Předpovědi byly reálné

Automobiles Citroën za pololetí 2004 celkem prodal 722 000 vozů.

To jsou čísla, která naznačují, že předpokládané výsledky Citroënu byly stanoveny reálně a pohybují se zhruba na stejné úrovni jako před rokem ve stejném období. Na úspěšných výsledcích se významně podílejí mimoevropské trhy, které představují 19 % prodejů (137 000 vozů).

Citroën udržuje pozici v E 17


V 17 státech jednotného evropského trhu (nezapočítány nově přistupující země do EU) dosáhl podíl Citroënu na trhu osobních a lehkých užitkových vozů hranice 6,9 %. U osobních vozů tento podíl proti loňsku nepatrně poklesl z 6,7 % na 6,4 %, naopak se o 2 % zvedl v kategorii užitkových vozů na 10,7 %.


Ve Francii se prodeje značky zvedly o 1,2 %, přičemž podíl Citroënu na trhu činí 13,9 %. U osobních aut díky úspěchu modelů C2 a C3 je tržní podíl značky 12,9 %. Model C3 si polepšil o 8 % a 43 400 prodaných kusů, C2 se prodalo na 17 000 kusů. Hitem je i Xsara Picasso HDi 110 k. Díky novému modelu Jumpy narostly prodeje užitkových citroënů o 5,6 % a podíl na trhu v této kategorii je 18,6 %.


Ve Španělsku, kde trh obecně posílil o 14,6 %, stabilizoval Citroën svou pozici čísla 2 s tržním podílem 11,4 % a s více než 100 000 prodanými vozy. V osobních vozech slaví úspěch zejména kompakty, díky C2 a C3 je Citroën lídrem zdejšího trhu s podílem 4,6 %. V užitkových vozech drží Citroën tržní podíl 14,3 % a zaujímá ve Španělsku první místo!


Itálii pokračuje Citroën v trvalém růstu, prodeje narostly proti loňsku o 22 % a zvedl se tak podíl na italském trhu na 6,8 % (loni v pololetí 5,8 %). Za dva roky se odbyt vozů Citroën zdvojnásobil na 95 400 kusů. V osobních vozech má značka 3. místo mezi dovozci (podíl 7 %), ale je prvním z francouzských importérů. Prodeje lehkých užitkových aut Citroën si polepšily o 15 % s podílem na trhu 4,7 %.


Ve Velké Británii pokračuje značka v pokořování historických hranic prodejů. Podíl značky na ostrovním trhu vylétl na 4,6 %, polepšil si proti polovině roku 2003 o 3 %. Nejlépe se prodávají modely C2, C3, Berlingo a Xsara Picasso.


Německo vykazuje dlouhodobý pokles trhu obecně o 1,3 %, i tak si Citroën drží podíl 2,1 %. Na trhu osobních vozů, který se propadl o 2 %, má Citroën stále přes 2 % podílu. Největší zájem byl v Německu o model C2, spolu s C3 se za dva roky prodeje těchto kompaktních vozů zdvojnásobily. V užitkových verzích si Citroën polepšil za půlrok o 3 %.


Belgii a Lucembursku sice trh s automobily rostl o 11 %, nicméně Citroën si polepšil „jen“ o 10,3 %. Největší zájem obyvatel Beneluxu byl o modely C2, C3 Pluriel, ale i o Berlingo, C5 a C8. Xsara Picasso je dvojkou ve své kategorii.


Na stabilním trhu Nizozemska drží Citroën podíl 5,5 %, a to rovnoměrně u osobních (5,4 %) a užitkových (6 %). Na tradičně vyrovnaném trhu Švýcarska posílil Citroën o 2 %, u užitkových aut zájem Švýcarů byl o 27 % větší! Podíl na trhu je u osobních aut na hranici 9,6 % (loni 7,3 %), u užitkových verzí 4,4 %.


