Nový Citroen C5 v provedení sedan a break

Citroën se s novým modelem C5 chce důrazně prosadit v kategorii vozů vyšší střední třídy, kde jsou rozhodujícími faktory elegance, dynamičnost, luxus a kvalita.

Konstruktéři značky plně respektovali zásadní symboliku této kategorie a zkonstruovali verzi sedan, jejíž silueta s protáhlými liniemi je odrazem elegance a symbolem sounáležitosti se segmentem vyšší střední třídy, a verzi break s dynamickými liniemi, která staví na první místo emoce, aniž by to jakkoliv omezovalo její komfort.

Nový Citroen C5 v provedení sedan a break
Nový Citroen C5 v provedení sedan a break

Jak sedan tak break se vyznačuje elegancí stylu a ušlechtilostí výrazu. Zásadní jsou z tohoto pohledu dynamické rysy karoserie a zvláště její zvýrazněná středová boční linie. Ušlechtilé materiály a pečlivé zpracování interiéru rovněž přispívají k pocitu pohodlí a luxusu.

Během jízdy čeká řidiče velmi příjemný prožitek jízdy, celá osádka se pak těší z komfortu vysoké úrovně. Přispívají k tomu i dva typy odpružení nového modelu C5 – Hydractive 3 Plus a klasické Métallique.

Odpružení Hydractive 3 Plus je určeno k tomu, aby zaujalo klientelu, která pozitivně vnímá poslední novinky značky v oblasti komfortu, pohodlí a technologie.

Odpružení Métallique nabízí bezprostřednější vnímání z jízdy za současného zachování komfortu typického pro know-how značky Citroën. Představuje mimořádně zajímavou alternativu.

K těmto dynamickým kvalitám se připojuje i výběr z nabídky tří benzinových a čtyř naftových HDi motorů a kompletní řady převodovek.

Místo řidiče modelu C5 připomínající kokpit je plně uzpůsobeno potřebám ovládání za jízdy. Volant je koncipován jako volant s pevným středem druhé generace. Tři číselníky s kruhovými ukazateli inspirované světem letectví, přesně a přehledně poskytují všechny potřebné informace.

Díky mimořádně pečlivě řešené akustice se řidič může skutečně plně soustředit na řízení.

Sofistikované řešení podvozku, sériově dodávaný systém ESP, tuhá konstrukce karosérie a devět airbagů (7 ve standardní a 2 v nadstandardní výbavě) přispívají k tomu, že aktivní i pasivní bezpečnost tohoto modelu patří k vynikajícím.

C5 sedan: elegance vnějších linií vozu

Rozměry nového modelu C5 (délka 4,78 m, šířka 1,86 m a výška 1,45 m) jej řadí na špičku segmentu velkých sedanů. I tyto faktory zdůrazňují styl, který v sobě snoubí odlišnost, luxus a dynamičnost. Výrazný charakter tohoto sedanu je vyjádřen zejména vytříbeností prostoru, moderními proporcemi a originální siluetou. Při pohledu zvenčí v sobě vůz snoubí vzhled sportovního coupé a elegantní limuzíny.

Nová C5 vyjadřuje sílu již čelní maskou s výrazně osobitým vzhledem zdůrazněným velkými otvory sání a ostře protaženým tvarem světlometů. Světlomety sladěné s kapotou, jíž propůjčují dynamičnost dvě žebrové linie, ohraničují mohutné chromované lomené šípy, které dokazují příslušnost ke značce. Široká stopa a kola zarovnaná přesně v siluetě vozu jen podtrhují dojem automobilu bezpečně sedícího na vozovce.

Profil vozu svědčí o snaze, která byla věnována hledání optimálních aerodynamických vlastností. Protažená linie střechy podtrhuje ladnou eleganci siluety. Velkoryse řešené prosklené plochy rozšířené ještě třetím postranním oknem umocňují prosvětlenost vnitřního prostoru. Vysoká obvodová linie karosérie a výrazné blatníky potvrzují příslušnost vozu ke světu elegantních, majestátných automobilů. Rozvor 2,82 m ostatně jasně hovoří o prostorově velkoryse řešené kabině.

