Novinky Mercedes-Benz ve Frankfurtu

Na letošním autosalonu ve Frankufurtu představil Mercedes-Benz řadu nových i vylepšených modelů ve své třídě S a M. Ve třídě S: S 600 – Novou limuzínu s dvanáctiválcovým benzinovým motorem, dále S 320 CDI a S 400 CDI se šesti- a s osmiválcovými naftovým motory. Ve třídě M: ML 55 AMG s benzinovým motorem V8 o výkonu 255 kW a ML 270 CDI s pětiválcovým naftovým motorem.

Jedenáct měsíců po své prezentaci získal Mercedes-Benz třídy S se značným náskokem světové prvenství v nejvyšší automobilové třídě. V zemích západní Evropy se 47% zájemců o vůz tohoto segmentu rozhoduje pro třídu S. Oproti předchozímu modelu v loňském roce stoupl prodej současné limuzíny v západní Evropě o 167%, na Dálném Východě o 61% a v Severní Americe o 22%. Přitom v USA a v Kanadě se nová třída S objevila teprve v březnu letošního roku. V období leden až červenec 1999 vyjelo z výrobního závodu Mercedesu téměř 38 000 limuzín nové řady S.


S novým modelem S 600, který bude k dostání pouze ve variantě s prodlouženým rozvorem náprav, se Mercedes-Benz vrací v tomto vrcholném automobilovém segmentu opět ke dvanáctiválcové limuzíně. Nově vyvinutý benzinový motor 5,8 l V12 vybavený sériově technickými novinkami jako je automatické vyřazování válců z provozu, fázový posun zapalování, tříventilová technika a zapalovací systém se střídavým napětím, dává výkon 270 kW/367 k při 5.500 1/min a nejvyšší točivý moment 530 Nm/4.100 1/min. Model S 600, jehož prodej začne v příštím roce, s ním zrychluje během 6,3 s z 0 na 100 km/h a jeho nejvyšší rychlost je elektronikou omezena na 250 km/h.


Díky perfektní aerodynamice, lehké konstrukci karoserie a moderní motorové technice má Mercedes-Benz S 600 spotřebu 13,4 l benzínu na 100 km, což je zhruba 20% nižší než předchozí typ s motorem V 12 modelové řady 140.


V obou řadách válců ovládá ventily jediný vačkový hřídel, přičemž jejich proměnné časování umožňuje natáčecí mechanismus. Motor V12 dostal zcela nový systém zapalování se střídavým napětím doplněný o ionovou diagnozu, která má u tohoto motoru svojí světovou premiéru. Se zmíněným zařízením je možné bleskurychle rozeznat a korigovat výpadek zapálení směsi ve válci a chránit tak katalyzátor ve výfuku.


Sériové automatické vyřazování válců z provozu motoru V12 deaktivuje ventilový rozvod a vstřik paliva celé skupiny válců v případě, že motor je zatížen pouze částečně. Tím se eliminuje nízká účinnost velkoobjemového motoru s nedostatečným plněním válců a vysokými třecími ztrátami. Odpojení a připojení řady válců osádka vozu při jízdě v žádném případě nezaznamená. Náhlé přechody režimu vyrovnává řídící počítač vhodným nastavením polohy škrtící klapky a okamžikem zážehu.


Ve výfukovém potrubí je umístěno šest katalyzátorů a osm kyslíkových sond (lambda). Mercedes-Benz S 600 tak plní již dnes předpis o limitech škodlivin známý jako EU 4 s platností od roku 2005.


Nový model S 600 je sériově vybaven ještě celou řadou technických inovací, které jsou v současné době zatím pouze specialitou Mercedesu. Jedná se v první řadě o aktivní systém odpružení Active Body Control, který během milisekund přizpůsobí odpružení karoserie aktuální jízdní situaci. Znamená to potlačení příčného i podélného naklánění vozu při brždění, rozjezdu i v zatáčkách. Ve výbavě nechybí ani systém COMAND pro ovládání a zobrazování funkcí autorádia, měniče CD, navigace a telefonu, manévrování na parkovišti podstatně ulehčuje systém PARKTRONIC, atd.


