Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)

Motorističtí novináři z evropských zemí spolu s dalšími hosty jsou v těchto dnech seznamování v Maďarsku na známém okruhu Hungaroring s uskutečněnými změnami a inovacemi na úspěšném modelu Škoda Octavia.


Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)

Dvoudenní prezentace Škody Octavia, které jsem se zúčastnil, proběhla pro české, slovenské, maďarské a chorvatské novináře 27. a 28. srpna. Program prezentace byl dokonale připraven a byl tak obsáhlý, že o získaných poznatcích vás budu informovat v článcích, které budeme uvádět postupně v příštích několika dnech. Pokud budete po jejich přečtení požadovat další podrobnosti nebo informace, zašlete nám, prosím do redakce e-mailem vaše připomínky a dotazy. Zodpovíme je pak souhrnně 18. září 2000.

Dovolte, abych se v prvním článku zmínil nejen o historii modelu Škoda Octavia, ale i o úspěších a výhledu ŠkodaAuto – podniku, který má nejen vynikající hospodářské výsledky, ale i důstojně reprezentuje značku Škoda v evropských i ostatních zemích světa. O tom nás informoval v úvodním vystoupení na tiskové konferenci předseda představenstva a generální ředitel ŠkodaAuto ing. Vratislav Kulhánek.


Nejdříve tedy k modelu Škoda Octavia: počet prodaných vozů se zvýšil celosvětově ze 48 000 kusů v roce 1997 na téměř 147 000 kusů v roce 1999. Při čemž významně stoupl export Škoda Octavií z téměř 28 000 vozů v roce 1997 na téměř 127 000 vozů v roce 1999 – to znamená nárůst až neuvěřitelných 446 %. A je nutné, abych připomenul, že rozhodující počet Octavií – 97 300 – byl v roce 1999 prodán v západní Evropě, kde konkurence na trhu je velmi vysoká. Vysoký export počtu Felicií, Fabií i Octavií dokazuje, že modely Škody se staly synonymem spolehlivých a bezpečných vozů, synonymem moderní techniky, přítažlivého designu a maximální kvality.


I na našem českém trhu dociluje Škoda Octavia spolu se Škodou Octavia Combi vysoké roční prodeje. V minulém roce 1999 se prodalo na českém trhu 15 300 modelu Škoda Octavia a 5 095 vozů Škoda Octavia Combi, to znamená 41 % podílu na trhu v nižší střední třídě, v které bylo v roce 1999 v ČR prodáno celkem 49 665 vozů 36 značek.


I celkové úspěchy firmy ŠkodaAuto jsou pro celé naše národní hospodářství významné: vždyť počet prodaných vozů v roce 1995 – 225 tisíc se zvýšil v roce 1999 na více než 400 tisíc což představuje zvýšení téměř o 80 %. Podle střednědobého plánu se počítá s prodejem přes 500 tisíc vozů. ŠkodaAuto je nesporně klíčovým podnikem v regionu východní Evropy. V brzké době se připojí k jejím montážním závodům v polské Poznani a bosenském Sarajevu další výrobní závod v Indii.


Souběžně s rostoucím prodejem vozů se zlepšuje i finanční situace společnosti ŠkodaAuto: s tržbami 110,5 Kč miliardy je největším průmyslovým podnikem v naší republice. V minulém roce byl hospodářský výsledek ve výši 2,6 miliardy Kč vůbec nejlepším v historii firmy. Finanční situace firmy jí umožňuje věnovat vysoké podíly na investice: za 10 let bylo proinvestováno 80 miliard Kč a s dalšími 60 miliardami se počítá do budoucích let. Mimo investice umožňuje dobrá finanční situace firmě věnovat poměrně velké finanční prostředky i do oblasti vztahu k lidem a životnímu prostředí, jak vás průběžně v našem magazínu informujeme. Taktéž vysoké finanční částky věnuje firma na zabezpečení růstu kvalifikace svých zaměstnanců. V souvislosti s nadcházejícím školním rokem vám přineseme v září o tom vyčerpávající a jistě i pro vás zajímavou informaci.

Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)
Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)
Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)


Zítřejší 2.pokračování bude zaměřeno na motory, zejména nové pro Octavii a Octavii Combi.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...