Nová třída Mercedes-Benz E – nejinteligentnější manažerský sedan

Velmi podrobná informace již k 10.generaci Mercedesu-Benz třídy E

1ntrmbea900

1ntrmbepal900

Mercedes-Benz nabízí svým zákazníkům v nové třídě E velký krok do budoucnosti

Desátá generace manažerského sedanu přináší nové tvůrčí impulzy nejen čistým a zároveň emocionálním designem, ale také velmi kvalitním, exkluzivním interiérem. Ve třídě E navíc slaví světovou premiéru četné technické inovace, které umožňují například komfortní, bezpečnou jízdu na dosud nevídané úrovni a otvírají novou dimenzi v oblasti snižování zátěže řidiče. Informační a zábavní systémy i ovládací systémy nabízejí zcela nové zážitky. Rovněž příkladný je zcela nově vyvinutý vznětový motor, který ve spojení s lehkou konstrukcí a rekordními hodnotami v oblasti aerodynamiky, stanovuje v tomto segmentu měřítka hospodárnosti. Nové vícekomorové vzduchové odpružení, dodávané na přání, zajišťuje vynikající jízdní komfort a vrcholnou úroveň jízdní dynamiky. Třída E je souhrnem svých inovací, mezi které patří například aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu, nejinteligentnějším manažerským sedanem.

„Třída E je jádrem značky Mercedes-Benz a v minulosti opakovaně definovala měřítka v segmentu manažerských vozů. Nyní na tuto tradici navazuje četnými vrcholnými inovacemi. Nová třída E činí další velký krok směrem ke zcela autonomní jízdě. Kromě toho zvyšuje hospodárnost, bezpečnost a komfort, přičemž současně snižuje zatížení řidiče stresem při řízení a zvyšuje intenzitu radosti z jízdy,“ říká Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.

Ve stylu kupé a plná síly

Nová třída E se prezentuje v moderním, vytříbeném a sportovním stylu. V porovnání s předchůdcem má o 65 milimetrů (2939/2874 mm) delší rozvor a o 43 milimetrů narostla vnější délka (4923/4880 mm). Design přesvědčí proporcemi, které jsou sedany Mercedesu typické. Z dlouhé kapoty motoru vystupuje oblouk střechy ve stylu kupé a výslednou siluetu završuje smyslná záď s širokými „rameny“. Krátké převisy, dlouhý rozvor, velká kola a výrazně tvarované boční plochy s nově interpretovanou, stylovou a zároveň dynamickou charakterovou linií dávají výraz protaženému tělesu karoserie, z něhož vyzařuje síla. Třída E tak ztělesňuje dokonalou interpretaci designérské filozofie „smyslné čistoty tvarů“ značky Mercedes-Benz.

Postavení manažerského sedanu dává jasně najevo působivá příď. V závislosti na stylistické a výbavové linii se liší svým tvarem. Základní verze má klasickou masku chladiče Mercedesu s hvězdou na kapotě, což platí i pro linii EXCLUSIVE, ovšem v náročnějším provedení. Linie AVANTGARDE a AMG Line lze identifikovat podle sportovní masky chladiče s velkou hvězdou Mercedesu uprostřed. Každá varianta masky chladiče propůjčuje třídě E vlastní charakter, a nabízí tak jedinečnou rozmanitost s maximální mírou odlišení.

Silný charakter třídy E je při pohledu zezadu nezaměnitelný díky širokým ramenům nad podběhy zadních kol. Do tělesa karoserie vložené jednodílné zadní svítilny s dvěma horizontálními pruhy prozrazují, že třída E je novým členem rodiny sedanů Mercedes. Zadní svítilny mohou být na přání vybaveny speciální světelnou funkcí, která připomíná hvězdný prach, Mléčnou dráhu nebo žhnutí proudového motoru. Tento efekt hvězdného prachu vzniká díky inovativní technice optických vložek se speciálně vypočtenou strukturou povrchu pro koncová světla a poprvé nalézá uplatnění v nové třídě E.

Nová úroveň vnitřního designu

Interiér nové třídy E ztělesňuje syntézu emocí a inteligence, pólů, které určují filozofii designu značky Mercedes-Benz, podle níž nabývají čisté plochy smyslně ladných tvarů. Na přání tvoří dominantu interiéru dva široké displeje nové generace s vysokým rozlišením, brilantním obrazem a úhlopříčkou 12,3“, které jsou v tomto segmentu výjimečné. Oba displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem do širokoúhlého panelu přístrojů, který vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru. Tento centrální prvek tak umocňuje horizontální členění vnitřního designu. Širokoúhlý panel obsahuje velký displej s virtuálními sdruženými přístroji v přímém zorném poli řidiče a centrální displej nad středovou konzolou. Řidič si může sám vybrat ze tří různých stylů designu širokoúhlého panelu sdružených přístrojů: „Classic“, „Sport“ a „Progressive“.

