Pozvánka na 1. ročník memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha

Pohár cestovních vozů – 13. až 16. června 2008 v Brně

Vážení přátelé motorsportu, vážení závodníci a soutěžící. naše společnost Racing Service International L.L.C., si Vám dovoluje představit projekt který má být vzpomínkou a projevem pocty Ing. Zdeňkovi Vojtěchovi, tátovi, kamarádovi, vynikajícímu jezdci, mistrovi ČSSR, mistrovi Evropy, legendě.

Tímto projektem je seriál čtyř dvojzávodů cestovních vozů na okruhu a se svolením pana Štěpána Vojtěcha pod názvem Pohár cestovních vozů – memoriál Ing. Zdeňka Vojtěcha.

V letošní sezóně to bude 10 let co jsme se smutně rozloučili s Ing. Zdeňkem Vojtěchem. Zdeněk je jeden z našich nejlepších Československých a Evropských pilotů v historii okruhových závodů.

Jezdecké začátky odstartoval v rallye a závodech do vrchu . Ale až okruhy, byly to, čím se neopakovatelným jezdeckým stylem zapsal do povědomí motoristických příznivců nejen v tehdejším Československu , ale i celé Evropě. Na Československých okruzích proslul velkými jezdeckými souboji se svými soupeři na voze Škoda 130 RS.

Ve stejném období vzniká i slavné jezdecké trio Zdeněk Vojtěch – Břetislav Enge – Jan Šenkýř které časem doplnil Václav Bervid a svými výkony v seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů získávají v roce 1981 pro značku Škoda absolutní vítězství a titul Mistrů Evropy.

O rok později společně s Břetislavem Engem prohánějí absolutní evropskou špičku na voze BMW 528i. O skvělý výsledek na Velké ceně Československa 1982 je v Brně připravuje velký požár vozu. Český tým mechaniků a techniků, kteří se pro své jezdce snažili v tehdejších podmínkách udělat maximum, odvedl pro zahraniční konkurenty až neuvěřitelný kus práce a za 10 dní z totálně zničeného vozu dokázali postavit a opravit vůz, který byl schopen startovat na okruhu v rakouském Zeltwegu. Veškeré úsilí týmu je korunováno historicky prvním vítězstvím Čechoslováka v mistrovství Evropy, kdy Zdeněk Vojtěch s Jo Gardnerem (A) který nahradil popáleného Břeťu, tento závod absolutně vyhráli. Bylo až dojemné, jak českému týmu a jeho jezdcům skutečně upřímně gratulovaly všechny jezdecké hvězdy tehdejší doby, šéfové továrních týmů a přítomní zahraniční novináři.

Břetislav Enge – Zdeněk Vojtěch

Zároveň to bylo období, kdy si jezdeckých výkonů Zdeňka začaly zahraniční týmy a média všímat. Do sezóny 1984 nastupuje již populární jezdecké duo Vojtěch – Enge s vozem BMW 635 Csi v týmu Hartge, který vede již jako manažer Václav Bervid.

I v této sezóně, plné technických problémů, podávají jezdci skvělé výkony, které přinášejí pro Zdeňka pozvánku do továrního teamu BMW a zároveň pozvání na testování a nabídku místa v týmu Jaguár, kde je již pro Zdeňka připravena i jezdecká kombinéza. Zdeněk se rozhodl pro BMW, a tak startuje po boku Švéda Stefana Johanssona a Marca Surera.

V následující sezóně se vrací do týmu Václava Bervida, kde v následujících letech dokazuje své jezdecké umění na vozech Mercedes 190 Carlsson a poté s BMW M3 teamu Bastos . A je to právě Václav Bervid který prohlásil, že nebýt komunistického režimu, tak to byl Zdeněk kdo dostal české barvy do formule 1.

Ani po ukončení své jezdecké kariéry neopustil svět motorsportu a stál u vzniku projektu Peugeot Cup v České republice a intenzivně podporoval své syny Tomáše a Štěpána v prvních krocích na automobilových závodech.

Svým způsobem je stále mezi námi a mnozí z nás, aspoň vzpomínkou na závodnické historky a slavná vítězství na něj rádi zavzpomínají.

Součástí projektu bude i oslava 50-ti letého výročí od prvního startu a zahájení jezdecké kariéry Václava Bervida. Na voze Škoda Populár startuje do Velké noční automobilové soutěže středočeského kraje. V roce 1960 startuje poprvé na okruhu v Havířově s Škodou Octavia touring sport a ve třídě 1150 ccm dojíždí na 3. místě. Dalším historickým momentem je založení hospodářského zařízení svazarmu MTX – Metalex. Tuto legendární značku zakládá spolu s Petrem Boldem, Karlem Jílkem, Daliborem Jankem a pány Treybalem, Bílkem, Ing.Kleimondem a Pauerem.

O trofej – Ing.Zdeňka Vojtěcha

Na počest Ing. Zdeňka Vojtěcha připravujeme seriál čtyř dvojzávodů, které budou uspořádány na okruzích v Brně, Mostě, Salzburgringu a Oscherslebenu.

Dovolujeme si Vás tímto pozvat k účasti na této sérii závodů, které se mohou stát obohacením vaší závodní sezóny. Termíny, které jsme pro tyto závody připravili patří k nejprestižnějším v kalendáři evropských závodů .

