Nový Citroen NEMO: Kompaktní, inteligentně řešený, úsporný a robustní užitkový vůz

Nemo s užitečným objemem 2,5 m3 a s užitečným zatížením 610 kg rozšíří modelovou řadu užitkových vozů Berlingo, Jumpy a Jumper.

Nemo vzbuzující sympatie již svým elegantním a moderním designem kromě vynikající úrovně praktických uživatelských vlastností a prvků (posuvné boční dveře, zadní asymetrické křídlové dveře, sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce) nabízí komfort i pohodlí, bezpečnost bez kompromisů a ekonomický efekt jak při nákupu, tak během používání.

Nový Citroen NEMO: Kompaktní, inteligentně řešený, úsporný a robustní užitkový vůz
Nový Citroen NEMO: Kompaktní, inteligentně řešený, úsporný a robustní užitkový vůz
Nový Citroen NEMO: Kompaktní, inteligentně řešený, úsporný a robustní užitkový vůz

Nemo je od prosince 2007 prodáván v Itálii a Turecku, na většině ostatních trhů včetně České republiky v prvním čtvrtletí 2008.

Tváří v tvář hustotě a náročnosti městské i příměstské dopravy a snižování prostoru, který je v silniční dopravě k dispozici, se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro přesuny v moderních městech, který se „vejde všude“. Právě tak je samozřejmě schopen zvládat i jiné trasy, protože jeho konstrukce ho umožňuje snadno používat na jakémkoliv povrchu.

Díky důmyslné koncepci model Nemo nabízí překvapivé užitné vlastnosti:

  • užitečný objem 2,5 m3,
  • užitečné zatížení 610 kg,
  • variabilní sedadlo spolujezdce Extenso umožňuje zvětšení užitečného objemu na 2,8 m3 a délky nákladu až na 2,5 m.

Přístup pro osádku právě tak jako možnosti nakládání přepravovaného zboží patří k přednostem tohoto modelu, které usnadňují jeho užívání. S pohodlným a uživatelsky příjemným místem pro řidiče, rozměrnými bočními posuvnými dveřmi, zadními asymetrickými křídlovými dveřmi a sníženým nakládacím prahem Nemo poskytuje škálu řešení schopných uspokojit potřeby každého uživatele.

Omezené vnější rozměry

S délkou 3,86 m, která představuje v rámci segmentu standard kompaktnosti (blíží se délce modelu C3), s neocenitelnou manévrovatelností v městském provozu a s obrysovým poloměrem otáčení 5,3m umožňuje Nemo překvapivě snadné přesuny v městském prostředí.

Vlastnosti uzpůsobené potřebám profesionálů a jejich pohodlí

Vlastnosti modelu Nemo zajišťují komfort a jízdní pohodlí srovnatelné s osobními vozy díky prostorné, prosvětlené a dokonale funkčně řešené kabině skýtající četné odkládací prostory, díky pohodlnému a ergonomicky řešenému místu řidiče i díky prvkům aktivní i pasivní bezpečnosti řešené bez jakéhokoliv kompromisu.

Úspora jak při koupi vozu, tak i během provozu

Kromě atraktivní pořizovací ceny nabízí Nemo díky prověřeným, spolehlivým a úsporným motorům (u verzí HDi spotřeba paliva 4,5 l/100 km) a optimalizovaným nákladům a frekvenci údržby i omezené provozní náklady.

Koncepce šetrná vůči životnímu prostředí

S úrovní emisí CO2 ve výši 119 g na km u verzí HDi se model Nemo stává ve třídě lehkých užitkových vozidel standardem.

Obohacená modelová řada

V podobě modelu Nemo Citroën přichází s vozidlem kompaktního vzhledu, které zaujme místo na začátku modelové řady užitkových vozidel značky. S tímto novým modelem má Citroën k dispozici zbraně, které mu umožňují dále posílit pozici významného hráče na trhu lehkých užitkových vozů díky již stávající modelové řadě pokrývající potřeby zákazníků tohoto segmentu (užitečné zatížení až 2 tuny a 2,5 až 17 m3 užitečného objemu).

Ke konci třetího čtvrtletí roku 2007 podíl Citroënu na trhu lehkých užitkových vozů v 27 evropských zemích dosáhl 9,6 %. Na trhu dodávkových vozidel segmentu F1 (v našem případě Nemo a Berlingo) přesáhl podíl 17 %.

V celosvětovém měřítku patří přibližně každé páté prodané vozidlo značky Citroën do kategorie lehkých užitkových vozidel (18,4 %), a zhruba každé desáté lehké užitkové vozidlo prodané v evropské sedmadvacítce patří mezi modely značky Citroen.

