Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai

Elegantní minivůz s dynamickými a úspornými motory, zvýšenou bezpečností a bohatou výbavou za cenu od 199 900 Kč.

Nový model i10 bude nebezpečným konkurentem pro Fiat Pandu, KIA Picanto a kolínská trojčata (Citroena C1, Peugeota 107 a Toyotu Aygo).

Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai
Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai
Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai

Stejně jako v ostatních kategoriích, tak i v segmentu nejmenších osobních vozidel šel vývoj v posledních letech hodně kupředu. Zákazníci od minivozů již neočekávají pouze kompaktní rozměry a nízkou cenu, ale požadují dostatečný komfort, bezpečnost a příkladné jízdní vlastnosti.

Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai
Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai
Pětidveřový pětimístný Hyundai i10 v prodeji u českých autorizovaných prodejců Hyundai

Na tento trend musela samozřejmě zareagovat také značka Hyundai. Atos totiž začal pomalu za konkurencí zaostávat, a proto představila pětidveřový a zejména pětimístný i10. Jakožto druhé vozidlo s předponou „i“ převezme klíčovou roli v portfoliu společnosti Hyundai a očekává se od něj zvýšení prodejů a podílu na trhu v Evropě.

VYSPĚLÝ AUTOMOBIL S ELEGANTNÍM DESIGNEM

Co zaujme již při prvním setkání, je elegantní karoserie, která stylisticky navazuje na větší model i30 a dále rozvíjí design nových modelů Hyundai. Nejvýrazněji je to znát na přední části s úzkou maskou, chromovanou lištou v její horní části a velkým logem Hyundai uprostřed. Ve spojení s podlouhlými světlomety a velkým nasávacím otvorem v jednolitém nárazníku vypadá i10 dostatečně dynamicky.

Zajímavý je také boční profil se stoupající linií spodní hrany oken, která je v zadní části ještě více zvednuta. Z boku také vyniknou kompaktní rozměry karoserie (délka 3565 mm, šírka 1595 mm, výška 1540 mm) s malými převisy, což umožňuje co nejlépe využít vnitřní prostor. Ze zadní části stojí za zmínku logo značky uprostřed pátých dveří, jež funguje jako klika k jejich otevírání.

TŘI STUPNĚ VÝBAVY

Již v základním provedení Classic se zákazníci mohou těšit například na posilovač řízení, antiblokovací systém ABS + EBD, centrální zamykání, airbagy řidiče i spolujezdce, výškově stavitelný volant a integrovaný audiosystém s CD přehrávačem s možností externího připojení MP3 přehrávače a šesti reproduktory. Cena s benzinovým motorem 1,1 l je 199 900 Kč, s naftovým motorem 1,1 l CRDi VGT 244 900 Kč.

S vyšší řadou Comfort navíc dostanete mimo jiné nárazníky, zpětná zrcátka a madla v barvě vozu, elektricky ovládaná přední okna a chromovou masku chladiče. Cena s benzinovým motorem 1,1 l je 209 900 Kč, s naftovým motorem 1,1 l CRDi VGT 254 900 Kč.

Nejvyšší výbava Style například obsahuje navíc přední mlhová světla, boční přední airbagy, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna a vnější zpětná zrcátka a dálkové ovládání centrálního zamykání. Cena s benzinovým motorem 1,1 l je 239 900 Kč, s naftovým motorem 1,1 l CRDi VGT 284 900 Kč.

DYNAMICKÉ A ÚSPORNÉ MOTORY

Pod kapotou nejmenšího zástupce rodiny vozidel Hyundai se objeví tři motory. Všechny přitom splňují nebo předčí platné emisní limity. My se zatím budeme věnovat prvním dvěma, protože zcela nový zážehový čtyřválec 1,2 l bude k dispozici až od září 2008.

Nejdříve jsme měli možnost vyzkoušet tříválcový turbodiesel 1,1 CRDi VGT s přímým vysokotlakým vstřikováním nafty common rail a s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla. Tento agregát disponuje výkonem 55 kW (75 k) a maximálním točivým momentem 153 Nm dostupným od 1900 otáček. Již při nastartování nás překvapil výborným odhlučněním a minimem vibrací pronikajících do kabiny a následně svojí silou (stovku zvládne za 15,8 s, nejvyšší rychlost dosahuje 163 km/h) i hospodárností (kombinovaná spotřeba 4,3 l nafty na 100 km). Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a vzhledem k provozní hmotnosti 1115 kg představuje tento motor ideální řešení.

