Nový Citroen Jumpy – vůz do všech situací

Nový Citroën Jumpy představuje skutečnou spojnici mezi modelem Berlingo a nejnovějším Jumperem a pro Citroën znamená v této oblasti nový trumf.

Citroën dosáhl podíl na evropském trhu (26 zemí) v roce 2005 výše 10,2 % a zaujal zde třetí místo. Důkazem významu lehkých užitkových vozů pro celou značku je to, že 1 vůz Citroën z 5 prodaných ve světě je LUV a 1 LUV z 10 prodaných v Evropě je vůz Citroën.

Po jedenácti letech obchodního úspěchu předchozích verzí je cílem Citroënu získat s novým modelem Jumpy nové segmenty trhu, zejména za pomoci novinek, které klientelu modelu Jumpy ještě pomohou rozšířit.

Nový Jumpy přináší mnoho technologických novinek a celou škálu prvků výbavy přispívajících k vyššímu komfortu, pohodlnému řízení a bezpečnosti. Jumpy se vyznačuje rovněž významným nárůstem počtu možných kombinací užitečného objemu, zatížení a délky. Díky vysoké úrovni nabídky bude moci nový Jumpy získávat stále náročnější klientelu.

Vlastnosti nového modelu Jumpy:

  • vyšší nosnost. Citroën Jumpy má o hodně vyšší nosnost, která dosahuje 1 000 až 1 200 kg, zatímco u předchozí verze byla 815 až 900 kg.
  • vyšší užitečný objem. Nový model Jumpy nabízí dvě různé délky na dvou rozvorech a dvě různé výšky. Významným způsobem vzrostl užitečný objem, který nyní dosahuje 5 – 7 m3, zatímco předchozí modelová řada měla užitečný objem mezi 4 a 5 m3.
  • I užitečná vnitřní délka nového modelu Jumpy zaznamenala značný vývoj, protože vzrostla v závislosti na jednotlivých verzích o 12 až 16 cm a u furgonů s přepážkou může být prodloužena o 65 cm díky speciálně upravenému průchodu pro dlouhý náklad.
  • diversifikovaná škála tvarů a úrovně výbavy. Novou verzi modelu Jumpy tvoří dvě hlavní skupiny. V prvé řadě jde o skupinu furgonů, která zahrnuje klasické verze (plechové a prosklené furgony) a dále podvozek s kabinou, určený na karosářské přestavby.

Druhá kategorie se týká vozů kombi, určených na přepravu osob. Ta se na jedné straně obrací na profesionální uživatele, jejichž pracovní činnost vyžaduje přepravu většího počtu osob, na druhé straně na soukromé osoby, které hledají velice prostorný a přitom funkční vůz. Modely kombi jsou k dispozici ve třech úrovních výbavy, a nabízejí 5 až 9 míst. Dvě vyšší úrovně výbavy budou prodávány pod označením Atlante s monogramem na voze, s výjimkou Německa a zemí, kde se jezdí vpravo. Jejich vnitřní prostor je pak obohacen o koberečky a o čalounění dveřních panelů.

  • hodnotný a dynamický styl. Zvnějšku dostává moderní a současně robustní čelní strana mohutnou masku a velkoryse dimenzovaný nárazník, jež vůz účinně chrání v případě nárazu. Zadní část modelu Jumpy byla koncipována s cílem usnadnit nakládání. Kabina modelu Jumpy se navíc díky uspořádání místa řidiče, odhlučnění a ergonomii stává místem přizpůsobeným potřebám nejnáročnějších profesionálních i soukromých uživatelů.
  • rozmanitá škála motorů. V nabídce jsou tři vznětové motory: 1.6 HDi 90 (66 kW), 2.0 HDi 120 (88 kW) a 2.0 HDi 138 (100 kW) s filtrem pevných částic. Tyto motory jsou spojené s manuálními převodovkami, u motoru 2.0 HDi jde o převodovku šestistupňovou.

Tuto nabídku doplňuje zážehový motor 2.0i 143 k (103 kW) s manuální pětistupňovou převodovkou.

Nový Jumpy může být současně vybaven prvky, které jsou na trhu LUV nabízené jen velmi vzácně jako je zadní pneumatické odpružení, automatické stěrače čelního skla a automatické rozsvěcování světlometů. Jumpy sériově vybavený ABS a brzdovým asistentem pro kritické situace (AFU)vykazuje vynikající jízdní vlastnosti.

ELEGANTNÍ A FUNKČNÍ NOVINKY U EXTERIÉRU VOZU

Styl extériéru nového modelu Jumpy je díky kompaktním tvarům, výraznému nárazníku a ideálně umístěným předním světlometům projevem vitality i robustnosti.

