Pozoruhodné výsledky Citroënu ve světě za první pololetí 2003

Prodeje, novinky, sport.

Prvních šest měsíců letošního roku znamenalo pro značku Citroën období příznivých prodejních výsledků, nové produkty a dobrý start do sportovní sezóny.


Šest let po sobě dosahoval Citroën v prodeji nových vozů na celém světě vzrůstajících čísel. Rok 2002 z této skvělé řady nevybočil a pro francouzskou značku přinesl nový rekord v podobě 1 312 000 prodaných aut na celém světě. V prvních šesti měsících roku 2003 Citroën ještě více upevnil svou pozici s prodejem 726 000 vozů a tedy nárůst o 10,6 % proti stejnému období loňského roku.


V západní Evropě zaznamenala značka Citroën nárůst prodejů o 7,4 % u vozů osobních i užitkových, přičemž trh automobilů v této části světa dlouhodobě klesá. Ve „zbytku“ světa, v němž se projevuje řada specifických ekonomických a společenských vlivů a jevů, zaznamenal Citroën pozoruhodný pokrok – prodeje nových vozů zde vzrostly o 29,2 %!


Nové produkty značky Citroën, to je v poslední době především řada C3, resp. v prvním pololetí roku 2003 model C3 Pluriel. Od svého uvedení na trh většiny zemí světa tento unikátní variabilní vůz sklízí velké úspěchy a těší se značnému zájmu veřejnosti. V celém světě bylo v této krátké době prodáno na 15 000 vozů C3 Pluriel. Své kvality tento vůz s titulem z ženevského autosalonu „Kabriolet roku 2003“ potvrdil čtyřmi hvězdičkami z prestižního testu bezpečnosti EuroNCAP.


Na dobrých prodejních výsledcích Citroënu se podepisuje řada novinek. Především model C3 vyvolává od března 2002 ve světě takový zájem, že se již prodalo na 340 000 vozů C3 a Citroën tak upevňuje svou pozici mezi kompaktními vozy. Mezi úspěšné tahy se řadí rovněž obohacení nabídky pohonných jednotek pro model C8. Monospaců C8 s šestiválcovým motorem V6 se prodalo na 21 600. Také díky tomuto agregátu si model C 8 vysloužil pětihvězdičkové ocenění v testu EuroNCAP. Další monospace Citroën Xsara Picasso už překročil hranici 750 000 prodaných kusů od svého uvedení na trh v lednu 2000. O oživení se nyní stará nový pohonný agregát 2.0i 16 V (137 k) ve spojení s automatickou převodovkou.


Značný přírůstek prodejů vykazuje čínský trh, kde se vyrábí především Xsara v pětidveřovém provedení. Dalším impulsem byla modernizace modelu Berlingo, jehož se za šest měsíců roku 2003 prodalo téměř 100 000.


Druhé pololetí tohoto roku by mělo přinést oživení v podobě Citroënu C2, třídveřového kompaktu, který doplní řadu modelů C3 a C3 Pluriel. Právě vozy v provedení třídveřové karoserie v Evropě představují 56 % prodaných vozů.


Historický rekord zaznamenal Citroën v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů v 17 zemích – v letošním 1.pololetí si Citroën polepšil o 7,2 %, když loni za stejné období zaznamenal nárůst 6,5 %. V západní Evropě upevnil Citroën svou pozici v kategorii osobních vozů, nárůst prodejů nových aut představuje 8,2 % při celkovém propadu trhu v této části světa o 2,6 %. Při stejné tržní tendenci u lehkých užitkových vozů vzrostly prodeje citroënů o 3,6 % a podíl na trhu na 11,4 % (loni ve stejnou dobu 10,4 %). Celkem se na tomto trhu prodalo na 605 000 vozů značky Citroën, z toho 503 000 osobních a 102 000 užitkových.


Ve Francii prodělává automobilový trh značný pokles (o 7,8 %), přičemž Citroën vykazuje dlouhodobě nárůst o 14,9% (loni 13,8 %). Ve Španělsku je Citroën dvojkou na trhu s 12 % podílem, jedničkou je na trhu užitkových aut s podílem 16,2 %. Ve Velké Británii zaznamenal Citroën nárůst o 5,3 % při lehce stoupajícím trhu (+1,2 %). Udržuje si třetí pozici mezi prodejci užitkových aut. V Itálii se značce daří ojediněle – při klesajícím trhu (-2,9 %) narostla značka o 66 % a její podíl na italském trhu se posunul až na 5,8 % (loni 3,4 %).


Německu vykazuje Citroën mírný nárůst o 1 %, byť trh celkově klesá o –1 %. Díky modelu C3 zaznamenal Citroën rekord na tomto trhu – jen modelu C3 se prodalo na 8000 kusů! V Belgii a Lucembursku si Citroën udržuje podíl kolem 11,8 %, v Belgii je dokonce jedničkou zejména díky užitkovým vozům (podíl 16,3 %). Citroënům přeje Nizozemsko (nárůst o 13), ve Švýcarsku dokonce značka rostla o 27 %, zejména zásluhou osobních vozů (+26 %), v Rakousku o solidních 19 %. Pozoruhodné nárůsty zaznamenávají rovněž ve skandinávských zemích. Ve Finsku o 26 %, ve Švédsku dokonce o 29 %.


Podobných hodnot dosahoval Citroën také ve zbývajících částech Evropy (29,2 %). V Maďarsku si připsal nárůst o 19 %, stejně tak v Chorvatsku. V Polsku dokonce značka rostla o 35 %! Největšího skoku bylo ovšem dosaženo v Číně, kde se prodeje značky Citroën zvedly o 55%.


První pololetí roku 2003 přineslo řadu úspěchů na sportovním poli – 2 vítězství, 6 x stupně vítězů v poločase šampionátu WRC, mistrovství světa v rallye. Tato soutěž sice pokračuje dál, nicméně i výsledky za polovinu seriálu jsou z pohledu značky Citroën uspokojující. Stačí vzpomenout především vítězná tažení na Rallye Monte Carlo a Turecké rallye, stříbrnou pozici na Argentinské rallye, či třetí příčku na Kyperské rallye. V polovině šampionátu je značka Citroën na skvělém druhém místě v Poháru konstruktérů, na stejné pozici figuruje v klasifikaci mistrovství světa jezdců Carlos Sainz, Sébastien Loeb je na 5. a Colin McRae na 7. pozici průběžného pořadí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS OSLAVUJE KOUZLO VÁNOC V OBCHODNÍM DOMĚ PRINTEMPS NA BULVÁRU HAUSSMANN

NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS...

Citroën se spojil s obchodním domem Printemps, aby společně s ním oslavil Vánoce. V 11 výkladních skříních na pařížském bulváru Haussmann – se vypráví vánoční pohádka, která zve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...