Nové Audi A3 již v prodeji!

Velmi bohatá bezpečnostní i komfortní výbava už ve standardu.

Nové Audi A3 již v prodeji!

Ačkoli se Audi A3 nové generace oficiálně nejširší veřejnosti představí až začátkem června na mezinárodním autosalonu v Brně, zájemci již nyní mohou zamířit do autosalonů Audi – importér zveřejnil ceny a prodejci začínají objednávat první vozy.

Základní cena nových modelů se pohybuje od 560 000 Kč za vůz ve výbavě Attraction poháněný benzinovým čtyřválcem 1.6/75 kW (102 k) až po 789 000 Kč za velmi bohatě vybavený model Audi A3 Ambiente s novým benzinovým motorem 2.0 FSI/110 kW (150 k) se systémem přímého vstřikování benzinu do válců.


Audi A3 se na tuzemském trhu objeví nejprve se třemi motory – benzinovou šestnáctistovkou 1.6/75 kW (102 k), benzinovým dvoulitrem s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI/110 kW (150 k) a vitálním turbodieselem 2.0 TDI/103 kW (140 k). Později ještě přibudou benzinový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 184 kW/250 k a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW (105 k).


Motory přenášejí svůj výkon na přední kola prostřednictvím manuálních pěti- či šestirychlostních převodovek. Zanedlouho nabídku obohatí také verze s pohonem všech kol quattro a také se šestistupňovou převodovkou tiptronic nebo přímo řazenou sportovní převodovkou DSG, která díky koncepci se dvěma automatizovanými spojkami umožňuje extrémně rychlé řazení bez přerušení tažné síly .


Vysokým výkonům nového Audi A3 odpovídá zavěšení kol – vpředu jsou propracované vzpěry McPherson, zadní kola jsou nezávisle zavěšena na nových čtyřprvkových závěsech. Audi A3 vyjíždí na 16“ nebo 17“ kolech, ve kterých jsou uloženy kotoučové brzdy velkého průměru. Přesné hřebenové řízení je doplněné sériově dodávaným elektro-mechanickým posilovačem servotronic, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.


Nové Audi A3 přebírá po svém předchůdci třístupňové členění, podle výbavy a celkového ladění toho kterého modelu. Verze Attraction zaujmou osobitým stylem, modely Ambition míří za výrazně sportovně orientovanými zákazníky a verze Ambiente charakterizuje luxus a exkluzivní styling.


Všechny modely jsou standardně vybaveny např. elektrickým ovládáním předních oken, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, výškovým nastavováním sedadla řidiče, autorádiem Chorus s osmi reproduktory, tónovanými skly a elektricky nastavitelnými zrcátky. Bezpečnost cestování a ochranu pasažérů zvyšují mj. standardně montovaný protiblokovací systém brzd ABS, čelní a boční airbagy vpředu, bezpečnostní sloupek volantu nebo protiprokluzové zařízení ASR.

Související články

TEST: Honda Civic 4D 1.0 turbo 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s Kazdou stanovili nový rekord

ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s...

Dva specialisté na úspornou jízdu, kteří jsou pravidelnými účastníky soutěže Škoda EconomyRun i New Energies Rallye Český Krumlov – Marek Tomíšek a David Kazda – se letos...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne v ZOO Dvůr Králové další akce v rámci projektu E-safari na podporu e-mobility s názvem S Nissanem do Afriky

O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne...

Návštěvníci budou mít skvělou příležitost vyrazit zdarma do safari zapůjčeným elektromobilem Nissan Leaf nebo e-NV200 a vyzkoušet si tak na vlastní kůži jízdu elektrickými vozidly. Nabídka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14...

Nízkorozpočtová výprava 2 nezávislých cestovatelů Richarda Nemetha a Stefana Stefanova a „richhikera“ Stanislava Gálika trvala 21 dní a vedla přes 12 zemí. Tři týdny po odjezdu mladí...