Čelní strana nového Jumpy je charakterizována vypjatými plynulými liniemi, do kterých jsou zasazeny světlomety protáhlého tvaru. Táhnou se směrem nahoru a jsou v nich chytře začleněny i směrovky, jež jsou tak lépe chráněny v případě lehčích nárazů. Kapota plynule navazuje na široké čelní sklo. Čelní strana modelu Jumpy tak tvoří souvislý celek, který je vyjádřením robustního a dynamického charakteru vozu. Nárazník obepínající celou přední část byl koncipován tak, aby se přirozeně začlenil do dynamického stylu vozu Jumpy. Jeho velké rozměry napomáhají robustnímu a důvěru vzbuzujícímu charakteru vozu. Maska s jasně vystupujícími šípy je vyjádřením dané pozice modelu Jumpy jak ve své kategorii LUV, ale i v celé existující řadě modelů Citroën.

Boční prodloužená linie modelu Jumpy směřující dolů dodává jeho tvaru na vitalitě a dynamice a připomíná design moderních jednoprostorových vozů. Nový Jumpy staví na odiv přímé, aerodynamické a jasně vyprofilované tvary. Boky jsou opatřeny širokými ochrannými lištami, které jsou obzvlášť účinné v případě nárazů. Boční posuvné dveře i jejich kolejnice přesně zapadají do stylu Jumpy.

Styl zadní části nového Jumpy odráží jeho propracovanou koncepci. Zadní část vozu Jumpy krychlového tvaru nasvědčuje snadný přístup a optimální nakládací objem. Je k dispozici s prosklenými dvoukřídlými dveřmi nebo výklopnými zadními dveřmi, které jsou nabízeny v příplatkové výbavě jak u UV, tak u OV.

Nakládací hrana zavazadlového prostoru je níž než u předchozích verzí, což značným způsobem usnadňuje nakládání a přístup do zadní části (u pneumatického odpružení je nákladová hrana dokonce níže než 50 cm od povrchu vozovky). Zadní světla jsou umístěna nahoře a vertikálně. Podtrhují silnou stylistickou linii vozu, přitom zajišťují maximální ochranu, účinnost a viditelnost.

Nový Jumpy bude nabízen v mnoha odstínech karosérie. Na výběr je 5 metalických odstínů – šedá Aluminium, šedá Fer, šedá Aster, zlatá White a Lago Azzuro – a 5 nemetalických odstínů – krémová Parthénon, bílá Banquise, modrá Impérial, červená Ardent a modrá Line. A celkově je na požádání k dispozici téměř 80 odstínů, aby bylo možné uspokojit všechny individuální požadavky majitelů nového modelu Jumpy.

Svou kvalitní koncepcí se interiér nového modelu Jumpy inspiruje přímo u osobních vozů. Navíc si zachovává všechny funkční prvky nutné pro jednotlivé profesní aktivity, což z něj činí výkonný pracovní nástroj, přizpůsobený potřebám uživatelů.

Vnitřní prostor zasvěcený pohodě na palubě

Jumpy disponuje u některých verzí mimořádnou prosklenou plochou velkých rozměrů, které je dosaženo díky optimalizovanému sklonu čelního skla a velkým bočním oknům. Tato konfigurace zaručuje jak široké zorné pole, tak velkou světlost v celém vnitřním prostoru, což přispívá k pocitu pohody na palubě.

Místo řidiče ve voze Jumpy je plnoprávným životním prostorem, na který si lehce zvyknete. Koncepce palubní desky přináší řidičům nového Jumpy příjemné pocity při řízení.

Uspořádání odkládacích prostorů kompaktní a homogenní palubní desky vozu Jumpy a funkcím, které tato poskytuje, byla věnována zvláštní pozornost, a to jak u furgonů, tak u osobních vozů. Řidič vozu Jumpy má tak na dosah ruky mnoho chytře rozmístěných přihrádek na úrovni palubní desky, ve stropě a ve dveřích.

Jde o následující přihrádky:

  • velká osvětlená uzamykatelná přihrádka před spolujezdcem, která může být i chlazená;
  • otevřená přihrádka ve sloupku řízení, do které se vejdou mapy či pracovní doklady;
  • otevřená přihrádka velkého obsahu v horní části palubní desky;
  • velký stropní úložný prostor jako příplatková výbava (s dvířky nebo bez nich), do kterého se vejdou dokumenty formátu A4;
  • výklopné držáky na kelímky v  palubní desce…

Ergonomickému a pohodlnému prostředí napomáhají i jiné prvky výbavy. Jde zejména o výškově a podélně nastavitelný volant a zásuvku 12V ideálně umístěnou uprostřed palubní desky, do které lze zapojit mobilní telefon nebo notebook.

