Před 70ti lety – v roce 1934 představen model Citroën Traction Avant

První zákazník si tento vůz odvezl 7. května 1934.

Před 70ti lety – v roce 1934 představen model Citroën Traction Avant

Této události nicméně předcházelo obrovské množství práce: zbourání a přestavba (za pět měsíců od dubna do září 1933) montážních závodů automobilky 6 Quai de Javel. Tyto závody byly přestavěny na velký komplex, ve kterém se pod prosklenou kanceláří André Citroëna nacházely dvě paralelní montážní linky o délce 250 metrů. Výrobní kapacita této nové továrny byla 1 000 vozů denně.

Ani během stavebních prací nebyla přerušena výroba a z montážních linek i nadále sjíždělo 250 vozů denně. 12. března 1933 nastoupil do automobilky Citroën tehdy čtyřicetiletý inženýr André Lefebvre a přinesl si sebou bohaté zkušenosti z automobilek Voisin a Renault. Tohoto muže si vybral André Citroën, jak bylo jeho zvykem, aby využil jeho skvělých technických znalostí k rychlé návratnosti investice vložené do výstavby nového závodu a také proto, že chtěl získat náskok před konkurencí a nabídnout zákazníkům „již dnes automobil budoucnosti“. Lefebvre přinesl projekt modelu Traction Avant, tedy projekt, který André Citroëna přiměl k dočasnému přerušení rozvoje jeho dalšího nápadu – malého vozu pro širokou veřejnost s motorem se dvěma vodorovně uloženými válci: z tohoto nápadu časem vznikl slavný model 2 CV, který však představili až nástupci André Citroëna.


Na konci března 1933 je rozhodnuto: model Traction Avant musí být představen na Autosalónu v příštím roce. Od zahájení projektu do vyrobení prvního kusu neuplyne ani 18 měsíců (oproti obvyklým 60 měsícům).


Lefebvre se obklopil týmem specialistů, z nichž nejvýznamnější byl Flaminio Bertoni, průmyslový návrhář, malíř, sochař a vynálezce. Bertoni byl důstojným žákem Leonarda da Vinci, měl cit pro linie, aerodynamičnost a tvary a vytvořil dokonalý avantgardní design modelu Traction. První model vozu Traction vyrobil z plastelíny a ukázal ho André Citroënovi (a jeho žene Giorgině), který jej nadšeně schválil. A tak, 24. března 1934 byl model Traction Avant 7 hotov: od té doby se na několik dalších let stal tento model synonymem společnosti Citroën a naopak. Vůz měl revoluční karosérii (byl to mimo jiné vůbec první vůz bez stupačky), čtyřválcový řadový motor 1303 cm3, dosahoval maximální rychlosti 100 km/h, byl vybaven třístupňovou převodovkou, předními a zadními bubnovými brzdami, předními a zadními tlumiči s torzními tyčemi, nezávislým zavěšením předních kol a samozřejmě, jako první sériově vyráběný vůz, měl hnanou přední nápravu.


Model Traction se vyráběl až do roku 1957 v různých modelových řadách (model „11“, „15“ či 9 prototypů 22 CV s osmi válci do V a maximální rychlostí 140 km/h). Do jeho nahrazení dalším slavným modelem automobilky Citroën, modelem DS, který byl rovněž dílem Lefebvrea a Bertoniho, se vyrobilo celkem 758 948 vozů řady Traction.

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...