Poprvé nalézají v automobilu uplatnění dotykové plochy na volantu. Stejně jako povrch chytrého telefonu reagují precizně na horizontální a svislé stírací pohyby prstů, a umožňují tak ovládání kompletního informačního a zábavního systému pohyby prstů, aniž by řidič musel pouštět volant. V souladu s mottem „ruce na volantu, oči na vozovce“ tak může být realizován požadavek na minimální rozptylování řidiče.

K ovládání informačního a zábavního systému jsou navíc k dispozici další možnosti: touchpad s ovládacím prvkem na středové konzole, který rozpoznává dokonce ručně psané písmo, a hlasové ovládání LINGUATRONIC. Kromě toho jsou v dosahu řidiče tlačítka umožňující přímý přístup, například pro ovládání klimatizace a poprvé i pro komfortní vypnutí a zapnutí některých asistenčních systémů.

Zcela nový zážitek z ovládání je umocněn novým, inteligentním grafickým designem s vizualizacemi a animacemi o vysokém rozlišení ve spojení se zjednodušenou logikou. Cestující si zároveň užívají smyslného interiéru s velkorysým prostorovým uspořádáním, který spojuje eleganci luxusní třídy s kultivovaným sportovním duchem.

Inteligentní kombinace materiálů

Styl interiéru je definován velmi kvalitními materiály. Mezi ně patří například dřeva s otevřenými póry, dřevo v jachtařském stylu s ladnými liniemi jako moderní interpretace dřevěné intarsie nebo nové druhy kovových tkanin. Použití autentických materiálů pokračuje ve vybraných výbavových liniích obšitím výplní dveří kůží. Pro Mercedes typická je viditelná a hmatatelná kvalita, vyzařující z pečlivého zpracování detailů a řemeslného umění.

Pečlivě zkomponován je také koncept materiálů a barev s rozmanitými odstíny hnědé, včetně nových atraktivních barevných kombinací, jako jsou ořechově hnědá/macchiato nebo sedlově hnědá/macchiato. To umožňuje individualizaci interiéru.

Světelná atmosféra s 64 barvami

Osvětlení interiéru zajišťuje výhradně technika LED s dlouhou životností a nízkou spotřebou energie. To platí i pro rozšířené dekorační osvětlení, které je součástí výbavy některých linií. Dekorační osvětlení nabízí s 64 barvami mnoho možností pro individuální nastavení a osvětluje například ozdobné prvky, centrální displej, odkládací prostor vpředu na středové konzole, madla dveří, odkládací schránky ve dveřích, prostor pro nohy vpředu a vzadu, stropní konzolu a vysokotónové reproduktory, pokud je vozidlo vybaveno audiosystémem Burmester® High-End 3D-Surround.

Charakter sedadel: první třída

Dalším poutačem v nové třídě E jsou sedadla. Sedadla svými ergonomickými a zároveň estetickými tvary spojují pro Mercedes typický komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti a kultivovaně sportovní vzhled. V závislosti na linii mají různou podobu. Novinkou v segmentu je také paket pro tepelný komfort s vyhřívanými loketními opěrkami ve výplních dveří a na středové konzole.

Zadní sedadla nového sedanu třídy E mohou být na přání dodána s třídílným opěradlem. Jeho rozdělení v poměru 40:20:40 % umožňuje velmi flexibilní využití. Do středové loketní opěrky je integrována odkládací schránka a dva výklopné držáky nápojů. Pro cestující vzadu je kromě toho v nabídce výbavy na přání držák pro tablet.

Nová generace motorů

Nová třída E bude uvedena na trh s dvěma motory. Model E 200 je vybaven čtyřválcovým zážehovým motorem, zatímco pro E 220 d byl zcela nově vyvinut vznětový čtyřválec.

