Nový Volkswagen Transporter již páté generace – o další kvalitativní stupeň výš

Užitkové vozy Volkswagen Transporter patří k nejpopulárnějším automobilům své kategorie již od zahájení prodeje jejich první generace v roce 1950.

Na fotografiích řada Transportérů od T1 až po poslední nový Multivan:

Nový Volkswagen Transporter již páté generace - o další kvalitativní stupeň výš
Nový Volkswagen Transporter již páté generace - o další kvalitativní stupeň výš
Nový Volkswagen Transporter již páté generace - o další kvalitativní stupeň výš

Jen těžko by šlo najít v automobilové historii podobnou modelovou řadu, která se stala doslova legendou, jako se to podařilo lehkých užitkovým vozům Volkswagen Transporter. První Transporter vyjel v roce 1950 a záhy se stal nedílnou součástí toho, čemu se s odstupem let říká „německý hospodářský zázrak“.
Extrémně spolehlivý, robustní, hospodárný a provozně nenáročný užitkový voz pomáhal ve všech sférách ekonomiky. Po 53 letech nastupující model Transporter páté generace lze po technické stránce už jen těžko porovnávat s jeho slavným prapředkem. Transporter v průběhu desetiletí dospíval, zvětšoval se a díky vyspělým technologiím byl schopný vyrovnat se se stále náročnějšími úkoly.

Nový Volkswagen Transporter již páté generace - o další kvalitativní stupeň výš

Nový Volkswagen Transporter poslední generace je v mnoha ohledech výjimečným a nezaměnitelným modelem v celém svém segmentu lehkých užitkových vozů. Jestliže už v případě modelů předchozí generace se hovořilo o bezpočtu verzí a provedení, nový Transporter přidává do modelové škály ještě další varianty – vůbec poprvé se v nabídce objeví tři různé výšky střechy a novinkou je i komfortní verze Shuttle, určená pro pohodlnou přepravu osob.

Design Transporteru je elegantní a zároveň maximálně funkční. V základní verzi celkem 489 cm dlouhý, 191 cm široký a 196 cm vysoký vůz je charakteristický velkými rovnými plochami své téměř pravoúhlé skříně, což jasně naznačuje mimořádně velký vnitřní prostor.


Zákazníci budou moci vedle základního provedení s rozvorem 300 cm volit také model s rozvorem prodlouženým na 340 cm. Ložná plocha těchto verzí, krytá odolným plechem, je dlouhá 254, resp. 294 cm. Vnitřní výška skříně činí – podle provedení střechy – 139 cm/164 cm/195 cm. Objem nákladového prostoru se pohybuje od 5,9 m3 až po 9,3 m3, užitečná hmotnost (v závislosti na provedení) začíná na 795 kg a vrcholí hodnotou 1245 kg.


Propracovaná konstrukce modelu Transporter jej přímo předurčuje pro celou řadu karosářských variant, jako je např. tradiční skříňové provedení, vůz s termoizolační nebo chladicí nástavbou, tahač návěsů, valník. Firmy, zabývající se speciálními nástavbami, si mohou objednávat podvozky s jednoduchými nebo zdvojenými kabinami.


Pro nový Transporter je připraveno celkem šest nových motorů – čtyři vznětové a dva zážehové. Základním zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 85 kW/115 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 170 Nm. Zážehový šestiválec dává ze svého objemu 3,2 l výkon 173 kW/235 k (točivý moment 315 Nm), což z něj dělá nejsilnější motor řady Transporter.


Čtveřice populárních vznětových agregátů uvádí čtyřválec 1,9 TDI se systémem přímého vstřikování nafty „čerpadlo-tryska“, který je naladěný na výkon 63 kW/86 k, nebo 77 kW/105 k. Točivý moment těchto motorů TDI činí při otáčkách 2000 min-1 200, resp. 250 Nm. Zákazníci, kteří požadují ještě mohutnější zátah, mohou zvolit pětiválec TDI se vstřikováním systému „čerpadlo-tryska“ o objemu 2,5 l, jehož výkon činí 96 kW/130 k, nebo 128 kW/174 k a točivý moment 340 Nm, resp. 400 Nm.


Motory přenášejí svůj výkon na přední kola prostřednictvím pěti- nebo šestistupňových převodovek. Výborné jízdní vlastnosti, kterými se nový užitkový model vyrovná moderním osobním vozům, staví na nezávislém zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a vlečených ramenech se separátně uloženými pružinami a tlumiči v tzv. miniblokovém uspořádání na zadní nápravě. Přílišné naklánění vozu v zatáčkách redukují zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Novinkou, která pozitivně ovlivňuje především jízdní komfort i bezpečnost, je uložení motoru a příčných ramen předního zavěšení na pomocném rámu. Robustní pomocný rám slouží jako velmi důležitý prvek, chránící při případné havárii prostor pro cestující.


Také pracoviště řidiče svým pojetím a kvalitním zpracováním všech detailů míří vysoko nad obvyklé standardy třídy lehkých užitkových vozů. Řidič má k dispozici spoustu praktických odkládacích schránek a přihrádek, přímo do středu palubní desky je začleněná plocha pro odložení nejrůznějších dokumentů, přičemž rozházení těchto dokumentů např. v průvanu brání praktická svorka. Řidič má k dispozici všestranně seřiditelné sedadlo, řadicí páka ve formě „joysticku“ je začleněna přímo do palubní desky, kde je v pohodlném dosahu. Díky tomuto řešení je navíc možné snadno procházet dozadu do nákladového prostoru vozu. Vedle sedadla řidiče je možné na přání namontovat dvousedadlo pro spolujezdce, v jehož základně se ukrývá prostorná odkládací schránka. Vysokou kvalitu modelu Transporter nové generace podtrhuje i tříletá záruka na lak karoserie a dvanáctiletá záruka proti prorezivění.


Základní ceny nového Volkswagen Transporteru jsou bez DPH podle zvoleného motoru, rozvoru a karoserie od 480 090 do 664 450 Kč, s DPH od 585 710 do 810 629 Kč.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se společným podnikem Volkswagen Group China a JAC

SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se...

SEAT se stane podílníkem ve firmě založené společnostmi Volkswagen Group China a JAC a ve společném podniku bude vedoucí značkou koncernu Španělský výrobce automobilů se bude aktivně podílet...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy odhalí na veletrhu Caravan Salon 2018 nový kempinkový vůz

Volkswagen Užitkové vozy odhalí na...

Nový kempinkový vůz na základě modelu Crafter s vysokou střechou, spací zónou v zadní části a koupelnou Sériově vyráběný model vychází z konceptu California XXL, představeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako originální výbava pro nový Volkswagen Touareg

Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako...

Společnost Goodyear oznamuje, že několik řad jejích letních, zimních a celoročních pneumatik bylo schváleno jako originální výbava pro nový model Volkswagen Touareg. Goodyear dokázal naplnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO...

Tato úloha ukazuje důvěru vedení koncernu Volkswagen v kompetence týmu ŠKODA AUTO ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii Technický vývoj bude...