Pininfarina Osée aneb Citroën jako „sporťák“

Designerská studie klasického sportovního vozu Pininfarina Osée je sice pro Citroën něčím novým, ale v souladu s firemní filozofií a image značky.

Pininfarina Osée aneb Citroën jako „sporťák“

Existují výrobci automobilů, s nimiž karosárna Pininfarina dosud ještě nespolupracovala a právě mezi ně patří i Citroën. Fúzování automobilových značek v posledních letech situaci radikálně změnilo a pro nezávislou firmu, jako je Pininfarina, se tak otevírají nové možnosti spolupráce. Vzhledem k tomu, že je úzce spjata s Peugeotem, tak není divu, že nyní rozbíhá také spolupráci s Citroënem, který už léta produkuje technicky a designersky „bájná“ vozidla.

Pininfarina Osée aneb Citroën jako „sporťák“

Citroën nepatří mezi výrobce sportovních vozů, jeho image spočívá především v technologii pokrokových řešení. Pininfarina měl však za úkol vytvořit takovou studii, aby co nejvíce zachovala typické stylistické prvky Citroënů, respektive je ještě víc zdůraznit a přenést do budoucnosti. To znamenalo začlenit do vzhledu vozu typické prvky legendárních modelů DS nebo SM. Mezi nejvýraznější patří skloněné čelní sklo, hladká kapota, nízký profil karosérie, dlouhý rozvor 2650 mm a linie blatníků spojené s výrazným prolisem. Právě rozvor a mohutné čelní sklo dodávají Osée nezvyklé proporce. Trojúhelníkové skupinové svítilny sledují tvar znaku a podtrhují tak vodorovné linie vozu. Ze široké a krátké hladké kapoty se zvedá čelní sklo, které jako jeden celek sahá až ke střeše. Transparentní část končí štěrbinami sloužící k chlazení motoru. Nezvykle krátké převisy a kola v rozích karosérie zprostředkovávají dojem kompaktnosti a stability.

Přídi dominuje znak automobilky, který přechází v úzké štěrbiny po celé šíři kompozitové karosérie. Vzadu, v horní části karosérie upoutají pozornost výdechy pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru.

Pininfarina Osée aneb Citroën jako „sporťák“

Pro uložení pohonné jednotky zvolili konstruktéři řešení typické pro sportovní automobily, tzn. podélné umístění motoru před zadní nápravou. V tomto případě jde o třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 140 kW (194 k) a točivém momentu 267 N.m. Prostřednictvím pětistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení (tlačítka jsou umístěna na věnci volantu) jsou poháněna zadní kola. Pouhých 100 mm nad povrchem vozovky umístěný podvozek disponuje samozřejmě aktivním plynokapalinovým pérováním Hydroactive třetí generace.

Pininfarina Osée aneb Citroën jako „sporťák“

Z důvodu optimálního využití vnitřního prostoru, a zdůraznění síly, byl interiér koncipován jako třímístný, přičemž řidič sedí vpředu uprostřed a dva cestující po jeho stranách. Také toto řešení do trojúhelníku připomíná znak Citroënu. Pro jednodušší nastupování se celá horní část kabiny včetně čelního skla vyklápí vzhůru.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...