Pozvánka na 1. ročník memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha

Pohár cestovních vozů – 13. až 16. června 2008 v Brně

Vážení přátelé motorsportu, vážení závodníci a soutěžící. naše společnost Racing Service International L.L.C., si Vám dovoluje představit projekt který má být vzpomínkou a projevem pocty Ing. Zdeňkovi Vojtěchovi, tátovi, kamarádovi, vynikajícímu jezdci, mistrovi ČSSR, mistrovi Evropy, legendě.

Tímto projektem je seriál čtyř dvojzávodů cestovních vozů na okruhu a se svolením pana Štěpána Vojtěcha pod názvem Pohár cestovních vozů – memoriál Ing. Zdeňka Vojtěcha.

V letošní sezóně to bude 10 let co jsme se smutně rozloučili s Ing. Zdeňkem Vojtěchem. Zdeněk je jeden z našich nejlepších Československých a Evropských pilotů v historii okruhových závodů.

Jezdecké začátky odstartoval v rallye a závodech do vrchu . Ale až okruhy, byly to, čím se neopakovatelným jezdeckým stylem zapsal do povědomí motoristických příznivců nejen v tehdejším Československu , ale i celé Evropě. Na Československých okruzích proslul velkými jezdeckými souboji se svými soupeři na voze Škoda 130 RS.

Ve stejném období vzniká i slavné jezdecké trio Zdeněk Vojtěch – Břetislav Enge – Jan Šenkýř které časem doplnil Václav Bervid a svými výkony v seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů získávají v roce 1981 pro značku Škoda absolutní vítězství a titul Mistrů Evropy.

O rok později společně s Břetislavem Engem prohánějí absolutní evropskou špičku na voze BMW 528i. O skvělý výsledek na Velké ceně Československa 1982 je v Brně připravuje velký požár vozu. Český tým mechaniků a techniků, kteří se pro své jezdce snažili v tehdejších podmínkách udělat maximum, odvedl pro zahraniční konkurenty až neuvěřitelný kus práce a za 10 dní z totálně zničeného vozu dokázali postavit a opravit vůz, který byl schopen startovat na okruhu v rakouském Zeltwegu. Veškeré úsilí týmu je korunováno historicky prvním vítězstvím Čechoslováka v mistrovství Evropy, kdy Zdeněk Vojtěch s Jo Gardnerem (A) který nahradil popáleného Břeťu, tento závod absolutně vyhráli. Bylo až dojemné, jak českému týmu a jeho jezdcům skutečně upřímně gratulovaly všechny jezdecké hvězdy tehdejší doby, šéfové továrních týmů a přítomní zahraniční novináři.

Břetislav Enge – Zdeněk Vojtěch

Zároveň to bylo období, kdy si jezdeckých výkonů Zdeňka začaly zahraniční týmy a média všímat. Do sezóny 1984 nastupuje již populární jezdecké duo Vojtěch – Enge s vozem BMW 635 Csi v týmu Hartge, který vede již jako manažer Václav Bervid.

I v této sezóně, plné technických problémů, podávají jezdci skvělé výkony, které přinášejí pro Zdeňka pozvánku do továrního teamu BMW a zároveň pozvání na testování a nabídku místa v týmu Jaguár, kde je již pro Zdeňka připravena i jezdecká kombinéza. Zdeněk se rozhodl pro BMW, a tak startuje po boku Švéda Stefana Johanssona a Marca Surera.

V následující sezóně se vrací do týmu Václava Bervida, kde v následujících letech dokazuje své jezdecké umění na vozech Mercedes 190 Carlsson a poté s BMW M3 teamu Bastos . A je to právě Václav Bervid který prohlásil, že nebýt komunistického režimu, tak to byl Zdeněk kdo dostal české barvy do formule 1.

Ani po ukončení své jezdecké kariéry neopustil svět motorsportu a stál u vzniku projektu Peugeot Cup v České republice a intenzivně podporoval své syny Tomáše a Štěpána v prvních krocích na automobilových závodech.