Po uvedení na trh bude nabídka rozšiřována o další modelové varianty. Mezi nimi bude mimo jiné E 350 e s hybridní technikou. PLUG-IN HYBRID přesvědčí dynamikou a hospodárností, přičemž umožňuje dojezd více než 30 kilometrů s čistě elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi. Jeho čtyřválcový zážehový motor poskytuje ve spojení s výkonným elektromotorem nejvyšší systémový výkon 205 kW (279 k) a točivý moment 600 N.m. E 350 e tak dosahuje jízdních výkonů sportovního vozu, přestože spotřebuje méně paliva než malý vůz.

Nejvýkonnější vznětovou variantou bude šestiválec s pokrokovou emisní technikou SCR, výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 620 N.m.

Rovněž nově se na start postaví E 400 4MATIC, jehož zážehový šestiválec je vyladěn na nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a maximální točivý moment 480 N.m.

Motory s vrcholnou hospodárností

Model: Zdvihový objem cm3, kW/k, N.m, 0-100 km/h v sekundách, l/100 km, CO2. g/km

  • E 200: 1991 cm3, 135/184 kW/k, 300 N.m,, 7,7 s., 5,9 l, 132 g/km
  • E 220 d: 1950 cm3, 143/195 kW/k, 400 N.m,, 7,3 s, 3,9 l, 102 g/km
  • E 350 d: 2987 cm3, 190/258 kW/k, 620 N.m,, 5,9 s, 5,1 l, 133 g/km
  • E 350 e: 1991 cm3, 205/279 kW/k, (155+60. 205+82), 600 N.m,, (350+360), 6,2 s, 2,1 l, 49 g/km

(Všechny hodnoty jsou předběžné.)

Později doplní paletu motorů další varianty

Mezi ně patří nový vznětový čtyřválec s výkonem 110 kW (150 k). Kompletní nabídka zážehových motorů bude zahrnovat čtyřválce s výkonem 135 až 180 kW (183 až 245 k) a šestiválec s výkonem 245 kW (333 k).

Všechny motory pro novou třídu E jsou vybaveny funkcí ECO Start-Stop. Zážehové motory splňují emisní normu EU 6, nový vznětový čtyřválec OM 654 je již připraven na dosažení budoucích limitů emisní legislativy RDE.

Zcela nový vznětový čtyřválec

Nový vznětový čtyřválec je prvním členem nové rodiny motorů Mercedes-Benz a otvírá nové dimenze hospodárnosti. Je kratší a kompaktnější než předchůdce, za což vděčí menší rozteči válců (90 mm místo 94 mm). Zdvihový objem byl snížen na necelé dva litry, ale navzdory tomu dosahuje nový turbodiesel nejvyššího výkonu 143 kW/195 k a v modelu E 220 d se v kombinovaném režimu EU spokojí v průměru s pouhými 3,9 litru na 100 na kilometrů. To odpovídá emisím CO2 102 gramů na kilometr, což je hodnota, kterou se dosud mohlo pochlubit jen několik mnohem menších vozidel.

Čtyřválec se navíc vyznačuje vysokou kultivovaností běhu. V základní verzi má jednostupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníku. Společností Mercedes-Benz vyvinutá povrchová úprava stěn válců NANOSLIDE® efektivně snižuje tření mezi ocelovými písty a stěnami válců.

Devítistupňová samočinná převodovka

Všechny modely nabízené v době uvedení na trh budou standardně vybaveny novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC, která umožňuje rychlé řazení a jízdu s nižší úrovní otáček. To má pozitivní vliv především na hospodárnost a akustický komfort.

Podvozek – sportovní komfort

Podvozek nové třídy E nabízí radost z agilní jízdy na silnicích plných zatáček a zároveň nejvyšší úroveň jízdního komfortu v tomto segmentu. Sedan je standardně vybaven ocelovými pružinami. Ve spojení s tímto odpružením jsou k dispozici tři verze podvozku DIRECT CONTROL se systémem selektivního tlumení:

  •  komfortní podvozek
  • komfortní podvozek Avantgarde se sportovnějším charakterem a o 15 milimetrů nižší světlou výškou
  • sportovní podvozek s adaptivním tlumením a o 15 milimetrů nižší světlou výškou, který nahrazuje klasický sportovní podvozek

Vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL

Nová třída E může být jako jediné vozidlo ve svém segmentu alternativně vybavena vícekomorovým vzduchovým odpružením všech kol. Výhodou tohoto systému je třístupňová regulace tuhosti odpružení díky třem různě velkým komorám v pružinových vzpěrách na zadní nápravě a dvěma komorám v pružinových vzpěrách přední nápravy. Cestující si tak mohou užívat měkkého základního odpružení a zároveň bezpečného pocitu vysoké jízdní stability se zvyšující se rychlostí jízdy.

Vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL kromě toho nabízí citlivé a rychlé reakce, přičemž udržování stálé světlé výšky na přední i zadní nápravě zaručuje jízdní komfort i u naloženého vozidla. Světlá výška je automaticky upravována v závislosti na rychlosti jízdy a například při jízdě po dálnici snižuje spotřebu paliva snížením vozidla. Stisknutím tlačítka může být navíc zvýšena světlá výška pro jízdu po špatné cestě nebo po příjezdové cestě.

Vícekomorové vzduchové odpružení je doplněno elektronicky řízenými tlumiči s plynule měnitelnou charakteristikou, které zcela automaticky přizpůsobují tlumení jednotlivých kol aktuální jízdní situaci a stavu vozovky – například při vyhýbacím manévru nebo jízdě po špatné cestě. Systém tak umožňuje vysokou úroveň jízdního komfortu a zároveň i jízdní dynamiky.

Řidič může tlačítkem DYNAMIC SELECT na přístrojové desce navíc nastavit čtyři různé charakteristiky tuhosti podvozku systému AIR BODY CONTROL: „Komfort“,

„ECO“, „Sport“ a „Sport +“. Náročný řidič si může vozidlo nakonfigurovat podle vlastních představ pomocí doplňkového nastavení „Individual“.

Asistenční systémy nové generace

Mercedes-Benz nabízí s novými asistenčními a bezpečnostními systémy více bezpečnosti, komfortu a snížení zatížení řidiče v nových dimenzích.

Součástí standardní výbavy je aktivní brzdový asistent, který dokáže řidiče upozornit na hrozící nehodu, optimálně jej podpořit při nouzovém brzdění a v případě nouze také automaticky brzdit. Kromě pomaleji jedoucích, zastavujících nebo stojících vozidel rozpoznává například i přecházející chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné blízkosti vozidla.

Standardně je rovněž dodáván systém ATTENTION ASSIST s nastavitelnou citlivostí, který upozorňuje na nepozornost a únavu, a asistent pro jízdu v bočním větru, který podporuje řidiče výrazným oslabením vybočení vozidla do strany, způsobeného silnými poryvy bočního větru.

Na přání dodávaný paket asistenčních systémů, díky nimž je třída E nejinteligentnější sedan svého segmentu, zahrnuje mimo jiné následující prvky:

• DRIVE PILOT:

Mercedes-Benz činí s tímto systémem další krok na cestě k autonomní jízdě. Jako adaptivní tempomat DISTRONIC dokáže na dálnicích a silnicích automaticky udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v nové verzi je poprvé také následuje při jízdě rychlostí až 210 km/h. Řidiči je tak usnadňováno řízení, protože v normálním provozu nemusí zasahovat brzděním, ani přidáváním plynu, a navíc je výrazně podporován automatizovaným řízením – dokonce i v mírných zatáčkách. Rovněž jedinečnou je funkce, díky níž dokáže systém při jízdě rychlostí až 130 km/h aktivně zasahovat do řízení i při nejednoznačných liniích na vozovce, například na staveništích, nebo dokonce zcela bez linií, jen na základě sledování okolních vozidel a paralelních struktur. Systém tak účinně pomáhá řidiči především při jízdě v koloně a dopravních zácpách. Rovněž rozšířená je funkce opětovného rozjezdu, která na dálnicích a silnicích dálničního typu umožňuje automatický rozjezd vozidla během až 30 sekund po zastavení díky adaptivnímu tempomatu DISTRONIC, což výrazně přispívá ke snadnějšímu řízení v takových situacích. Další novinkou, snižující zatížení stresem, je automatické udržování rychlostního limitu, například 50 km/h ve městě nebo 90 km/h mimo město. Tato funkce je součástí systému COMAND Online. Omezení rychlosti je rozpoznáváno kamerou nebo na základě údajů navigačního systému.

Mezi inovace systému DRIVE PILOT patří také aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu. Asistenční funkce s radarovým a kamerovým snímáním podporuje řidiče při změně jízdního pruhu na víceproudých komunikacích a dokáže sedan řídit do řidičem vybraného jízdního pruhu – například při předjíždění. Jakmile aktivuje řidič ukazatel směru po dobu alespoň dvou sekund, podpoří aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu řídiče aktivně v řízení do sousedního jízdního pruhu, pokud je volný.