Také trh v Rakousku posiloval a Citroën se prezentoval jako dynamická značka, jejíž prodeje vzrostly o 19 %. Tržní podíl se zvedl z 3,1 % na 3,6 %. Větší zájem byl o osobní auta, zejména díky modelům C3, Xsara Picasso a Berlingo byly prodeje o 20 % vyšší. U užitkových vozů se zvedly o 11 %, takže podíl na rakouském trhu má nyní Citroën 4,8 %.


Citroën si polepšil také v Portugalsku, na dalším rostoucím trhu. Podíl značky se stabilizoval kolem 8,5 %, na čemž má lví podíl Xsara Picasso (prodeje vyšší o 57 %), která je také lídrem v segmentu. To samé platí o Berlingu mezi užitkovými vozy, nahoru šly prodeje u modelů Jumpy (o 13 %) a Jumper (o 23 %).


Norsku pokračovalo posilování trhu obecně, Citroën „nabral“ proti loňsku 26 %, podíl na trhu činí 3,8 %. Ve Švédsku je podíl značky na úrovni 4 %, červnové objednávky dávají naději na jeho zvýšení.

Ostatní země – nárůst o více než 10 %


V dalších částech světa prodal Citroën celkem 137 000 nových vozů, což v celkové pololetní bilanci představuje 10,5 %. V Jižní Americe se prodeje zvedly o 45 %, nicméně podíl na trhu je 1,7 %. V Brazílii aktivity Citroënu posílily o 26 %, v Argentině dokonce prodeje Citroënu byly lepší o 135 % proti roku 2003.


Naopak po velkém třesku v Číně se nepodařilo loňské výsledky zopakovat. V roce 2003 prodal Citroën 104 000 aut, což značilo rekord značky. Nástup konkurence ve všech segmentech se projevil poklesem. Stagnaci se podařilo rozhýbat také díky modelu Xsara Picasso 2.0i 16 V.


V dalších zemích Evropy zaznamenal Citroën mírný nárůst prodejů. V Maďarsku drží podíl 4,6 %, v Polsku 4 %, ve Slovinsku 8 %. Největších nárůstů však Citroën dosáhl v meziroční bilanci v Turecku (o 167 %), Jižní Africe (166 %), Alžírsku (165 %) a v Rusku o 43 %.

Co bylo nového?


Rok 2004 je pod vlajkou Citroën ve znamení velkých úspěchů kompaktních vozů. Na prodejních výsledcích se projevuje zejména obliba modelů C2, C3 a C3 Pluriel. Loni prodaných 400 000 vozů této kategorie by mělo být v roce 2004 překonáno, neboť za 5 měsíců tohoto roku se prodalo na 245 000 kompaktních modelů. Vozy této kategorie představují u Citroënu 35 % všech evropských prodejů a podíl 9,2 % na evropském trhu.


Do bilance pololetí 2004 se promítají také novinky – C3 XTR, nové motorizace modelů C3 a C3 Pluriel, stejně jako nabídka jak manuální převodovky, tak i převodovky SensoDrive. Své zákazníky si získává C3 Pluriel HDi 70 k či Xsara Picasso HDi 110 k.


V užitkových vozech si Citroën drží celoevropské 3. místo mezi výrobci. O tento úspěch se postaraly nový Jumpy a Jumper s novým motorem 2,8 HDi 146 k.


O vynikající pověst značky se zasloužily úspěchy tovární stáje Citroën Sport Total, která startuje v kompletním seriálu mistrovství světa v rallye (WRC) s dvěma vozy Xsara WRC. Po loňském triumfu v Poháru konstruktérů vede Citroën stejnou soutěž i letos po 7 podnicích ze 16, stejně jako Sébastien Loeb mezi piloty. Druhý pilot Citroënu Carlos Sainz figuruje na 4. pozici.


Citroën Xsara se osvědčil jako vítězný vůz na všech druzích povrchů, které se v rámci WRC jedou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...