Robustnost a důstojnost z nové C5 vyzařují i při pohledu na záď. Vyklenuté okno zadních pátých dveří vůz automaticky řadí do světa velkých modelů Citroën. Lomené dělené zadní světlomety představují výrazný rozlišovací prvek a zvýrazňují stylový design zádi. Velkorysé rozměry pak potvrzují dojem vozu, který spolehlivě drží stopu.

C5 break: elegantní, dynamický s maximálním prostorem s funkční variabilitou

Profil modelu C5 break je plynulý a dokonale vyvážený. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi bez odchýlení od celkové linie. V návaznosti na ducha elegance sedanu vyjadřují geometrické tvary zádi modelu break svým horizontálním uspořádáním šířku a praktičnost, aniž by byl narušen dojem ušlechtilosti a dynamičnosti. Nová C5 break ztělesňuje užitné hodnoty, které jsou atraktivní pro klientelu, jež požaduje automobil vyhovující jejímu způsobu života i její touze po moderních vymoženostech.

Design interiéru nové C5 dokonale ladí se stylem zpracování exteriéru: kombinuje v sobě eleganci, ušlechtilost a inovaci, velkorysost i prostor. Prostorově velkoryse vyřešená palubní deska vyvolává bezprostřední dojem kvality a důkladného zpracování. Svými pravidelnými liniemi symbolizuje preciznost, elegantními plynulými křivkami pak dynamičnost. Oddělením od středové konzoly zvyšuje dojem prostoru a pohodlí kabiny. I zpracování obložení panelů dveří svědčí o vysokých nárocích na kvalitu a eleganci.

Kompletní nabídka motorizací a převodovek plně uspokojí požadavky náročné klientely na dynamiku vozu:

V nabídce jsou tyto motory:

3 benzinové:

  • 1.8i 16v, 127 k DIN (92 kW CEE)
  • 2.0i 16v, 143 k DIN (103 kW CEE)
  • 3.0i V6, 215 k DIN (155 kW CEE)

4 naftové standardně vybavené filtrem pevných částic:

  • 1.6 HDi 110 k FAP (80 kW CEE)
  • 2.0 HDi 138 k FAP (100 kW CEE)
  • 2.2 HDi 173 k FAP (125 kW CEE)
  • 2.7 V6 HDI 208 k FAP (150 kW CEE)

Podle jednotlivých motorů a úrovně výbavy je k dispozici velký výběr manuálních i automatických převodovek.

Příkladné jízdní vlastnosti přináší řidiči potěšení z jízdy a jistotu. Řidič nového modelu C5 může počítat s propracovaným a komfortním odpružením vozu. Komfort a bezpečí osádky zajišťuje odpružení jak verze Métallique tak provedení Hydractive 3 Plus, které zajišťuje za všech okolností spolehlivé vedení a rychlé reakce.

Odpružení Hydractive 3 Plus i Métallique jsou podobně jako u Citroënu C6 spojeny s přední nápravou modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny, těhlicí s otočným čepem, zadní víceprvkovou nápravou s podélným ramenem a odděleným čepem. Účinnost náprav je podpořena torzní tuhostí karosérie umožňující konstantní a rovnoměrné rozložení vertikálně působících sil na všechna čtyři kola a současně vynikající jízdní vlastnosti.

Při tvorbě koncepce nové C5 byl prioritním cílem komfort odpružení. Citroën proto využil své know-how k vývoji dvou typů odpružení tak, aby byla uspokojena rozdílná očekávání klientely. Výsledkem je inteligentní odpružení Hydractive 3 Plus ve dvou podobách a odpružení Métallique.