• Aktivní brzdový asistent s funkcí průjezdu křižovatkou:

Tento asistent má, v porovnání se standardní verzí, rozšířené limity rychlostí s ohledem na vozidla a chodce. Kromě toho dokáže rozpoznávat vozidla přijíždějící na křižovatce ze stran a autonomně brzdit, pokud řidič nereaguje. Poprvé dokáže také rozpoznat nebezpečnou situaci v podobě konce dopravní kolony bez prostoru pro vyhýbací manévr. V těchto situacích je autonomní brzdění zahájeno výrazně dřív. Tím lze zcela zabránit nehodám při rychlosti jízdy až 100 km/h, resp. výrazně snížit intenzitu nárazu při jízdě vyšší rychlostí.

• Asistent řízení při vyhýbacím manévru:

Smysluplné rozšíření o rozpoznávání chodců aktivního brzdového asistenta nabízí rovněž nový asistent řízení při vyhýbacím manévru. Pokud řidič v nebezpečné situaci vědomě nebo instinktivně zahájí vyhýbací manévr, může jej funkce podpořit přesně vypočteným zásahem do řízení. Řidič se tak může chodci vyhnout při zachování jízdní stability a snadno se vrátit k jízdě přímým směrem, aby mohl bezpečně pokračovat v jízdě.

• Zdokonalené asistenční systémy:

Mezi inteligentní asistenční systémy v novém paketu asistenčních systémů patří také již osvědčené systémy se zdokonalenou funkčností a novou senzorikou. Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu může pomoci zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu jednostrannými brzdnými zásahy i při přerušovaných liniích a nebezpečí kolize, například s protijedoucím vozidlem nebo předjíždějícími vozidly. Aktivní asistent pro sledování slepého úhlu může nyní upozorňovat na boční kolize i v typickém městském provozu při nízkých rychlostech a nad 30 km/h jako dosud na poslední chvíli při riziku boční kolize vrátit vůz do svého jízdního pruhu. PRE-SAFE® PLUS dokáže také ochránit cestující před kolizí se vzadu jedoucími vozidly a jejími následky.

Výčet novinek ve výbavě nové třídy E zahrnuje rovněž následující prvky:

• Autonomní parkování s dálkovým ovládáním:

Tento systém poprvé umožňuje zaparkovat vozidlo do garáže a na parkovácí stání prostřednictvím aplikace pro chytrý telefon, a umožňuje tak i v případě velmi těsného parkovacího místa komfortní nastupování a vystupování. Systém je funkční i pro vyjetí z parkovacího místa.

• Komunikace Car-to-X:

Mercedes-Benz uvedl v roce 2013 jako první výrobce do sériové výroby systém pro propojení vozidel (Car-to-Car) určený k dodatečné montáži. Nyní následuje další krok v podobě zahájení sériové výroby prvního zcela integrovaného systému Car-to-X na světě. Bezdrátová výměna informací s ostatními, například vpředu jedoucími vozidly může s velkým předstihem umožnit obrazně „pohled za roh nebo skrz překážky“. Řidič tak může být upozorněn dříve než dosud na hrozící nebezpečí, například na porouchané vozidlo na krajnici, nebo silný déšť či námrazu. Nová třída E přitom slouží jako přijímač a zároveň i vysílač, protože výstražná upozornění jsou automaticky předávána do backendu na základě vyhodnocování provozních údajů vozidla nebo na manuální pokyn řidiče.

• PRE-SAFE® Impuls Seite:

Tento systém je součástí paketu asistenčních systémů PLUS. Bezprostředně před rozpoznanou boční kolizí dojde k preventivnímu posunutí řidiče nebo spolujezdce na stranu, pryč od nebezpečí. Systém navíc na straně nárazu naplní během zlomku sekundy vzduchový vak, který se nachází v bočním polštáři opěradla předního sedadla. Tím se zvětší vzdálenost od dveří a zároveň se oslabí síly působící na cestující.

• PRE-SAFE® Sound:

Systém je založen na lidském reflexu ve vnitřním uchu, tzv. akustickém reflexu. PRE-SAFE® Sound nechá při rozpoznaném nebezpečí kolize zaznít krátký šumový signál prostřednictvím audiosystému vozidla. To může vyvolat přirozený reflex a připravit tak sluch cestujících na očekávaný hluk způsobený nehodou.

