Nová špičková technika pro Mercedes-Benz Třídy C

4MATIC, bezpečnost hodnocená pěti hvězdičkami, DISTRONIC, světlomety Bi-xenon

Systémem pohonu všech kol – 4MATIC, novou generací čtyřválcových motorů a dalšími výraznými inovacemi potvrzuje mimořádně úspěšná Třída C, která je také nejbezpečnějším automobilem své třídy, roli technologického průkopníka v tomto segmentu. Bezpečnost, dynamika jízdy, komfort a radost z jízdy dosahují s těmito špičkovými technologiemi zcela nový rozměr. Od sériového startu Třídy C před dvěma roky se pro tuto modelovou řadu Mercedes-Benz rozhodlo na celém světě již kolem 760 000 zákazníků.


Nová špičková technika pro Mercedes-Benz Třídy C
Nová špičková technika pro Mercedes-Benz Třídy C
Nová špičková technika pro Mercedes-Benz Třídy C

Stálý pohon všech kol – 4MATIC, který byl již před několika lety úspěšně zaveden ve Třídě E, nabízí od podzimu 2002 Mercedes-Benz i ve Třídě C pro limuzínu a kombi. V perfektní spolupráci se systémem zabezpečující stabilitu jízdy ESP (elektronický program stability) ze sériového vybavení a s elektronickým řízením záběru 4ETS (Electronic Traction Systém) pomáhá pohon všech čtyř kol řidiči suverénně a bezpečně zvládnout kritické situace: při nepříznivých povětrnostních podmínkách kdy je na vozovce led, sníh nebo voda, obdobně jako během rozjezdu, při zrychlování nebo na špatném povrchu. Přitom systém 4MATIC zároveň garantuje typický jízdní komfort vozů Mercedes, neboť pracuje bez obvyklých závěr diferenciálů, které u jiných osobních vozů s pohonem všech kol ovlivňují jak jejich komfort tak i jejich ovladatelnost. Místo účinku závěr brzdí 4ETS protáčející se kola a převádí přitom točivý moment motoru na kola s lepšími záběrovými podmínkami. Tato elektronická regulace optimálního záběru má obdobný účinek získávaný závěrami tří diferenciálů. Jednostupňová rozdělovací převodovka přenáší točivý moment od motoru na kola přední a zadní nápravy v poměru 40:60. Do sériové výbavy modelů 4MATIC patří pětistupňová samočinná převodovka.

Mercedes-Benz Třídy C poskytuje ve svém tržním segmentu nejvyšší míru bezpečnosti. Organizace Euro-NCAP udělila Třídě C pět hvězdiček, což je nejvyšší hodnocení v testu. Tento příkladný výsledek dosáhly zatím pouze dva automobily na světě.Potvrdila se tak inovační bezpečnostní koncepce Třídy C vycházející z nejnovějších poznatků výzkumu silničních nehod prováděného u Mercedesu, která poskytuje nejvyšší míru ochrany cestujících za podmínek odpovídajících reálnému provozu. Do sériové bezpečnostní výbavy Třídy C patří kromě jiného adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, jejichž účinek je dvoustupňový podle intenzity střetu, dále boční a okenní airbagy, napínače bezpečnostních pásů, omezovače síly při jejich přetížení nebo automatické rozpoznání instalace dětské sedačky. Také struktura přední části limuzín Mercedesu je odladěná na reálný průběh nehody prostřednictvím třístupňového ochranného systému, jehož účinek je závislý na silové intenzitě nárazu. Třída C tak poskytuje při kolizích s největší četností v oblasti středních rychlostí nejvyšší míru ochrany cestujících.


