Peugeoty 2008 DKR na Dakaru v 10. etapě: Belén – La Rioja: Peterhansel přebírá vedení

Zkouška byla zkrácena na 245 z vypsaných 278 kilometrů kvůli rozvodněné řece na konci plánované trasy.

AUTO - DAKAR 2016 - PART 2

V proslulých dunách ve Fiambale dnes při rallye došlo k novému obratu

Dramatickou zkoušku vyhráli Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret a postoupili tím do celkového vedení s náskokem jedné hodiny před druhým v pořadí. Posádka vozu č. 302 vyvíjela tlak od samého startu a dosáhla 35. vítězství v etapě Dakaru ve své kariéře.

Cyril Despres a David Castera

– předvedli další vynikající výkon i přesto, že zastavovali, aby během zkoušky pomohli Peterhanselovi a Cottretovi. Jejich druhý nejrychlejší čas v této zkoušce přinesl sedmé umístění vozu PEUGEOT 2008 DKR na 1. a 2. místě v letošním Dakaru.

Carlos Sainz a Lucas Cruz

– ráno vyjeli ve vedení, ale naděje na vítězství se dnes museli vzdát. Třicet kilometrů před koncem zkoušky jim povolila rozpěrka mezi motorem a převodovkou a španělská posádka musela čekat na asistenční vůz. Tým nyní dělá vše, co může, aby zajistil jejich opětovný start v zítřejší etapě.

Sébastien Loeb a Daniel Elena

– kteří ráno vyjeli na 155.místě, dnes zažili další etapu posilující charakter. Uvízli poté, co jim zhasl motor, a při sjíždění z duny skončili na střeše. I přesto zajeli pátý nejrychlejší čas při jedné z nejtypičtějších etap Dakaru 2016.

Zkouška byla zkrácena na 245 z vypsaných 278 kilometrů kvůli rozvodněné řece na konci plánované trasy.

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 2008 DKR č. 302), vítěz etapy

„Start se nám příliš nepovedl. Na 32. kilometru jsme se ztratili a kroužili asi 15 minut. Potom jsem se do toho prostě dal, protože jsem myslel, že je stejně vše ztraceno. Trochu jsme zariskovali a tvrdě se drali dopředu, neboť jsme věděli, že tato etapa bude rozhodující. Byla to ta pravá zkouška, se složitou navigací, jízdou v terénu, hlubokými výmoly… vším, co činí tyto soutěže tak náročnými. To jsou místa, kde přicházíte o spoustu času. Měl jsem defekt a prostě jsem jel jako blázen. Dnes jsme neměli vše tak docela pod kontrolou. Když jsme ale jeli, jeli jsme rychle. Podařil se nám velký skok vpřed v celkovém pořadí. A je dobré, že Cyril je hned za námi, aby nám mohl pomoci. Opravdu mu to teď jde dobře, třebaže to na startu vůbec neočekával, což je skvělé.“

Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR č. 321), 2. místo v etapě

“S navigací jsme neměli problém a David hned od začátku odváděl skvělou práci, přitom tam všude ve všech směrech jezdily motocykly, auta a kamiony. Podařilo se mi pro dnešek nasadit správné tempo a skutečně jsem měl dojem, že pro mě bylo nyní snazší řídit PEUGEOT 2008 DKR než jet před dvěma roky s Yamahou. Jeli jsme až ke kontrolnímu bodu č. 1 a jen jsme se chtěli ujistit, že Carlos a Stéphane jsou před námi. Otevřeli jsme dveře a pak jsme ztratili čtyři minuty, než jsme se opět rozjeli. Bylo to ale ponaučení. A Carlose jsme pak viděli v řece s několika velkými kameny…“

Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR č. 314), 5. místo v etapě

„Není toho příliš mnoho pozitivního, co si z dneška můžeme vzít. Prostě si na to musím zvyknout. Bylo to obtížné. Ve všech směrech komplikované, i přesto že jsem mohl sledovat několik stop. Pro ty, kdo jeli vepředu, to muselo být opravdu tvrdé. Zdálo se, že můžeme uvíznout kdekoli. Konec etapy byl zábavnější s několika dunami. Asi 10 minut jsme ztratili hledáním kontrolního bodu. Také jsme se trochu kutáleli přes dunu. Po dvou defektech, převrácení, uvíznutí a bloudění jsme přesto nějakým způsobem dokázali skončit pátí!“

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport

„Tato zkouška ukázala vše, co se od ní dalo očekávat. Pořadí se neustále měnilo. Z našeho pohledu jsme nepochybně velmi spokojeni s tím, že se Stéphane a Jean-Paul dokázali prodrat do čela. Odjeli mimořádnou zkoušku a dokázali těžit z různých nehod, které potkaly jejich rivaly. Jedním z nich byl samozřejmě Carlos, který měl technický problém, jenž mohl nebo nemusel nastat v důsledku nárazu. Nyní vůz převážíme do bivaku, abychom zjistili, zda může zítra opět startovat. Druhé místo v etapě pro Cyrila a Davida bylo rovněž vrcholem dne, neboť se jim podařilo ho dosáhnout, i když se současně starali o Stéphana a Jeana-Paula. Rovněž Sébastien Loeb a Daniel Elena zažili pozoruhodný den při velmi typické dakarské zkoušce.“

Provizorní klasifikace 10. zkoušky (Belén-La Rioja)

  • 1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 3 h 58 min 32 s
  • 2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +5 min 40 s
  • 3. Vladimir Vasiljev (RUS)/Konstantin Žilcov (RUS), Toyota Hilux, +12 min 56 s
  • 4. Nani Roma (ESP)/Alex Haro Bravo (ESP), Mini All 4 Racing, +14 min 33 s
  • 5. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +17 min 40 s

Provizorní celkové pořadí po 10. etapě

  • 1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 32 h 44 min 59 s
  • 2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing, + 1 h 00 min 00 s
  • 3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota Hilux, +1 h 12 min 31 s
  • 4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini All 4 Racing, +1 h 23 min 51 s
  • 5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota Hilux, +1 h 33 min 58 s
  • 6. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +1h50mins07s
  • 9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +2 h 27 min 31 s

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...