Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”

i-mode je sociálně adaptabilní vůz s radikálním stylem a šetrným přístupem k životnímu prostředí. Těžištěm prototypu je kombinace vizuálního stylu s technologiemi budoucnosti a pokročilou eko-dynamikou.

Nová studie přináší špičkové materiály, světovou premiéru nového konceptu sedaček a vynikající komunikační řešení a nabízí naprosto nový pohled na automobil. Efektní monolitická architektura zve k cestování, průzkumům přírody a relaxaci v bezpečném mobilním prostředí.

Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”
Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”
Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”
Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”
Na Ženevském autosalonu Hyundai představuje studii vozu pro šest pasažérů HED-5 “i-mode”

Ve spolupráci s partnery Bayer MaterialScience AG, Keiper a LG Electronics se společnosti Hyundai daří prohlubovat spolupráci různých odvětví a rychleji dodávat na trh nové technologie. Spolupráce s Bayer MaterialScience umožnila rychlejší zavádění a vývoj komplexních křivek a radikálního designu nových prvků vozu HED-5. Použité materiály jsou lehčí a přizpůsobivější než kov a sklo, které nahrazují. Ve spojení s lehkou konstrukcí karoserie to snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Samočistící na vodě založené prvky karoserie dodané společností Bayer ještě zdůrazňují ekologický charakter konceptu a dokonce zajišťují „kouzelné“ zacelení drobných škrábanců. i-mode je první vůz, ve kterém je použit nový systém skel “BayVision” a světelné čočky Collimator společnosti Makrolon®.

Díky modernímu multimediálnímu a zábavnímu konceptu vyvinutému společností LG electronics se vůz stává další součástí digitální domácnosti a pasažérům umožňuje zůstat v kontaktu a komunikovat nejen v rámci vozu ale i mimo něj. Přístup na internet, video hry, filmy a video hovory jsou k dispozici prostřednictvím dotykových obrazovek a webových kamer umístěných v nadhlavní konsoli. Bezdrátová síť nabízí výběr bezkabelových klávesnic, herních ovladačů a sluchátek, které dodají osobní příchuť zábavní zkušenosti. Nová vylepšení presentovaná v modelu i-mode nabízí dynamický pohled na reálné možnosti budoucnosti.

Technický partner společnosti Hyundai, společnost Keiper, projekt i-mode podpořila novým a intuitivním konceptem Swivel Seat, který se tak představuje v exkluzivní světové premiéře. Sedadlo spolujezdce lze snadno otočit tak, aby spolujezdec seděl čelem k druhé a třetí řadě sedadel. Sedadlo se otáčí plynulým pohybem a opěrka zad se promění v neméně pohodlný sedák. To je možné díky plně zakrytému, elektrickému pohybovému systému. Integrovaný systém záchranných pásů – další premiéra nového elektronického prvku – a nastavitelná opěrka hlavy maximalizují pasivní bezpečnost pasažéra v obou možných pozicích. Druhou řadu sedadel lze posunout dozadu a zvýšit tak pohodlí cestujících a vytvořit společenský prostor pro komunikaci. Koncept sedadel inteligentně předchází problémům s k komplexními nebo flexibilními prvky.

Design vozu i-mode

Hlavní charakteristikou profilu vozu je klínový bod ve spojení s velkou kulatou zádí vozu, která vyvolává dojem napjatého luku. Vůz ilustruje chytrou kombinaci konvexních a konkávních ploch inspirovaných samou přírodou. Tyto formy umožnily vytvořit silný dynamický postoj bez zbytečného agresivního stylu. Volba barev a kvalita provedení zaručují bohatý, teplý lesk působící otevřeným a téměř průhledným dojmem.

Střešní okno je napojeno na mohutnou boční část karoserie, protahuje se směrem dozadu, zvyšuje napětí a vytváří zajímavou hru designových prvků. Tvar podběhů zdůrazňuje dveře a zve ke vstupu do prostorného vnitřku vozu. Nový systém designérům umožnil vytvořit praktické posuvné otvírání dveří bez tradičních vnitřních a vnějších kolejnic. Po otevření dveří se díky chybějícímu B sloupku naskytne pohled na volný vnitřní prostor a můžeme tak ocenit neobvykle snadný přístup do obrovského interiéru vozu.

Klenuté sloupky a vysoký pas jsou ještě zdůrazněny elegantními hliníkovými ozdobami, které podtrhují hravý a dynamický designový jazyk značky Hyundai. Zároveň přitahují pohled k jednomu z nejoriginálnějších prvků exteriéru vozu, negativním B a C sloupkům ve spojení s předními a zadními mandlovými postranními okénky. Přední okno oživuje tento inovativní přístup a otáčí se podobným způsobem, jako okna na historických veteránech.

