Prodej automobilů a motocyklů v ČR za 1. pololetí 2002

Za 1. pololetí bylo prodáno celkem 76 154 osobních aut, což je o 2,65 % méně než ve stejném období roku minulého.

První je značka Škoda s prodejem 39 401 osobních vozů, čímž dosáhla podíl 52 % na našem trhu, avšak oproti stejnému období roku minulého poklesl prodej vozů Škoda o 3 713 vozů. Následuje Renault (5 265), Peugeot (4 421), VW (3 855), Opel (3 028) a Citroen (2 336).


Užitkových vozů bylo prodáno 6 947, což je oproti 1. pololetí minulého roku o 9 % méně. V prodeji užitkových vozů obsadil Ford s prodejem 1 331 vozů první místo a docílil tak téměř podíl 20 % na trhu. Následuje VW (1 159), Renault (707), Mercedes (558) a Peugeot (501).


Nákladních automobilů v 1. pololetí 2002 bylo prodáno celkem 3 351, což je o 285 více než v 1. pololetí minulého roku. Nejvyšší prodej dosáhl Mercedes (531), následuje RVI (512), Iveco (484), DAF (441), MAN (371), Avia (344), Volvo (260) atd. Autobusů bylo prodáno 381 kusů, vzhledem k nutnosti obnovy vozidlového parku autobusů, je tento počet velmi nízký a nedostačující. Nejvíce autobusů prodala značka Karosa (220) následována značkou SOR Libchavy (72) atd.


Celkem bylo prodáno 8 413 motocyklů, z toho bylo mopédů a motocyklů s obsahem do 50 ccm 5 156 (přes 61 %). Nejvyšší prodej nad 50 ccm docílila značka Yamaha (824), následována Hondou (755), Husqvarnou (109), Suzuki (293) a Jawou (179) atd. Do 50 ccm první místo v prodeji obsadila značka Manet/Korado (1 397), následována značkou Hero (1 152), Peugeot (706), Kentoya (549) atd.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...

Skupina PSA a společnost DCS...

Skupina PSA a Digital Charging Solution (DCS) – dceřiná společnost skupiny BMW a provozovatel služby ChargeNow – uzavřely partnerství, na jejímž základu získávají zákazníci značek Peugeot...