Nová generace Mercedes-Benz třídy C na jaře 2004

Dynamičtější, ještě hodnotnější, aktuálnější: Mercedes-Benz Třídy C s novými akcenty.

Čtyři roky po svém uvedení zhodnocuje Mercedes-Benz svojí úspěšnou Třídu C v oblasti techniky, výbavy a designu. Podvozek, řízení a šestistupňová ruční převodovka dostaly sportovnější odladění. Od února 2004 doplňuje čtyřválec 141 kW přeplňovaný kompresorem nabídku motorů pro limuzínu a kombi. O 5 kW zvýšený výkon na aktuálních 110 kW dává nyní motor modelu C 220 CDI. Poprvé se ve Třídě C objevuje také osmiválec, který se skrývá pod kapotou C 55 AMG s výkonem 270 kW.


Třída C má interiér s novým designem a automatickou klimatizací THERMATIC, která je součástí sériové výbavy. K ní patří nyní také krycí lak vyvinutý na základě nano-technologie s větší odolností proti poškození. Dalšími technickými novinkami jsou například bi-xenonová světla s funkcí rozšířeného osvětlení při odbočování, ovládání automatické převodovky tlačítky pod volantem nebo nové audio-navigační systémy lze na přání doplnit výbavu vozu.


Třída C si svojí moderní technikou, komfortem při jízdách na dlouhé vzdálenosti a sportovní dynamikou získala od května 2000 na celém světě přes 1,26 milionů zákazníků. Nikdy předtím se nepodařilo, aby Mercedes-Benz prodal za tak krátkou dobu takové množství automobilů jedné modelové řady.


Dynamičtější vzhled dodávají vozům Třídy C především nově vytvořené přední nárazníky s markantním spodním vstupem vzduchu připomínajícím sportovní vozy a nová maska chladiče opticky rozšířená třemi lamelami silového charakteru. Podle modelu a jeho výbavy jsou tyto lamely provedeny v laku nebo mají sportovní strukturu s děrováním. Sériově budou všechny modely Třídy C dodávány se světlomety s čirou optikou. Také rozšířený rozchod kol, sériová šestnáctipalcová kola a nízkoprofilové pneumatiky rozměru 205/55 R 16 dále prohlubují dynamický vzhled Třídy C. Navíc mají výbavové  linie CLASSIC a ELEGANCE sportovní dveřní prahy a model AVANTGARDE sportovní zadní nárazník.


S velkou pečlivostí a s láskou k jednotlivým detailům zhodnotili designéři Mercedesu interiér Třídy C. To je patrné nejen z decentních chromových ozdob na různých ovladačích palubních přístrojů, ale také na nově vyvinutých spínačích a modifikovaném designu sedadel. Centrum kompletně nově uspořádaného kokpitu tvoří čtyři přehledné, bíle osvícené kulaté přístroje ve stylu cenných chronometrů. Na centrálním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem dostává řidič informace, které korespondují s funkcemi vyžádanými tlačítky multifunkčního volantu a umožňují také rozmanité individuální nastavení. Ovládání automatické klimatizace nyní ulehčuje velký přehledný otočný regulační člen.


Již základní model CLASSIC je vybaven novými ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva, které tak zvýrazňují provedení střední konzole a obložení středového tunelu. U provedení AVANTGARDE je použit hliník, ale na přání může zákazník volit také dřevo ušlechtilé odrůdy javoru. Sedadla této modelové varianty jsou potažena klasickou látkou kombinovanou s novým materiálem ARTICO.


Sportovní kupé Třídy C zvýrazňuje svůj svěží dynamický charakter ještě navíc novým tříramenným volantem s ovládacími tlačítky ve stříbrné barvě, hliníkovými ozdobami na střední konzoli a sportovními sedadly.


Pro dosažení ještě perfektnější jízdní dynamiky vozů Třídy C došlo k různým technickým zásahům na jejich podvozku, řízení a manuální převodovce. K tomuto souboru opatření s názvem DIRECT CONTROL patří nově vyvinuté uložení přední a zadní nápravy, které umožňuje agilnější průjezdy zatáčkou aniž by tím utrpěl jízdní komfort, přímější převod v řízení a zesílený stabilizátor na zadní nápravě. Sériová šestistupňová manuální převodovka se vyznačuje značnou přesností řazení. U modelu C 320, dále pak u modelů s výbavou Sportpaket/Sportpaket AMG a EVOLUTION AMG (Sportcoupé) je použita sportovně odladěná převodovka s výrazně kratšími drahami řazení.


