Nové Audi A4 Cabriolet

Dynamický design s výjimečnou výbavou a špičkovými technologiemi.

Modernistický klasik – takové označení si vysloužilo Audi Cabriolet, jehož výroba skončila v červnu 2000. Nyní se představuje jeho netrpělivě očekávaný nástupce.


Nové Audi A4 Cabriolet
Nové Audi A4 Cabriolet
Nové Audi A4 Cabriolet

Nové Audi A4 Cabriolet, které je dlouhé 4,6 m a 1,8 m široké, svým designem perfektně zapadá do „stylistické školy“ značky Audi, preferující nadčasovou eleganci a zároveň netající sportovního ducha svých automobilů.

Nové Audi A4 Cabriolet

Do standardní výbavy patří elektro-hydraulicky ovládaná skládací střecha, jejíž roztahování nebo skládání se řídí pouhým stisknutím tlačítka – není tedy potřeba žádného manuálního uvolňování zámků střechy nad rámem čelního okna atp. jak je běžné u mnoha jiných kabrioletů. Po stisknutí tlačítka ovládajícího střechu boční okna automaticky popojedou o něco dolů a po ukončení skládání nebo natahování střechy zase vyjedou nahoru. Při stahování střechy se odklopí víko úložného prostoru za zadními sedadly kabrioletu, celá střecha se složí do tohoto prostoru a pak se víko opět uzavře, takže čisté linie kabrioletu nejsou ničím rušeny. Celý proces rozložení nebo složení střechy trvá pouze 30 sekund.

Ochranné vlastnosti velmi pevné karoserie nového kabrioletu Audi jsou mimořádné. V náročném testu podle programu Euro NCAP dostal nový kabriolet špičkové ohodnocení – čtyři hvězdičky. Vůz je vybaven sofistikovaným aktivním ochranným systémem, sestávajícím ze dvou speciálně konstruovaných deskových výztuh, které jsou za normálních okolností zasunuty do struktury vozy v místech za zadními sedadly. Pokud však senzory zaregistrují kritickou situaci, která by mohla vést k převrácení vozu, ochranné výztuhy se během několika milisekund vysunou nad zadní opěrky hlav a spolu s velmi pevným rámem čelního okna pomáhají zachovat dostatečný životní prostor pro posádku vozu i v případě jeho převrácení. Pasivní bezpečností se plně vyrovná nové Audi A4 Cabriolet uzavřeným modelům Audi A4/A4 Avant.


Konstruktéři si dali záležet na dokonalé aerodynamice a na maximálním potlačení aerodynamického hluku, který bývá u vozů se stahovací textilní střechou často terčem kritiky. Do struktury střechy jsou integrovány tlumicí materiály, které účinně absorbují vibrace a hluk. V porovnání s kabrioletem předchozí generace se konstruktérům podařilo snížit hladinu hluku uvnitř vozu o 45 procent!


Nové Audi A4 Cabriolet

Dokonalé zpracování každého detailu a nejkvalitnější materiály – to jsou typické atributy interiéru všech modelů Audi a nový kabriolet není samozřejmě výjimkou. Styling interiéru dokonale ladí s vnějším vzhledem. Na rozdíl od mnoha jiných kabrioletů je nové Audi plnohodnotným čtyřmístným automobilem. Prodloužený rozvor proti předchozímu provedení o 10 cm, tj. na 265 cm a propracovaná koncepce interiéru se pozitivně projevily především v prostoru zadních sedadel, kde mají pasažéři o 7 cm více místa pro kolena a o 5 cm více v oblasti ramen.

Nové Audi A4 Cabriolet má nejenom prostornější interiér, ale také větší zavazadlový prostor. Pokud je střecha uložena ve schránce v zavazadelníku, nabízí Audi A4 Cabriolet 246 litrů prostoru pro náklad. Pokud však řidič natáhne střechu zvětší se objem zavazadlového prostoru na 315 litrů.


Zájemci o nový kabriolet mohou volit ze dvou benzinových šestiválců: 2.4 V6 o výkonu 125 kW a 3.0 V6 o výkonu 162 kW. S motorem 2,4 s manuální pětistupňovou převodovkou jede až 224 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 9,7 s. I spotřeba je s ohledem na výborné dynamické parametry velmi nízká – pouze 9,7 l/100 km. S motorem 3,0 s manuální pětistupňovou převodovkou jede až 243 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,8 s. I spotřeba je s ohledem na výborné dynamické parametry velmi nízká – pouze 9,7 l/100 km. Oba agregáty spojuje i jejich osobitý „sound“, charakteristický pro šestiválcové motory. Dalším společným znakem je plnění přísných emisních limitů normy Euro IV.


Kabriolet Audi je výjimečný také tím, že zákazníkům nabízí možnost volby bezestupňové převodovky multitronic. Tato inovativní převodovka kombinuje výhody přesných manuálních převodovek s komfortem „automatů“. Příjemným doplňkem automatické převodovky multitronic je možnost manuálně řadit šest pevně definovaných virtuálních rychlostních stupňů. Manuální volba těchto převodových stupňů se provádí selektivně jednoduchým přesouváním páky voliče dopředu a dozadu v souběžné kulise nebo lze využít za příplatek dodávaného ovládání dvěma integrovanými kolébkovými spínači přímo na volantu.


Standardní výbava nového kabrioletu Audi je mimořádně rozsáhlá: zahrnuje mimo jiné elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém ABS, elektronickou uzávěru diferenciálu EDS, protiprokluzové zařízení ASR, brzdového asistenta, dále již uvedený aktivní ochranný systém sestávající ze dvou výsuvných výztuh umístěných za zadními sedadly, zcela samočinně fungující elektro-hydraulicky ovládanou skládací střechu, kterou mohou zákazníci volit v černém, modrém nebo červeném provedení, dále samočinnou klimatizační jednotku, světla do mlhy, probarvená skla omezující prohřívání interiéru, výškově nastavitelná přední sedadla s funkcí „Easy Entry“, která usnadňují přístup k zadním sedadlům. Nechybí ani elektrické ovládání předních i zadních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání, které obsluhuje i zámek palubní schránky. I když je standardní výbava vozů Audi Cabriolet velmi bohatá, lze ji ještě doplnit celou škálou komfortních a funkčních prvků z dlouhého seznamu výbavy na přání.


Jízdu v otevřeném voze si mohou vychutnávat i děti – všechna tři sedadla spolujezdců jsou totiž vybavena kotevním systémem Isofix pro uchycení dětské sedačky.


Pokud nejsou zadní sedadla obsazena, je možné na jejich místo nasadit na přání dodávanou větrnou přepážku, díky které nejsou řidič ani jeho spolujezdec obtěžováni nepříjemnými větrnými turbulencemi ani při rychlé jízdě po dálnicích.


Variabilitu a užitné vlastnosti nového Audi A4 Cabriolet zvyšuje také sériově dodávaný vak na lyže, ukrytý pod vyklápěcím krytem uprostřed zadního opěradla. Jeho rozměry 19 x 28 cm dovolují uvnitř vozu transportovat až tři páry lyží nebo dva snowboardy.


O prvních dojmech z jízdy s novým Audi A4 Cabriolet a jeho cenách vám ze zahájení jeho prodeje v Auto Jarov v Praze 3 na Žižkově přineseme v pondělí 24. června.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...