Nemo: moderní, robustní a nápaditý design

  • jeho linie bezprostředně evokují dojem modernosti a robustnosti, přičemž zdůrazňují i velkorysost vnitřního prostoru a praktické užitné hodnoty,
  • vyvolává sympatie i pocity sounáležitosti, které pozitivně působí jak na jeho řidiče, tak na image podniku, kterému naléží.

Nemo je dodáván v 10 odstínech laku karosérie: 4 základní (bílá Banquise, krémová Lancia, červená Tiziano, modrá Line) a 6 metalických laků (šedá Garbato, šedá Graphito, modrá Nocturne, červená Malizzioso, písková Mativoire a modrá Lucia), přičemž poslední dva uvedené odstíny jsou specialitou značky Citroën. V určitých zemích bude nabídka omezena pouze na některé odstíny.

Přední partie – důraz na bezpečnost

Maska modelu Nemo tvoří pozoruhodnou kombinaci elegance a robustnosti, která je v dokonalém souladu se zařazením vozidla. To vše umocňují rozšířené linie kapoty s velkoryse dimenzovanými lomenými šípy, světlomety z hladkého skla řešené tak, aby byly chráněny před slabšími nárazy, a mohutný obepínající nárazník přispívající ke zvýšení bezpečnosti. Čelní sklo dimenzované jak na výšku, tak na šířku, poskytuje optimální prosvětlenost i výhled z kabiny vozu.

Boční linie – dojem rozměrnosti a robustnosti

Při pohledu z boku působí Nemo dojmem objemnosti. Rozměrné vystupující blatníky jsou vybaveny ochrannými bočními lištami, jež jsou dimenzovány tak, aby v případě slabších nárazů poskytovaly ochranu.

Se stylem modelu Nemo dokonale ladí i boční posuvné dveře. Boční části karosérie neobsahují žádné viditelné spoje ani stopy lisování a poskytují tak ideální plochu pro umístění firemního loga. Velká okna kabiny umocňují komfort optimálního výhledu a velkou světelnost vnitřního prostoru. Výrazným oddělením kabiny a nákladového prostoru Nemo náleží do světa užitkových vozů. Díky kubickému profilu nákladového prostoru je optimalizován jak objem vnitřního prostoru, tak praktičnost nakládání.

Zadní partie potvrzující zařazení modelu Nemo

Zadní partie byla konstruována tak, aby usnadňovala a optimalizovala nakládání i vykládání. Těmto cílům je podřízen kubický design, nízká nákladová hrana i asymetrické zadní křídlové dveře, jež jsou praktické zejména v omezených prostorech. Právě tak moderní, výkonné a před nárazy obvyklými v městském provozu chráněné jsou velké zadní reflektory umístěné nad bočními ochrannými lištami.

Styl interiéru modelu Nemo dokonale ladí s kompaktností a velkorysostí vyjádřenými vnějším designem. Nemo nabízí:

  • Moderní interiér s elegantním a funkčním designem palubní desky,
  • vnitřní užitečný objem nákladového prostoru v porovnání s venkovními rozměry ohromuje,
  • rozměrné prosklené plochy umožňují vynikající výhled.

Nemo : příkladná funkčnost a praktičnost

Se svými vnějšími rozměry – délkou 3,86 m, šířkou 1,72 m a výškou 1,72 m nebo 1,78 m se střešními lyžinami dodávanými jako příslušenství – se Nemo uzpůsobené speciálně městskému prostředí snadno a bez potíží vejde všude, k čemuž navíc přispívá jeho poloměr otáčení 5,3m.

Velkorysé vnitřní rozměry

S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 m, šířkou mezi podběhy kol 1,05 m a maximální výškou 1,18 m skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 m3. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kg. Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí.

Extenso: Sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce

Sedadlo spolujezdce modelu Nemo může disponovat dvěma funkcemi, které mu umožňují poskytovat ještě velkorysejší užitné vlastnosti. Sedadlo označované názvem EXTENSO může sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a úplně se zasune do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř 1 m. Využitelná délka se tak blíží hodnotě 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na celkovou hodnotu téměř 2,8 m3.

Variabilní přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem!

Přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem je polohovatelná. Umožňuje kompletní ochranu kabiny po celé její délce a v případě přepravy zvlášť dlouhých nákladů sklopení části za sedadlem spolujezdce směrem k řidiči, který má tak zajištěnu optimální ochranu. Výhody jsou dvě: bez jakékoliv demontáže je snadno zvětšen prostor pro náklad, co se týče délky, tak i objemu, a řidič je chráněn před ohrožením přepravovanými břemeny.

Základní variantou u modelu Nemo je pevná plechová přepážka s okénkem a zadní asymetrické křídlové dveře.