Před řidičem je pod ochranným krytem elektronický sdružený přístroj, na kterém řidič nalezne všechny perfektně čitelné informace. Může lehce zjistit vše, co potřebuje vědět: počet ujetých kilometrů, spotřebu paliva, průměrnou rychlost, nastavení světlometů. Uživatelům vozu pomáhají četné kontrolky, které mimo jiné upozorňují na konkrétní nezapnutý pás nebo na stav nabití baterie. Budíky sdruženého přístroje moderního designu mají dvě úrovně konečné úpravy podle toho, o kterou verzi vozu Jumpy jde.

K optimalizaci pracovních podmínek a cestování přispívá i vysoká kvalita sedadel, jež poskytují komfortní sezení i dobrou stabilitu. Sedadla vozu Jumpy zaručují dobré držení těla a výbornou ergonomii dokonale přizpůsobenou pravidelnému dlouhému používání.

U verzí kombi je trumfem prvotřídní modularita sedadel ve 2. a 3. řadě, což každému uživateli umožní používat kombinaci, která bude pro jeho podnikání nejvhodnější. Každá řada je posazená o něco výš než řada předchozí. Tato konfigurace zajišťuje všem cestujícím dobrou viditelnost a napomáhá tomu, aby se během celé cesty cítili pohodlně.

ZCELA NOVÉ ROZMĚRY VNITŘNÍHO PROSTORU

Nová modelová řada Jumpy nabízí nové perspektivy pokud jde o tvary a kombinace. Její variabilnost je velká, a nabízí tak majitelům nových vozů Jumpy vyšší flexibilitu, což představuje výjimečný vývoj ve srovnání s předchozími generacemi této kategorie užitkových vozů.

Tato zlepšení se projevují ve:

  • zvýšení užitečné délky 226 na 256 cm. Tento významný nárůst je možné ještě zlepšit příplatkovou výbavou, kterou tvoří odkládací tunel, do něhož je přístup ze zadní části furgonů a uvnitř kabiny sahá až k místu řidiče. Tento tunel, umístěný v horní a střední části přepážky, oddělující kabinu od nakládacího prostoru, je užitečný především pro nakládání dlouhých předmětů nebo předmětů vyžadujících zvláštní ochranu;
  • významném zvětšení užitečného objemu, který nyní dosahuje až 7 m3;
  • nárůstu užitečné hmotnosti, která může být 1000 až 1200 kg, zatímco dříve kulminovala na 900 kg;
  • ještě lepším přístupu zepředu i zezadu. Ovladatelnost a pozice řidiče je u nového modelu Jumpy nyní na úrovni sedanu a rovněž nastupování do vozu je značným způsobem usnadněno.

Na rozdíl od mnoha lehkých užitkových vozů není u modelu Jumpy schod, což usnadňuje nastupování na přední místa. Jde o cennou výhodu, zejména u profesionálních řidičů, kteří do svého vozu nastupují a vystupují za den mnohokrát.

Nakládací práh nového Jumpy je v případě zadního kovového odpružení 56 cm. Při využití příplatkové výbavy, zahrnující zadní pneumatické odpružení, je tento práh 49 cm.

Toto pneumatické odpružení přináší mnoho výhod jako:

  • celková vnější výška max. 190 cm, při zachování užitečné výšky 140 cm. Bez ohledu na typ odpružení je tato hodnota o 14 cm nižší, než u předchozí verze. Díky této výšce se uživatelé modelu Jumpy dostanou do veřejných garáží bez nutnosti využívat ovladače odpružení;
  • nakládací hrana max. 50 cm, po zastavení ji lze ještě upravit v rozpětí –5 cm až +6 cm;
  • záruka konstantní polohy při jízdě bez ohledu na zatížení;
  • lepší komfort odpružení, zejména u verzí určených na přepravu osob.

Všechny motory, které jsou u nového modelu Jumpy k dispozici, prošly nejrůznějšími úpravami, aby co nejpřesněji odpovídaly specifickým intenzívním potřebám uživatelů LUV. Motory tak odolávají i značnému namáhání, jako je například časté zastavování a znovu spouštění motoru, nebo jízda s různými stupni zatížení.

