Mercedes CLK 55 AMG ze závodní dráhy F1 na silnici

Mercedes CLK 55 AMG s motorem V8 s výkonem 255 kW/347 k jezdí jako Safety Car v čele Formule-1. Silniční verse tohoto vysoce výkonného kupé bude od srpna 1999 v prodeji.

Mercedes CLK 55 AMG ze závodní dráhy F1 na silnici

Od března 1998 jezdí na mezinárodních závodních okruzích Formule-1 kromě úspěšných stříbrných šípů mistra světa Miky Häkkinena a jeho týmového kolegy Davida Coultharda další Mercedes-Benz: CLK 55 AMG, jehož silniční verze bude uvedena na trh v srpnu tohoto roku.

Při velkých cenách (Grand Prix) se vysoce výkonné kupé s osmiválcovým motorem s výkonem 255 kW/ 347 k osvědčilo jako oficiální Safety Car, které vždy oznamuje krátkodobá přerušení závodů např. kvůli špatnému počasí.


V takových případech vjede CLK 55 AMG před závodníky Formule-1 a vede je dokud nemůže závod opět pokračovat. Že se přitom nejede procházkovou rychlostí ukazuje například letošní velká cena Španělska, kde Safety Car dosahovalo rychlostí až 280 km/h.


Schopnost bleskového zrychlení a vysoká maximální rychlost jsou nutné, aby se Safety Car v případě potřeby dostal v co nejkratším čase na špici závodního pole Formulí-1 a zabezpečil závodní dráhu. Mercedes-Benz CLK 55 AMG má proto ty nejlepší předpoklady: jeho V8- motor zrychlí toto kupé z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekund a 1000 metrů zvládne za 24,3 sekundy. Jeho výkonnost a spolehlivost sepotvrzuje i před závody Formule-1, neboť Safety Car slouží i k seřízení časoměrů podél závodních drah. To znamená: Trvalé jízdy v maximálních rychlostech, což je zátěž, kterou motor, karoserie a podvozek tohoto kupé s nadhledem zvládl.


Silniční verzi Safety Car, která bude v prodeji od srpna tohoto roku, vybavují inženýři závodu Mercedes-AMG GmbH špičkovou technikou. Motor V8 s obsahem 5,5l má například písty z hliníkové slitiny, které jsou účinně chlazeny pomocí speciálních olejových trysek. Sací trakt má dvě komory a stará se společně s výkonnými vačkovými hřídeli používanými v motoristickém sportu a nově vyvinutým sacím potrubím s proměnnou délkou o velmi dobré plnění válců. To se projeví vynikající charakteristikou točivého momentu. Vyjádřeno čísly: Mezi 3000 a 4300 otáčkami za minutu vyvine osmiválec pozoruhodný točivý moment 510 Nm.


Mercedes CLK 55 AMG ze závodní dráhy F1 na silnici

Oproti Mercedesu-Benz CLK 430 je CLK 55 AMG o téměř 25 mm snížený a má tvrdší tlumiče, zesílené stabilizátory a modifikované pérování. Čtyři bohatě dimenzované, zevnitř větrané kotoučové brzdy s průměrem až 334 mm zaručují nejlepší hodnoty při zpoždění. Elektronický stabilizační program (ESP) patří také k sériové výbavě vysoce výkonného kupé.

AMG-ráfky z lehkých slitin a pneumatiky v 17-ti palcovém rozměru ještě zdůrazní sportovní vzhled a přispívají k velmi dobré stabilitě vozu. Následující rozměry jsou sériové: Přední náprava 7,5 x17 – ráfky s pneumatikami rozměru 225/45 R 17; zadní náprava 8,5 x 17 – ráfky s pneumatikami velikosti 245/40 ZR 17. Design karoserie je vylepšen mlhovkami integrovanými do čelního spodního spoileru, dynamicky tvarovanými bočními prahy a speciálním zadním spoilerem.


Také pohled do interiéru potvrdí exkluzivní charakter tohoto automobilu. Sedadla, vnitřní čalounění dveří, sportovní volant a páka automatické převodovky jsou potaženy jemnou kůží, která může být na přání i dvojbarevná. Anatomicky nastavitelné opěradlo sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívání sedaček, automatická klimatizace a stereo autorádio jsou další detaily, které jsou sériově v interiéru kupé a zvyšují komfort a bezpečnost tohoto vozu.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....