Nabídku motorů pro limuzínu a kombi rozšiřuje Mercedes-Benz o kompresorem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 141 kW /192 k, který dosud sloužil pouze k pohonu kupé. S nejvyšším točivým momentem 260 Nm je tento motor schopen zrychlit C 230 KOMPRESSOR během 8,1 s z nuly na 100 km/h (kombi: 8,7 s) a umožňuje maximální rychlost 240 km/h (kombi: 235 km/h). Využitím systému TWINPULSE, který kombinuje různé technologie jako kompresor pro přeplňování, vyrovnávací hřídele, chladič stlačeného vzduchu, variabilní natáčení vačkových hřídelí a čtyřventilovou techniku, dosahuje tento motor kombinovanou spotřebu pouhých 8,9 l/100 km (kombi: 9,3 l/100 km).


Výkon osvědčeného vznětového čtyřválce v modelu C 220 CDI se zvýšil o 5 kW na 110 kW/150 k. Tento moderní motor je vybavený přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace a použitím vyrovnávacích hřídelí vykazuje minimální hlučnost. Spotřeba paliva na 100 km jízdy je podle podmínek normy v kombinovaném provozu pouhých 6,1 l/100 km (kombi 6,6 l/100 km).


Použitím technicky náročného filtračního systému pro odstraňování pevných částic ve spalinách bez použití aditiva splňují modely se vznětovými motory C 200 CDI a C 220 CDI limity škodlivin normy EU-4, jejíž platnost začíná rokem 2005.


V novém modelu C 55 AMG se poprvé do aktuální Třídy C dostává osmiválcový motor, který svojí výkonovou dimenzí útočí na čistokrevné sportovní vozy: 270 kW/367 k a 510 Nm jsou v této automobilové třídě mimořádně vysoké. Z klidu zrychluje nový C 55 AMG za pouhých 5,2 s na 100 km/h a svým sériovým sportovním podvozkem AMG, pětistupňovou automatickou převodovkou, jejím ovládáním tlačítky pod volantem a funkcí AMG-SPEEDSHIFT zaručuje sportovní zážitek z jízdy na vysoké úrovni.


Zvnějšku se C 55 AMG odlišuje osobitým designem čela s eliptickými zdvojenými světlomety a oproti ostatním modelům Třídy C prodlouženou přední částí. Tento zásah byl nutný pro použití výkonného motoru V8. Mimořádný charakter tohoto vozu poháněného osmiválcem dále zvýrazňuje individuální ztvárnění dveřních prahů, krytu zavazadlového prostoru a zadního nárazníku. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky rozměrů 225/40R 18 (vpředu) a 245/35R 18 (vzadu), sportovní sedadla AMG s potahem Alcantara a sportovně uspořádaný kombinovaný přístrojový panel s číselníky ve stříbrné barvě jsou další pozoruhodnosti nového modelu C 55 AMG, který je k dispozici jako limuzína nebo kombi a nahrazuje dosavadní model C 32 AMG.


Svojí pověst nositele moderních technologií v tomto tržním segmentu potvrzuje Třída C inovacemi dále zvyšujícími bezpečnost a komfort. To se týká například výbojkových světlometů typu bi-xenon, které Mercedes-Benz kombinuje se speciálním světlem pro odbočování. To je poprvé integrováno do mlhovek a osvětluje oblast v širokém úhlu vedle a před vozem, takže řidič při odbočování daleko snadněji postřehne chodce nebo cyklisty. Lépe osvětlené jsou také úzké zatáčky.


Počínaje jarními měsíci 2004 se ve Třídě C objeví také nová generace výkonnějších autorádií. Kromě kombinace rádia a CD přehrávače Audio 20 CD budou k dispozici dva nové přístroje s integrovanou navigací: Audio 50 APS a COMAND APS. Ty umožňují cestování po Evropě s dynamickým cílovým průvodcem, který využívá aktuální dopravní informace. Špičkový model COMAND APS má kromě toho ve výbavě navigaci DVD, přehrávač CD, barevný monitor (6,5‘‘) a čtyřikrát 50 W zesilovač. Tímto přístrojem je možné přijímat zprávy SMS i e-maily a také na ně odpovídat.


Nový ve Třídě C je také 320 W sound-systém a hlasové ovládání LINGUATRONIC, které na přání ovládá autotelefon i řadu funkcí audiopřístroje akustickým příkazem. Mercedes-Benz je jediná automobilová značka, která v této třídě nabízí hlasové zadávání cílů pro navigaci.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily o novém modelu Sprinter

Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily...

Nová generace bestselleru v segmentu velkých užitkových vozů bude uvedena na trh v prvním pololetí roku 2018. Mercedes-Benz Vans odhalil – v rámci prvního ročníku velkého severoamerického...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?