Hlavní inspirací konstruktérského týmu společnosti Hyundai je příroda a nové umělé materiály nám umožnily prozkoumat nekonvenční a nepravidelné tvary. Základní architektura exteriéru vozu je vyjádřena vnějším rámem, který objímá bezpečný vnitřní prostor jako lastura. Tento koncept také připomíná, že si je společnost Hyundai stále více vědoma otázek životního prostředí. Díky spolupráci se společností Bayer Material Science jsme mohli použít nový alternativní materiál „Makrolon“, který nám umožnil vytvořit velké průhledné plochy, snížit hmotnost i spotřebu paliva.

Pohled z ptačí perspektivy dokresluje atraktivní negativní sekce, které se táhnou od kapoty, pokračují přes střechu, vytváří neobvyklé pomocné brzdové světlo a nakonec spadají až k zadním dveřím. Na kapotě se hlavní linie vine povrchem, kde se vizuálně spojuje s designem palubní desky a logicky zdůrazňuje záměr designérů vytvořit koherentní a jednotný design.

Plynulé formy objímají šestihranný rošt, který se stává symbolem nové identity naší značky v Evropě. Hlavním tématem zde je rozložená, nepravidelná struktura, která se dále opakuje v originálních zadních světlech ve tvaru bumerangu. Stejný bumerangový tvar lze také rozeznat v malých letících křídlech na designu kol, který napodobuje dynamické víření turbíny.

Tyto originální prvky, které byly poprvé představeny v předchozích prototypech značky Hyundai včetně vozu Genus 2006, dokládají konsistentní přístup k vývoji koherentního výrazového jazyka. Právě díky těmto typickým znakům se Hyundai snaží zvyšovat znalost značky a povědomí o kvalitě svých produktů.

Interiér

Interiér vozu se otvírá pomocí nového dveřního systému a nabízí přátelskou krajinu jemně tvarovaných prvků a moderních technologií zastoupených v části pro spolucestující. Interiér představuje koncept chráněného společenského prostoru, intimního prostředí, kde si mohou všichni cestující v pohodlí vychutnat bezpečnou jízdu, nejmodernější technologie a luxusní materiály.

Hned jak poprvé vstoupíme do vozu, musíme si všimnout elegantního použití vybraných přírodních materiálů, která pokrývají tvarovaná sedadly i širokou, plynulou palubní desku. Měkká, sametová kůže v teplých a přírodních odstínech hnědé dodává interiéru nádech luxusu obvykle spojovaný s domáckou atmosférou rodinného krbu. V kontrastu k přírodním materiálům tyto prvky také částečně odhalují leštěné povrchy, které jsou výrazem moderní, precisní a lehké práce. Na podlaze nalezneme modrý filc vykukující mezi přesně tvarovanými, odolnými koženými obklady, které pokračují v tématu plynulého designu a zároveň simulují rafinovaný image luxusní jachty. Filc v interiéru zajišťuje pohodlné prostředí a reguluje vlhkost a zároveň doplňuje první dojem příjemné, uvolněné atmosféry.

Pozornost okamžitě přitáhnou sedadla, která zajišťují prvotřídní pohodlí pro všechny cestující a kombinují moderní plynulé tvary s novými funkcemi. Sedáky z kůže barvy Cognac obepíná kostru v barvě burgundy a cestujícím umožňují zažít atmosféru luxusního pohodlí bez omezení, s kterými se v interiéru vozů běžně setkáváme.

Panely palubní desky a dveří jsou navrženy v čistém, nenápadném stylu tak, aby ještě zvýšily pocit prostoru a pohodlí. Jednoduché tvary a symetrie grafických prvků znovu tlumočí téma harmonie a uvolněné atmosféry.

Kůží potažený volant nutí řidiče na chvíli se zastavit a vychutnat si jeho jemný dotyk, zatímco rozptýlené modré světlo procházející jedinečnými průhlednými panely ve dveřích a na nástrojové desce doplňuje zvláštní atmosféru vyrovnanosti a klidu. Kovové detaily doplňují jedinečnou atmosféru a ve spojení se speciálním lakem jsou ozvěnou záře a hloubky perfektního povrchu koncertních klavírů.

Světle béžové prvky, které přechází až do sloupků, interiéru zajišťují prosvětlené prostředí a pocit, jakoby vůz ani neměl střechu. Horizontální barevné dělení mezi světlými a tmavými tóny tento dojem ještě zdůrazňuje a udržuje harmonický kontrast.

Nový naftový motor s dvoufázovým turbodmychadlem

i-mode je vybaven novým naftovým R motorem o objemu 2,2 litrů, který nejdříve posílá přiváděný vzduch do nízkotlakového turbodmychadla, odkud je tlačen do vysokotlakového turbodmychadla a dosahuje co největšího výkonu: 158 kW (215 k) a 47kg.m točivého momentu. (461 Nm). Tento obrovský výkon pro nový motor zajišťuje výkonovou hodnotu více než 70kW na litr. Naftové technologie Hyundai se tak dostávají na stejnou úroveň jako všichni přední němečtí výrobci.

