Peugeot 206 WRC – prvá tři místa na stupních vítězů v rallye na Korsice

Tour de Corse – třetí podnik Mistrovství světa FIA v rallye skončil 10. března výrazným úspěchem Peugeotu.

Gilles Panizzi a jeho navigátor, bratr Herve, po třech dnech náročného závodu na nechvalně známých klikatých horských cestách tohoto středozemního ostrova se stali vítězi. Stájoví kolegové Marcus Grönholm/Timo Rautiainen obsadili druhé místo, a tak Peugeot získal maximální počet bodů v Poháru konstruktérů, a ještě tak zvětšil svůj celkový bodový náskok před ostatními značkami. Richard Burns/Robert Reid dále přispěli k radosti týmu, když vybojovali třetí místo.


Celkově lze hodnotit výsledky všech závodníků jako vyrovnané a výtečné, vždyť rozdíl mezi prvním a jedenáctým místem byl pouze necelých sedm minut!


Po mlze, mrholení a dešti se čtyři závěrečné úseky jely 10. března za sucha a pod jasně modrým nebem. Panizzi, s náskokem více než 40 sekund a s více než 100km závodu ještě před sebou, musel, aby získal čtvrté vítězství v Mistrovství světa v rallye ve své kariéře, v závěrečných zkouškách jen udržet soustředěnost. Nehoda Colina McRae na předposledním úseku způsobila, že Gilles nemohl tuto zkoušku dokončit a poslední úsek zahájil, aniž by věděl, který čas mu rozhodčí uznali. Gilles ale přesto perfektně odhadl svou ideální rychlost, a zajistil si tak vítězství s náskokem více než 40 sekund. Během celého dne jediným technickým problémem, se kterým se museli tři řidiči 206 WRC vypořádat, byl mírný pokles účinku brzd na delších úsecích. Gilles řekl: „Jsem opravdu šťastný. Je to moje čtvrté vítězství na Mistrovství světa a je z nich nejlepší, protože jsme vedli hned od prvního úseku a dokázal jsem, že se umím vypořádat s jakýmikoliv podmínkami. Peugeot 206 WRC tady byl dokonalý, a ať už bylo mokro, nebo sucho, dokázali jsme být nejrychlejší. Ten zmatek ke konci nebyl pro mě až tak velkým problémem – věděl jsem, co musím udělat, abych si stoprocentně zajistil vítězství. V polovině posledního úseku jsem se podíval na svůj mezičas a snažil se udržet koncentraci. Už se nemohu dočkat, až pojedeme v Katalánsku !“


Marcus věděl, že si bude muset hlídat Burnse, protože Burnsovi dnešní úseky vyhovovaly a zahájil je pouze 21 sekund za ním. Richard si pro dnešní dva zahajovací úseky vybral měkčí pneumatiky a vyplatilo se to, jelikož se mu podařilo snížit ztrátu na Marcuse až na 14 sekund. Ale tento mistr světa z roku 2000 si na předposledním úseku zajistil druhou pozici a Burns tak získal třetí místo a poprvé vystoupil na stupně vítězů jako řidič Peugeotu. Marcus prohlásil: „Jsem rád, že jsem zde dosáhl tak dobrého výsledku, protože je to pro Peugeot velkým vítězstvím a mě to v mistrovství řidičů také hodně polepší. Vůz byl tento víkend velice dobrý – naším jediným problémem byl mírný pokles účinku brzd – a já jsem mohl jet na plno. Včera jsme ztratili trochu času tím, že jsme dostatečně rychle neupravili vůz pro mokré podmínky, ale myslím si, že bych Gilla stejně nedohonil. Byl velmi rychlý.“ Richard uvedl: „Jsem docela spokojený. Bylo by hezké Marcuse předhonit, ale i když už se teď ve 206 cítím docela dobře, bylo pro mě těžké být s  těmi problémy s brzdami konzistentní. Stejně je to ale pro celý tým skvělý výsledek a jsem rád, že jsem se poprvé dostal na stupně vítězů za Peugeot a že jsem zajel svůj vůbec nejlepší závod tady na Korsice. Teď je na řadě Katalánsko a tam jsem býval dobrý, takže doufám, že budeme bojovat o vítězství.“


Mistrovství světa FIA v rallye má v tomto roce ještě jedenáct podniků. Příští rallye bude probíhat 21. až 24. března v Katalánsku, blízko Barcelony. Minulý rok tam Peugeot 206 dosáhl významného vítězství, a protože jsou Panizzi, Gronholm i Burns jsou ve velmi dobré formě, dá se očekávat velký boj Peugeotů o umístění, aby si tým udržel, případně ještě zvětšil svůj náskok před ostatními účastníky mistrovství.

Pořadí :

  • PANIZZI, Gilles – Peugeot 206 WRC – 3h54.40.3
  • GRÖNHOLM, Marcus – Peugeot 206 WRC – 3h55.20.8
  • BURNS, Richard – Peugeot 206 WRC – 3h55.32.7
  • BUGALSKI,Philippe – Citroën Xsara WRC – 3h56.42.5
  • SOLBERG, Petter – Subaru Impreza – 3h57.08.5
  • SAINZ, Carlos – Ford Focus WRC – 3h57.13.1
  • DELECOUR, François – Mitsubishi Lancer WRC – 3h59.48.1
  • MARTIN, Martin – Ford Focus WRC – 4h00.00.3
  • LOIX, Freddy – Hyundai Accent – 4h00.54.1
  • MCRAE Alister – Mitsubishi Lancer WRC – 4h01.12.8
  • ROVANPERÄ, Harri – Peugeot 206 WRC – 4h01.17.2

Výrobci: PEUGEOT – 36, FORD – 20, SUBARU – 16, MITSUBISHI – 5, HYUNDAI – 1


Řidiči: GRONHOLM – 18, PANIZZI – 10, MAKINEN – 10, SAINZ – 9, BURNS – 7, ROVANPERA – 6, McRAE C – 4, SOLBERG – 3, – McRAE A – 2

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...