Odpružení Hydractive 3 Plus nové C5 je určeno k tomu, aby zaujalo klientelu, která pozitivně vnímá poslední novinky značky v oblasti komfortu, pohodlí a technologie. Tento systém přizpůsobuje charakteristiku odpružení požadavkům řidiče i profilu vozovky. Pružnější režim poskytuje optimální komfort, tvrdší odpružení pak slouží k dosažení rychlejší reakce vedení vozu a lepší držení vozu na silnici. Řidič tak může zvolit režim „sport“, pokud si chce vychutnat dynamičtější chování vozu a sportovnější jízdu. Odpružení Hydractive 3 Plus řízené čidly rozmístěnými na nápravách umožňuje automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení a počet cestujících.

Odpružení Métallique plně využívá výhod špičkových náprav nové C5. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny, zadní víceprvkovou nápravou s know-how značky Citroën umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi jízdním komfortem a chováním vozu, která je typická pro velké limuzíny této značky. Tato mimořádně atraktivní nabídka je jedním z pilířů komerčních ambicí nové C5.

Nová C5 je vybavena volantem s pevným středem a sdruženými ovladači druhé generace, který je ztělesněním důrazu značky Citroën na hodnoty modernizace. Často využívané ovládací prvky řízení (omezovač rychlosti/tempomat) a komfortu (rádio, telefon, ovládání centrálního displeje…) má řidič bezprostředně na dosah ruky. Toto centrální uspořádání ovládacích prvků na volantu přispívá k ergonomii a jednoduchosti využívání a zajišťuje tak maximální požitek z řízení. Nová koncepce volantu a dotykové ovládání jednotlivých prvků zdůrazňují promyšlené propracování místa řidiče. Díky pevnému středu umožňuje volant i optimální aktivaci airbagu v případě nárazu a tím maximalizuje ochranu řidiče.

Uspořádání palubní desky nové C5 rovněž reaguje na požadavky optimální ergonomie a umožňuje logické uskupení informací. Tři číselníky jsou vybaveny kruhovými ukazateli špičkové technologické úrovně. Ty se otáčejí kolem číselníku a zaručují tak současně estetičnost i čitelnost. Tato technologie umožnila osazení středu každého číselníku rozměrným displejem. Uprostřed je umístěn ukazatel analogového tachometru a displej s informacemi palubního počítače. Ukazatel vlevo signalizuje stav paliva v nádrži a informace související s řízením (funkce omezovače rychlosti/tempomatu), napravo pak je umístěn otáčkoměr a podle výbavy signalizace režimu automatické převodovky nebo zařazeného rychlostního stupně. Středový displej umožňuje sdílet další užitečné informace pro celou posádku. Jde zejména o datum a čas, venkovní teplotu a grafické zobrazení parkovacího asistenta. Displej umístěný ve střešním sloupku mimo jiné při rozjezdu zobrazuje symbol vnitřního prostoru vozidla se všemi pěti místy a signalizuje nezapnuté bezpečnostní pásy.

Nová C5 poskytuje řidiči rovněž řadu prvků, které usnadňují řízení, zvyšují jeho bezpečnost a přispívají tak k většímu prožitku z jízdy. Součástí standardní výbavy nové C5 je tempovat a omezovač rychlosti a u verzí Hydractive 3 Plus i elektrická a automatická parkovací brzda pro ještě vyšší komfort a bezpečnost. Elektrickou a automatickou parkovací brzdu doplňuje asistent pro rozjezd do svahu. Toto zařízení udržuje vůz automaticky na místě po dobu 2 sekund od uvolnění brzdového pedálu, takže řidič získává čas na sešlápnutí pedálu akcelerátoru bez rizika nežádoucího pohybu vozidla ze svahu.

Pro usnadnění parkování může být tento nový model vybaven i předním a zadním parkovacím asistentem a se systémem změření volného místa pro parkování, který řidiče informuje o tom, zda je zvolený prostor k parkování dostatečný či nikoliv (systém pracuje s rozměry v intervalu 3-8 m).

Podle stupně výbavy je k dispozici i systém varování před neúmyslným přejetím dělicí čáry (AFIL), který nepřetržitě kontroluje rizika spojená s mikrospánkem za volantem.

