Nové Audi TT Roadster

Nefalšovaná sportovní síla, dokonalý požitek z řízení a vysoká rezerva výkonu – to jsou nezaměnitelné znaky nového Audi TT Roadster.

Otevřený sportovní vůz si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí mohutnějším výkonem, dynamikou a emotivností. Je sportovním vozem, který okouzlí všechny smysly.

Nové Audi TT Roadster
Nové Audi TT Roadster

Čisté geometrické linie zařadily design původního modelu TT Roadster mezi klasické kultovní vzory. V jeho nové verzi designéři Audi nejen zachovali osobité kouzlo originálního návrhu, ale ještě je dále vytříbili.

Sportovní charakter nového Audi TT Roadster je zdůrazněn jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Jeho rozvor byl prodloužen o 46 mm na 2468 mm, šířka vzrostla o 78 mm na 1842 mm a délka o 137 mm na 4178 mm, přičemž tělo vozu je relativně plošší, protože výška se zvětšila pouze o 8 mm na 1358 mm. Přes větší rozměry má součinitel odporu dvoulitrového modelu se zavřenou střechou hodnotu pouze 0,32 – to potvrzuje vynikající kvalitu designu.

Zatímco u nového Audi TT Coupé střecha vozu s plynule začleněnými Csloupky splývá se zádí, u Roadsteru dává její výrazný kontrast vyniknout geometrickým tvarům vozu, které zcela ve stylu designu předchozí verze pulzují dynamikou a průbojností. Tento dojem ještě podtrhují atletické křivky boků, stoupající linie prahů a masivně rozkročená příčná silueta vozu. Pravý bok zdobí nápadný kryt hrdla nádrže v klasickém hliníkovém designu.

Příď Audi TT Roadster působí velmi dynamicky. Křídlovité plastové přepážky doplňují třírozměrný design krytů světlometů se strmě stoupající horní linií – rovněž trubkovitá tělesa zadních svítilen jakoby se vznášela ve vzduchu. Ze zádi vozu zřetelně vystupují mohutné koncovky výfuků a široký difuzor. Stejně jako u Audi TT Coupé se i ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru TT Roadsteru při rychlosti 120 km/h automaticky vysunuje elektricky aktivovaný spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

Stahovací střecha

Tvůrci koncepce modelu Audi TT Roadster se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která lépe vyhovuje filosofii střízlivého stylu otevřených sportovních vozů a má řadu dalších výhod proti koncepci pevné skládací střechy.

Konstrukce stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšuje hmotnost vozu, ale zároveň se i snižuje jeho těžiště.

Textilní střecha, dodávaná v černé nebo tmavě šedé barvě, dokonale ladí s liniemi karoserie a ve složeném stavu zabírá minimální prostor. Díky nové koncepci skládání střechy do tvaru „Z“ zakryje přední díl střechy složenou textilní část a zapadne do úrovně těla karoserie, takže není nutný speciální kryt složené střechy.

U obou motorizací je sériově dodávána elektrohydraulicky skládaná střecha. Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během 12 sekund a lze s ní manipulovat i během jízdy rychlostí do 50 km/h. To je nesmírně výhodné v městském provozu, při němž je rychlost omezena stejným limitem. Plně automatická střecha je opatřena přídavnou zvukově izolační vrstvou, zaručující ještě lepší akustickou i teplotní izolaci. Proudění vzduchu v prostoru pro posádku usměrňuje elektricky výsuvný síťový deflektor, dodávaný na přání.

Karoserie a bezpečnost

Podobně jako u Audi TT Coupé i karoserie nového roadsteru je založena na koncepci prostorového hliníkového rámu ASF® (Audi Space Frame) s inovativním hybridním provedením dílů z hliníkových slitin a z oceli, které je důkazem vynikající kompetence konstruktérů Audi získané dlouholetou zkušeností v této oblasti. Díly z hliníku tvoří 58 %, zbývajících 42 % připadá na ocel. Díky této sofistikované kombinaci vyniká karoserie Audi TT Roadster neobyčejně nízkou hmotností, například model 2.0 TFSI se může pochlubit pohotovostní hmotností pouhých 1295 kg.