Závody pojedeme ve společnosti velké akce ADAC na německém Oscherslebenu a na rakouském Salzburgringu se svezeme s účastníky FIA zóny střední Evropy . V severočeském Mostě se podíváme na závod FIA Evropského mistrovství trucků a nejprestižnějším závodem bude již první závod, který se uskuteční v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC v Brně. Účast televizních štábů , zástupců tisku a jezdeckých hvězd světového a evropského formátu bude důstojným prostředím pro tento závodní seriál.

Doufáme, že termíny které Vám nabízíme, budou atraktivní nejen pro Vás, ale hlavně pro Vaše sponzory a partnery týmu. Každý samostatný závod se pojede o hodnotné ceny, poháry a věnce pro vítěze.

Celkový vítěz seriálu obdrží putovní pohár memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha.

Kalendář závodů

1. Brno WTCC Brno 13. – 15.06. 2008 CZ
2. Most Czech Truck Prix- Most 29. – 31.08. 2008 CZ
3. Salzburgring FIA Zone central Europe 26. – 29.09. 2008 A
4. Oschersleben ADAC 10. – 12.10. 2008 D

Vypsané skupiny a třídy

Divize 4 pro vozidla:skupina N,A,SP,Super 2000,Diesel 2000,ST,DTM,H,GT dle propozic FIA GT, E1(vozy volné formule slučitelné s kategorií 1), pohárové vozy (slučitelné s vozy kategorie 1)

Pro klasifikaci jsou vypsané tyto třídy:

  • D4 do 1600ccm
  • D4 od 2001ccm do 2000ccm
  • D4 od 2001ccm do 3000ccm
  • D4 – BMW 1 Challenge
  • D4 od 3001ccm do 3500ccm
  • D4 od 3501ccm od 3501ccm

Formát závodů

V rámci každého vypsaného termínu budou uspořádány vždy dva samostatné závody a to systémem:

  • 1. kvalifikace ( 30 min.) pro 1. závod (50-60km)
  • 2. kvalifikace ( 30 min.) pro 2. závod (50-60km)

Bodové hodnocení

Systém bodového hodnocení je zvolen 1 – 15 základních bodů s odstupňováním dle tabulky a násoben koeficientem 1.X kdy X bude doplněno číslem, které je stejné jako počet jezdců ve třídě, kteří nastoupili do závodu. Výsledný bodový příděl bonifikuje obtížnost dosažení bodů.

Umístění: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

==================================

Body: 15 13 11 9 7 5 4 3 2 1 násobeno x 1.x

X= počet soutěžících ve třídě na startu do závodu

Tabulka po přepočtem startujících do10 jezdců

Startujících – Umístění ve třídě

Ve třídě 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
10 16,5       13.2 11,0  8,8        6,6       5,5        4,4        3,3        2,2       1,1     
9 16,3       13,0       10,9      8,7        6,5      5,4       4,3       3,2        2,1
8                  16,2      12,9      10,8      8,6        6,4      5,3       4,2       3,1    
7 16,0      12,8      10,7      8,5        6,3      5,2       4,1     
6 15,9       12,7      10,6      8,4        6,2      5,1  
5 15,7      12,6      10,5      8,3        6,1         
4 15,6       12,5       10,4      8,2     
3 15,4      12,3       10,3      
2 15,3      12,2 
1 15,1

a. Zvýhodněné startovné uhrazené osobní platbou, nebo realizovaným převodem na účet pořadatele (RSI) do termínu uzávěrek přihlášek (14 dní před datem zahájení příslušného sportovního podniku) je:

  • pro platbu v Kč je 15 000,-Kč (bez 9% DPH)
  • pro platby v EUR je 600,-.EUR (bez 9% DPH)

Číslo účtu pro platby v Kč

  • pro platbu Kč z CZ: 213311427/0300
  • pro platby Kč z EU: BIC:CEKOCZPP
  • IBAN: CZ81 0300 0000 0002 1331 1427

Číslo účtu pro platbu v EUR

  • pro platbu EUR z CZ: 213311849/0300
  • pro platbu EUR z EU: BIC: CEKOCZPP
  • IBAN: CZ36 0300 0000 0002 1331 1849

Soutěžící nebo jezdec se na formální přejímku dostaví s dokladem o uhrazení startovného. Každá úhrada startovného po termínu uzávěrky přihlášek nebude považováno jako zvýhodněné startovné a bude doúčtováno na administrativní přejímce do plné výše viz bod b.

b. Startovné hrazené nejpozději u administrativní přejímky je 20 000,-kč, / pro platby v EUR je 800,- EUR.

Přednost dostanou jezdci, kteří se přihlásí do celého seriálu.

Racing Service International V.Furmánek : v.furmanek@rsicz.com

Vzhledem k projevenému zájmu o start v Poháru cestovních vozů – memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha budeme upřednostňovat přihlášky jezdců kteří se přihlásí na celý seriál.

Kontakt: Vlastimil Furmanek: 00420 737 284 482 / e-mail: v.furmanek@rsicz.com a Milan Hnilica: 00420 737 284 481 / e-mail: m.hnilica@rsicz.com

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...