Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh

Bezpečnost, komfort, agilita: S těmito výbornými vlastnostmi přichází na start nová Třída C.

Nově vyvinutá limuzína se vyznačuje mnohostrannou koncepcí, která splňuje očekávání různých cílových skupin zákazníků. AVANTGARDE, ELEGANCE a CLASSIC jsou tři zcela individuální modely nové Třídy C, které podle provedení zvýrazňují buďto komfort nebo agilitu.

Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh
Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh
Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh

Všechny modelové varianty nejsou jen představiteli komfortní jízdy typické pro Mercedes, ale mohou se chlubit také špičkovými výkony v oblasti techniky. Příkladem může být AGILITY CONTROL-Paket s regulací tlumičů odpružení v závislosti na okamžité situaci, dále Inteligent Light System disponující pěti různými světelnými funkcemi nebo PRE-SAFE® –Systém preventivní ochrany cestujících. Zákazník má k dispozici čtyř- a šestiválcové motory, které mají až o 13 % vyšší výkony než měly v předchozím modelu a co se týká spotřeby, jsou až o 6 % hospodárnější.

Nová limuzína je delší (458 cm), šírší (177 cm) a rozvor náprav je dokonce 276 cm. V důsledku toho je i prostornější a komfortnější.

Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh
Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh
Nový Mercedes-Benz Třídy C i na náš trh

Design nové Třídy C spočívá na moderním ztvárnění nových modelů Mercedesu, které střídáním výrazných linií s velkými klidnými plochami vyjadřuje technickou suverenitu vozů s trojcípou hvězdou na přídi. Zřetelný šípový tvar přední partie Třídy C navíc vyjadřuje také typické vlastnosti jakými jsou agilita a výkonový potenciál. Vůbec poprvé slouží u limuzíny Mercedesu maska chladiče jako poznávací znamení pro zřetelné zařazení modelových variant. Tři výrazné horizontální lamely a velká, do středu situovaná hvězda Mercedesu tak utvářejí obraz modelu AVANTGARDE, který je nositelem tradičních vnějších prvků sportovních modelů stuttgartské automobilky. V souladu se sportovně laděnou výbavou podporuje tento vnější element designu mladý, agilní náboj nové Třídy C. Ještě silněji tento charakter prohlubuje Sportpaket AMG, který kromě jiného přináší markantní tvarové zásahy ovlivňující proudění vzduchu jak v oblasti zakončení čelní a zadní partie karoserie tak u dveřních prahů.

U modelu ELEGANCE vycházeli designéři Mercedesu z prostorově tvarovaných, ve vysokém lesku provedených lamel masky chladiče, které vyjadřují jiné, pro značku typické vlastnosti jako jsou komfort a luxus. V provedení CLASSIC se nová Třída C záměrně prezentuje tradičními tvary a prvky, najdeme však u ní stejné technické inovace jako u obou předchozích modelových variant.

Touto novou koncepcí mohou zákazníci Mercedesu ještě zřetelněji než dosud zvýraznit prostřednictvím Třídy C svůj osobní vkus a životní styl. Všechny modely charakterizuje jízdní komfort typický pro Mercedes-Benz a mimořádný zážitek z jízdy spočívající na stálé inovaci použité techniky. Ve svém segmentu přináší Třída C zcela nový pohled jak na komfort při jízdě na dlouhé vzdálenosti tak na ovladatelnost vozu v dynamickém pojetí.

Tlumiče odpružení se automaticky přizpůsobují jízdní situaci

Do sériové výbavy patří AGILITY CONTROL – podvozek, který podle aktuální jízdní situace nastavuje sílu vytvářenou tlumiči odpružení. Při normální jízdě charakterizované jen mírnými podněty pro tlumiče se jejich tlumící síla automaticky potlačuje, což má pozitivní vliv na komfort jízdy aniž by tím došlo ke snížení její bezpečnosti. Dynamická jízda naopak vyvolává maximální tlumící sílu, která vůz účinně stabilizuje. AGILITY CONTROL – řazení svými krátkými dráhami a přesným vedením odpovídá sportovnímu charakteru Třídy C.

