Pozoruhodné výsledky Citroënu ve světě za první pololetí 2003

Prodeje, novinky, sport.

Prvních šest měsíců letošního roku znamenalo pro značku Citroën období příznivých prodejních výsledků, nové produkty a dobrý start do sportovní sezóny.


Šest let po sobě dosahoval Citroën v prodeji nových vozů na celém světě vzrůstajících čísel. Rok 2002 z této skvělé řady nevybočil a pro francouzskou značku přinesl nový rekord v podobě 1 312 000 prodaných aut na celém světě. V prvních šesti měsících roku 2003 Citroën ještě více upevnil svou pozici s prodejem 726 000 vozů a tedy nárůst o 10,6 % proti stejnému období loňského roku.


V západní Evropě zaznamenala značka Citroën nárůst prodejů o 7,4 % u vozů osobních i užitkových, přičemž trh automobilů v této části světa dlouhodobě klesá. Ve „zbytku“ světa, v němž se projevuje řada specifických ekonomických a společenských vlivů a jevů, zaznamenal Citroën pozoruhodný pokrok – prodeje nových vozů zde vzrostly o 29,2 %!


Nové produkty značky Citroën, to je v poslední době především řada C3, resp. v prvním pololetí roku 2003 model C3 Pluriel. Od svého uvedení na trh většiny zemí světa tento unikátní variabilní vůz sklízí velké úspěchy a těší se značnému zájmu veřejnosti. V celém světě bylo v této krátké době prodáno na 15 000 vozů C3 Pluriel. Své kvality tento vůz s titulem z ženevského autosalonu „Kabriolet roku 2003“ potvrdil čtyřmi hvězdičkami z prestižního testu bezpečnosti EuroNCAP.


Na dobrých prodejních výsledcích Citroënu se podepisuje řada novinek. Především model C3 vyvolává od března 2002 ve světě takový zájem, že se již prodalo na 340 000 vozů C3 a Citroën tak upevňuje svou pozici mezi kompaktními vozy. Mezi úspěšné tahy se řadí rovněž obohacení nabídky pohonných jednotek pro model C8. Monospaců C8 s šestiválcovým motorem V6 se prodalo na 21 600. Také díky tomuto agregátu si model C 8 vysloužil pětihvězdičkové ocenění v testu EuroNCAP. Další monospace Citroën Xsara Picasso už překročil hranici 750 000 prodaných kusů od svého uvedení na trh v lednu 2000. O oživení se nyní stará nový pohonný agregát 2.0i 16 V (137 k) ve spojení s automatickou převodovkou.


Značný přírůstek prodejů vykazuje čínský trh, kde se vyrábí především Xsara v pětidveřovém provedení. Dalším impulsem byla modernizace modelu Berlingo, jehož se za šest měsíců roku 2003 prodalo téměř 100 000.


Druhé pololetí tohoto roku by mělo přinést oživení v podobě Citroënu C2, třídveřového kompaktu, který doplní řadu modelů C3 a C3 Pluriel. Právě vozy v provedení třídveřové karoserie v Evropě představují 56 % prodaných vozů.


Historický rekord zaznamenal Citroën v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů v 17 zemích – v letošním 1.pololetí si Citroën polepšil o 7,2 %, když loni za stejné období zaznamenal nárůst 6,5 %. V západní Evropě upevnil Citroën svou pozici v kategorii osobních vozů, nárůst prodejů nových aut představuje 8,2 % při celkovém propadu trhu v této části světa o 2,6 %. Při stejné tržní tendenci u lehkých užitkových vozů vzrostly prodeje citroënů o 3,6 % a podíl na trhu na 11,4 % (loni ve stejnou dobu 10,4 %). Celkem se na tomto trhu prodalo na 605 000 vozů značky Citroën, z toho 503 000 osobních a 102 000 užitkových.


Ve Francii prodělává automobilový trh značný pokles (o 7,8 %), přičemž Citroën vykazuje dlouhodobě nárůst o 14,9% (loni 13,8 %). Ve Španělsku je Citroën dvojkou na trhu s 12 % podílem, jedničkou je na trhu užitkových aut s podílem 16,2 %. Ve Velké Británii zaznamenal Citroën nárůst o 5,3 % při lehce stoupajícím trhu (+1,2 %). Udržuje si třetí pozici mezi prodejci užitkových aut. V Itálii se značce daří ojediněle – při klesajícím trhu (-2,9 %) narostla značka o 66 % a její podíl na italském trhu se posunul až na 5,8 % (loni 3,4 %).


Německu vykazuje Citroën mírný nárůst o 1 %, byť trh celkově klesá o –1 %. Díky modelu C3 zaznamenal Citroën rekord na tomto trhu – jen modelu C3 se prodalo na 8000 kusů! V Belgii a Lucembursku si Citroën udržuje podíl kolem 11,8 %, v Belgii je dokonce jedničkou zejména díky užitkovým vozům (podíl 16,3 %). Citroënům přeje Nizozemsko (nárůst o 13), ve Švýcarsku dokonce značka rostla o 27 %, zejména zásluhou osobních vozů (+26 %), v Rakousku o solidních 19 %. Pozoruhodné nárůsty zaznamenávají rovněž ve skandinávských zemích. Ve Finsku o 26 %, ve Švédsku dokonce o 29 %.


Podobných hodnot dosahoval Citroën také ve zbývajících částech Evropy (29,2 %). V Maďarsku si připsal nárůst o 19 %, stejně tak v Chorvatsku. V Polsku dokonce značka rostla o 35 %! Největšího skoku bylo ovšem dosaženo v Číně, kde se prodeje značky Citroën zvedly o 55%.


První pololetí roku 2003 přineslo řadu úspěchů na sportovním poli – 2 vítězství, 6 x stupně vítězů v poločase šampionátu WRC, mistrovství světa v rallye. Tato soutěž sice pokračuje dál, nicméně i výsledky za polovinu seriálu jsou z pohledu značky Citroën uspokojující. Stačí vzpomenout především vítězná tažení na Rallye Monte Carlo a Turecké rallye, stříbrnou pozici na Argentinské rallye, či třetí příčku na Kyperské rallye. V polovině šampionátu je značka Citroën na skvělém druhém místě v Poháru konstruktérů, na stejné pozici figuruje v klasifikaci mistrovství světa jezdců Carlos Sainz, Sébastien Loeb je na 5. a Colin McRae na 7. pozici průběžného pořadí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...