Svým způsobem je stále mezi námi a mnozí z nás, aspoň vzpomínkou na závodnické historky a slavná vítězství na něj rádi zavzpomínají.

Součástí projektu bude i oslava 50-ti letého výročí od prvního startu a zahájení jezdecké kariéry Václava Bervida. Na voze Škoda Populár startuje do Velké noční automobilové soutěže středočeského kraje. V roce 1960 startuje poprvé na okruhu v Havířově s Škodou Octavia touring sport a ve třídě 1150 ccm dojíždí na 3. místě. Dalším historickým momentem je založení hospodářského zařízení svazarmu MTX – Metalex. Tuto legendární značku zakládá spolu s Petrem Boldem, Karlem Jílkem, Daliborem Jankem a pány Treybalem, Bílkem, Ing.Kleimondem a Pauerem.

O trofej – Ing.Zdeňka Vojtěcha

Na počest Ing. Zdeňka Vojtěcha připravujeme seriál čtyř dvojzávodů, které budou uspořádány na okruzích v Brně, Mostě, Salzburgringu a Oscherslebenu.

Dovolujeme si Vás tímto pozvat k účasti na této sérii závodů, které se mohou stát obohacením vaší závodní sezóny. Termíny, které jsme pro tyto závody připravili patří k nejprestižnějším v kalendáři evropských závodů .

Závody pojedeme ve společnosti velké akce ADAC na německém Oscherslebenu a na rakouském Salzburgringu se svezeme s účastníky FIA zóny střední Evropy . V severočeském Mostě se podíváme na závod FIA Evropského mistrovství trucků a nejprestižnějším závodem bude již první závod, který se uskuteční v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC v Brně. Účast televizních štábů , zástupců tisku a jezdeckých hvězd světového a evropského formátu bude důstojným prostředím pro tento závodní seriál.

Doufáme, že termíny které Vám nabízíme, budou atraktivní nejen pro Vás, ale hlavně pro Vaše sponzory a partnery týmu. Každý samostatný závod se pojede o hodnotné ceny, poháry a věnce pro vítěze.

Celkový vítěz seriálu obdrží putovní pohár memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha.

Kalendář závodů

1. Brno WTCC Brno 13. – 15.06. 2008 CZ
2. Most Czech Truck Prix- Most 29. – 31.08. 2008 CZ
3. Salzburgring FIA Zone central Europe 26. – 29.09. 2008 A
4. Oschersleben ADAC 10. – 12.10. 2008 D

Vypsané skupiny a třídy

Divize 4 pro vozidla:skupina N,A,SP,Super 2000,Diesel 2000,ST,DTM,H,GT dle propozic FIA GT, E1(vozy volné formule slučitelné s kategorií 1), pohárové vozy (slučitelné s vozy kategorie 1)

Pro klasifikaci jsou vypsané tyto třídy:

  • D4 do 1600ccm
  • D4 od 2001ccm do 2000ccm
  • D4 od 2001ccm do 3000ccm
  • D4 – BMW 1 Challenge
  • D4 od 3001ccm do 3500ccm
  • D4 od 3501ccm od 3501ccm

Formát závodů

V rámci každého vypsaného termínu budou uspořádány vždy dva samostatné závody a to systémem:

  • 1. kvalifikace ( 30 min.) pro 1. závod (50-60km)
  • 2. kvalifikace ( 30 min.) pro 2. závod (50-60km)

Bodové hodnocení

Systém bodového hodnocení je zvolen 1 – 15 základních bodů s odstupňováním dle tabulky a násoben koeficientem 1.X kdy X bude doplněno číslem, které je stejné jako počet jezdců ve třídě, kteří nastoupili do závodu. Výsledný bodový příděl bonifikuje obtížnost dosažení bodů.

