Na ženevském autosalonu Hyundai vystavuje novou řadu i-blue moderních eko-dynamických vozů

Koncept i-blue představuje optimalizovanou kombinaci v současnosti dostupných technologií (balíček i-blue) s naprosto novým motorem a aplikací CNG.

Základem naší ekologické politiky jsou emise CO2 – společnost Hyundai byla schopna učinit na tomto poli velké pokroky. Ve svém konceptu i-blue se společnosti Hyundai podařilo spojit několik špičkových technologií a přiblížit se požadavkům stále náročnějších zákazníků a přísných právních požadavků.

Na ženevském autosalonu Hyundai vystavuje novou řadu i-blue moderních eko-dynamických vozů
Na ženevském autosalonu Hyundai vystavuje novou řadu i-blue moderních eko-dynamických vozů

Výsledkem je řada nových technologií založených na i10, i10 CNG, i30 a novém i20 a vytvořených s cílem dosáhnout nových praktických standardů pro snižování emisí CO2 a spotřeby paliva.

„Koncept i-blue lze vnímat jako představení nových prvků, které se budou dále přirozeně rozvíjet v dalších vozech značky Hyundai. Bude-li ale mezi distributory, prodejci a veřejností zájem, může se tento prototyp stát základem samostatné eko-dynamické modelové řady. Tak či tak se jedná o praktický příklad trvalého zaměření společnosti Hyundai na spokojenost zákazníků a ochranu životního prostředí, jak jsme již předvedli v našich starších vozech, které mají jedny z nejnižších emisí CO2, jako např. stávající Santa Fe CRDi,“ vysvětluje Hans van Gent ze společnosti Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH.

Vozy jsou nápadně označeny značkami i-blue a každý model nabízí výrazné snížení znečištění bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti a zážitku z jízdy.

Obsah balíčku i-blue:

Jednotlivé modely nabízí různé kombinace prvků řady i-blue. Celý balíček zahrnuje novinky v oblasti snižování odporu, zvýšení efektivity motoru a převodů a vyladění podvozku.

Aerodynamická zlepšení:

K dosažení výrazného snížení koeficientu odporu Cd balíček i-blue nabízí:

  • Specifické aerodynamické prvky pod podlahou
  • Aerodynamicky optimalizované uložení předních i zadních kol
  • Optimalizované přední nasávání vzduchu a zadní spoiler

Přenos síly

Mezi prvky, které společně zajišťují výrazné snížení spotřeby paliva, patří:

  • Zvýšení vnitřní efektivity motoru díky snížení tření v hnací soustavě pomocí olejů a optimalizace chladicího systému
  • Změna ovládacího softwaru. Např. kontrola tlaku vstřikování a načasování cyklů motoru spolu s vyšší recyklací výfukových plynů a snížení otáček při chodu naprázdno
  • Přidání indikátoru řazení s kontrolou ECU (indikátor rychlosti)
  • Zavedení systému Bosch Start & Stop (včetně inteligentního generátoru)

Podvozek

Pro maximalizaci jak aerodynamických tak spotřebních vlivů Hyundai přijal záměr:

  • Závěs snížen asi o 15-20mm
  • Zavedení pneumatik Michelin s velmi nízkým odporem (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16) a vyšším tlakem

Převodovka

Ke snížení spotřeby a emisí mimo jiné Hyundai přijal záměr:

  • Výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou
  • Prodloužení tří nejvyšších poměrů
  • Zařazení indikátoru rychlosti přímo do nástrojové desky

Řada vozů i-blue

  • i30 blue: Díky naftovému motoru 90 k 1.6CRDi vypouští pětidvéřový model i30 úctyhodně malé množství CO2 – jen 125 g/km. Díky balíčku i-blue se podařilo dosáhnout dalšího snížení o 15,2% na pouhých 106g/km. Toto snížení se samozřejmě odráží i v nižší spotřebě paliva.
  • i10 blue: Tento model byl představen v roce 2007 a do základní řady značky Hyundai vnesl nový sofistikovaný duch. Vysoce ekonomický pětidvéřový model s motorem 70 k 1.1CRDi má velmi nízkou hladinu emisí – pouze 114 g/km. Díky základním prvkům řady i-blue lze emise snížit o dalších 17% až na 95 g/km.
  • i10 blue CNG: Definitivní řešení ekologicky optimálního vozu nabízí dvojí kombinace nově vyvinutého tříválcového motoru o obsahu 0,3l s turbodmychadlem (98k) a aplikace CNG. V této kombinaci dosahuje i10 blue CNG nejlepších výsledků ve své třídě – pouze 65g/km CO2.