• Světlomety MULTIBEAM LED

– s vysokým rozlišením jsou na každé straně vybaveny 84 samostatně ovládanými vysokovýkonnými diodami LED, které osvětlují vozovku automaticky a s dosud nevídaným, precizně ovládaným rozložením mimořádně jasného světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Bodová struktura umožňuje ovládat rozložení světla pravého a levého světlometu nezávisle na sobě a přizpůsobovat ho s vysokou dynamikou dopravní situaci. Veškeré funkce adaptivního systému ILS (Intelligent Light System) při zapnutých tlumených a dálkových světlech lze navíc poprvé realizovat výhradně digitálně a bez mechanických akčních členů. Například dynamické natáčení světelného kuželu do zatáčky je jako světová novinka poprvé čistě elektronické.

• Digitální klíček od vozidla:

Tento systém používá techniku bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication) a umožňuje používat vlastní chytrý telefon jako klíček.

Multifunkční telefonní systém – nejlepší spojení, zcela bez kabelu

Zcela nová generace informačního a zábavního systému debutuje ve třídě E, vybavené systémem COMAND Online. Mezi jeho výjimečné prvky patří kromě dvojitého displeje, dotykových tlačítek na volantu a nového inteligentního grafického designu také multifunkční telefonní systém, který umožňuje nabíjení mobilních telefonů a jejich připojení k vnější anténě vozidla zcela bez kabelu nebo speciálního držáku. Systém bezdrátového indukčního nabíjení funguje se všemi přenosnými zařízeními, která podporují standard Qi, nebo na něj mohou přejít. Nabíjecí plocha je integrována do přihrádky v přední části středové konzoly, určené ke spontánnímu odkládání předmětů, a lze na ni umístit mobilní telefony s úhlopříčkou displeje až 15,2 cm (6“). Po stisknutí loga „NFC“ propojí systém mobilní telefon s audiosystémem a vnějšími anténami vozidla prostřednictvím bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication). Telefonáty jsou následně automaticky realizovány prostřednictvím systému handsfree Bluetooth®.

Trojrozměrný zážitek z poslechu

Nová třída E poskytuje nevšední zážitky z poslechu díky standardně dodávanému systému Frontbass, který byl vyvinutý společností Mercedes-Benz. Frontbass používá objem příčného a podélného nosníku skeletu karoserie jako rezonančního prostoru pro basové reproduktory. Je-li vůz navíc vybaven na přání dodávaným audiosystémem Burmester® High-End 3D-Surround s 23 reproduktory, čeká na cestující zážitek z poslechu, který připomíná akustiku koncertního sálu, protože střešní reproduktory otvírají pro zvuk také třetí dimenzi.

Stabilní skelet karoserie s nízkou hmotností

Karoserie s vynikající tuhostí tvoří základ pro nejvyšší úroveň jízdních vlastností při současném zajištění nejvyšší úrovně akustického a vibračního komfortu a pasivní bezpečnosti. Inženýři se proto rozhodli zkonstruovat skelet karoserie, který se, v porovnání s předchůdcem, vyznačuje výrazně vyšším podílem dílů z hliníku a vysokopevnostní oceli. Přední blatníky, kapota motoru, víko zavazadlového prostoru a velké díly přídě a zádě jsou vyrobeny z hliníkového plechu nebo odlitků. Lehká konstrukce snižuje spotřebu paliva a umožňuje realizaci zřetelně sportovních a agilních jízdních vlastností sedanu.

Proti větru

Důležitým příspěvkem k hospodárnosti nové třídy E je vynikající aerodynamika. Třída E stanovuje v této oblasti měřítka rekordně nízkou hodnotou cx = 0,23. Specialisté na aerodynamiku museli za tím účelem optimalizovat četné detaily a realizovat nové nápady. Poprvé je například k dispozici systém žaluzií AIRPANEL Advanced pro většinu motorů s výbavovou linií EXCLUSIVE i pro základní model. Tento systém otvírá masku chladiče v závislosti na potřebě chladicího výkonu nastavitelnými lamelami. Celkový výkon systému je dále vylepšen druhou žaluzií v otvoru pro přívod vzduchu pod registrační značkou. Vytříbená aerodynamika minimalizuje navíc aerodynamickou hlučnost a přispívá k tomu, že je nová třída E tišší než mnohé modely luxusní třídy.

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans představil ve Stockholmu studií Concept X-CLASS, zcela nový pick-up, prezentovaný jako třída X

Mercedes-Benz Vans představil ve...

První prémiový pick-up zkombinuje to nejlepší ze dvou světů: Mercedes-Benz to pozoruhodným způsobem dokládá na dvou variantách koncepčního vozidla s odlišným designem. Concept X-CLASS...