Okruhy začínaly v Maďarsku a nyní míří do Mostu

Závody v Mostě se budou konat 16.-18. května.

Na Hungaroringu se představilo několik pilotů při úvodním zahájení sezóny, ovšem plná konkurence se ukáže až nyní na zrekonstruované trati v Mostě. Po několika letech zde odstartuje reinkarnovaná divize 2 pro formule a prototypy do 2000ccm3.

Okruh v Maďarsku hostil úvodní dějství mistrovství republiky na okruzích.

Kromě poněkud řídce zaplněné pole divize 4, nabídl strkanici Maděryče s Nimčem na speciálech DTM. Jezdci si po závodě měli o čem popovídat. Ovšem dvakrát na úvod sezóny zvítězil jezdec BRT – Tomáš Kostka s Audi A4 DTM. Charouz s Mercedesem, který dlouhá léta udával tempo se musel spokojit až s druhou příčkou. Záda před protivníky mu pak v obou dvou závodech kryl jeho kolega Nimč. Maděryč se po ráně v prvním závodě ve druhém trochu polepšil a zajel čtvrté místo. Šestým a sedmým místem trochu vystrčil růžky Antonín Herberk s monstrem Pagani Zonda GT. Maďarsku dal přednost před FIA GT, které se ve stejném termínu konalo v Anglii. Páté a sedmé místo na úvod si zajistil Urban s Lamborghini Gallardo. Velmi pěkně závodily i vozy do 3500ccm3, kde dominoval Dan Suchý na BMW M3, který tentokrát ujel i Šenkýrovi a Kačírkovi.

Divize 4 do 2000ccm3 v Maďarsku měla slabší zastoupení, ale to není kritika, nýbrž fakt, který vyšel ze skutečnosti s přestavbou našich obou okruhů. Dan Michl to s Lotusem Michl 08/01 konkurenci ukázal. Odvezl si dvě vítězství. Tentokráte na něj neměli ani Miroslav Forman, ani Němec Huber s Audi A4 ST. Velmi pěkně však jezdil i Peter Pál s Octávií a Hladík s Dudou na Renaultech Clio.

Divize 3 pro vozy národní formule do 1400ccm3 zahajovala v Maďarsku také. Prvnímu závodu kraloval Procházka, ovšem ve druhém závodě se mu tento výsledek zopakovat nepodařilo. Dvě druhá místa si odvezl Loukota a dva bronzy vybojoval loňský král Lešínský z ASK formula Havířov. Na úvod se dobře dařilo i nováčkům Čermákovi a Spěváčkovi z AMK Rokycany.

Na Hungaroringu chyběla divize 2, která po několika letech stagnace letos znovu vstupuje na scénu. Prototypy a formule do 2000ccm3 u nás opět najdou uplatnění a mladí jezdci z NF1400 budou moci přestoupit do větších a plnohodnotných závodních strojů. Možnost jim skýtá hlavně v projektu formule Renault, která nabízí za nízké náklady velmi dobré jízdní vlastnosti a s těmito auty se mohou mladíci zúčastnit i dalších evropských klání – Eurocupu formule Renault, nebo Interserie, která ovšem u nás letos po 28-mi letech nepojede. V Maďarsku se tréninkově svezli Habjan a Marinšek ze Slovinska na monopostu formule ADAC BMW. V Mostě budou naši jezdci měřit síly se zahraniční konkurencí, která k nám zavítá hlavně z Polska.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v nové podobě (velmi podrobná vyčerpávající informace, ale tento model si to opravdu zaslouží ! ! ! )

Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v...

Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla – přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na Peugeotu 3008DKR Maxi vítězí v etapě do Uyuni a přebírá vedení Dakaru

7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na...

Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar! První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy – v které se musí posádky obejít dva dny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné české anketě Ekologické auto roku 2018

Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné...

Každodenní provoz s nulovými emisemi  – dojezd na jedno nabití akumulátorů až 300 kilometrů. O vítězi Volkswagen e-Golfu pro rok 2018 – rozhodla  odborná porota v rámci ankety...