Umístění: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

==================================

Body: 15 13 11 9 7 5 4 3 2 1 násobeno x 1.x

X= počet soutěžících ve třídě na startu do závodu

Tabulka po přepočtem startujících do10 jezdců

Startujících – Umístění ve třídě

Ve třídě 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
10 16,5       13.2 11,0  8,8        6,6       5,5        4,4        3,3        2,2       1,1     
9 16,3       13,0       10,9      8,7        6,5      5,4       4,3       3,2        2,1
8                  16,2      12,9      10,8      8,6        6,4      5,3       4,2       3,1    
7 16,0      12,8      10,7      8,5        6,3      5,2       4,1     
6 15,9       12,7      10,6      8,4        6,2      5,1  
5 15,7      12,6      10,5      8,3        6,1         
4 15,6       12,5       10,4      8,2     
3 15,4      12,3       10,3      
2 15,3      12,2 
1 15,1

a. Zvýhodněné startovné uhrazené osobní platbou, nebo realizovaným převodem na účet pořadatele (RSI) do termínu uzávěrek přihlášek (14 dní před datem zahájení příslušného sportovního podniku) je:

  • pro platbu v Kč je 15 000,-Kč (bez 9% DPH)
  • pro platby v EUR je 600,-.EUR (bez 9% DPH)

Číslo účtu pro platby v Kč

  • pro platbu Kč z CZ: 213311427/0300
  • pro platby Kč z EU: BIC:CEKOCZPP
  • IBAN: CZ81 0300 0000 0002 1331 1427

Číslo účtu pro platbu v EUR

  • pro platbu EUR z CZ: 213311849/0300
  • pro platbu EUR z EU: BIC: CEKOCZPP
  • IBAN: CZ36 0300 0000 0002 1331 1849

Soutěžící nebo jezdec se na formální přejímku dostaví s dokladem o uhrazení startovného. Každá úhrada startovného po termínu uzávěrky přihlášek nebude považováno jako zvýhodněné startovné a bude doúčtováno na administrativní přejímce do plné výše viz bod b.

b. Startovné hrazené nejpozději u administrativní přejímky je 20 000,-kč, / pro platby v EUR je 800,- EUR.

Přednost dostanou jezdci, kteří se přihlásí do celého seriálu.

Racing Service International V.Furmánek : v.furmanek@rsicz.com

Vzhledem k projevenému zájmu o start v Poháru cestovních vozů – memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha budeme upřednostňovat přihlášky jezdců kteří se přihlásí na celý seriál.

Kontakt: Vlastimil Furmanek: 00420 737 284 482 / e-mail: v.furmanek@rsicz.com a Milan Hnilica: 00420 737 284 481 / e-mail: m.hnilica@rsicz.com

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V čisté mobilitě Hyundai předběhl dobu a evropský emisní plán 2030 není pro značku problém

V čisté mobilitě Hyundai předběhl...

Společnost Hyundai již v minulosti uvedla svůj ambiciózní plán – v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů a to o 22 modelů do roku 2020. V roce 2021 tak bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vzdělávací projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika se rozšiřuje na čtrnáct odborných škol

Vzdělávací projekt QHERO společnosti...

Projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika na podporu vzdělávání v automobilových školách se po velmi úspěšné pilotní fázi rozšiřuje na 14 škol v celé České republice. Porsche...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trvale udržitelný hliník pro kryt akumulátorů modelu Audi e-tron

Trvale udržitelný hliník pro kryt...

Značka Audi oceněna jako první výrobce automobilů certifikátem o trvalé udržitelnosti od iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative) Certifikát „Performance Standard“ pro trvale...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný Hyundai i40 přichází se svěžím designem přídě a novými bezpečnostními prvky

Modernizovaný Hyundai i40 přichází se...

Sedany a kombi segmentu D, Hyundai i40, nyní dostávají modernizovaný design a bohatší bezpečnostní výbavu Svěží design přídě s charakteristickou kaskádovitou maskou chladiče značky Hyundai...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA od ledna do září 2018 dodala zákazníkům 939 100 vozů

ŠKODA od ledna do září 2018 dodala...

ŠKODA si za první tři čtvrtletí polepšila v Číně (17,7 %), v Rusku (28,2 %) a v Evropě (4,6 %) Bestsellerem je i nadále ŠKODA OCTAVIA, poptávka po kompaktním SUV ŠKODA KAROQ i nadále roste V...