Nová generace Mercedes-Benz třídy C na jaře 2004

Dynamičtější, ještě hodnotnější, aktuálnější: Mercedes-Benz Třídy C s novými akcenty.

Čtyři roky po svém uvedení zhodnocuje Mercedes-Benz svojí úspěšnou Třídu C v oblasti techniky, výbavy a designu. Podvozek, řízení a šestistupňová ruční převodovka dostaly sportovnější odladění. Od února 2004 doplňuje čtyřválec 141 kW přeplňovaný kompresorem nabídku motorů pro limuzínu a kombi. O 5 kW zvýšený výkon na aktuálních 110 kW dává nyní motor modelu C 220 CDI. Poprvé se ve Třídě C objevuje také osmiválec, který se skrývá pod kapotou C 55 AMG s výkonem 270 kW.


Třída C má interiér s novým designem a automatickou klimatizací THERMATIC, která je součástí sériové výbavy. K ní patří nyní také krycí lak vyvinutý na základě nano-technologie s větší odolností proti poškození. Dalšími technickými novinkami jsou například bi-xenonová světla s funkcí rozšířeného osvětlení při odbočování, ovládání automatické převodovky tlačítky pod volantem nebo nové audio-navigační systémy lze na přání doplnit výbavu vozu.


Třída C si svojí moderní technikou, komfortem při jízdách na dlouhé vzdálenosti a sportovní dynamikou získala od května 2000 na celém světě přes 1,26 milionů zákazníků. Nikdy předtím se nepodařilo, aby Mercedes-Benz prodal za tak krátkou dobu takové množství automobilů jedné modelové řady.


Dynamičtější vzhled dodávají vozům Třídy C především nově vytvořené přední nárazníky s markantním spodním vstupem vzduchu připomínajícím sportovní vozy a nová maska chladiče opticky rozšířená třemi lamelami silového charakteru. Podle modelu a jeho výbavy jsou tyto lamely provedeny v laku nebo mají sportovní strukturu s děrováním. Sériově budou všechny modely Třídy C dodávány se světlomety s čirou optikou. Také rozšířený rozchod kol, sériová šestnáctipalcová kola a nízkoprofilové pneumatiky rozměru 205/55 R 16 dále prohlubují dynamický vzhled Třídy C. Navíc mají výbavové  linie CLASSIC a ELEGANCE sportovní dveřní prahy a model AVANTGARDE sportovní zadní nárazník.


S velkou pečlivostí a s láskou k jednotlivým detailům zhodnotili designéři Mercedesu interiér Třídy C. To je patrné nejen z decentních chromových ozdob na různých ovladačích palubních přístrojů, ale také na nově vyvinutých spínačích a modifikovaném designu sedadel. Centrum kompletně nově uspořádaného kokpitu tvoří čtyři přehledné, bíle osvícené kulaté přístroje ve stylu cenných chronometrů. Na centrálním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem dostává řidič informace, které korespondují s funkcemi vyžádanými tlačítky multifunkčního volantu a umožňují také rozmanité individuální nastavení. Ovládání automatické klimatizace nyní ulehčuje velký přehledný otočný regulační člen.


Již základní model CLASSIC je vybaven novými ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva, které tak zvýrazňují provedení střední konzole a obložení středového tunelu. U provedení AVANTGARDE je použit hliník, ale na přání může zákazník volit také dřevo ušlechtilé odrůdy javoru. Sedadla této modelové varianty jsou potažena klasickou látkou kombinovanou s novým materiálem ARTICO.


Sportovní kupé Třídy C zvýrazňuje svůj svěží dynamický charakter ještě navíc novým tříramenným volantem s ovládacími tlačítky ve stříbrné barvě, hliníkovými ozdobami na střední konzoli a sportovními sedadly.


Pro dosažení ještě perfektnější jízdní dynamiky vozů Třídy C došlo k různým technickým zásahům na jejich podvozku, řízení a manuální převodovce. K tomuto souboru opatření s názvem DIRECT CONTROL patří nově vyvinuté uložení přední a zadní nápravy, které umožňuje agilnější průjezdy zatáčkou aniž by tím utrpěl jízdní komfort, přímější převod v řízení a zesílený stabilizátor na zadní nápravě. Sériová šestistupňová manuální převodovka se vyznačuje značnou přesností řazení. U modelu C 320, dále pak u modelů s výbavou Sportpaket/Sportpaket AMG a EVOLUTION AMG (Sportcoupé) je použita sportovně odladěná převodovka s výrazně kratšími drahami řazení.