Základní motorizaci v podobě zážehového čtyřválce 1,1 l jsme mohli vyzkoušet také. Jedná se o vylepšený agregát z modelu Atos, jenž nyní disponuje výkonem 48,5 kW (66 k), točivým momentem 98 Nm a kombinovanou spotřebou 5,2 l na 100 km. Vzhledem k nižšímu výkonu je sice řidič nucen častěji řadit, ale i tak je jízda s ním dostatečně dynamická. K benzinovému motoru si můžete zvolit také čtyřstupňový automat (25 000 Kč).

INTERIÉR V NOVÉM STYLU

Oválné linie palubní desky působí příjemně a potěšila nás kvalita použitých materiálů i zpracování. Všechny ovladače jsou ergonomicky dobře rozmístěny a přístrojový štít s velkým rychloměrem uprostřed je dobře přehledný. Zpestření a zatraktivnění kabiny mají za úkol příplatkové barevné panely (červené či modré), umístěné ve spodní části palubní desky a ve výplních dveří, které pak korespondují s barvou čalounění sedadel. Navíc středový panel může být v kovové úprave. Přední sedadla jsou dostatečně rozměrná a zaručují tělu potřebnou oporu.

PĚT CESTUJÍCÍCH, ČI VELKÝ ZAVAZADELNÍK

Doslova revoluce se proti modelu Atos odehrála uvnitř vozu. Nejdůležitější je, že i10 je nyní určen pěti dospělým cestujícím a poskytuje jim i díky velkému rozvoru (2380 mm) dostatek místa. Variabilitu interiéru reprezentují zadní dělená sedadla v poměru 40:60, díky nimž lze zvětšit objem zavazadelníku ze základních 225 l na 910 l, přičemž v zadní části vznikne rovná nákladová plocha.

JISTÝ PŘI JÍZDĚ PŘÍMO I V ZATÁČKÁCH

Výrazný posun proti svému předchůdci přináší i10 také v oblasti jízdních vlastností. Nové přední nápravy McPherson s pomocným rámem a příčným stabilizátorem a zadní tuhá náprava s torzní příčkou zajišťují vozu jistější chování nejen v přímém směru, ale i v zatáčkách. Pochválit musíme rovněž komunikativní řízení, jelikož vozidlo vždy přesně a rychle reaguje na vaše pokyny. Hyundai i10 se chová příjemně a klidně nejen při vysokých rychlostech na dálnicích, ale také na zatáčkovité silnici. Vyzvednout lze i vyvážené nastavení odpružení, jež sice preferuje komfort jízdy a tlumení nerovností, ale ponechalo si i dostatek tuhosti. O bezpečné zpomalení se nyní starají kotoučové brzdy s ABS na všech kolech, přičemž přední jsou s vnitřním chlazením. V městském provozu oceníte také poloměr otáčení 4,75 m.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai nabízí řidičům týdenní testování nového kombíku i30 nové generace

Hyundai nabízí řidičům týdenní...

Automobilka Hyundai startuje nový projekt s názvem “Týden s i30 kombi“. Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai – možnost otestovat si na sedm...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport hledá talentované jezdce pro WRC

Hyundai Motorsport hledá talentované...

Program pro výchovu jezdců HMDP (Hyundai Motorsport Driver development Program) chce vyhledávat a vychovávat budoucí hvězdy rallye. První předkolo výběru se uskuteční v srpnu a v září...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai míří do Finska prodloužit sérii skvělých výsledků (27.až 30.července 2017)

Tým Hyundai míří do Finska prodloužit...

Hyundai Motorsport se chystá ve Finsku navázat na šňůru šesti po sobě jdoucích umístění na pódiu. Ve Finsku to bude mít o to složitější, že ve finské rallye – ještě nikdy na mezi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším měsícem v historii

Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším...

Nejlepší měsíc v historii z hlediska obchodních výsledků na českém trhu má za sebou automobilka Hyundai. V šestém měsíci roku prodala 2 452 vozů – což představuje 8% nárůst...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a slaví již šesté vítězství ve WRC

Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a...

Hyundai Motorsport o víkendu zaznamenal třetí vítězství v letošní sezóně FIA World Rally Championship (WRC). Vítězného Thierry Neuvilla doplnil na pódiu druhý Hayden Paddon – a tým tak...