Mercedes-Benz startuje BLUETEC – ofenzívu v Evropě

E 300 BLUETEC s nejmodernější technologií naftového motoru

S modelem E 300 BLUETEC vstupuje vynálezce technologie BLUETEC do nové éry: po pozitivních zkušenostech od podzimu 2006 na americkém trhu je tato k životnímu prostředí ohleduplná technologie BLUETEC aplikovaná u naftových motorů nyní u jednoho modelu osobního vozu k dispozici také v Evropě.

Mercedes-Benz startuje BLUETEC – ofenzívu v Evropě

Technikům Mercedesu se podařilo, při nezměněné příznivé spotřebě výrazně zredukovat emise a vyrovnat se s ekologickou emisní normou EU5. Inteligentní systém BLUETEC tak přiřazuje naftový motor k jednomu z nejčistších a neúčinnějších pohonů na světě.

K silným stránkám nového modelu E 300 BLUETEC, se kterým Mercedes-Benz startuje svojí BLUETEC – ofenzívu v Evropě, patří šetrnost k životnímu prostředí, radost z jízdy a komfort. Třída E vybavená nejmodernějším systémem řízení emisí, která vychází z osvědčených modelů se vznětovými motory CDI, přesvědčuje svými ekologickými, ekonomickými i dynamickými vlastnostmi: 3,0 litrový motor V6 o výkonu 155 kW/211 k s vysokým točivým momentem 540 Nm se spokojí se spotřebou 7,3 litrů nafty na 100 km a přitom emisní hodnoty překonávají již dnes evropské předpisy plánované pro „zítřek“. Nejvyšší rychlost modelu E 300 BLUETEC je 244 km/h a na stovku z klidu sprintuje během 7,2 sekund. Přitom je tento automobil s technologií BLUETEC – tak jako všechny modely Třídy E – garantem komfortního podvozku typického pro vozy Mercedes-Benz, příslovečně útulného prostředí kabiny a vysoké úrovně bezpečnosti.

Technologie BLUETEC vyvinutá koncernem DaimlerChrysler výrazně snižuje emise automobilů poháněných naftovými motory, zvláště pak co se týká oxidů dusíku. Tady sledují inženýři z technologického centra Mercedes-Benz různé strategie. V prvním kroku dochází u E 300 BLUETEC k redukci tvorby oxidů dusíku optimalizací pracovních procesů uvnitř motoru.

Mezi tato opatření patří mimo jiné:

  • Snížení kompresního poměru na 16,5:1
  • Využití speciálních piezo-vstřikovačů s nižším hydraulickým průtokem
  • Optimalizované provedení turbodmychadla s variabilní geometrií statorových lopatek turbíny
  • Optimalizované řízení recirkulace spalin s jejich zvýšeným podílem v sání
  • Použití keramických žhavících svíček, které zaručují rychlý studený start při snížené kompresi

Zásahy týkající se poměrů uvnitř motoru doplňuje efektivní, na konkrétní motor speciálně odladěný systém úpravy výfukových plynů. Patří k němu oxidační katalyzátor, který snižuje obsah oxidu uhelnatého (CO) a nespálených uhlovodíků (HC) a dále pak filtr pevných částic pracující bez aditiv. Vylepšený zásobníkový katalyzátor NOx s patentovaným on-board generováním čpavku je kombinován s přídavným katalyzátorem SCR, což přináší další snížení množství NOx. Tato úprava výfukových plynů pracuje bez dalších provozních prostředků.

BLUETEC – ofenzíva se již osvědčila

Se zavedením technologie BLUETEC u osobních vozů započal Mercedes-Benz v USA již v říjnu 2006, kdy na trh přišel na světě dosud ojedinělý osobní vůz využívající tuto pokrokovou technologii – model E 320 BLUETEC. Od roku 2008 hodlá Mercedes-Benz zavést další V6-BLUETEC modely ve třídách GL-, M- a R. Tuto důslednou angažovanost odměnili také automobiloví novináři, kteří Mercedesu E 320 BLUETEC přisoudili titul „2007 World Green Car“. Porota složená ze zástupců 22 zemí ohodnotila BLUETEC jako představitele nové technologie, která umožňuje dospět k výrazně čistšímu naftovému motoru.

BLUETEC přichází v úvahu i u užitkových automobilů. Tato technologie se používá již od počátku roku 2005 a v současnosti je k dispozici pro všechny modelové řady nákladních automobilů s hvězdou na přídi. DaimlerChrysler již prodal více než 60 000 nákladních vozů a autobusů, které se mohou chlubit redukcí škodlivých emisí dosaženou tímto pokrokovým řešením.

BLUETEC – základ pro snížení CO2

V současné diskusi o aktuálních a budoucích limitech emisí automobilů je často přehlíženo, že množství oxidu uhličitého (CO2) nemá nic společného s obvyklými limitními hodnotami emisí. Jaké množství CO2 automobil produkuje je v přímé souvislosti se spotřebou paliva. Údaje jako 140 g CO2/km nejsou nic jiného než alternativou hodnot spotřeby. V tomto případě odpovídají u motoru naftového spotřebě kolem 5,3 l/100 km, u motoru benzínového pak 5,9 l/100 km. Tyto hodnoty automobil dosáhne i když se jeho spaliny dostanou do ovzduší bez katalytické úpravy a bez filtrace.

V protikladu k hodnotám CO2 je možné komponenty ve spalinách jako oxidy dusíku, oxid uhelnatý, uhlovodíky a zbytky hoření ve formě částic jejich dodatečnou úpravou redukovat – částečně až na hranici prokazatelnosti. Tady je místo pro inovativní, modulární systém očisty spalin BLUETEC. Ten u automobilů s naftovým motorem vytváří předpoklad vozu ohleduplného k životnímu prostředí a je schopen se vyrovnat i s limity plánovanými pro budoucnost. Kromě vozu E 300 BLUETEC budou i všechny další modely vybavené technologií BLUETEC splňovat od roku 2011 požadavky normy EU5. BLUETEC tak vytváří důležitý základ pro redukci emisí CO2.

Aktuální a připravené limity škodlivin vozů s naftovými motory v EU*

CO(g/km) NOx(g/km) HC+NOx(g/km) částice(g/km)
EURO 4Všechny nové vozyod 1.1.2006 0,50 0,25 0,30 0,025
EURO 5Všechny nové vozyod 1.1.2011 0,50 0,18 0,23 0,005
EURO 6Všechny nové vozy od 1.9.2015 0,50 0,08 0,17 0,005

*Skupina M1, vozy určené pro dopravu osob s nejvíce osmi místy k sezení kromě sedadla pro řidiče, povolená celková hmotnost do 2500 kg, způsob testování podle NEFZ 2000.

Tak jako v ostatních zemích je i v České republice systém BlueTec nabízen již od počátku roku 2005 v nákladních automobilech a Mercedes-Benz je tak jedinou značkou, která má s tímto systémem již více než 2,5leté zkušenosti. Příchod modelu E 300 BLEUETEC na trh je v ČR plánován ve stejném období jako v ostatních evropských zemích. Naopak pouze v ČR bude pro E 300 BLUETEC, stejně jako pro ostatní modely Třídy E platit zvýhodnění „6 let nebo 120.000km = servisní prohlídky zdarma“.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans představil ve Stockholmu studií Concept X-CLASS, zcela nový pick-up, prezentovaný jako třída X

Mercedes-Benz Vans představil ve...

První prémiový pick-up zkombinuje to nejlepší ze dvou světů: Mercedes-Benz to pozoruhodným způsobem dokládá na dvou variantách koncepčního vozidla s odlišným designem. Concept X-CLASS...