Kromě halogenových světlometů, které zabezpečují optimální viditelnost, jsou k dispozici i samonatáčecí bixenonové světlomety. U halogenových světlometů zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém „statického osvětlení při zatáčení“ neboli statický systém AFS (Adaptative Front Lighting System). Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany od vozidla. Pokud je vozidlo vybaveno samonatáčecími bixenonovými světlomety, je součástí výbavy nového C5 i dynamický systém AFS, nový systém osvětlení, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. Při nižších rychlostech pokrývá až úhel 105°.

A konečně je u nové C5 k dispozici i systém NaviDrive poslední generace. Je vybaven velkým sedmipalcovým barevným displejem a kromě integrovaného GSM telefonu poskytuje funkce ozvučení (rádio, přehrávač CD kompatibilní i pro MP3, funkci Jukebox umožňující ukládat nahrávky na pevném disku) a navigační systém GPS. Pro další zlepšení bezpečnosti jízdy skýtá systém NaviDrive možnost zvětšení prostorů složitějších křižovatek pomocí režimu Birdview, který umožňuje snímání příslušného místa simulací přeletu s orientací na horizont. Systém NaviDrive zajišťuje v některých zemích Západní Evropy i další doplňkové funkce: Citroën Urgence, Citroën Assistance, Citroën On Line. V kombinaci s GPS a telefonem funkce Citroën Urgence umožňuje na některých trzích lokalizaci vozidla v případě nehody nebo náhlé nevolnosti a přístup ke službám krizového centra. Ovládání hlavních funkcí systému NaviDrive je velmi jednoduché díky ovladačům umístěným na volantu, jež umožňují i aktivaci hlasem.

Špičková úroveň akustického komfort zajišťují osádce pohodu a klid. Již v prvních stadiích vývoje nové C5 byly integrovány prvky podporující odhlučnění kabiny vozu:

  • odhlučnění prostoru kabiny na úrovni, jíž bývají obvykle vybaveny pouze luxusní limuzíny, implantované do karosérie po obvodu dveří i na vrchních a spodních dílech,
  • akustické čelní sklo (součást standardní výbavy) a boční vrstvená akustická skla (v závislosti na úrovni výbavy),
  • odpružující díly zvyšující jízdní komfort (rámové tlumící prvky, tlumící prvky přední nápravy i hydroelastické vzpěry zadní nápravy pocházející z modelu C6),
  • tlumiče vibrací podporující odhlučnění umístěné pod kapotou, na přepážce motorového prostoru, v karosérii a ve ventilaci,
  • výztuha střešního panelu pro absorpci zvuku.

S rozvorem 2,82 m splňuje sedan C5 požadavky klientely segmentu dynamických vozů vyšší střední třídy na pohodlí a celkový komfort na palubě. Přední mechanicky nebo elektricky nastavitelná sedadla stejně jako výškově i podélně nastavitelný volant umožňují snadno nalézt optimální pozici pro řidiče jakéhokoliv vzrůstu podle jeho zvyklostí.

Pro zajištění optimálního komfortu sezení jsou k dispozici podle úrovně výbavy dvě kategorie sedadel. Typová řada „Harmonie“ s plynulými liniemi poskytuje pohodlí právě tak jako střízlivěji řešená řada „Caractere“, přičemž obě řady jsou projevem snahy o zajištění optimálního pohodlí osádky.

Přední sedadla umožňující elektrické nastavení (dodávané standardně u výbavy Exclusive) poskytují nebývalé pohodlí. Umožňují regulaci výšky opěradla, což řidiči poskytuje možnost zvolit si ideální pozici a zachovat si dokonalé držení horní části trupu. Podle stupně výbavy může být sedadlo řidiče vybaveno i masážním systémem umístěným v bederní oblasti opěradla.

Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici dostatek optimálně řešeného prostoru pro nohy. K většímu pohodlí přispívá i absence středového tunelu v podlahové části vozu. Součástí výbavy zadního sedadla jsou tři výškově nastavitelné opěrky hlavy a podle stupně výbavy i středová loketní opěrka s dostatečným odkládacím prostorem a dvěma integrovanými držáky na nápoje s posuvným krytem, držák na lyže a konečně i dělení opěradla v poměru 2/3 – 1/3 umožňující přípravu rovné podlahy pro nakládání.

