Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4×4

Jízdy v pískovně plně potvrdily, že se Outback v lehčím terénu pohybuje se stejnou noblesou, spolehlivostí a suverenitou jako na silnici.

Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4

Na tiskové konferenci jsme měli možnost přesvědčit se o terénních vlastnostech tohoto modelu Subara, který je významným konkurentem luxusních terénních vozů s náhonem 4×4 jako ku příkladu Audi, BMW, Mercedes a dalších.

Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4

Při jízdách v pískovně nedaleko Prahy jsem se přesvědčil, že nové Subaru Outback s motorem 3,0 se pohybuje s naprostou jistotou i ve vyjetých kolejích na příkrém stoupání, kde se i po zastavení rozjíždí bez potíží. Samozřejmě, že jízda v terénu je limitována zejména předním nájezdovým úhlem a světlostí podvozku (200 mm).

Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4

Sedadlo řidiče anatomicky tvarované s velmi dobrým bočním vedením je i výškově stavitelné. Palubní deska je elegantní, všechny sdělovače jsou dobře čitelné a ovládače jsou umístěny ve vhodném dosahu řidiče. Minimálně tak odvádějí pozornost řidiče od dopravní situace a dovolují mu plně se věnovat sportovní jízdě na silnici i v terénu.

Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4
Nové Subaru Legacy Outback s motorem 3,0 a samozřejmě s pohonem 4x4

Benzinový šestiválcový boxer motor 3,0 R má výkon 180 kW (245 k) při 6000 ot/min a nejvyšší točivý moment 297 Nm dosahuje při 4200 ot/min. Motor má 4 ventily na válec, variabilní časování ventilů a variabilní zdvih ventilů, 2 vačkové hřídele na každou řadu válců a vícebodové vstřikování paliva. Subaru Outback s ním dosahuje rychlost 224 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,4 sekund. (Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,8 l na 100 km.)

Motor i podvozek tohoto modelu je velmi dobře odhlučněn. Automatická elektronicky řízená pětistupňová převodovka řadí plynule bez rázů. Pomocí páky voliče je možné řadit i manuálně. Bezpečné vedení vozu spolehlivé držení stopy i při vyšších rychlostech v prudkých zatáčkách, v dešti, ve sněhu i náledí umožňuje podvozek, vybavený symetrickým pohonem všech kol, zdokonaleným systémem ABS, systémem stability jízdy, samosvorným zadním diferenciálem, automatickým vyrovnáváním nivelity zadní nápravy, účinnými kotoučovými brzdy vpředu vzduchem chlazenými a 17ti palcovými koly. Jízdní vlastnosti tohoto vozu potvrzují, že konstruktéři plně využili zkušenosti ze závodů a rallye, ve kterých značka Subaro dosahuje velmi dobrých výsledků.


Osobitý elegantní design Outbacku na mě zapůsobil svou robustností, z které vyzařuje spolehlivost, pevnost a bezpečnost. Přední maska vozu s nápadnými elipsoidními světlomety, boční linie vozu, výrazně rozšířené podběhy kol, široké přední i zadní nárazníky, boční postranní obložení a dva výfuky – to vše zdůrazňuje dynamiku vozu a jeho sportovní charakter.


Outback se šestiválcovým motorem 3,0 R, s automatickou pětistupňovou převodovkou umožňující i manuální řazení stojí 1 448 000 Kč. Tato cena obsahuje bohatou základní výbavu mimo již výše uvedené elektricky seřiditelné vyhřívané sedačky řidiče i spolujezdce, čelní a boční airbagy řidiče i spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, palubní počítač,navigační systém DVD integrovaný, tempomat, dálkově na volantu ovládané stereo CD rádio na 6 CD s MC přehrávačem, automatickou klimatizaci s displayem, panoramatické střešní okno elektronicky ovládané, přední mlhovky, rozmrazovač předních stěračů a další položky výbavy u luxusních vozů běžné.


Pro informaci čtenářů uvádím, že Legaci Outback je možné zakoupit též s motorem 2,5 l o výkonu 121 kW (165 k) ve třech stupních výbavy (standard, GX Speciál a GX Komfort) s pětistupňovou manuální anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ceny podle zvoleného stupně výbavy a volby převodovky jsou od 998 000 do 1 263 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Richard Gonda a Joel Eriksson vybojovali v GT Open skvělé čtvrté místo

Richard Gonda a Joel Eriksson vybojovali v...

Česká stáj Šenkýř Motorsport se v mezinárodní konkurenci seriálu GT Open na okruhu Spa-Francorchamps neztratila, právě naopak. Jezdecká dvojice Richard Gonda a Joel Eriksson měla nakročeno...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...