Příznivé čtvrtletí pro Citroën na většině evropských trhů

Jak v osobních vozech, tak i v kategorii lehkých užitkových aut.

Výrazného zlepšení pozic značky došlo v 17 zemích západní Evropy. Trh v této části světa sice vykázal dlouhodobý pokles o 3 %, zatímco podíl Citroënu posílil celkově na 13%. Prodeje za první tři měsíce roku 2003 byly vyšší než ve stejném období roku 2002 (z 6,5 % na 7,5 %). Tento prodejní úspěch je společným dílem všech modelů z modelové řady Citroënu – od C3, přes Berlingo, Xsaru Picasso až po C5 a C8.


Ve Francii je Citroën jednou z mála značek, která rostla. V osobních i užitkových vozech zaznamenala značka nárůst o 5,4%, zatímco francouzský trh klesal o 7,6 %. Podíl Citroënu tak dosáhl 15,6% proti 13,7% v prvním čtvrtletí 2002. V osobních vozech činí podíl značky 14,96 % (loni 13,2 %), modelu C3 se prodalo na 20 000 kusů, C8 si koupilo 2700 francouzů. Ještě významnější podíl má Citroën na trhu užitkových vozů – dosahuje 19,1 % (loni 16,2 %).


Ve Španělsku, kde trh celkově klesá o 4 %, posílil Citroën na 13,3 % (loni 9 %), ve Velké Británii má Citroën podíl 6,1 %. Největšího nárůstu zaznamenala značka v Itálii, kde podíl na trhu vzrostl na 6 %, což proti témuž období roku 2002 představuje zvýšení o plných 87 %!


Na německém trhu je podíl Citroënu stabilní a proti klesající jednoprocentní tendenci trhu celkového představuje 2,1 %. Šestiprocentní posun byl zaznamenán v Belgii a Lucembursku, kde trh prudce padá o 11 %. Podíl značky Citroën tu dosahuje 12,3 %. V Nizozemsku si Citroën připsal sedmiprocentní nárůst prodejů a podíl na trhu 6 % (celkový propad trhu o 4 %).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...