Kromě těchto sériově zavedených inovací byl techniky Mercedesu vyvinut ADVANCED AGILITY-Paket, který bude na přání k dispozici od podzimu 2007. Ten dává řidiči možnost volby mezi dvěma řadícími programy: Sport a Komfort. K nim patří plynulá elektronická regulace tlumičů odpružení každého kola zvlášť, dále nově vyvinuté parametrické řízení s posilovacím účinkem v závislosti na rychlosti a s variabilním silovým momentem vracejícím řízení do střední polohy pro získání pocitu stabilnější jízdy při vyšších rychlostech (tzv.variabilní centrování). ADVANCED AGILITY-Paket umožňuje také změnu charakteristiky plynového pedálu. Podle použitého schématu řazení automatické převodovky tak je zajištěna spontánní reakce motoru.

ADAPTIVE BRAKE je nový vývojový krok v oblasti podvozku. Ten vychází z techniky Třídy S a disponuje doplňkovými asistenčními funkcemi pro dosažení ještě vyšší úrovně bezpečnosti a většího komfortu. Za příklad může posloužit pomoc při rozjezdu do kopce, zvyšování tlaku v potrubí brzdového systému v kritických situacích a zbavování brzdových kotoučů vody při brzdění na mokré vozovce.

Výkon čtyřválcových motorů s přeplňováním kompresorem zvýšený až o 13 procent

Pozoruhodným nárůstem výkonu až o 13 % a točivého momentu o 18 % se na zvýraznění aktivního jízdního charakteru nové Třídy C podílejí také použité hnací jednotky. Čtyř- a šestiválcové motory jsou charakteristické nejen spontánním rozložením hnací síly, ale dalším zklidněním jejich chodu přispívají k mimořádnému jízdnímu komfortu.

Zvláštní důraz byl kladen na další vývoj čtyřválcových motorů. U jejich benzínových variant stoupl výkon základního modelu C 180 KOMPRESSOR z dosavadních 105 kW/143 k na 115 kW/156 k, maximální točivý moment se zvýšil o 4,5 procenta z 220 na 230 Nm. Model C 200 KOMPRESSOR přichází na trh s motorem, jehož výkon narostl o 15 kW/20 k. Vyšplhal se tak na celkových 135 kW/184 k a od otáček 2800 1/min poskytuje maximum točivého momentu dané hodnotou 250 Nm. Zrychlení z nuly na rychlost 100 km/h zvládá model C 200 KOMPRESSOR o 0,5 s rychleji než jeho předchůdce. Stejně pozoruhodné jsou výsledky zjištěné spotřeby paliva: model C 180 KOMPRESSOR ušetří při ujetí 100 km vzdálenosti vzhledem k udávané spotřebě dosavadního vozu 0,3 l benzínu, u modelu C 200 KOMPRESSOR klesla jeho spotřeba v kombinovaném režimu o 0,5 l/100 km.

Spotřeba paliva čtyřválců CDI je nižší o 0,3 l/100 km

Stuttgartští inženýři vylepšili u naftových motorů jak jejich mechaniku, tak turbopřeplňování a přímý vstřik technologií Common-Rail, což si vyžádalo více než 90 modifikovaných dílů. Tyto zásahy přinesly u nového Mercedesu C 200 CDI zvýšení výkonu o 12 % oproti jeho dosavadnímu provedení: 100 kW/136 k místo 90 kW/122 k. Model C 220 CDI nyní disponuje výkonem 125 kW/170 k (dosud: 110 kW/150 k) a dosahuje točivého momentu 400 Nm což je navýšení o 18 %. Spotřeba paliva přitom klesla až o 0,3 l/100 km: C 200 CDI a C 220 CDI jezdí v evropském jízdním cyklu za pouhých 6,1 l/100 km.