Hyundai a ekologie

Společnost Hyundai měla ekologii vždy na paměti. Již v prvních letech historie zákazníkům nabízela co nejekonomičtější provoz ve spojení s technologiemi pro ochranu pasažérů i okolního světa. Ještě před zavedením ekologických zákonů společnost Hyundai snížila emise ve všech svých továrnách a přijala pravidla pro recyklaci materiálů.

Jedním z nejvýraznějších příkladů snah v této oblasti může být stavba závodu v Asanu v roce 1996. V rámci stavby došlo k přesazení přibližně 1700 stromů ze staveniště na regenerované pozemky v Namyangu. Hyundai byl mezi významnými výrobci jednou z prvních společností, která používala výhradně vodou ředitelné barvy a snížila množství nebezpečných látek jako kadmium. Tím se podařilo dosáhnout i snížení zbytkových emisí.

Ve stejném roce společnost Hyundai představila vůz ULEV (Ultra Low Emissions Vehicle), který splňoval a dokonce překračoval i ty nejpřísnější požadavky na snižování emisí. Navíc jsme vyvinuli vlastní ekologičtější plyn do klimatizací a nemrznoucí směs, která vydrží přes 100.000 kilometrů.

S představením vozu Santa Fe SUV se na scénu v roce 2000 dostala edice s elektrickými palivovými články, která byla úspěšně otestována v běžném provozu v USA. V roce 2004 jsme představili druhou generaci elektrických vozů vyvinutých na základě platformy Tucson SUV. Tucson získal FCEV jako jediný elektrický model plný počet bodů. Soutěž Challenge Bibendum byla založena společností Michelin v roce 1998 a jejím cílem je podporovat udržitelný rozvoj automobilové dopravy. Zahrnuje pět testů výkonnosti: hluk, spotřebu paliva, emise a CO2 a spaliny.

Model Tucson FCEV dosahuje maximální rychlosti 150 km/h a má dojezd až 350 km díky vodíkovému tlakovému zásobníku s tlakem 350 barů. Srdcem tohoto vozu nového tisíciletí je 80kW elektromotor nezávisle navržený a vyvinutý společností Hyundai.

Během závodu Panasonic World Solar Challenge, který se konal v Austrálii v roce 2007, porazil nový turbomotor i30 1.6 CRDi společnosti Hyundai řadu naftových a hybridních rivalů a byl vyhlášen vítězem v kategorii palivové efektivity a emisí skleníkových plynů. Vůz soutěžil ve třídě Greenfleet Technology a během cesty dlouhé 3000 km z Darwinu do Adelaide spotřeboval 3,2 litrů paliva na 100 km a do ovzduší vypustil 97 g CO2 na ujetý kilometr.

Základy těchto nedávných úspěchů byly položeny v devadesátých letech, kdy společnost Hyundai začala výrazně investovat do nezávislého vývoje nových technologií, které by předpokládaly a splňovaly mezinárodní zákony na ochranu životního prostředí. Výsledkem tohoto rozhodnutí investovat do techniků, zařízení a zdrojů lze vidět v naší současné řadě motorů, které s přehledem splňují a překonávají požadavky směrnice Euro 4 a zároveň zajišťují vynikající spotřebu paliva.

Jen málo jiných společností může vykázat ekologické aktivity na podobné úrovni. Pro nás je tedy i-blue dalším logickým a praktickým krokem naší snahy uspokojit zákazníky ověřenými, spolehlivými a dostupnými ekologickými technologiemi a pokračovat v naší práci na ochranu jejich světa.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport otevřel rezervace na nákup okruhového speciálu i30 N TCR

Hyundai Motorsport otevřel rezervace na...

Okruhový speciál i30 N TCR, který již má za sebou několik úspěšných vystoupení v soutěžních závodech, je nyní možné objednávat u týmu Hyundai Motorsport. Základní cena je 128 000 Euro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Nově otevřené Hyundai Motorstudio v Pekingu bude sloužit jako platforma pro nové myšlenky propojující moderní technologie, současné umění a téma udržitelnosti životního prostředí....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna  do konce října 17 963 vozů, oproti loňsku je to nárůst o 5,3 %

Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna...

Jen v říjnu to pak bylo 2 154 vozů, to znamená, že od prodejců značky  Hyundai si odváželi zákazníci v  průměru v říjnu za každý den 69 nových vozů značky Hyundai.   Modely Tucson...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem vývoje značky Genesis

Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem...

Hyundai Motor jmenoval viceprezidentem pro vývoj značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana: Bývalý vedoucí vývoje v automobilce BMW, který pracoval na modelech řady 7, modelové řady X i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai nasadí do předposlední rallye sezóny ve Walesu hned čtyři posádky

Tým Hyundai nasadí do předposlední...

V posledním podniku WRC sezóny, který se koná na evropské půdě, se bude tým snažit o co nejlepší výsledek a o nápravu předchozích nepovedených rallye. Na waleské šotolině se po pauze...