Mercedes-Benz startuje BLUETEC – ofenzívu v Evropě

E 300 BLUETEC s nejmodernější technologií naftového motoru

S modelem E 300 BLUETEC vstupuje vynálezce technologie BLUETEC do nové éry: po pozitivních zkušenostech od podzimu 2006 na americkém trhu je tato k životnímu prostředí ohleduplná technologie BLUETEC aplikovaná u naftových motorů nyní u jednoho modelu osobního vozu k dispozici také v Evropě.

Mercedes-Benz startuje BLUETEC – ofenzívu v Evropě

Technikům Mercedesu se podařilo, při nezměněné příznivé spotřebě výrazně zredukovat emise a vyrovnat se s ekologickou emisní normou EU5. Inteligentní systém BLUETEC tak přiřazuje naftový motor k jednomu z nejčistších a neúčinnějších pohonů na světě.

K silným stránkám nového modelu E 300 BLUETEC, se kterým Mercedes-Benz startuje svojí BLUETEC – ofenzívu v Evropě, patří šetrnost k životnímu prostředí, radost z jízdy a komfort. Třída E vybavená nejmodernějším systémem řízení emisí, která vychází z osvědčených modelů se vznětovými motory CDI, přesvědčuje svými ekologickými, ekonomickými i dynamickými vlastnostmi: 3,0 litrový motor V6 o výkonu 155 kW/211 k s vysokým točivým momentem 540 Nm se spokojí se spotřebou 7,3 litrů nafty na 100 km a přitom emisní hodnoty překonávají již dnes evropské předpisy plánované pro „zítřek“. Nejvyšší rychlost modelu E 300 BLUETEC je 244 km/h a na stovku z klidu sprintuje během 7,2 sekund. Přitom je tento automobil s technologií BLUETEC – tak jako všechny modely Třídy E – garantem komfortního podvozku typického pro vozy Mercedes-Benz, příslovečně útulného prostředí kabiny a vysoké úrovně bezpečnosti.

Technologie BLUETEC vyvinutá koncernem DaimlerChrysler výrazně snižuje emise automobilů poháněných naftovými motory, zvláště pak co se týká oxidů dusíku. Tady sledují inženýři z technologického centra Mercedes-Benz různé strategie. V prvním kroku dochází u E 300 BLUETEC k redukci tvorby oxidů dusíku optimalizací pracovních procesů uvnitř motoru.

Mezi tato opatření patří mimo jiné:

  • Snížení kompresního poměru na 16,5:1
  • Využití speciálních piezo-vstřikovačů s nižším hydraulickým průtokem
  • Optimalizované provedení turbodmychadla s variabilní geometrií statorových lopatek turbíny
  • Optimalizované řízení recirkulace spalin s jejich zvýšeným podílem v sání
  • Použití keramických žhavících svíček, které zaručují rychlý studený start při snížené kompresi

Zásahy týkající se poměrů uvnitř motoru doplňuje efektivní, na konkrétní motor speciálně odladěný systém úpravy výfukových plynů. Patří k němu oxidační katalyzátor, který snižuje obsah oxidu uhelnatého (CO) a nespálených uhlovodíků (HC) a dále pak filtr pevných částic pracující bez aditiv. Vylepšený zásobníkový katalyzátor NOx s patentovaným on-board generováním čpavku je kombinován s přídavným katalyzátorem SCR, což přináší další snížení množství NOx. Tato úprava výfukových plynů pracuje bez dalších provozních prostředků.

BLUETEC – ofenzíva se již osvědčila

Se zavedením technologie BLUETEC u osobních vozů započal Mercedes-Benz v USA již v říjnu 2006, kdy na trh přišel na světě dosud ojedinělý osobní vůz využívající tuto pokrokovou technologii – model E 320 BLUETEC. Od roku 2008 hodlá Mercedes-Benz zavést další V6-BLUETEC modely ve třídách GL-, M- a R. Tuto důslednou angažovanost odměnili také automobiloví novináři, kteří Mercedesu E 320 BLUETEC přisoudili titul „2007 World Green Car“. Porota složená ze zástupců 22 zemí ohodnotila BLUETEC jako představitele nové technologie, která umožňuje dospět k výrazně čistšímu naftovému motoru.

BLUETEC přichází v úvahu i u užitkových automobilů. Tato technologie se používá již od počátku roku 2005 a v současnosti je k dispozici pro všechny modelové řady nákladních automobilů s hvězdou na přídi. DaimlerChrysler již prodal více než 60 000 nákladních vozů a autobusů, které se mohou chlubit redukcí škodlivých emisí dosaženou tímto pokrokovým řešením.

BLUETEC – základ pro snížení CO2

V současné diskusi o aktuálních a budoucích limitech emisí automobilů je často přehlíženo, že množství oxidu uhličitého (CO2) nemá nic společného s obvyklými limitními hodnotami emisí. Jaké množství CO2 automobil produkuje je v přímé souvislosti se spotřebou paliva. Údaje jako 140 g CO2/km nejsou nic jiného než alternativou hodnot spotřeby. V tomto případě odpovídají u motoru naftového spotřebě kolem 5,3 l/100 km, u motoru benzínového pak 5,9 l/100 km. Tyto hodnoty automobil dosáhne i když se jeho spaliny dostanou do ovzduší bez katalytické úpravy a bez filtrace.

V protikladu k hodnotám CO2 je možné komponenty ve spalinách jako oxidy dusíku, oxid uhelnatý, uhlovodíky a zbytky hoření ve formě částic jejich dodatečnou úpravou redukovat – částečně až na hranici prokazatelnosti. Tady je místo pro inovativní, modulární systém očisty spalin BLUETEC. Ten u automobilů s naftovým motorem vytváří předpoklad vozu ohleduplného k životnímu prostředí a je schopen se vyrovnat i s limity plánovanými pro budoucnost. Kromě vozu E 300 BLUETEC budou i všechny další modely vybavené technologií BLUETEC splňovat od roku 2011 požadavky normy EU5. BLUETEC tak vytváří důležitý základ pro redukci emisí CO2.

Aktuální a připravené limity škodlivin vozů s naftovými motory v EU*

CO(g/km) NOx(g/km) HC+NOx(g/km) částice(g/km)
EURO 4Všechny nové vozyod 1.1.2006 0,50 0,25 0,30 0,025
EURO 5Všechny nové vozyod 1.1.2011 0,50 0,18 0,23 0,005
EURO 6Všechny nové vozy od 1.9.2015 0,50 0,08 0,17 0,005

*Skupina M1, vozy určené pro dopravu osob s nejvíce osmi místy k sezení kromě sedadla pro řidiče, povolená celková hmotnost do 2500 kg, způsob testování podle NEFZ 2000.

Tak jako v ostatních zemích je i v České republice systém BlueTec nabízen již od počátku roku 2005 v nákladních automobilech a Mercedes-Benz je tak jedinou značkou, která má s tímto systémem již více než 2,5leté zkušenosti. Příchod modelu E 300 BLEUETEC na trh je v ČR plánován ve stejném období jako v ostatních evropských zemích. Naopak pouze v ČR bude pro E 300 BLUETEC, stejně jako pro ostatní modely Třídy E platit zvýhodnění „6 let nebo 120.000km = servisní prohlídky zdarma“.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....