Po odeznění vlny letních veder nastal čas také na kontrolu automobilu

Několik týdnů trvající extrémní teploty zanechaly stopy nejen na přírodě a na lidech, ale i na kondici jejich automobilů.

V úmorných vedrech a při celodenním intenzivním slunečním záření

– trpí nejen lak, ale prakticky všechny součástí vozu – od střechy až po pneumatiky. Odborníci proto při změně charakteru počasí doporučují kontrolu stavu vozidla a odstranění nejhorších následků letošního velmi teplého léta.

„V první řadě je nezbytné provést kontrolu

– tlaku v pneumatikách, doplnit provozní kapaliny a důkladně vyčistit a poté ošetřit všechny horkem namáhané povrchy. To se týká nejen laku, ale také všech plastových ploch, které byly vystaveny slunečnímu záření a vysokým teplotám během červenec a srpna,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AAA AUTO. Zvláště důležitá je po skončení horkého léta kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, který při dramatickém zvýšení venkovní teploty odpovídajícím způsobem roste, což může vést k následnému podhuštění při návratu k běžným teplotám. Podhuštěné, stejně jako přehuštěné pneumatiky mohou mít následně negativní vliv na ovladatelnost vozidla a hospodárnost jízdy. „Po extrémních teplotních výkyvech uplynulých týdnů by řidiči nyní měli před cestou zkontrolovat tlak při normální venkovní teplotě. Zároveň by neměli zapomenout ani na kontrolu tlaku u rezervy, jelikož člověk nikdy neví, kdy ji může potřebovat,“ zdůrazňuje Petr Vaněček.

I když zkušený řidič chrání během léta

– lak vozu před poškozením a vyblednutím vhodným přípravkem s UV filtrem a interiér vozu vhodným zacloněním, ani tak se všem drobným škodám nevyhne. S příchodem chladnějšího počasí proto nastává čas na odstranění jak hrubých nečistot, tak i drobných prachových částic (včetně agresivního letního pylu) a mastných sazí z výfuků ostatních automobilů. „Teprve po důkladném ručním mytí nebo po mytí v tlakové myčce s odmašťovacím přípravkem je možné nanášet leštěnku, v opačném případě hrozí i trvalé poškození laku. Stejně tak je vhodné ošetřit kvalitními přípravky i interiér vozidla,“ doporučuje Petr Vaněček.

Kontrola stavu chladicí kapaliny, motorového oleje a kapaliny do ostřikovačů patří k rutinním úkonům, takže ji bez problémů zvládá většina řidičů

„Po parném létě jsou však tyto úkoly naléhavější než kdy jindy,“ upozorňuje Petr Vaněček. Významnější zásahy jako výměna oleje a chladicí nebo brzdové kapaliny, údržba letos těžce zkoušené klimatizace a výměna filtrů počkají až do termínu pravidelné údržby.

Zdroj: Temper Communication,a. s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleet Awards a Firemní auto roku 2019: Volvo zabodovalo hned dvakrát

Fleet Awards a Firemní auto roku 2019:...

Ve čtvrtek 17. října byly v prostorách Břevnovského kláštera vyhlášeny výsledky dvanáctého ročníku anket Fleet Awards a Firemní auto roku 2019. Volvo získalo první místo ve dvou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear UltraGrip Performance+ vítězem testu zimních pneumatik magazínu Auto Bild sportscars

Goodyear UltraGrip Performance+ vítězem...

Německý automobilový časopis Auto Bild sportscars zveřejnil výsledky svého posledního testu zimních pneumatik. Jako celkový vítěz z něj vyšly pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí chytrý tempomat, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče

Hyundai vyvíjí chytrý tempomat, který...

Technologie rozpoznává a analyzuje chování řidiče, aby mu mohl chytrý tempomat poskytovat individualizované zážitky z jízdy Celosvětově prvními asistenčními systémy ADAS, pracujícími na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď slaví narozeniny: 85 let modelu ŠKODA SUPERB

Vlajková loď slaví narozeniny: 85 let...

Označení SUPERB dostaly reprezentativní vozy ŠKODA na podzim 1934 Od roku 2001 se píší novodobé dějiny modelové řady ŠKODA SUPERB Největšími trhy aktuální třetí generace jsou Čína,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující limuzína vyšší třídy:  Audi A6 55 TFSI e quattro

Elektrizující limuzína vyšší...

Hybridní soustava kombinuje 2.0 TFSI s elektromotorem o výkonu 105 kW a standardně dodávaným pohonem všech kol quattro Celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k), dojezd s elektrickým pohonem až...