Prodej aut v ČR za 1.pololetí 1999

Prodej osobních aut na našem trhu se v druhém čtvrtletí zvýšil a celkový pololetní prodej dosáhl téměř stejné úrovně jako za 1. pololetí minulého roku. Celkem bylo za 1. pololetí 1999 prodáno 73 424 nových osobních automobilů a 7 086 lehkých užitkových a 2 664 nákladních automobilů.

Pořadí jednotlivých značek podle prodeje se v 1. pololetí 1999 proti 1. pololetí 1998 poměrně dost změnilo. Škoda si udržela s počtem 36 955 prodaných osobních vozidel první místo i když prodala o 5 289 osobních automobilů méně než v 1. pololetí 1998. Druhý je Opel s prodejem 4 246 aut -v pololetí 1998 byl třetí, na třetí místo postoupil ze čtvrtého VW s počtem 4 206 aut, na čtvrté místo s prodejem 3 987 aut klesl ze druhého místa Ford. Renault si prodejem 3 484 udržel páté místo jako v prvním pololetí roku 1998. Vůbec nejvyšší nárůst prodeje docílil Daewoo, který prodal 2 983 osobních aut, to znamená, že zvýšil prodej o 1 657 oproti prvnímu pololetí 1998 a obsadil tak šesté místo zatímco v prvním pololetí 1998 byl dvanáctý.


Zajímavá je skutečnost, že oproti prvnímu pololetí 1998 vzrostly v prvním pololetí 1999 více než dvojnásobně prodeje velkoprostorových osobních vozů. Prodej terénních vozů stoupl téměř o 18 % a kupé o 10 %. Naproti tomu klesl prodej třídy kabrio- roadster téměř o 50 %.


V prodej lehkých užitkových vozidel i přes pokles prodeje (-287) si udržela první místo naše Škoda s prodejem 1 822 vozů. Následována je Fordem s 1 077 vozy, dále VW s 868 auty a Peugeotem se 470 vozy. Na pátém místě je Citroen (456), následován Renaultem (354) a Mercedesem (352). Nejvyšší nárůst prodeje zaznamenal VW a Peugeot.


Trh nákladních automobilů poprvé vede zahraniční značka a to Mercedes s prodanými 677 vozy, následuje Daewoo-Avia (626), IVECO (470), DAF (189) a pátý se umístil R.V.I. se 140 prodanými nákladními vozy.


Motocyklů bylo prodáno celkem 3 047 a mopédů cca 1 500. U motocyklů to bylo proti prvnímu pololetí minulého roku o 1 076 více, u mopédů o 1 251 méně. Nejvíce byla prodávána Yamaha (874) a Honda (527). Husqvarna prodala 254 motocyklů a Suzuki 226. Zajímavě se vyvíjel prodej skútrů, celkem se jich prodalo 555. Nejvíce Piaggio (138), dále Yamaha (105), Honda (92), Aprilia (82) a Cagiva (72). V mopedech je pořadí: Korado (781) a Babeta (683), se značným odstupem je následují Stella (36), Steward (26) a Hero se 17 prodanými mopedy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ V ČR NOVÉ VEDENÍ

ZNAČKA DS MÁ V ČR NOVÉ VEDENÍ

Skupina Emil Frey v České republice jmenovala do funkce ředitelky značky DS od 1.července 2018 Martinu Bedrnovou. Ta doposud zastává funkci marketing leadera pro značky skupiny PSA. Značka DS,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Emil Frey Select se stala oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu SK Slavia Praha

Značka Emil Frey Select se stala...

Nedávno zrozená značka Emil Frey Select a legendární fotbalový klub SK Slavia Praha uzavřely dohodu o spolupráci. Vkladem firmy Emil Frey je zapůjčení 23 vozů z programu Emil Frey Select, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...