Od konce letošního roku bude do modelové nabídky třídy S zařazen také moderní naftový šestiválec 320 CDI o objemu 3,2 l s přímým vstřikem paliva, čtyřventilovou technikou a přeplňováním turbodmychadlem s natáčením rozváděcích lopatek turbíny. Ten dává výkon 145 kW/197 k při 4.200 1/min a již od 1800 1/min je u něho k dispozici točivý moment 470 Nm. Nejvyšší rychlost je 229 km a zrychlení z 0 do 100 km dosahuje za 8,0 sekund. Spotřebuje má pouze 8,0 l nafty na 100 km.


Naftový motor objemu 4,0 l V8 CDI se systémem biturbo se objeví nejprve u třídy S a to u Mercedesu S 400 CDI. Tato nová pohonná jednotka využívá všechny aktuální technické inovace naftového motoru: čtyřventilovou techniku, přeplňování dvěma turbodmychadly s natáčením rozváděcích lopatek turbíny, kapalinové chlazení stlačeného vzduchu a přímé vstřikování systémem common-rail. Tento motor dává výkon 175 kW/238 k při 4000 1/min. Pozoruhodné maximum točivého momentu 560 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 1800 – 2600 1/min. Tato charakteristika motoru zaručuje v každé situaci plně dostačující tažnou sílu pro akceleraci vozu. Pouhých 8 s potřebuje S 400 CDI na rozjezd z 0 na 100 km/h, jeho nejvyšší rychlost je 242 km/h. Přitom se spotřebou 9,0 l/100 km je na tom tento moderní naftový osmiválec Mercedesu daleko lépe než srovnatelné motory benzinové.


Třída M měla svojí premiéru na podzim roku 1997 v USA, v Evropě se objevila na jaře o rok později. Přesto se již stačila dostat na přední místa v mezinárodních statistikách prodeje. Tak například během prvního pololetí 1999 se prodalo v Německu 5 500 vozů třídy M, která tak získala 30% podíl prodejů v odpovídajícím segmentu. V zemích západní Evropy to je zhruba 15%, v USA kolem 3%. Celkem bylo vyrobeno 130 000 Mercedesů třídy M ověnčených řadou ocenění domácích i zahraničních odborných časopisů a institucí.


Modelový program roku 2000 rozšiřuje Mercedes o nový off-road vůz ML 55 AMG s benzinovým motorem V8 o objemu 5,5 litru výkonu 255 kW, ještě propracovanějšími detaily bohaté výbavy a atraktivním designem karoserie, který se tak ještě více odlišuje od vozu typu off-road současné i budoucí nabídky v tomto segmentu. Tento motor modifikovaný řadou opatření úspěšných v motoristickém sportu dává mohutný točivý moment 510 Nm od 2800 1/min. Nejvyšší rychlost 232 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 6,9 sekund jasně mluví o výjimečné dynamice tohoto off-road vozu.vozu. Kombinovanou spotřebu vozu udává výrobce 14,9 l na 100 km.


Modelem ML 270 CDI přichází poprvé do nabídky třídy M naftový motor. K jeho technickým pozoruhodnostem patří přímý vstřik nafty technikou common-rail, čtyřventilový rozvod, turbodmychadlo s variabilní průtočnou částí turbíny a chlazení stlačeného vzduchu. Tento pětiválcový motor objemu 2,7 l s výkonem 120 kW je u modelu ML 270 ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Nejvyšší točivý moment 370 Nm dosahuje tento motor při 1 800 ot/min. Kromě jeho elasticity v nízkých a středních otáčkách se kvality tohoto pětiválce CDI projeví při tankování. Jeho spotřeba podle normy v kombinovaném cyklu je pouhých 9,4 l nafty na 100 km. Zrychluje z 0 na 100 km za 11,7 sekund. Nejvyšší rychlost je 185 km/hod.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....