Pro co nejrovnoměrnější rozložení hmotnosti na obě nápravy použili konstruktéři ocelové díly v zadní části karoserie – ocelová je například přepážka zavazadlového prostoru. Tento díl, v němž jsou ukotveny velmi pevné ochranné oblouky, kryté elegantním plastovým povrchem, které chrání posádku při převrácení vozu, se rozhodující měrou podílí na tuhosti celé karoserie.

Rovněž prahy, resp. jejich vnitřní konstrukce, byly upraveny speciálně pro Roadster: jsou zhotoveny z protlačovaných hliníkových profilů vyztužených složitým systémem žeber. Také Asloupky byly vyztuženy a do rámu čelního skla je integrována trubková výztuha z vysokopevnostní oceli. Ačkoliv už tuhost karoserie původního modelu byla velmi vysoká, u nové verze je více než dvakrát vyšší. To se projevuje ve vynikající schopnosti karoserie tlumit vibrace a samozřejmě také v přesnosti a jistotě při řízení vozu.

Široký soubor zádržných systémů zaručuje maximální bezpečnost posádky. Při bočním nárazu, společně s aktivací bočních a hlavových airbagů, chrání cestující hliníkové bezpečnostní výztuhy ve dveřích. Před následky čelních kolizí chrání posádku airbagy s dvoustupňovým účinkem a ochranu zezadu poskytuje zádržný systém Audi backguard.

Interiér

Interiér nového Audi TT Roadster je znatelně prostornější, zejména v oblasti hlav a loktů posádky. Jeho šířka ve výši ramen vzrostla o 29 mm na 1352 mm. Řidiči i spolujezdci poskytují pevnou boční oporu hluboká sportovní sedadla. Rovněž sériově dodávaný zespodu zploštěný kůží obšitý volant, podobný jako u nového supersportovního Audi R8, upoutá sportovním designem. Volitelné kožené čalounění stylu Impuls ve hnědém odstínu „Chennai“ s výraznými švy proslulo už v předchozím modelu; je jednou ze čtyř možných variant kožených paketů. Verze 3.2 quattro má sériově čalounění v kombinaci Alcantara/kůže.

Charakteristický image modelů TT dodávají interiéru Roadsteru tři kruhové výdechy větrání a „kaplička“ stínící kruhové číselníky přístrojů. Ergonomický koncept a materiálové i řemeslné zpracování jsou prvotřídní, což je u Audi už nepsanou tradicí.

Větší rozměry se příznivě projevily i v zavazadlovém prostoru, jehož objem vzrostl u obou verzí (quattro i s předním pohonem) z původních 210 na 250 litrů.

Pohon

Stejně jako Audi TT Coupé i Roadster se dodává se dvěma příčně uloženými zážehovými motory. Oba zaručují působivý výkon a mohutný zátah, které vozu dodávají pravou sportovní dynamiku.

Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, který vozu poskytuje nejen dostatek síly, ale zajišťuje mu i výjimečnou jízdní stabilitu. V sériovém provedení jsou oba motory propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic zaručující hladké a bleskové řazení bez znatelného přerušení toku výkonu.

Přeplňovaný čtyřválcový agregát 2.0 TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI o pracovním objemu 1984 cm3 vyvine výkon 147 kW (200 k) a v rozmezí otáček od 1800 do 5000 min-1 dodává točivý moment 280 Nm. Technologie TFSI se vyznačuje vynikající účinností spalování, dosaženou kombinací dvou moderních koncepcí: přeplňování výfukovým turbodmychadlem a technologií přímého vstřiku benzinu FSI, vyvinutou firmou Audi. Motor 2.0 TFSI byl mezinárodní porotou ve dvou letech po sobě (2005 a 2006) zvolen motorem roku.

Audi TT Roadster vybavený dvouspojkovou převodovkou S tronic akceleruje s motorem 2.0 TFSI z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Dosahuje maximální rychlosti 237 km/h a na 100 km spotřebuje v průměru 7,8 litrů benzinu.

Agregát 3.2 V6 podává z objemu 3189 cm3 výkon 184 kW (250 k) a v rozsahu od 2500 do 3000 otáček dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm. Díky velmi malému úhlu rozevření válců pouhých 15 stupňů je konstrukce tohoto podčtvercového motoru velmi kompaktní. Dokonalé plnění válců zajišťují vačkové hřídele se spojitě regulovaným natáčením.