Lehká dodávková vozidla jsou využívána v provozu s častými zastávkami, který vyžaduje snadný a pohodlný přístup do nákladového prostoru. Pro usnadnění tohoto přístupu a manévrování je model Nemo sériově vybaven zadními asymetrickými křídlovými dveřmi. Užší křídlo je umístěno z pravé strany. Tak je v omezených prostorech usnadněn přístup k zadní části vozu. Tyto dveře lze velmi jednoduchým ovládáním otevřít v úhlu 180°. V zemích, kde to předpisy dovolují, lze jezdit s otevřeným pravým křídlem zadních dveří, což umožňuje přepravu velmi dlouhých nákladů. Státní poznávací značka a třetí brzdové světlo umístěné na levém křídle dveří jsou stále viditelné.

Vysoké a široké boční posuvné dveře

Nemo může být za příplatek vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují nakládání rozměrných předmětů. Užitečná výška dveří je 1041 mm, šířka ve spodní části 410, v horní části 644 mm.

Výbava « Paket práce »

Za účelem dalšího posílení své adaptace na městské a příměstské prostředí, ale také proto, že není omezen pouze na tento typ využití, nabízí Nemo výbavu pod označením « Paket Práce ». Tu tvoří zvýšené odpružení, 15 palcová kola, ochranný kryt pod motorem a zesílená boční ochrana (rozšířené boční lišty, ochrana spodku karosérie, ochranná lišta předního nárazníku, kryty kol). Tak získává Nemo schopnost zvládat i nebezpečnější terény jak v městě, tak i mimo něho.

Nemo: důraz na výkon i pohodlí osádky

Protože pracovní výkony personálu se odvíjí i od optimálního pohodlí při používání služebního vozidla, má Nemo jakožto každodenní společník profesionálů za úkol zajistit osádce komfort, pohodlí a bezpečí.

Četné užitečné detaily modelu Nemo skýtají vlastnosti moderního osobního vozidla:

  • Promyšlená ergonomie vyznačující se ovládacími prvky, jež přirozeně padnou do ruky. Řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a ovládací prvky řízení jsou ergonomicky umístěny;
  • V předním prostoru vozu je 12 odkládacích prostorů pro uspokojení nejrůznějších požadavků profesionálů;
  • Nabídka kvalitního audio vybavení se 4 reproduktory, jejichž 2 vysokotónové reproduktory jsou umístěny ve výztuhách dveří;
  • Možnost využít telefonování za pomoci systému Bluetooth®.

Bezpečnost vozu Nemo:

  • Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo i vybaven čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy na předních sedadlech. Pokud je vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce, může být tento airbag při přepravě malého dítěte na předním sedadle nebo v případě přepravy dlouhého nákladu deaktivován.
  • Bezpečnostní pásy s omezovači a pyrotechnickými předpínači spolupracují s airbagy. Pokud nejsou zapnuté, je na to řidič upozorněn výstražnou signalizací.
  • K zajištění bezpečnosti přepravovaného nákladu může být nákladový prostor odemknut prostřednictvím dálkového ovládání zvenčí a poté zevnitř ovladačem umístěným na palubní desce. Naopak zamykání je automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu. Na nedovřené dveře upozorňuje signalizace na palubním displeji.
  • Konstrukce modelu Nemo byla řešena podle nejmodernějších norem ochrany osádky. Do předního nárazníku je například integrován plechový nosník HLE, který je montován i do absorbérů a v případě čelního nárazu výrazně omezuje vmáčknutí.

Spolehlivé držení stopy

Jízdní vlastnosti byly propracovány s cílem zajistit bezpečnost jízdy s jakýmkoliv zatížením za současného udržení úrovně komfortu posádky. Zavěšení je řešeno vpředu nápravou McPherson a vzadu vinutými pružinami. Čtrnáctipalcová kola (lze dodat kola patnáctipalcová s pneumatikami rozměru 185/65, která jsou součástí výbavy „Paket Práce“ nebo jsou nadstandardně nabízena na některých trzích) jsou obuta pneumatikami Michelin (175/70). Brzdovou soustavu standardně vybavenou systémem ABS tvoří vpředu ventilované kotoučové brzdy (257×22 mm) a vzadu brzdy bubnové (203×38 mm).

Užitečné a specifické podpůrné prvky řízení

Pro usnadnění využívání v městském, ale i v mimoměstském provozu je Nemo sériově vybaven posilovačem řízení u všech verzí uváděných na trh a četnými podpůrnými funkcemi. K nabízené výbavě patří zadní parkovací asistent, jehož funkce je zajištěna pomocí 4 snímačů integrovaných v zadním nárazníku, a signalizace překročení rychlosti programovatelná prostřednictvím palubního počítače, který opticky i zvukově signalizuje překročení naprogramované rychlosti. V průběhu roku 2008 bude do výbavy zařazen i omezovač rychlosti.