Nová C5 disponuje prvky pasivní bezpečnosti, které podle testů EuroNcap splňují požadavky vynikající ochrany osádky. Příď nové C5 je konstruována tak, aby absorbovala v horní i dolní části energii kolize, zatímco tuhost kabiny je optimalizována tak, aby zabránila pronikání a deformacím prostoru nutného k přežití osádky. Nová C5 je prvním vozem ve své třídě, který je vybaven zatažitelným pedálovým ústrojím dodávaným podle stupně výbavy. To v případě nárazu maximálně přitáhne brzdový a spojkový pedál do spodní části výklenku pod volantem a omezí tak poranění nohou řidiče.

Řidič a spolujezdec jsou chráněni čelními a bočními airbagy. Tlak a objem rozvinutí čelních airbagů závisejí na intenzitě nárazu. Čelní airbag řidiče má optimalizovaný tvar i způsob rozvinutí díky pevné středové části volantu. Kolenní airbag navíc zvyšuje ochranu holení a kolen řidiče minimalizací jejich nárazu na sloupek řízení. Ten je ostatně zatažitelný až o 65 mm. Další dva airbagy zajišťují ochranu hlavy spolucestujícím vpředu i vzadu. Další ochranu pasažérům na zadních sedadlech mohou poskytnout boční airbagy dodávané podle stupně výbavy za příplatek.

Spolehlivý účinek výkonného brzdného systému u nové C5 zajišťují ventilované kotoučové brzdy s průměrem vpředu 304 – 330 mm a vzadu 209 mm. Sériově dodávané systémy určené ke kontrole průběhu brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku), k podpoře brzdění (systém zvýšení účinku brzd při rychlém zabrždění) i k udržení stopy (ABS, ESP) zaručují optimální kontrolu nad vozidlem i v těch nejožehavějších situacích.Nová C5 je vybavena prvky aktivní bezpečnosti zajišťujícími ochranu všech členů osádky. Každé sedadlo je vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem. U pásů na předních sedadlech vybavených pyrotechnickými předpínači a systémem omezení zátěže lze nastavit výšku.

Pro bezpečnost dětí jsou k dispozici tři bezpečnostní úchyty Isofix. Dva jsou umístěny na okrajových zadních sedadlech a jedno je počínaje stupněm výbavy 2 i na předním sedadle spolujezdce. Nový C5 je rovněž standardně vybaven sekvenčním elektrickým ovládáním oken s ochranou proti přiskřípnutí a elektrickou dětskou pojistkou blokující zadní okna a dveře.

Koncepce nové C5 od samého počátku vývoje stavěla do popředí všestranné uspokojení požadavků a potřeb zákazníka zejména s ohledem na kvalitu. Stanoveným cílem byla bezporuchovost především v oblasti elektroniky. Při vývoji a konstrukci C5 bylo maximálně využito konceptu platforem a tím i mechanických a elektronických agregátů z jiných modelů, především C6.

Před uvedením na trh bylo více než 250 vozů ve Francii a v Německu poskytnuto vzorku cílového zákaznického segmentu za účelem ověřovacích testů spolehlivosti. Pro odstranění posledních nedostatků byly naježděny 3 miliony kilometrů. Tato fáze byla završena četnými zátěžovými testy na různých tratích i v různých zeměpisných šířkách reprezentujících extrémní klimatické podmínky. V rámci realizace těchto úkolů bylo najeto více než 2 miliony kilometrů.

C5 je stejně jako C6 montován v závodě Rennes-La-Janais, výrobním středisku určeném pro vozy vyšší střední a luxusní třídy skupiny PSA Peugeot Citroën. Toto středisko certifikované podle ISO 14001 využívá zkušeností i s výrobou luxusních vozů zejména od uvedení modelu C6, který dnes dosahuje mimořádně pozoruhodné úrovně kvality.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...