Moderní motory V6 zůstávají v programu Třídy C v nezměněné podobě. Na výběr jsou tři benzínové verze s výkony 150 kW/204 k, 170 kW/231 k a 200 kW/272 k. Šestiválec nového modelu C 320 CDI nabízí výkon 165 kW/224 k. S výjimkou Mercedesu C 350 mají všechny modely nové Třídy C sériově šestistupňovou převodovku s řazením AGILITY CONTROL. Vrcholný model C 350 je sériově vybaven světově ojedinělou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC. Tu je možné objednat i do jiných modelů Třídy C poháněných šestiválcovými motory.

Další inovace Mercedesu přináší vyšší míru bezpečnosti

V rámci vývoje nové Třídy C bylo provedeno cekem přes 100 crash – testů. Mezi nimi byly také zvláště náročné firemní nárazové zkoušky, jejichž požadavky často přesahují rámec daný obecně platnými předpisy. Jejich úspěšné zvládnutí je předpokladem k získání nejvyšší klasifikace bezpečného automobilu: třícípé hvězdy Mercedesu.

Karoserie zhotovená ze 70 % vysokopevnostních a ultra-vysokopevnostních druhů ocelí tvoří základ ochrany cestujících. Konstruktéři nové Třídy C oproti předchůdci ještě rozšířili deformační zóny a optimalizovali rozložení sil vyplývajících z nárazu. V čelní struktuře jsou nyní vytvořeny čtyři od sebe izolované nárazové roviny, jejichž prostřednictvím jsou destruktivní síly převáděny na velké ploše kolem tuhé kabiny.

interiéru došlo k doplnění bezpečnostní techniky o nejmodernější ochranné systémy. Do sériové výbavy vozu patří sedm airbagů: dva adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, dva boční airbagy v opěradlech předních sedadel a dva velkoplošné okenní airbagy, které se při nárazu z boku rozvinou mezi střešními sloupky A až C. Kromě toho řidiče, spolujezdce a cestující na zadních vnějších sedadlech chrání při nárazu předepínače bezpečnostních pásů a omezovače síly v pásu. Sériové opěrky hlavy využívají systém NECK PRO, který při nárazu zezadu během několika milisekund vysune čalouněnou část opěrky tak, aby včas zachytila pohyb hlavy řidiče a spolujezdce. Riziko poranění krční páteře je tak výrazně nižší.

Aby se zmenšila pravděpodobnost nárazu zezadu vyvinul Mercedes-Benz blikající brzdová světla. Také ty patří do sériového vybavení nové Třídy C. Je-li řidič přinucen při rychlosti přesahující 50 km/h intenzivně brzdit, začnou brzdová světla rychle blikat a o hrozbě nebezpečí tak varují řidiče jedoucí „v závěsu“.

PRE-SAFE® je další zvláštností nové limuzíny Mercedesu. Tento preventivní systém ochrany cestujících (výbava na přání) je propojen s bezpečnostními funkcemi jako ESP® a brzdový asistent a pomáhá zvládnout kritické manévry již v počátku. Hrozí-li Třídě C, že vlivem silného nedotočení popř. přetočení může dojít k havárii nebo řidič při náhlém nebezpečí intenzivně brzdí, aktivuje PRE-SAFE® preventivní opatření, která cestující a automobil na hrozící střet připraví. Fáze pasivní bezpečnosti tak nezačíná teprve při nárazu samotném, ale již při jeho hrozbě.

Poprvé se v této automobilové třídě objevuje Inteligent Light System, který také pochází z vývoje Mercedesu. Vysoce účinné světlomety typu bi-xenon umožňují pět různých druhů osvětlení, odladěných na typické jízdní a povětrnostní situace: světlo silniční, světlo dálniční, rozšířené světlo do mlhy, aktivní světlo do zatáčky a světlo pro odbočování. Mercedes-Benz tak nemalou měrou přispívá k bezpečnější jízdě za snížené viditelnosti.

