Omezení těžké dopravy v Evropě o 30 procent

Příspěvek Scanie k roli nákladních automobilů v evropské strategii pro bezpečnost silničního provozu.

Na fotografiích: Ochrana Scania proti čelnímu podjetí výrazně zvyšuje bezpečnost při srážkách osobních a nákladních automobilů, vozidla Scania dlouhá až 25,25 metrů již ve Skandinávii jezdí a společnost Scania výrazně podporuje bezpečnější řízení vozidel, například prostřednictvím výcvikových programů pro řidiče:


Omezení těžké dopravy v Evropě o 30 procent
Omezení těžké dopravy v Evropě o 30 procent
Omezení těžké dopravy v Evropě o 30 procent

Hasse Johansson, viceprezident skupiny a šéf výzkumu a vývoje společnosti Scania, byl jedním z pozvaných řečníků na tiskovém workshopu německého automobilového průmyslu ve Frankfurtu: „Počet těžkých vozidel na našich silnicích by bylo možné snížit o 30 procent změnou vnitrostátních právních předpisů tak, aby umožňovaly na určitých úsecích jízdu dlouhých vozidel. Tím bychom zamezili opotřebování našich silnic a většímu znečišťování životního prostředí. Samozřejmě by se tak zlepšila i bezpečnost na silnicích. Vozidla dlouhá až 25,25 metru již ve Skandinávii jezdí a zájem o tento typ vozidel roste i v jiných státech, zejména mezi odběrateli dopravních služeb,“ řekl Hasse Johansson.

Omezení těžké dopravy by vedlo k výrazným úsporám – především pokud jde o silnice a životní prostředí. Ze změny právních předpisů by měli však prospěch i dopravci: „Užitečné zatížení v těžké dopravě by vzrostlo až o 60 procent. Značné související finanční úspory by nakonec prospěly i spotřebitelům,“ dodal Johansson.


Evropská komise si stanovila za cíl snížení počtu úmrtí a zranění při dopravních nehodách v letech 2000 až 2010 na polovinu. Každým rokem na silnicích Evropské unie umírá 50 tisíc lidí a 2,2 milionu utrpí zranění. Mezi navrhovaná nápravná opatření patří podpora bezpečnějšího řízení vozidel prostřednictvím výcvikových programů pro řidiče. Používání bezpečnostních pásů se má zvýšit pomocí zesílených informačních kampaní. S cílem zlepšit řidičské dovednosti se plánuje zavedení nového systému řidičských průkazů a dodatečné řidičské kurzy pro pokročilé.


Hasse Johansson zdůraznil: „Profesionální řidiči jsou nejdůležitějším činitelem, pokud jde o bezpečnost těžkých vozidel v silniční dopravě, a úkolem výrobce nákladních vozidel je řidiče všemi možnými způsoby podporovat. Bezpečnost při srážkách mezi těžkými a lehkými vozidly lze výrazně zlepšit, a to nejenom díky povinné ochraně proti čelnímu podjetí u nákladních automobilů. Pravděpodobnost přežití v osobním automobilu by byla mnohem větší, kdyby výrobci nákladních vozidel mohli na přední část kabiny montovat speciální kolizní zóny, a to navíc k současné povolené délce.“

Související články

TEST: Honda Civic 4D 1.0 turbo 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s Kazdou stanovili nový rekord

ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s...

Dva specialisté na úspornou jízdu, kteří jsou pravidelnými účastníky soutěže Škoda EconomyRun i New Energies Rallye Český Krumlov – Marek Tomíšek a David Kazda – se letos...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne v ZOO Dvůr Králové další akce v rámci projektu E-safari na podporu e-mobility s názvem S Nissanem do Afriky

O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne...

Návštěvníci budou mít skvělou příležitost vyrazit zdarma do safari zapůjčeným elektromobilem Nissan Leaf nebo e-NV200 a vyzkoušet si tak na vlastní kůži jízdu elektrickými vozidly. Nabídka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14...

Nízkorozpočtová výprava 2 nezávislých cestovatelů Richarda Nemetha a Stefana Stefanova a „richhikera“ Stanislava Gálika trvala 21 dní a vedla přes 12 zemí. Tři týdny po odjezdu mladí...