Na Jarní Brno zvou silné vozy GT

O víkendu 28.-29. dubna se tedy přijďte podívat, vstup na brněnský automotodrom je zdarma.

Příští víkend se na brněnském automotodromu otevře sezóna závodů na okruzích a první letošní dějství přivítá nejen naše vozy, kterých přes zimu přibylo, ale také italské a rakouské poháry.

Na úvodní podnik sezóny je připraven bohatý závodní program, včele s mistrovstvím republiky na okruzích v divizích 3 a 4, ale nouze nebude o historické vozy z rakouského Histo Cupu, kde pamatujeme zde v Brně velmi různorodé a velmi početné pole, ale také italské vytrvalostní závody s vozy kategorie cestovní a Grand Tourismo. Nejen v našem šampionátu se tedy máme na co těšit.

Závody divize 4 budou nově ve sprintu a vytrvalostní závodě, rozděleny do skupiny nad a do 2000ccm3, což znamená, že šestnáctistovkám přibude konkurence v dvoulitrových vozech, které tak zkvalitní podívanou. Do sprintu D4 do 2000ccm3 se prozatím přihlásilo 52 vozů, závod bude hostit i slovenské jezdce z AST Presskam s Fábiemi a Leony. K největším favoritům mezi slabšími vozy patří Jiří Skula, Petr Januška nebo Petr Levíček s Meganem.

Dvoulitrům vládlo vloni Audi. Martin Foukal startuje v Brně s novou Hondou S 2000, Miroslav Horňák pojede Renault Clio, Dan Michl předvede již před léty rozpracovaný Lotus Michl, K. Kijas zaduní s Hondou Civic a v nově založeném Alcatel Lucent Motorsportu pojedou Kubišta, Nykodým, Forman na Alfách Romeo z ČSMS. Tento tým představí Lauru Hájkovou na Octávii, se kterou by měl zatopit soupeřům i Jiří Jupa. Do závodu je přihlášen i vrchař Martin Novotný s vozem Opel Speedster.

Skupině vozů nad 2000ccm3 vládne již několik let Mercedes CLK DTM, ovšem letos snad konečně po letech jeho nadvlády, se blýská na lepší časy a na dohled je několik konkurence schopných vozů. Nové Audi A4 DTM s Milanem Maděryčem a Janem Kopeckým slibuje zajímavou podívanou i ve vytrvalostním závodě. Robert Šenkýř a Marek Fried pojedou osvědčené BMW M3 GTR, ale ve vytrvalostním závodě bude možná trochu scházet Michal Dolák, který s BMW jezdil velmi kvalitní časy, na letošek se však vypravil do trucků.

Tradičně ve startovním poli nechybí bratři Hajdůškové s Tatrou, K+K Racing a Ferrari 360 z Ed Hardy RT. Ovšem velmi pěkný vůz bude v Brně pilotovat Martin Matzke a Jiří Skula. Jedná se o Chevrolet Corvette GT a na startu se objeví také dvě Lamborghini Gallardo, s jedním pojede dvojice Milan a Jan Urbanovi a druhý předvede divákům trojice Knauss-Gröbl-Weitgasser. Velmi hezké Ferrari pojede také dvojice Macháček-Hynek Charouz a do sprintu zavítá i Antonín Herbeck na Pagani Zonda. Ve vytrvalostním závodě se představí celkem 60 vozů a zřejmě nejpočetnější zastoupení ve startovní listině má Porsche, se kterými pojedou Bezák, Machánek, Malchárek, Stanco a další. Ve startovní listině se objevilo také jméno Ján Princ v týmu BMW Petersport a je možné se domnívat, že se jedná o Slováka, který měl před několika lety velmi vážnou havárii s vozem Porsche zde v Brně.

Formulová divize 3 nabídne jen 12 vozů. Mezi favority řadíme Igora Lešínského, Tomáše Chabra a počítat musíme s Poláškem a Loukotou, kteří pojedou na vozech Van Diemen FŠ. Překvapit může i Horák z Palmiho motorspotu. Do NF se vrátil Antonín Sus a závodní zkušenosti bude sbírat skokan Jakub Janda.

V Brně startuje i BMW 1 Challenge a jsme zvědavi, kam se pohne vývoj této série, když vloni mnoho stabilních závodníků tyto stroje nepilotovalo. Loňský ročník vyhrál mladý Honzík před Dolákem, a tak se nechme překvapit novým promotérem, co nového přinese.

Více, než doplňkem, budou našim závodům krásné veteránské skvosty z rakouského Histo Cupu, ve kterém uvidíme například Renault 12 Gordini, Ford Mustang nebo BMW 325i.

A posledními zajímavými vytrvalostními závody budou italské série cestovních a Grand Tourismo vozů, kde mimo krásných ,,Gétéček,, s více jak pětilitrovými motory, najdeme i známé jezdce Alexe Caffiho na Porsche 996 GT3 a Stefano D´ Asteho na Lotusu Exide. Mezi cestovními vozy zahlédneme v Brně i dvojici Hardman-Leventis, která jela loňský Epilog a BMW M3 s posádkou Calderari-Brynerová-Luca Cappelari, jenž se pravidelně účastní FIA GT.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...