Interiér se prezentuje jako „design z jednoho kusu“

Při vytváření kokpitu se designéři Mercedesu orientovali na sportovní předlohy a přišli s přehlednými kulatými přístroji v obdobné formě, jakou lze vidět v roadsterech nebo vozech typu kupé. Kruhové stupnice provedené ve stříbrné barvě, černé ciferníky, bílé písmo a oranžově zářící ukazatele přinášejí jak značný efekt, tak přehlednost celého kombinovaného přístroje.

Obdobně uspořádaná a zcela jasně členěná se prezentuje dvoubarevná přístrojová deska a střední konzole, které v nové Třídě C vytvářejí příjemně tvarovanou jednotku, které vyhovuje označení „ jako z jednoho kusu“. To platí i o integraci barevného informačního displeje v horní části středového přístrojového panelu. Ten je v příznivém zorném úhlu řidiče, je ho však možné sklopit a zakrýt, aniž by se další přístroje s ním spojené (např.autoradio, navigační systém) vypnuly. Uzavře-li výkyvný kryt schránku sklopeného displeje, pracují informační přístroje i nadále.

Nová ovládací koncepce pro lepší přehled a komfort

Středový barevný displej je součástí nové ovládací a informační koncepce, kterou Třída C převzala z vrcholných modelů Mercedesu. Jejím hlavním přínosem je rychlá dostupnost nejčastěji používaných funkcí. Řidič tak nemusí nic promýšlet, může zůstat u svých zvyklostí a rychle si umí poradit. Všechny ovládací a informační prvky důležité pro jízdu se nachází v bezprostřední blízkosti řidiče.

Také propojení sériově dodávaného multifunkčního volantu s kombinovaným přístrojem vytváří důležitý předpoklad pro rychlý přístup k řadě informací a funkcí, které má řidič přímo před očima. Další funkce se zobrazují na displeji středového panelu. Rádio, navigační systém nebo telefon mohou řidič a spolujezdec řídit ovladačem na středním tunelu nebo hlavní menu vyvolat přímo stisknutím příslušného tlačítka.

COMAND APS nabízí hlasové ovládání, hudební server a DVD-navigaci

S přístroji Audio 20, Audio 50 APS a COMAND APS jsou pro infotainment posádky vozů Třídy C na přání k výběru tři nově vyvinuté přístroje. Všechny mají kromě jiného klávesnici k volbě telefonních čísel a radiových frekvencí a dále pak i rozhraní Bluetooth. U přístroje Audio 50 APS lze z navigace získat pokyny pro dosažení cíle cesty pomocí šipek zobrazených na barevném displeji (4,9 palců) středního přístrojového panelu, částečně i s grafickým přiblížením křižovatek. Objednat je možné měnič DVD na šest disků a hlasové ovládání LINGUATRONIC.

Multimediální systém COMAND APS má v nové Třídě C ještě více funkcí než dosud. Novinkou je evropský navigační systém, jehož údaje jsou uloženy na pevném disku (30 gigabyte). Navigační zobrazení se ve vysokém rozlišení objevuje na barevném displeji (7 palců) přístrojového panelu, který se po stisknutí tlačítka sklopí a zakryje víkem v barevném provedení čelní desky. COMAND APS zahrnuje ještě hudební server s nahrávacím objemem 4 gigabytů, DVD přehrávač pro video a audio a také hlasové ovládání LINGUATRONIC, které Mercedes-Benz ještě dále vylepšil: řidič už nemusí jména státu, města a ulice hláskovat, ale vyslovovat je jako celek. Obdobně komfortní je například i hlasové ovládání rádiových stanic.

Třída C je bestsellerem v modelovém programu Mercedesu

Limuzína nové Třídy C střídá předchozí model, kterých se od jara roku 2000 prodalo 1,4 miliónu kusů. Vezmeme-li dosavadní Třídu C jako celek – to znamená limuzínu, kombi a sportovní kupé, bylo zákazníkům na celém světě dodáno přes dva milióny vozidel.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....