Prodej automobilů a motocyklů v ČR v roce 2002

Za rok 2002 bylo prodáno celkem 147 754 osobních aut, což je o 2,9 % méně než ve stejném období roku minulého.

První je značka Škoda s prodejem 73 883 osobních vozů, čímž dosáhla podíl 50 % na našem trhu, avšak oproti stejnému období roku minulého poklesl prodej vozů Škoda o 6 061 vozů. Následuje Renault (9 448), Peugeot (7 785), VW (7 803), Opel (6 123), Ford (4 946), Citroen (4 942) a dalších 38 značek, jejichž celkový prodej v roce 2002 byl pod 4 000 osobních automobilů. .


     Lehkých užitkových vozů bylo prodáno 13 877, což je oproti stejného období minulého roku o 7,4 % méně. V prodeji užitkových vozů obsadil Ford s prodejem 2 861 vozů první místo a docílil tak téměř podíl 21 % na trhu. Následuje VW (2 129), Renault (1 232), Peugeot (1 224), Mercedes (1 117), Citroën (943) a dalších 27 značek, jejichž prodej byl v roce 2002 pod 600 kusů.


     Nákladních automobilů bylo prodáno celkem 6 995, což je o 410 kusů (o 6,2 %) více než za srovnatelné období minulého roku. Nejvyšší prodej dosáhlo Mercedes (1 039), Iveco (1 028), následuje RVI (1 010), DAF (860), MAN (758), Volvo (694), Avia (604), Scania (588) atd. Autobusů bylo prodáno 836, vzhledem k nutnosti obnovy vozidlového parku autobusů, je tento počet velmi nízký a nedostačující. Nejvíce autobusů prodala značka Karosa (499) následována značkou SOR Libchavy (156) atd.


     Celkem bylo prodáno 12 975 motocyklů, což je o 3 006 (o 30,2 %) více než za srovnatelné období minulého roku. Mopédů a motocyklů s obsahem do 50 ccm se prodalo 7 727 (59,6 %), nad 50 ccm 5 248 motocyklů( 40,4 %). Nejvyšší prodej nad 50 ccm docílila značka Yamaha (1 320), následována Hondou (1 062), Suzuki (435) atd. Do 50 ccm první místo v prodeji obsadila značka Hero (1 732), následována značkou Manet/Korado (1 584), Kentoya (1 022), Peugeot (821) atd.  


   

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...