Motor je napojen na šestistupňovou automatickou převodovku. Dokonce i při maximálním zatížení se spotřeba motoru nepřehoupne přes nejvyšší přijatelnou míru, a to díky své vysoké schopnosti recyklace spalin. Tento systém je součástí snah o snižování emisí NOx. Motor bude splňovat i budoucí, ještě přísnější nároky Evropské unie v oblasti emisních standardů. Hromadná výroba nového motoru začne v roce 2009 standardní verzí (s jedním turbodmychadlem) a verze s dvěma turbodmychadly se objeví v první polovině roku 2011.

Bayer MaterialScience AG

Je jedním z předních světových výrobců špičkových polymerů pro automobilový průmysl. Kromě rozsáhlého produktového portfolia polykarbonátů, polykarbonátových směsí, polyuretanů, termoplastických polyuretanů a nátěrových a lepicích hmot společnost Bayer MaterialScience také zkoumá a vyvíjí nové materiály s důrazem na technologický vývoj. Prototyp i-mode je obzvlášť dobrým příkladem know-how této společnosti. Spolupráce s Bayer MaterialScience umožňuje rychlejší implementaci inovací. i-mode je prvním vozem s novým systémem skel vyvinutým právě touto společností. Umožňuje komplexní integraci designu a funkcí a snižuje hmotnost celého vozu. Čočky Collimator vyrobené na zakázku z z polykarbonátu Makrolon® umožnily vývoj nového designu předních světel využívajících technologie LED. i-mode také využívá nové, ekologické technologie, která zaceluje drobné vady povrchu karoserie.

KEIPER

Společnost KEIPER je specialista na automobilová sedadla a mezinárodně uznávaným partnerem výrobců automobilů i jejich dodavatelů. Moderní řešení této společnosti zahrnují vývoj a výrobu nových komponentů a koster i jedinečné portfolio inženýrských služeb. Díky 88 letům zkušeností v automobilovém průmyslu může společnost svými průkopnickými snahami zavádět nové standardy pro moderní automobilové sedačky. Společnost KEIPER se stala velmi úspěšným globálním hráčem našeho průmyslu. V oblasti inženýrských služeb vyvíjí sedadla a sedadlové systémy od prvního konceptu až po masovou výrobu. Služby společnosti umožňují jak individuální balíčky pro speciální projekty tak řízení kompletních inženýrských kontraktů. Jakožto inženýrský partner prototypu i-mode značky Hyundai společnost KEIPER vyvinula originální systém Swivel Seat. Interiér vozu klade důraz na pohodlí, relaxaci a komunikaci v exkluzivním luxusním prostředí. Systém společnost KEIPER nabízí moderní design a maximální funkčnost a perfektně vystihuje ducha prototypu i-mode. Díky Swivel Seat si mohou pasažéři vybrat, zda se budou dívat dopřed přes přední sklo nebo se budou z očí do očí bavit se spolucestujícími na zadních sedadlech. Díky otáčecímu systému se sedadlo dostane z jedné pozice do druhé na minimálním prostoru. Po plynulém otočení se z opěrky zad stane neméně pohodlný sedák. Je to možné díky plně skrytému elektrickému systému. Integrovaný systém záchranných pásů – další technická premiéra – a nastavitelná opěrka hlavy maximalizují pasivní bezpečnost spolujezdce v obou pozicích.

LG Electronics

Inovativní technologie společnosti LG Electronics, její jedinečné produkty a špičkový design jsou investicí do budoucnosti.

Společnost LG Electronics, Inc. byla založena v roce 1958. Je globálním lídrem v oblasti technických inovací spotřebitelské elektroniky, domácích spotřebičů, mobilních komunikací a automobilových zařízení. Společnost zaměstnává přes 82 000 lidí ve více než 110 závodech včetně 81 zahraničních poboček. Její čtyři divize – Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display, a Digital Media – generují 38,5 miliard dolarů* globálních tržeb. Společnost je vedoucím světovým výrobcem CDMA/GSM mobilních telefonů, klimatizace, praček s předním plněním, optických pamětí, DVD přehrávačů, plochých obrazovek a domácích kin, autorádií a navigačních systémů.

Společnost se bude především zaměřovat na dosažení ziskového a udržitelného růstu v oblasti mobilních komunikací a digitálních obrazovek s cílem posílit svou vůdčí pozici v rámci IT odvětví a zároveň zvyšovat svůj tržní podíl v oblasti domácích spotřebičů a digitálních médií.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...