Na čtvrtý podnik seriálu mistrovství světa v rallye míří tovární tým Citroën Sport

Právě tam na Novém Zélandu před 10 lety poprvé zvítězil Colin McRae.

Na pořadu šampionátu je jedna z nejobtížnějších a mezi jezdci jedna z nejobávanějších soutěží – Propecia Rallye Nový Zéland, která se jede ve dnech 11. – 13. dubna 2003.


33. ročník Rallye Nový Zéland je dlouhý 1298 km, obnáší 22 rychlostních zkoušek 407,34 měřenými kilometry. Technická přejímka je dnes ve středu 9. dubna v Manukau City v Aucklandu, „shakedown“ zítra ve čtvrtek 10. dubna na Komokoriki Hill Road. Zahajovací ceremoniál od 18.45 hod. na Sky City, blízko dominanty Aucklandu Sky Tower (328 m).


První etapa – 387,75 km (139,10 měřených), 9 rychlostních zkoušek.


Druhá etapa – 455,79 km (149,34 km měřených), 7 RZ.


Třetí etapa – 455,01 km (118,90 km měřených), 6 RZ.


Auckland, město bílých plachet lodí, se stává hlavním městem rallye sportu. Citroën vysílá do bojů jako obvykle trojici vozů Xsara WRC. Také posádky jsou pro tuto sezónu standardní – Colin McRae – Derek Ringer, Sébastien Loeb – Daniel Elena a Carlos Sainz – Marc Marti.


Pro tým z Versailles – Satory je tento podnik co do uvažovaných výsledků a umístění jednotlivých posádek otevřený. Tým Citroën se v posledních dnech snažil využít možností, které poskytují řády a reglement WRC o homologaci nových dílů a součástek. Tyto operace bylo nutné uzavřít do 1. dubna 2003 a Citroën Sport jich také využil zejména co se týče některých detailů v motoru, podvozkových komponentů, výfuku apod.


Vzhledem k tomu, že regule mistrovství světa přímo zakazují u soutěží konaných mimo Evropu testování a zkoušení v místech konání, rozbil Citroën svůj přípravný kemp v Katalánsku. Tam jsou v tuto dobu podmínky srovnatelné s těmi, které jezdce čekají právě na Novém Zélandu. Vedení týmu v tomto směru dalo na zkušenosti dvou elitních pilotů Citroënu, Carlose Sainze a Colina McRae, kteří na novozélandské rallye startovali shodně jedenáctkrát. Jejich zkušenosti hovoří jasnou řečí v jednom směru – rozhodujícím faktorem ovlivňujícím výsledky a průběh rallye, je počasí. Na Novém Zélandu je právě podzim, a ten bývá velice deštivý. Guy Fréquelin, šéf sportovní stáje Citroën, říká: „Je to pro nás rovnice o mnoha neznámých. Doufám, že se nám podaří ji vyřešit. Zůstávám ale raději ve svých prognózách opatrný. Konkurence také nespí. Byl bych rád, kdyby se dvě xsary umístily do 6. místa, z nich jedna na stupních vítězů. Pracovali jsme na základně v Manresa tak, abychom si přiblížili podmínky, jaké budou u protinožců. Výsledky testů a měření dostanou k dispozici naši jezdci. Neznamená to ale, že můžeme garantovat výsledky! Je to skvělé, když máte v týmu dva piloty s 11 účastmi na této soutěži. Hodně bude záležet na průběhu první etapy. Xsary už závodily na asfaltu, sněhu, šotolině, nyní se mohou ukázat na kluzké a bahnité hlíně.“


Carlos Sainz, vítěz poslední rallye v Turecku, se úspěchem příliš neopájí. „Byl to fantastický moment, vyhrát v Turecku, na soutěži, která byla nově zařazena do mistrovství světa. Zvláště, když to pro mě bylo už 25. vítězství v podniku WRC. Pro Rallye Nový Zéland to ale nic neznamená, v Turecku byla Xsara vynikající, teď se jede na opačném konci světa. Musím se absolutně soustředit.“


Colin McRae slaví v Aucklandu kulaté výročí. Přesně před 10 lety poprvé vyhrál podnik mistrovství světa – právě na Rallye Nový Zéland. „Na Novém Zélandu jsem ale poprvé jel už v roce 1989, tehdy ještě jako soukromý jezdec. A můj první titul? Bylo to fantastické, jak jsme tenkrát bojovali s Francouzem Delecourem. Myslím si, že terén na této rallye nebude příliš rozbitý a nebezpečný.


Třetí z mušketýrů, Sébastien Loeb je jediným z nich, který na Rallye Nový Zéland startoval na voze Citroen. Stalo se tak v loňské sezóně, kdy stáj Citroën zařadila účast na tomto podniku oproti původnímu plánu.


Mistrovství světa značek:


1. Citroën 39 bodů, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.


Pořadí jezdců, celkově:


1. R. Burns – 18 bodů, 2. C. McRae – 17, 3. C. Sainz – 16, 4. M. Märtin – 13, 5. S. Loeb – 12, 6. M. Grönholm – 10, 7. T. Mäkinen – 9, 8. F. Duval – 8, 9. G. Panizzi – 4, 10. P. Solberg – 3, 11. C. Robert – 3, 12. T. Gardemeister – 3, 13. A. Schwarz – 1.


Jezdci na Citroenech Xsara jsou na druhém, třetím a pátem místě a v mistrovství světa značek Citroen na prvním místě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...

Skupina PSA a společnost DCS...

Skupina PSA a Digital Charging Solution (DCS) – dceřiná společnost skupiny BMW a provozovatel služby ChargeNow – uzavřely partnerství, na jejímž základu získávají zákazníci značek Peugeot...