Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů

Z 31 modelů nabízených na našem trhu obsadilo Pajero spolu s Pajerem Sport v tomto roce první místo v počtu prodaných vozů.

Než trochu o historii, pokochejte se modelem Pajero Evolution, který bude v příštích týdnech nasazen do seriálu Světového poháru dálkových rallye. Vyfotografoval jsem ho na letošním pařížském autosalonu, který skončil v neděli.

Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů


V těchto dnech uplynulo 20 let od zahájení sériové výroby modelu Mitsubishi Pajero, jednoho z nejúspěšnějších a nejvýznamnějších vozů v historii automobilismu. Ve své době zpřístupnil široké obci motoristů zcela unikátní a nový koncept – nabídl vlastnosti dokonalého terénního automobilu ve spojení s pohodlím dobře vybavené limuzíny a to vše za dostupnou cenu. Nový vůz nesoucí jméno latinskoamerické kočkovité šelmy se dokonale trefil do očekávání zákazníků na celém světě a Pajero se stalo okamžitě nejprodávanějším vozem své kategorie.


Přestože Pajero letos slaví dvacet let od zahájení sériové výroby, k jeho  úplným kořenům bychom v historii museli jít ještě téměř o

Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů
Mitsubishi Pajero slaví dvacet let a 2 100 000 vyrobených vozů

půlstoletí dále – do časů před vypuknutím druhé světové války. Už v roce 1934 totiž začala společnost Mitsubishi experimentovat s osobními automobily s pohonem všech čtyř kol. Prvním byl prototyp označený PX 33, od něhož byly v krátkém sledu odvozeny ještě další čtyři varianty. Jedna z nich byla dokonce poháněna dieselovým agregátem Mitsubishi 445AD, což bylo v té době něco neslýchaného. První japonský vůz koncepce 4WD byl na světě, ale nikdy nepřekročil stádium experimentu. Teprve v roce 1953 se v Mitsubishi k „čtyřkolkám“ opět vrátili. Tentokrát ovšem už jako k sériovému projektu. Mitsubishi tehdy podepsalo smlouvu o licenční výrobě s Willys Overland Corp., výrobcem slavného armádního jeepu. V Japonsku vyráběný Jeep CJ3 se tak stal základním kamenem dnešní široké palety sportovně užitkových vozů Mitsubishi.

Už koncem šedesátých let zákazníci ve stále větší míře projevovali zájem o luxusní vozy vhodné pro cestování v náročném terénu. V té době na trhu dostupné terénní automobily byly určené především pro vojenské účely (landrover nebo jeep), ale k splnění tužeb těchto nových „příležitostných dobrodruhů“ byly málo komfortní. Otevřela se tak ona příslovečná marketinková příležitost, kterou Mitsubishi dokonale využilo. Už v roce 1969 se objevil první koncept nového off-roadu – MINICA JEEP, v roce 1973 jej následovala studie PAJERO I, následovaná studií JEEP CONCEPT (1977) a završená další studií s definitivním názvem PAJERO (1979). V té době už bylo jasné, že se nový vůz bude vyrábět.


Automobilka Mitsubishi dokonale využila svého technologického náskoku v konstrukci vozů s pohonem čtyř kol a také své tradice ve výrobě velice kvalitních a komfortně vybavených osobních automobilů. Úspěchu nového automobilu bezděčně nahrála rostoucí popularita tehdy nového a médii velice sledovaného etapového závodu Paříž – Dakar. Značka Mitsubishi se závodu Paříž – Dakar zúčastňuje od samého začátku a vozy Pajero dodnes získaly rekordní počet sedmi absolutních vítězství a jsou tak nejúspěšnějším vozem v této rallye. Také pravidelná účast týmu Mitsubishi Ralliart ve Světovém poháru dálkových rallye organizovaném FIA – pět celkových vítězství pro Mitsubishi Pajero – přispívá k tomu, že Pajero je dnes už sportovní legendou. Ovšem legendou, která rozhodně nespěchá do důchodu. To potvrzuje již v úvodu zmíněný nový model Pajero Evolution.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový, plně elektrický Jeep Avenger bude obnouvat Goodyear

Nový, plně elektrický Jeep Avenger bude...

Společnost Jeep® si vybrala pneumatiky Goodyear jako originální výbavu svého nejnovějšího modelu Avenger. Schválená výbava zahrnuje letní a celoroční pneumatiky značky, které vhodně doplní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

Opět jsme pro vás připravili speciální přehled novinek, doporučení a testů tentokrát i se známými osobnostmi v motoristickém pořadu AutoPeriskop. V pořadu uvidíte a uslyšíte komentáře...