Nové kombi Mercedes-Benz Třídy E – světová premiéra tento měsíc na Auto-Show v Detroitu

Avantgardní technika, fascinující design, hodnotná výbava a inteligentní funkčnost vnitřního prostoru.

Nové kombi Mercedes-Benz Třídy E - světová premiéra tento měsíc na Auto-Show v Detroitu
Nové kombi Mercedes-Benz Třídy E - světová premiéra tento měsíc na Auto-Show v Detroitu
Nové kombi Mercedes-Benz Třídy E - světová premiéra tento měsíc na Auto-Show v Detroitu
Nové kombi Mercedes-Benz Třídy E - světová premiéra tento měsíc na Auto-Show v Detroitu


Obdobně jako limuzína se nové kombi Třídy E vyznačuje vysokou úrovní technologické exkluzivity. V jeho sériové výbavě najdeme více jak dvacet technických novinek. Patří mezi ně například elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC™) s extrémní dynamikou vytváření brzdného tlaku doplněný ještě dalšími komfortními funkcemi pro pojíždění v dopravní zácpě a pro rozjezd, dále výšková regulace vzduchového odpružení zadní nápravy, adaptivní čelní airbagy, dvoustupňové omezovače síly v bezpečnostních pásech a velkoplošné okenní airbagy.


Na přání je možné u nového kombíku získat i další novinky vysoké technické úrovně: vzduchové odpružení AIRMATIC DC (Dual Control), ovládací a zobrazovací systém COMAND s DVD přehrávačem, čtyřzónovou klimatizaci THERMOTRONIC a aktivní sedadlo přizpůsobující se tvarově způsobu jízdy.


V novém kombi mají premiéru aktivní Bi-Xenonové světlomety, které se vychylují v souladu s pohybem volantu a zlepšují tak výhled řidiče během průjezdu zatáčkou. Novinkou je také zadní víko EASY-PACK s hydraulickým ovládáním pro pohodlné otevírání a zavírání pouhým stiskem tlačítka.

Funkčnost a variabilita ještě vyšší kvality


Pod pojmem EASY-PACK-System prezentuje Mercedes-Benz řadu detailních řešení využití prostoru pro náklad a dále tak zdokonaluje variabilitu, funkčnost a bezpečnost nového kombi. Do systému EASY-PACK patří kromě jiného nově vyvinutá asymetricky dělená zadní sedadla, která se velice jednoduše nechají dokonale sklopit směrem dopředu, takže vzniká velká a zcela rovná ložná plocha. Podle polohy zadních sedadel má prostor pro náklad objem od 690 až do 1950 l a u nejpoužívanějších variant při využití prohlubně rezervního kola přesahuje hodnotu objemu předchozího modelu až o 90 l (15 %).


Další novinkou v segmentu vozů kombi je hydraulické ovládání podlahy zavazadlového prostoru patřící do systému EASY-PAC (výbava na přání). Stisknutím tlačítka podlaha vyjede o 40 cm směrem dozadu a usnadní tak nakládání a vykládání těžkých předmětů. Pro individuální oddělení prostoru určeného k přepravě nákladu a pro bezpečné uchycení převážených předmětů byl techniky Mercedesu vyvinut speciální soubor EASY-PACK (Fix-kit) s teleskopickou tyčí, odvíjecím mechanismem popruhu a čtyřmi upevňovacími oky, který pro aretaci využívá dvojici hliníkových kolejniček.


Svým velkorysým, mnohostranně využitelným prostorem a jeho funkčností je nové kombi vhodné k realizaci rozmanitých požadavků přepravy a stává se tak ideálním partnerem nejen pro výkon povolání, ale také pro cestování, využívání volného času nebo nákupy. Užitečná hmotnost vozu je 575 kg.


Nové kombi má délku 4850 mm a svým zvětšeným zadním dílem je o 32 mm delší než limuzína této řady Mercedesu. V porovnání s dosavadním modelem je nové kombi delší a širší.

Naftové motory CDI s větším výkonem a vyšším točivým momentem


Pro nové kombi Třídy E budou zatím k dispozici tři benzinové a tři naftové motory CDI s výkonem od 110 kW do 150 kW (150 až 204 k). Hnací agregáty modelů E 220 CDI, E 270 CDI a E 320 CDI patří k moderním pohonným jednotkám s druhou generací vstřikování common-rail, u nichž je oproti motorům CDI předchozího modelu točivý moment zvýšen až o 8 % a výkon o téměř 5 %. Zároveň u nich došlo ke snížení spotřeby paliva až o 0,6 l na 100 km. Motor nového kombi Třídy E 320 CDI dává již od 1800ot/min pozoruhodný točivý moment 500 Nm.


U benzinových motorů použil Mercedes-Benz kromě obou šestiválců E 240 a E 320 také nově vyvinutý čtyřválec s jedinečným systémem TWINPULSE. Ten kombinací různých technologií jako je přeplňování turbodmychadlem, chlazení stlačeného vzduchu, čtyřventilový rozvod, variabilní časování ventilů a dva vyrovnávací hřídele minimalizuje na jedné straně spotřebu paliva, na straně druhé zvyšuje radost z jízdy, kterou podporuje i zklidnění chodu motoru. Konkrétně model E 200 KOMPRESSOR s motorem o výkonu 120 kW (163 k) má v kombinovaném jízdním cyklu spotřebu pouhých 9,1 l na 100 km, což je o 0,5 l méně než měl jeho předchůdce.

Sériové vyrovnávání výšky vozu vzduchovým odpružením


Podvozek nového kombi vychází z moderního provedení obou náprav, které již u limuzíny Třídy E garantují vysokou míru bezpečnosti a komfortu. Prostorová zadní náprava je vyrobená kompletně z hliníkové slitiny a doplňuje jí sériové vyrovnávání výšky karoserie, které oproti dosavadním hydropneumatickým systémům spočívá pouze na vzduchových pružících elementech. To umožňuje regulovat výšku karoserie podle momentálního zatížení vozu aniž by docházelo ke změně zdvihu pružin, takže maximální jízdní komfort zůstává zachován. Systém vzduchového odpružení AIRMATIC DC, který prostřednictvím mikroelektroniky průběžně řídí současně charakteristiku odpružení i tlumení, je u kombi Třídy E ve výbavě na přání.

Tři modelové řady s individuálním designem a výbavou


Různá přání zákazníků plní tři samostatné řady CLASSIC, ELEGANCE a AVANTGARDE lišící se designem a výbavou. Již základní model CLASSIC disponuje autorádiem s CD přehrávačem, automatickou klimatizací, elektrohydraulickým brzdovým systémem Sensotronic Brake Control (SBC™), bočními a okenními airbagy, ozdobnými lištami z ušlechtilého dřeva, koly z lehké slitiny a řadou dalších detailů z oblasti bezpečnosti i komfortu. Model ELEGANCE přichází s nápadnými aplikacemi chromu na náraznících, ochranných lištách a dveřních klikách, odlišné má také speciální lakování lamel masky chladiče. U modelu AVANTGARDE nalezneme v dynamickém stylu upravené nárazníky, dále dveřní prahové lišty a na přístrojové desce bílé číselníky. K jeho sériové výbavě patří také Bi-Xenonové světlomety a brzdná světla typu LED bez klasických žárovek.


Nové kombi Merscedes-Benz je postaveno na úspěšnosti předchozího modelu, který oslovil více než 266 000 automobilistů, což ho ve své třídě zařadilo mezi nejprodávanější vozy typu kombi.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....