Ekonomické a k životnímu prostředí šetrné moderní a výkonné motory:

  • Verze s dieselovým motorem HDi o objemu válců 1398 cm3 dosahuje výkonu 50 kW (68 k nebo 70 k) při 4 000 ot/min. Maximální kroutící moment je 160 Nm při 1 750 ot/min. S tímto motorem, který je již dostatečně prověřen u předchozích modelů značky Citroën, se Nemo spokojí s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km a emisemi CO2 do 119 g/km. Stejně jako všechny ostatní motory HDi značky Citroën je i tento agregát schopen provozu na biopalivo B30 (bionafta 30 %).
  • Verze s benzinovým motorem o objemu válců 1360 cm3, který je již využíván u četných dalších modelů značky, dosahuje výkonu 54 kW (73,5 k nebo 75 k) při 5 200 ot/min. Maximální kroutící moment dosahuje 118 Nm již při 2 600 ot/min, což zaručuje velmi příznivou rezervu výkonu již při nízkých otáčkách. Průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6,9 l/100 km s emisemi CO2 164 g/km.

Oba motory jsou dodávány s pětistupňovými mechanickými převodovkami, jejichž převody byly uzpůsobeny charakteristikám jednotlivých motorů.

Manuální pilotovaná pětistupňová převodovka u verze HDi

V průběhu roku 2008 začne být k verzi s motorem HDi 70 k dodávána manuální pilotovaná pětistupňová převodovka. Stejně jako u všech ostatních modelů značky Citroën dodávaných s tímto typem převodovky (od městského vozítka C1 až po velkoprostorový Grand C4 Picasso), poskytne i Nemo komfort a plynulost jízdy typické pro tento typ převodového ústrojí. Tato převodovka nebude k dispozici na českém trhu!

Úspornost na všech frontách

Zájemci o lehká užitková vozidla a zejména pak správci firemních vozových flotil přikládají velký význam celkovým nákladům na provoz vozidel. Těmto očekáváním vychází model Nemo vstříc v mnoha směrech:

  • Prodejní cena by měla být nižší než tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích (záleží na trhu);
  • Koncepce vozu zajišťuje spolehlivost a dlouhou životnost;
  • Náklady na údržbu jsou omezeny díky periodickým intervalům údržby stanoveným na 30 000 km nebo 2 roky;
  • Náklady na opravy jsou rovněž zredukovány díky použití řady spolehlivých a ověřených součástí, ale také díky dimenzování životnosti spotřebních součástí v souladu s plánem údržby,
  • Se svou nízkou spotřebou se Nemo stává ve své třídě novým standardem.

Profesionální klientela

Model Nemo je určen především pro následující obory: maloobchod, služby, zasilatelství, řemesla, místní organizace, dokončovací stavební práce atd.

Lehká užitková vozidla nacházejí své využití na hlavních evropských trzích především v městském provozu (nejméně 30 %) a v běžné silniční síti (asi 25 %) na kratší vzdálenosti. Využívání v dálniční přepravě a v provozu mimo zpevněné komunikace je pouze okrajové. Průměrně ročně ujedou vozy kolem 30 000 km.

Mezinárodní trh

Ke konci třetího čtvrtletí 2007 dosáhl podíl značky Citroën na trhu lehkých užitkových vozů v evropské sedmadvacítce 9,6 % a 17,3 % bylo dosaženo na trhu užitkových vozů společně s modelem Berlingo. V rámci téhož trhu 12 % prodaných vozů za prvních 9 měsíců roku 2007 byla vozidla užitková. Značka Citroën tento svůj podíl zvýšila na 18,4 %.

Značka Citroën má zastoupení v 5 kategoriích, na něž je rozdělen trh lehkých užitkových automobilů. Berlingo náleží do segmentu F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), Jumpy do segmentu K1 (do 1 200 kg a 7 m3) a Jumper patří k segmentům K2 až K4 (do 3 000 kg a 22 m3). Nemo stejně jako Berlingo patří do první kategorie neboli segmentu F1.

Nemo: model vyráběný v závodě certifikovaném podle ISO 14001

Nemo je produktem trojstranné spolupráce skupin Fiat Group, PSA Peugeot Citroën a Tofas. Investice do vývoje a realizace tohoto programu dosáhly 380 milionů euro, z toho 190 milionů na výzkum a vývoj.

Výroba modelu Nemo je svěřena závodu náležejícímu partnerovi Citroenu, turecké společnosti Bursa. Z celkové roční kapacity 300 000 vozů je určeno k výrobě vozů pro partnery zúčastněné v této kooperaci 158 000 vozů ročně. Výroba za celý rok v současnosti dosahuje jen u modelu Nemo 52 000 vozů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...