupného točivého momentu. Zbylá část (25 %) točivého momentu je vždy převáděna na druhé kolo. V tomto případě tak vozidlo disponuje dostatečnou přilnavostí k povrchu vozovky, i když jedno z kol prokluzuje nebo nepřiléhá k vozovce. Samosvorná uzávěrka diferenciálu umožňuje tedy bezpečnou jízdu i v kamenitých nebo blátivých terénech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...