Nabídku motorů pro limuzínu a kombi rozšiřuje Mercedes-Benz o kompresorem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 141 kW /192 k, který dosud sloužil pouze k pohonu kupé. S nejvyšším točivým momentem 260 Nm je tento motor schopen zrychlit C 230 KOMPRESSOR během 8,1 s z nuly na 100 km/h (kombi: 8,7 s) a umožňuje maximální rychlost 240 km/h (kombi: 235 km/h). Využitím systému TWINPULSE, který kombinuje různé technologie jako kompresor pro přeplňování, vyrovnávací hřídele, chladič stlačeného vzduchu, variabilní natáčení vačkových hřídelí a čtyřventilovou techniku, dosahuje tento motor kombinovanou spotřebu pouhých 8,9 l/100 km (kombi: 9,3 l/100 km).


Výkon osvědčeného vznětového čtyřválce v modelu C 220 CDI se zvýšil o 5 kW na 110 kW/150 k. Tento moderní motor je vybavený přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace a použitím vyrovnávacích hřídelí vykazuje minimální hlučnost. Spotřeba paliva na 100 km jízdy je podle podmínek normy v kombinovaném provozu pouhých 6,1 l/100 km (kombi 6,6 l/100 km).


Použitím technicky náročného filtračního systému pro odstraňování pevných částic ve spalinách bez použití aditiva splňují modely se vznětovými motory C 200 CDI a C 220 CDI limity škodlivin normy EU-4, jejíž platnost začíná rokem 2005.


V novém modelu C 55 AMG se poprvé do aktuální Třídy C dostává osmiválcový motor, který svojí výkonovou dimenzí útočí na čistokrevné sportovní vozy: 270 kW/367 k a 510 Nm jsou v této automobilové třídě mimořádně vysoké. Z klidu zrychluje nový C 55 AMG za pouhých 5,2 s na 100 km/h a svým sériovým sportovním podvozkem AMG, pětistupňovou automatickou převodovkou, jejím ovládáním tlačítky pod volantem a funkcí AMG-SPEEDSHIFT zaručuje sportovní zážitek z jízdy na vysoké úrovni.


Zvnějšku se C 55 AMG odlišuje osobitým designem čela s eliptickými zdvojenými světlomety a oproti ostatním modelům Třídy C prodlouženou přední částí. Tento zásah byl nutný pro použití výkonného motoru V8. Mimořádný charakter tohoto vozu poháněného osmiválcem dále zvýrazňuje individuální ztvárnění dveřních prahů, krytu zavazadlového prostoru a zadního nárazníku. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky rozměrů 225/40R 18 (vpředu) a 245/35R 18 (vzadu), sportovní sedadla AMG s potahem Alcantara a sportovně uspořádaný kombinovaný přístrojový panel s číselníky ve stříbrné barvě jsou další pozoruhodnosti nového modelu C 55 AMG, který je k dispozici jako limuzína nebo kombi a nahrazuje dosavadní model C 32 AMG.


Svojí pověst nositele moderních technologií v tomto tržním segmentu potvrzuje Třída C inovacemi dále zvyšujícími bezpečnost a komfort. To se týká například výbojkových světlometů typu bi-xenon, které Mercedes-Benz kombinuje se speciálním světlem pro odbočování. To je poprvé integrováno do mlhovek a osvětluje oblast v širokém úhlu vedle a před vozem, takže řidič při odbočování daleko snadněji postřehne chodce nebo cyklisty. Lépe osvětlené jsou také úzké zatáčky.


Počínaje jarními měsíci 2004 se ve Třídě C objeví také nová generace výkonnějších autorádií. Kromě kombinace rádia a CD přehrávače Audio 20 CD budou k dispozici dva nové přístroje s integrovanou navigací: Audio 50 APS a COMAND APS. Ty umožňují cestování po Evropě s dynamickým cílovým průvodcem, který využívá aktuální dopravní informace. Špičkový model COMAND APS má kromě toho ve výbavě navigaci DVD, přehrávač CD, barevný monitor (6,5‘‘) a čtyřikrát 50 W zesilovač. Tímto přístrojem je možné přijímat zprávy SMS i e-maily a také na ně odpovídat.


Nový ve Třídě C je také 320 W sound-systém a hlasové ovládání LINGUATRONIC, které na přání ovládá autotelefon i řadu funkcí audiopřístroje akustickým příkazem. Mercedes-Benz je jediná automobilová značka, která v této třídě nabízí hlasové zadávání cílů pro navigaci.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....