Audi TT Roadster 3.2 quattro s dvouspojkovou převodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h během 5,9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (omezené elektronickým omezovačem), to vše při průměrné spotřebě 9,5 l/100 km.

Podvozek

Sportovně laděný podvozek vozu Audi TT Roadster jeho konstruktéři od základů přepracovali a speciálně vyladili. K jeho hlavním rysům patří komplexní čtyřprvkové zavěšení zadních kol, širší rozchod, přepracovaná elastokinematika a rozměrnější kola – u varianty 2.0 TFSI jsou sériově montována šestnáctipalcová, u 3.2 quattro sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Na přání mohou být všechna kola obuta bezpečnostními pneumatikami run-flat.

Přední náprava McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny je uložena v pomocném hliníkovém rámu. Ke snížení velikosti nežádoucích neodpružených hmot byly v její konstrukci maximálně využity lehké hliníkové slitiny. Hřebenové řízení, vybavené adaptivním posilovačem, jehož účinek se mění podle rychlosti jízdy, kombinuje pohotovost přímého převodu s přesností řízení.

Rovněž čtyřprvkové zavěšení zadních kol je ukotveno v pomocném rámu a je vybaveno tlumiči umístěnými vně pružin. Jeho podélná ramena přenášejí do pomocného rámu brzdicí síly a síly od akcelerace a jejich relativně poddajné uložení je zdrojem vysokého jízdního komfortu. Naproti tomu ukotvení tří příčných ramen je velmi tuhé a zabezpečuje pevné vedení kol v příčném směru.

Podvozek nového Audi TT Roadster byl optimalizován pro sportovní způsob jízdy a zajišťuje předvídatelné chování vozu přecházející od neutrálního k mírně nedotáčivému. Jeho sofistikované speciální vyladění podporuje kombinaci dravě sportovní agility se skvělým ovládáním, která umocňuje požitek z řízení. Všechna čtyři kola jsou opatřena rozměrnými kotoučovými brzdami, jejichž účinnost v případě potřeby maximalizuje zásah brzdového asistentu.

Na přání dodávaný vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride, který se během milisekund automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám, zaručuje Audi TT Roadster v jeho třídě zcela výjimečnou pozici. Základním prvkem systému jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji, který cirkuluje v kanálcích tlumičů. V případě potřeby systém podle údajů snímačů generuje elektrický impulz. Jeho účinkem vzniklé magnetické pole působí na částice a díky tomu se bleskově mění viskozita oleje a tedy i charakteristika tlumičů. Stiskem tlačítka může řidič volit mezi komfortním nastavením tlumení a sportovně dynamickou odezvou podvozku.

Výbava

Všechny verze nového Audi TT Roadster se dodávají s bohatou sériovou výbavou, zahrnující nové rádio Chorus i informační systém řidiče. Na přání lze zvolit CD nebo DVD provedení navigačního systému, který je vybaven řídicí logikou MMI. V nabídce je i univerzální příprava pro mobilní telefon a vysoce kvalitní audiosystém Bose surround sound.

Specifický sportovní vzhled mohou interiéru vozu dodat dva volitelné pakety efektních hliníkových doplňků. Standardní úložné prostory, zahrnující hluboké kapsy ve dveřích a držáky nápojů, mohou být rozšířeny úložným paketem, tvořeným dvěma úložnými sítěmi a čtyřmi praktickými přihrádkami. Sportovně orientovaní zákazníci si mohou zvolit provedení stěny zavazadlového prostoru s průvlakem, spojené s vyjímatelným vakem na lyže, umožňující uložení například až dvou párů lyží v délce do 190 cm, což žádný jiný roadster neumožňuje. Místa je samozřejmě dostatek i pro golfový vak.

Výlučnost nového Audi TT Roadster může být na přání zdůrazněna další bohatou výbavou z nabídky na přání. Xenonová světla plus mohou být dále kombinována s adaptivními světlomety natáčejícími se v zatáčkách do směru jízdy, doplněné speciálními odbočovacími světly.

Cenou se nové Audi TT Roadster příliš neliší od svého předchůdce. Model s motorem 2.0 TFSI stojí 1 053 600 Kč a cena verze 3.2 quattro začíná na 1 251 400 Kč včetně DPH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...