Nově vyvinuté benzinové čtyřválcové motory Třídy C se vyznačují jedinečným systémem TWINPULSE, který spolu vůbec poprvé kombinuje rozličné technologie jako je přeplňování mechanicky poháněným kompresorem, chlazení stlačeného vzduchu, natáčení vačkových hřídelí, čtyřventilová technika, vyrovnávací hřídele v bloku motoru a adaptivní dynamika pohonu. Toto propojení umožňuje při nízké spotřebě zvýšit radost z jízdy, získat klidný chod motoru na úrovni šestiválce a ještě dále zvýraznit komfort při jízdě na dlouhé vzdálenosti.


Výkonové spektrum motorů sahá od 105 kW (143 k) nového C 180 KOMPRESSOR až po 141 kW(192 k) u modelu C 230 KOMPRESSOR, který nabízí Mercedes-Benz exkluzivně ve sportovním Coupé Třídy C. Při zvýšeném točivém momentu o 15 procent má C 180 KOMPRESSOR (limuzína) o 1 litr na 100 km nižší spotřebu než jeho předchůdce. U C 200 KOMPRESSOR (120 kW/163 k) je úspora na spotřebě oproti dosavadnímu čtyřválci 0,6 l/100 km, C 230 KOMPRESSOR má spotřebu nižší o 0,7 l/100 km.


Obdobně příkladné jsou jízdní výkony dosahované novými variantami motorů Třídy C, která tak svojí mimořádná dynamiku uplatňuje i u čtyřválcových modelů: limuzína C 180 KOMPRESSOR zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 9,7 s a je tak o 1,3 s rychlejší než předchozí model. Také jeho nejvyšší rychlost se zvýšila o 13 km/h na nynějších 223 km/h.


Při ročním prodeji 130 000 vozů Třídy C poháněných čtyřválcovými motory, z nichž každý by ujel během dvanácti měsíců 40 000 km, umožňuje odstartování nových motorů TWINPULSE s redukovanou spotřebou, bráno čistě matematicky, na evropských silnicích úsporu přesahující 47,8 milionů litrů benzínu kvality Super.


Poprvé v této automobilové třídě se na podzim roku 2002 objeví také tempomat DISTRONIC s regulací vzdálenosti, který je v nabídce výbavy na přání pro limuzínu a kombi Třídy C. Tento systém zavedený již ve Třídách CL, SL, S a E vozů Mercedes-Benz rozpozná pomocí radarového čidla vpředu jedoucí vozidlo a odrazem vysílaných impulsů zjistí také jeho vzdálenost a vzájemnou rychlost obou vozů. Jestliže se jejich vzdálenost zmenšuje, funkce DISTRONIC automaticky sníží výkon motoru, nebo v nutném případě aktivuje brzdový systém, aby vyžadovaná vzdálenost zůstala zachovaná. Začne-li se opět zvětšovat, DISTRONIC vůz urychlí na původně nastavenou rychlost. Řidič si může na centrálním displeji kombinovaného přístroje vyvolat zobrazení průběhu celé situace, takže je stále informován o rozdílu mezi vyžadovanou a skutečnou vzdáleností mezi vozidly.


Bi-xenonové světlomety s vysokou svítivostí: bezpečnostní plus při jízdě v nociTechnicky propracované systémy, které byly dosud vyhrazeny vrcholným modelům, se nyní podílejí na dalším zvyšování bezpečnosti a komfortu Třídy C. Bi-xenonové světlomety pro tlumené i dálkové osvětlení mají v porovnání s obvyklými žárovkami H7 až o 180 % větší svítivost a jízda s nimi v noci je tedy ještě bezpečnější. Mercedes-Benz nabízí tuto špičkovou světelnou techniku na přání zákazníka pro limuzínu, kombi a sportovní Coupé Třídy C. Součástí výbavy s bi-xenonovými světlomety je ještě dynamická regulace dosvitu a vysokotlakové ostřikovací zařízení. Kryty hlavních světel s čirou optikou a speciální optické čočky na ukazatelích směru dále zatraktivňují design bi-xenonových světlometů. Zároveň tyto pokrokové technické prvky kladně ovlivňují vzhled vozů Třídy C.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....