Nové technologie, kterých využívají veškeré tyto motory, přinášejí příjemné řízení pro řidiče i pohodlnou jízdu pro cestující, vysoké výkony a záruky úspor v oblasti spotřeby a emisí.

Nový model Jumpy je nabízen s jedním zážehovým a třemi vznětovými motory HDi:

  • zážehový motor 2.0i 16V (103 kW), který vyvíjí točivý moment 180 Nm při 2500 ot/min. Tento zážehový motor, které se používá zejména u vozů kombi, je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou;
  • první vznětový motor, 1.6 HDi 90 (66 kW), který nabízí točivý moment 180 Nm při 1750 ot/min, je určen zejména pro městské využití kvůli své nízké spotřebě a uživatelskému komfortu. Tento motor je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou;
  • motor 2.0 HDi 120 (88 kW), který vyvíjí točivý moment 300 Nm při 2000 ot/min, je vhodný zejména pro smíšený provoz. Je opatřen šestistupňovou převodovkou;
  • motor 2.0 HDi 138 FAP (100 kW) napomáhá lepšímu výkonu, akcelerační pružnosti a vyvíjí točivý moment 320 Nm při 2000 ot/min. I on je spojen se šestistupňovou převodovkou.

Celá modelová řada vozů Citroën dodržuje princip ochrany životního prostředí. Nový model Jumpy využívá motory poslední generace, z nichž nejdůležitější je systém přímého vstřikování Common Rail u verzí ze vznětovým motorem HDi. Nejvýkonnější vznětové motory jsou současně v základní verzi vybaveny filtrem pevných částic (FAP).

Tyto čtyři motory prošly rovněž nutným vývojem, aby vyhověly směrnicím Euro IV, které vstupují u všech lehkých užitkových vozů prodávaných v Evropě v platnost v lednu 2007.

V rámci normy Euro IV jsou všechny motory modelu Jumpy opatřeny systémem EODB (European On Bord Diagnosis), který je určen ke kontrole emisí vozu. Tento systém zjišťuje potenciální dysfunkce, jež vedou k překročení povolených prahů emisí (kysličník uhličitý, uhlovodíky,…) a řidiče upozorňuje na případné problémy s mechanismy určenými k ochraně proti znečištění rozsvícením zvláštní kontrolky na přístroji.

Nízká spotřeba těchto motorů společně se snížením frekvence pravidelných prohlídek na 30 000 km nebo 2 roky (což znamená 50 % zlepšení ve srovnání s předchozí generací verze Jumpy) přispívají ke snížení celkových provozních nákladů.

Uživatelé kompaktních furgonů a vozů kombi jsou v otázkách bezpečnosti čím dál více nároční. Model Jumpy prošel významným vývojem, aby těmto požadavkům vyhověl, a to jak na úrovni své struktury, tak bezpečnostní a komfortní výbavy. Jumpy díky tomuto vývoji vyniká na trhu LUV svým jízdním chováním i ochranou cestujících a nákladu.

Byla optimalizována adheze k vozovce, aby Jumpy získal konstantní jízdní stabilitu, velkou reaktivitu, přesné řízení a ovládání pohybů vozu bez ohledu na podmínky zátěže. Vpředu je trojúhelníkové odpružení typu pseudo-McPherson s torzními stabilizátory. Tento druh odpružení zlepšuje jízdní chování, uživatelský komfort a snižuje opotřebení pneumatik. Jumpy získal díky zadní nápravě s polodeformovatelnou traverzou, spojené s posunutou Panhardovou tyčí vynikající úroveň komfortu, bezpečnosti a dynamiky, a to i za obtížných podmínek nakládání a používání. Možnost dovybavit všechny verze za příplatek pneumatickým zadním odpružením navíc umožní zajistit optimální chování při jízdě bez ohledu na zatížení vozu.

Nový model Jumpy má v závislosti na použitém motoru dva typy posilovače řízení.

Motor HDi90 je vybaven elektrickým posilovačem řízení. Ostatní motory jsou opatřeny elektro-hydraulickým řízením, kdy výkonnost posilovače závisí na rychlosti vozu a otočení volantu. Toto elektro-hydraulické řízení přispívá kromě jízdního komfortu, který přináší, i ke snížení spotřeby paliva.

Nový model Jumpy má u všech verzí šestnáctipalcová kola, kromě verze krátkého furgonu (L1H1) 1 000 kg spojeného s motorem HDi 90.

Jumpy disponuje brzdovým systémem nastaveným tak, aby optimalizoval spolehlivost, účinnost a odolnost. Tento systém má vpředu i vzadu kotoučové brzdy (kromě verze krátký furgon 1 000 kg s motorem HDi 90, který má vzadu bubnové brzdy).

Jumpy je v základní verzi vybaven ABS, spojeným podle destinace v příplatkové výbavě s AFU (brzdový asistent pro kritické situace) a ESP. Tento mechanismus navíc zahrnuje funkci, varující před možným převrácením vozu.

Jumpy má všechny základní vlastnosti nutné pro zajištění ochrany cestujících a odolnosti při nárazu. Rozměry prostoru pro cestující byly upraveny tak, aby získaly na robustnosti a umožnily optimální rozložení energie v případě nárazu

Nový model Jumpy tak dosahuje vysoké úrovně ochrany, čemuž napomáhá:

  • zesílení linie podélníku
  • přední nárazník s kovovou traverzou a pohlcovači nárazů
  • posílení rozhraní mezi rámem motoru a karosérií
  • optimalizace rozměrů předních náprav
  • účinný systém zavěšení motoru do rámu
  • sloupek řízení zatažitelný o 80 mm..

Pásy vpředu jsou vybaveny pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, aby se snížilo fyzické namáhání během nárazu. Pásy jsou výškově nastavitelné, aby se mohli všichni uživatelé usadit za volant za co nejlepších podmínek. Sedadlo řidiče je navíc sériově vybaveno systémem kontroly zapnutí pásů. Kontrolka, kterou doplní i zvukový signál, varuje řidiče v případě opomenutí, které by mohlo ohrozit jeho bezpečnost. U verzí kombi jsou boční zadní sedadla ve 2. a 3. řadě vybaveny úchyty Isofix, a mohou se na ně proto upevňovat dětské sedačky.

Cestujícím v novém modelu Jumpy jsou určeny i novinky týkající se pasivní bezpečnosti. Celkem je ve voze šest airbagů. V základní verzi je to airbag řidiče, za příplatek je možné získat airbag pro spolucestujícího a boční a hlavové airbagy.

Zvláštní pozornost byla věnována ochraně proti krádeži a vloupání. Důkazem je možnost odděleného uzamknutí přední a zadní zóny. Možnost používat nakládací prostor, zatímco je prostor pro řidiče uzavřen, znamená výhodu ve prospěch bezpečnosti a klidu uživatelů modelu Jumpy. Vůz je dále v základní verzi vybaven elektronickým imobilizérem využívajícím transpondér. Jako příplatková výbava je nabízen systém obvodového alarmu a ochrana proti zvednutí a odtažení.

Pro usnadnění identifikace a vyhledávání odcizeného vozu je číslo podvozku uvedeno ještě na čelním skle. Jumpy proto získal maximální hodnocení institutu Thatcham, tedy 5 hvězdiček.

Jumpy je k dispozici v mnoha různých variantách. Užitkové vozy existují v jedné úrovni výbavy a osobní vozy ve třech různých úrovních. Díky tomu je možné řidiče uspokojit v otázce úrovně komfortu, hluku v obytném prostoru, pohody při řízení a prvků podpory řízení. Nový model Jumpy zahrnuje v jednotlivých verzích velké množství prvků výbavy, z nichž některé u této kategorie vozů dosud neexistují. Jumpy nabízí například tempomat a omezovač rychlosti, automatické stírání čelního skla a automatické rozsvěcování světlometů nebo zadní parkovací asistent určený k usnadnění bezpečných manévrů či zásobník až na pět CD.

Zvláštní pozornost byla věnována tepelnému komfortu, zejména u OV. Možnost zvolit si u verzí kombi Atlante druhou nezávislou klimatizaci, určenou pro zadní část interiéru, přináší cestujícím v druhé a třetí řadě tepelný komfort vysoké úrovně upravený přímo jim na míru. Optimální šíření vzduchu bez ohledu na to, zda je zima, nebo teplo, zajišťují další větráky umístěné pro nohy na stranách a dále na stropě.

Tento mechanismus navíc umožňuje dosáhnout současného rozšíření tepla jak ve výši spodních, tak horních větráků. Výhoda systému nabízeného u nového modelu Jumpy spočívá v tom, že se díky němu teplo pozvolna a rovnoměrně dostává i k cestujícím na zadních sedadlech.

Jumpy přináší kompletní audio/telematickou nabídku, která zahrnuje mono rádio s přehrávačem CD, zařízení na umístění telefonu se systémem Bluetooth a systém NaviDrive s barevným displejem.

Tuto bohatou výbavu doplňuje velký výběr doplňků pro nejrůznější využití. Jde například o stupátko, střešní nosič, žebřík,…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...